Visa fullständig version : Koloträff i Malmö 20 januari!
Gör en ny tråd om detta, det är kanske svårt att hitta mat-alternativen i den andra tråden.
Årets första Koloträff i Malmö blir den 20 januari. Punkt.
Detta är vad som sker.
Vi träffas ca 15:30 på Athletic Center vid Värnhemstorget för att träna, snacka skit och umgås. Jag tror denna tid blir lagom så alla hinner duscha och bli klara tills nästa anhalt.
Den är klockan 18:00 på Restaurang El Patio på Ö. Förstadsgatan 26.
Bord är bokat, och dom vill att vi förbeställer maten så det ska gå lite smidigare. Jag har tagit mig friheten att välja ut några rätter man kan välja bland.
Dom har en väldigt prisvärd 3-rätters meny för 145:-
Förrätt: vitlöksbröd
Varmrätt: planka med ryggbiff eller kyckling eller lax alternativt Black & White
Dessert: vaniljglass med chokladsås
Man kan oxå välja paella under förutsättning att minst 2 pers vill ha det, kostnad 125:- per person.
Slutligen har jag valt en favorit som heter Solomillo Montanez (grillad fläskfilé med rostad mandel och champinjonsås) för 130:-
Hittar ni något som passar?
Senast på lördag den 13:e måste jag ha beställt maten, så var snälla och PM´a mig så snart ni vet vad ni vill äta. Glöm inte att skriva vilken slags planka ni vill ha om ni väljer det alternativet...
Varför kan itne denna tråd bli en sticky som koloträffstrådar brukar bli? Ta ert ansvar, moderatorer! :smash:
Varför kan itne denna tråd bli en sticky som koloträffstrådar brukar bli? Ta ert ansvar, moderatorer! :smash:
Varför kan ingen skicka ett PM och berätta att tråden finns? :smash:
Varför kan ingen skicka ett PM och berätta att tråden finns? :smash:
Jamen jag menade även den förra tråden, den ahr du ju skrivit i. Alltså inte nu behöver den inte vara sticky. öh...shitthesame, nu är jag glad!
Villka & hur många kommer? Någon lista ännu?!?
Villka & hur många kommer? Någon lista ännu?!?
De som anmält mat är följande:
mangs
Me_Myself
Sheogorath
Jarod
Bönne
Chaan
Jorgen
Fed up
och jag själv, såklart! :D
Sen vet jag någon (Shadowfire) har svårt att bestämma sig för vilken av de smaskiga rätterna han vill ha, och att någon (Chidde) vill hålla mig på halster så länge som möjligt... ;)
Och sen finns det vissa som helt enkelt bara behöver få tummarna loss! :thumbup:
*uppdate* *uppdate*
mangs
Me_Myself
Sheogorath
Jarod
Bönne (endast mat)
Chaan
Jorgen
Fed up
AngelLove (endast mat)
och jag själv, såklart!
och att någon (Chidde) vill hålla mig på halster så länge som möjligt...
spänningen stiger för varje minut som går *popcorn*
jag skickar mitt pm så fort jag har skickat iväg det här inlägget
Men då ska jag försöka fixa så att jag kan försvinna dit också! Ska kolla kalendern när jag kommer hem! All good!? Okej okej, jag är inte så upptagen, jag är bara en liten skit ju! Men jag tar inte illa upp när ni mobbar mig! Yay! Kör hårt liksom!
Postar igen inom ett par dagar och förklarar läget!!
Förresten Jörgen Du råkar inte ha plats i bilen för en liten bensinpeng? *cupid*
PS: jag deffar, får tänka lite på vad det blir för mat :em:
Men då ska jag försöka fixa så att jag kan försvinna dit också! Ska kolla kalendern när jag kommer hem! All good!? Okej okej, jag är inte så upptagen, jag är bara en liten skit ju! Men jag tar inte illa upp när ni mobbar mig! Yay! Kör hårt liksom!
Postar igen inom ett par dagar och förklarar läget!!
Förresten Jörgen Du råkar inte ha plats i bilen för en liten bensinpeng? *cupid*
PS: jag deffar, får tänka lite på vad det blir för mat :em:
Jörgen ska inte köra själv, han ska tigga skjuts av nån som far förbi. Jörgen ska visa sin alkoholpåverkade sida! :D (Så jag slipper dricka ensam... :em: )
Jörgen ska inte köra själv, han ska tigga skjuts av nån som far förbi. Jörgen ska visa sin alkoholpåverkade sida! :D (Så jag slipper dricka ensam... :em: )
Feeble kan köra min bil. Om pågen är gammal nog för att köra och har körkort.
Ps: Han kör bänkpress i smithen. http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif
Feeble kan köra min bil. Om pågen är gammal nog för att köra och har körkort.
Ps: Han kör bänkpress i smithen. http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif
Lillpojken här är faktiskt tillräckligt gammal men har inte körkort :em:
Och bänkpress i smithen är mysigt! Jag deffar ju faktiskt just nu plus att min vackra hosta (som du fick höra) beror på astman som bråkar lite just nu! Du är ju själv med i gänget som mobbar min fina mage! Kan ju referera till store-P att jag klarade en djup och "vacker" 6*50 i lutad hantelpress dagen innan deffen började! Även om kroppsvikten låg på 140kg så anser jag att det var bra kläm på pressarna :D
Samt, vem är mr- eller mrs. X som ska köra förbi!? Finns det fler platser att tigga, jag är van vid att åka i bagageutrymmet och jag är rumsren även under bilresor!
Ska käka nu, sen deffpromenad!
YAY!
*uppdate* *uppdate*
mangs
Me_Myself
Sheogorath
Jarod (endast mat)
Bönne (endast mat)
Chaan
Jorgen
Fed up
AngelLove (endast mat)
chidde
Eleni
Kurash
och jag själv, såklart!
Det börjar ta sig, fast fortfarande är det många som anmält sig i den ursprungliga tråden som inte hört av sig...
Men manfallet på den första Malmö-träffen var 100 gånger värre. Har för mig att ett tjugotal personer anmälde sig preliminärt men i slutändan var det bara jense och en till som kom.
Jag tror det blir supertrevligt denna gången, skall man skippa bilen tro?:Virro
Jag vill verkligen, men innan alla andra träffar här nere har jag varit tvungen att lämna återbud dagen innan, så om jag kommer dit så måste jag tyvärr anmäla mig i sista minuten :(
(Kommer ju göra det innan du måste beställa mat, självklart.)
Men manfallet på den första Malmö-träffen var 100 gånger värre. Har för mig att ett tjugotal personer anmälde sig preliminärt men i slutändan var det bara jense och en till som kom.
Det kommer lätt att bli kanontrevligt, se bara vilka som anmält sig! :thumbup:
Självklart ska du skippa bilen! :cheers:
AngelLove
2007-01-10, 13:22
Bil finns hos mig *skratt* (får inte dricka ändå så)
Med den maten så kanske man skulle ta o komma ändå :D
Me_Myself
2007-01-10, 13:46
Bil finns hos mig *skratt* (får inte dricka ändå så)
Du och jag som är nyktra då :)
AngelLove
2007-01-10, 14:05
Hehe hoppas du är rolig då :D
och jag.
och jag.
..och jag. Troligtvis. *whistle*
..och jag. Troligtvis. *whistle*
.. och jag :thumbup:
Men tjena. Nu vågar man ju inte dricka. Lika bra det kanske.
AngelLove
2007-01-11, 09:24
haha Stumpis å Jörgen kommer vara enda fulla haha
haha Stumpis å Jörgen kommer vara enda fulla haha
Jag som bara tänkt mig en halv flaska vin, eller nåt. Då kan man ju passa på att dricka ordentligt, så många som kan ta hand om en... :D
Vi vill se bilder från er träff sen okej? :)
AngelLove
2007-01-11, 13:25
Vi vill se bilder från er träff sen okej? :)
What happens at a Kolo-träff stays at a Kolo-träff ^^
What happens at a Kolo-träff stays at a Kolo-träff ^^
:(
Inga som ska supa. Nä, nu vägrar jag komma. :(
Men tjena. Nu vågar man ju inte dricka. Lika bra det kanske.
All I need is a reason.
Jag tänker då inte dricka. Jag kan ta hand om alla andra ist.
haha Stumpis å Jörgen kommer vara enda fulla hahaInte troligt! Jag skall nämligen dit och dränka mina sorger. http://www.foren4all.de/images/smilies/drinks_drunk.gif För alla som inte vet så blir jag pratsam, högljudd och allmänt frispråkig av att dricka. Det är jättetrevligt, tror jag. :D
Jag skall äta "en väldigt prisvärd 3-rätters meny för 145:-".
Sheogorath
2007-01-11, 17:28
All I need is a reason.
Du och jag kan dela på en starköl så är vi toppade hela kvällen.
*uppdate* *uppdate*
mangs
Me_Myself
Sheogorath
Jarod (endast mat)
Bönne (endast mat)
Chaan
Jorgen
Fed up
AngelLove (endast mat)
chidde
Eleni (endast mat)
Kurash
NinaL (endast mat)
och jag själv, såklart!
Nu börjar det ta sig, idag är sista dan att anmäla/avanmäla sig!
Har skickat PM till de som anmält sig tidigare men inte hört av sig om mat, men rätt många har inte svarat. Ska jag tolka det som att dom inte ska med? :confused:
Vaddå endast mat?
Sluta mobbas! *cry*
Vaddå endast mat?
Sluta mobbas! *cry*
Flåt... :em: Har jag blandat ihop koddarna med morötterna nu... Flåt! *cry*
Me_Myself
2007-01-12, 08:05
Morgon Morgon!
Endast mat på mig alla fall :)
Ok. Jag märker att det är dags för mig att lägga mig i det här, för att styra upp vissa detajler. Det kan t ex påverka bordsplaceringen. :D
http://www.foren4all.de/images/smilies/drinks_drunk.gifALKOHOL Mmmmm....
Nina L
Jorgen
Stumpis
PM:a mig så fyller jag på listan.
Jag tackar inte nej till ett eller några glas rött.:thumbup:
http://www.foren4all.de/images/smilies/drinks_drunk.gifALKOHOL Mmmmm....
Nina L
Jorgen
Stumpis
mangs
Du och jag kan dela på en starköl så är vi toppade hela kvällen.
It's a date!
"Kyparn! 1 stor stark och 2 sugrör, tack!"
AngelLove
2007-01-12, 10:15
För alla som inte vet så blir jag pratsam, högljudd och allmänt frispråkig av att dricka. Det är jättetrevligt, tror jag. :D
What happens at a Kolo-träff will be shown on a Kolo-forum ;)
Så ska det låta :thumbup:
Morgon Morgon!
Endast mat på mig alla fall :)
Så var det! :thumbup:
Ok. Jag märker att det är dags för mig att lägga mig i det här, för att styra upp vissa detajler.
För att jag gjort ett så taskigt jobb än så länge, då, antar jag... *cry* ;)
Ok - Jag är på.
Jag tar Solomillo Montanez, det lät som en fin höjdare!
Någon från Lund som även ska träna som kan guida mig till det där stället? :D Vad kostar det?
AngelLove
2007-01-12, 13:33
Fick för en liten stund sedan reda på att jag får förhinder så jag har precis avanmält mig på maten. Får se om jag hinner lösa och fixa allt så kanske jag kör nerom ändå senare och bara dricker kaffe å snackar skit utan mat.
Ok - Jag är på.
Jag tar Solomillo Montanez, det lät som en fin höjdare!
Någon från Lund som även ska träna som kan guida mig till det där stället? :D Vad kostar det?
Japp. Vi kan väl ordna nån gemensam busstur in till värnhemstorget? Vi är väl en 4-5 stycken från Lund nu.
Japp. Vi kan väl ordna nån gemensam busstur in till värnhemstorget? Vi är väl en 4-5 stycken från Lund nu.
Gott!
Frågan blir nu vilken av kamerorna man skall ta med sig. Den stora bra eller den lilla behändiga.
Frågan blir nu vilken av kamerorna man skall ta med sig. Den stora bra eller den lilla behändiga.
Jak har stelt mig sama fraga.. Snela jelp.
Jak har stelt mig sama fraga.. Snela jelp.
Sten, sax, påse?
Efter att ha fotat med lillaskitkamerna lite så är det fan svårt att leva med den usla bildkvaliten den levererar. Men orka släpa runt på den andra då.
*gah!*
shadowfire
2007-01-12, 17:56
Svårt o bestämma mig ännu med maten, hmmmmm....
Får dock skippa rödtjut dock tror jag, hade sovplats hos en gammal date men hon skulle visst ha en ny date (med en annan ofcoz) på lördag. Kanske inte så poppis om jag kommer inraglandes där på nattkröken :D
Perfekt. Då har jag skjuts både dit och hem. :D
Me_Myself
2007-01-12, 18:02
Eller så inför vi förbud mot kameror :D
Eller så inför vi förbud mot kameror :D
Det avgör saken.
Den stora kameran skall med. Och du är det utvalda offret.
shadowfire
2007-01-12, 18:08
Perfekt. Då har jag skjuts både dit och hem. :D
Jag har fler kontakter i Malmö/Lund, är inte färdig med o ringa runt ännu. :D
För att jag gjort ett så taskigt jobb än så länge, då, antar jag... *cry* ;)Inte alls. Du är jete pra. Det behövdes lite mer fokus på priten bara. Men nu har vi fått rätt kurs på skutan igen, tycker jag. http://img.chefkoch.de/img/smileys/booze.gif
Ang kameran: Lilla kameran vinner! Då är man mer med än bakom.
Jag ska iofs på fest efteråt, kanske blir lite prit trots allt ändå... äh.. vi får se... roligare att ta det som det kommer...
Me_Myself
2007-01-12, 18:29
Det avgör saken.
Den stora kameran skall med. Och du är det utvalda offret.
Okej jag ska se om jag kan få på mig dotterns uppblåsbara spidermankläder :Virro
*uppdate* *uppdate*
mangs - 3-rätters ryggbiff
Me_Myself (endast mat) - 3-rätters ryggbiff
Sheogorath - 3-rätters ryggbiff
Jarod (endast mat) - Solomillo Montanez
Bönne (endast mat) - 3-rätters ryggbiff
Chaan - 3-rätters kyckling
Jorgen - 3-rätters ryggbiff
Fed up - Vegetariska tacos
chidde - 3-rätters ryggbiff
Eleni - Vegetariska tacos
Kurash - Fläskfilé Montanez
NinaL (endast mat) - 3-rätters ryggbiff
Stoltz - Solomillo Montanez
och jag själv, såklart! - 3-rätters Black & White
Sen vill min make oxå följa med, men jag har sagt att det får han inte om inte ni andra säger att det går bra. :D Träningen lär han vara med på ändå, han släpper inte mig på gymmet ensam... *rolleyes*
Kolla så maten är rätt, det har varit lite fram och tillbaka, så jag hoppas jag har rett ut det. Imorgon går jag och bekräftar bokning och mat till restaurangen! Så kul detta ska bli! :hbang:
Bah! Ingen annan tar ju med sin respektive. Han får stanna hemma! (Visserligen är han trevlig, men han snor ju dig från oss!) Jag kan lova att vakta dig så ingen tar med dig hem eller ger dig allt för snuskiga blickar.
shadowfire
2007-01-12, 19:40
Bah! Ingen annan tar ju med sin respektive. Han får stanna hemma! (Visserligen är han trevlig, men han snor ju dig från oss!) Jag kan lova att vakta dig så ingen tar med dig hem eller ger dig allt för snuskiga blickar.
fan också, där sprack ju mina planer helt...*gah!*
Klart att Peter skall följa med. Nina har inget att säga till om. http://freeweb.supereva.com/esorciccio2002/smilies/adminpower.gif
Klart att Peter skall följa med. Nina har inget att säga till om. http://freeweb.supereva.com/esorciccio2002/smilies/adminpower.gif
Nu är jag helt förvirrad, hur ska jag göra? :Virro
Nu är jag helt förvirrad, hur ska jag göra? :Virro
Vi kan rösta. Jag garanterar att jag vinner. :D
shadowfire
2007-01-12, 21:59
om jag ska vara seriös så är det då fan på tiden att peter blir medlem på kolo.
om jag ska vara seriös så är det då fan på tiden att peter blir medlem på kolo.
Du har sagt många kloka saker, men detta tar priset. Så rätt du har! :bow:
Klart! Kolozzeum har nu en ny medlem vid namn Picco! :thumbup: Får väl se om han vill följa med på en Kolo-träff... :D
Klart! Kolozzeum har nu en ny medlem vid namn Picco! :thumbup: Får väl se om han vill följa med på en Kolo-träff... :D
http://www.cheesebuerger.de/images/more/schilder/s006.gif
Han missade sista anmälningsdatumet. Synd.
:D
Han missade sista anmälningsdatumet. Synd.
:laugh:
Får väl se om han kan muta planeraren... :D
Klart! Kolozzeum har nu en ny medlem vid namn Picco! :thumbup: Lysande! Så kommer kamelen genom nålsögat! Nu vill jag se Picco aktivera sig till max, för att ta igen så mycket han kan innan träffen! Kedja honom vid datorn, och räck honom en öl eller något annat som gör livet glatt. Ni har min välsignelse.
Jorgen: Mycket lustigt...
Jorgen: Mycket lustigt...
Jag har mina stunder jag också. :Virro
*uppdate* *uppdate*
Sheogorath - 3-rätters ryggbiff
Kurash - 3-rätters Black & White
Shadowfire - 3-rätters Black & White
Om cirkus 4 timmar ska jag lämna in listan till restaurangen, så ska ni ändra nåt är det vad tid ni har på er... ;)
Jag hade kommit om det inte skulle vara 100mil dit :)
sicka smygalkisar vi har här på kolo, och jag säger då det: sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller :D (klassikern)
ska bli kul att träffa allihopa *cupid*
kolo från vaggan till graven!
här vill jag leva, här vill jag dö!
här lever jag i frihet!!
Jag kommer troligtvis titta dit, men jag kommer inte käka då eller något sånt. Min ekonomi är åt helvete denna månaden eftersom jag började plugga precis igen :P Men jag ska försöka ordna så att jag får tid att både träna och leka social vid matbordet! Se det som en överraskning om jag kommer :D
Stumpis: skall inte Picco äta med oss andra?
Stumpis: skall inte Picco äta med oss andra?
Nä, han vill inte följa med. Påstår att han känner sig mobbad... :confused:
Sheogorath
2007-01-14, 02:58
Är det OK att anmäla så här lite sent påtänkt? hallar som tidigare var aktiv hade tänkt följa med, och vill ha sån där plankgrej med... nån latsbiff eller nått.
Ta en massa foton!
Vill se bilder från mitt kära malmö *cupid*
Ja, och på er såklart!
Chaan - 3-rätters kycklingChaan, mannen, åker du ner hit från Sthml?
Chaan, mannen, åker du ner hit från Sthml?
Jo det är riktigt.
Jag vill se er i verkligheten.
Jo det är riktigt.
Jag vill se er i verkligheten.
Du finner inte detta lite, märkligt?
Du finner inte detta lite, märkligt?
Inte precis.
3 av de fyra kolozzer jag haft mest kontakt med är anmälda.
shadowfire
2007-01-14, 13:47
uff, jag ska aldrig mer dricka alkohol... *gah*
men har nog kirrat sovplats iaf i malmö nu, det börjar dra ihop sig!
Jo det är riktigt.
Snela Jelp? (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2018129&postcount=71) :D
Snela Jelp? (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2018129&postcount=71) :D
Det roliga är ju att det verkar vara sant också. Hoppas du får en kul kväll :)
Hur mycket kommer det kosta att träna? det verkar inte som jag kommer bli frisk den här månaden heller, men jag kan iof tänka mig att komma dit och skämma ut mig med mina 5cm-omkrets-armar ändå, bara för att få smygkika på er andra, men jag är ju ett fattigt studentskrälle, såklart, så frågan är om det är värt det om jag inte ens kan fisträna själv.
Eller så sker ett mirakel och min hals läker i denna vecka. Det vet man ju inte, särskilt inte med tanke på hur mycket tid jag spenderat i kyrkan i helgen, nåt borde man ju få för det, tycker man.
Hur mycket kommer det kosta att träna? det verkar inte som jag kommer bli frisk den här månaden heller, men jag kan iof tänka mig att komma dit och skämma ut mig med mina 5cm-omkrets-armar ändå, bara för att få smygkika på er andra, men jag är ju ett fattigt studentskrälle, såklart, så frågan är om det är värt det om jag inte ens kan fisträna själv.
Eller så sker ett mirakel och min hals läker i denna vecka. Det vet man ju inte, särskilt inte med tanke på hur mycket tid jag spenderat i kyrkan i helgen, nåt borde man ju få för det, tycker man.
Kurera dig för böveln!
In under täcket, mycket te och clementiner! :)
Jag är dock också rädd för att jag ska bli apsjuk efter min jättestressiga tenta som avslutas imorgon, så jag ska fortsätta stressa mig med träning och skit istället tills Kolo mötet är över ;)
Kurera dig för böveln!
In under täcket, mycket te och clementiner! :)
Jag är dock också rädd för att jag ska bli apsjuk efter min jättestressiga tenta som avslutas imorgon, så jag ska fortsätta stressa mig med träning och skit istället tills Kolo mötet är över ;)
Jag har kurerat mig sen september, det är segt...
tenta på torsdag också, så fram tills dess gäller: PLUGGA och KURERING för hela slanten. Inget kolo för mig tills dess! *whistle*
ungefär som gbgträffen då, jag och wain dök upp :D men vi hade trevligt ändå.. långt in på småtimmarna.
Hur mycket kommer det kosta att träna?
Normalt så kostar det 50:- att engångsträna.
Kom dit så löser sig det ekonomiska automatiskt. :)
Sheogorath
2007-01-15, 17:31
Några frågor angående gymmet. Jag kommer bli väldigt väldigt grinig om inte den utrustning jag behöver finns tillgänglig. Då tränar jag hellre hemma och kommer glad till middagen i så fall. Sån är jag :thumbup:.
Så.
1) finns hacksquat?
2) finns ställbar decline-bänk?
3) finns sittande vadpress ("kudde på knäna")?
1) Ja.
2) Nej.
3) Ja.
Om jag inte minns helt tokigt. Men det går att träna där ändå. :)
Sheogorath
2007-01-15, 17:34
1) Ja.
2) Nej.
3) Ja.
Om jag inte minns helt tokigt. Men det går att träna där ändå. :)
Klart att det gör. Men jag vet hur jag blir om jag hade tänkt att göra vissa övningar och sen inte KAN göra dem. Vänta i tid och evighet har jag ingenting emot om så krävs, bara jag får göra mina övningar förr eller senare :).
Normalt så kostar det 50:- att engångsträna.
Kom dit så löser sig det ekonomiska automatiskt. :)
Det verkar som vi kan köpa 10-kort för 250:- så då blir det bara 25:- per person om det nu blir 10 som ska träna. :thumbup:
Ska du inte träna tror jag inte du behöver betala heller. :)
Klart att det gör. Men jag vet hur jag blir om jag hade tänkt att göra vissa övningar och sen inte KAN göra dem. Vänta i tid och evighet har jag ingenting emot om så krävs, bara jag får göra mina övningar förr eller senare :).
Jörgen ställer sig säkert gärna på knä och agerar decline-bänk, för den goda sakens skull!
I annat fall du får du träna stabiliteten lite ;)
Klart du ska med och träna.
Sheogorath
2007-01-15, 18:57
Jörgen ställer sig säkert gärna på knä och agerar decline-bänk, för den goda sakens skull!
I annat fall du får du träna stabiliteten lite ;)
Klart du ska med och träna.
Den själsliga friden bjuder till hemmaträning. Men vi träffas ju ändå för gos och mys på resturangen, när jag är declinad och färdig.
Vars skall vi ta vägen efter restaurangen? Lika bra att prata om det nu, så slipper vi det sen. :)
Vars skall vi ta vägen efter restaurangen? Lika bra att prata om det nu, så slipper vi det sen. :)
Jag är öppen för förslag, så länge jag slipper Lilla Torg. :)
Jag är öppen för förslag, så länge jag slipper Lilla Torg. :)
Linköping! :hbang:
Sorry för trådkraschning.
Jag är öppen för förslag, så länge jag slipper Lilla Torg. :)Jag är med på allt.
Någon som har något vettigt (eller ovettigt) förslag? Sheo vill dansa på högtalarna, förstår jag?
Jag har inte ett enda förslag, jag bara följer med.
Jag har inte ett enda förslag, jag bara följer med.
+1
+ att jag inte är från trakten så jag vet inte vad man kan hitta på.
Jag är med på allt.
Ta-dao! :naughty:
Å kom inte och påstå att du skrivit något i hemlig vit text efteråt...sånt är bara lågt. :cool:
Ta en vända ner mot söder, ta några öl på Volym vid möllan och gör natten på Inkonst, Jeriko eller KB, beroende på vad som har vad den 20:e. My tip of the day.
Sheogorath
2007-01-16, 20:36
Jag är med på allt.
Någon som har något vettigt (eller ovettigt) förslag? Sheo vill dansa på högtalarna, förstår jag?
Lätt. Jag kanske är ensam i världen om att gilla dessa två ställen, men...
Privé?
Buddha?
:em:
Me_Myself
2007-01-16, 20:40
Jag ska inte med ut. Blir lite film o så istället.
Lätt. Jag kanske är ensam i världen om att gilla dessa två ställen, men...
Privé?
Buddha?
F-n va jag är gammal! *cry*
Privé är väl för bra mycket yngre klientel än jag, och Buddha vet jag inte ens vad det är... :em:
Sheogorath
2007-01-16, 21:29
F-n va jag är gammal! *cry*
Privé är väl för bra mycket yngre klientel än jag, och Buddha vet jag inte ens vad det är... :em:
Privé har nya ägare och ny ålder.
Buddha Lounge är en fräsch klubb som har sin stora event "Sweetness" just på denna lördag. 200 biljetter släpps i entrén kl. 2300; 150:- st. Annars är det förköp som gäller. Min erfarenhet av Malmös uteliv är inte superstort, men Buddha är det bästa jag varit på i Skåne. När de har Sweetness vill säga. Annars är det sådär.
Nu är det såhär att jag måste gå ut med brorsans kusins grannes hund på lördag förmiddag och det gör att jag inte kan komma på Kolo......
:banned
Det är precis sådana här undanflykter som inte godtas utan kommer belönas med Jorgens och Jarods moderator-skills. :D
Nu är det i runda slängar två dygn kvar till denna händelse och jag hoppas verkligen att ingen fegar ut ut nu när det börjar närma sig. Det finns otaliga exempel på folk som av någon oförklarlig anledning hoppat av en Kolozzeum-träff men som senare har ångrat sig enormt mycket och i de efterföljande bildtråderna lovat att de skall komma nästa gång istället när de insett vad de missat.
Däremot är det ingen som någonsin ångrat att de deltagit i en Kolozzeum-träff. Det skulle i så fall vara Arne som sist blev nedbruten av Chidde då. Vi vet inte heller när nästa träff i Skåne är så det är nu ni alla har chansen till att träffa alla de andra charmtrollen här på brädan.
Se nu till att ladda ordentligt så ses vi på lördag. Enda giltliga bortförklaring lär vara egen begravning men då skall ni skicka intyg till Jorgen och jarod först.
Ha det gött skåningar och annat löst folk.
Instämmer helt med den gode Mangs! Vill även påminna alla om att ta med kontanter till maten. =)
Vi försöker samordna busstransport från Lund. Lutar åt linje 171 runt 14.35, är då framme vid 15.10, det borde väl räcka? Ser gärna ett mottagande med vimplar och balonger.
Vi försöker samordna busstransport från Lund. Lutar åt linje 171 runt 14.35, är då framme vid 15.10, det borde väl räcka? Ser gärna ett mottagande med vimplar och balonger.
Tyvärr, hade du haft över 1000 posts så hade vi kanske kunnat ordna något.
Jag siktar på att komma dit lite innan 15.30 så ni lär vara där före mig.
hinner ni verkligen från centralstationen till gymmet på 20 minuter?
eller bussen kanske stannar där...
Det skulle i så fall vara Arne som sist blev nedbruten av Chidde då.
ha, det hade jag ju nästan glömt... men det har jag skrivit in på mitt CV nu för framtida jobbanställningar. det är ju verkligen så, för jag har inte sett honom vota eller skriva i tråden... han kanske är upptagen
Jag ska inte med ut. Blir lite film o så istället.
tant!! *screwy* *grr27*
hinner ni verkligen från centralstationen till gymmet på 20 minuter?
eller bussen kanske stannar där...
Yes, bussen går direkt till Värnhem. Så vi ska bara leta reda på själva anläggningen.
Me_Myself
2007-01-18, 14:13
hinner ni verkligen från centralstationen till gymmet på 20 minuter
tant!! *screwy* *grr27*
Jag ska tidigt till stallet så energin är antagligen inte inte på topp. Sen väljer jag alla gånger film framför utgång.... tantvarning..? *gah!*
Yes, bussen går direkt till Värnhem. Så vi ska bara leta reda på själva anläggningen.
Andra våningen på det stora AG-favörhuset (det syns). Ingång sker till höger om affärens ingång. Sitter skyltar uppe.
Andra våningen på det stora AG-favörhuset (det syns). Ingång sker till höger om affärens ingång. Sitter skyltar uppe.
Jag tror jag vet vilket hus det är så jag hittar nog dit. Kan man få någons mobilnummer (någon som hittar) utifall man skulle råka gå vilse?
Jag tror jag vet vilket hus det är så jag hittar nog dit. Kan man få någons mobilnummer (någon som hittar) utifall man skulle råka gå vilse?
Klart, kolla dina PM! :thumbup:
Sheogorath
2007-01-18, 20:04
hallar kommer inte men han var inte anmäld "på riktigt" så det spelar ingen roll hoppas jag. :)
Corpobal
2007-01-18, 22:13
Jag kanske dyker upp, även om jag inte är nån jätteflitig skribent utanför journal-delen. Det blir bara träning då för min del, hur är det med folk vid tidpunkten för träning? Kan man "räkna med" att åtminstone få tillgång till en skivstång och dragmaskin? Har aldrig varit inne på AC även om jag bor i staden.
Jag kanske dyker upp, även om jag inte är nån jätteflitig skribent utanför journal-delen. Det blir bara träning då för min del, hur är det med folk vid tidpunkten för träning? Kan man "räkna med" att åtminstone få tillgång till en skivstång och dragmaskin? Har aldrig varit inne på AC även om jag bor i staden.
Det brukar vara hyffsat lugnt med folk, man kommer alltid till nånstans. :)
Härligt! Då ses vi på lördag så kan du demonstrera Girondabänkarna.
Privé har nya ägare och ny ålder.
Buddha Lounge är en fräsch klubb som har sin stora event "Sweetness" just på denna lördag. 200 biljetter släpps i entrén kl. 2300; 150:- st. Annars är det förköp som gäller. Min erfarenhet av Malmös uteliv är inte superstort, men Buddha är det bästa jag varit på i Skåne. När de har Sweetness vill säga. Annars är det sådär.Jag hänger gärna på till Buddha. Inte för att jag vet vad det är, men det märker man väl? http://www.informanews.net/IPBforum/style_emoticons/default/yeah.gif
Nu är det såhär att jag måste gå ut med brorsans kusins grannes hund på lördag förmiddag och det gör att jag inte kan komma på Kolo......
:banned
Det är precis sådana här undanflykter som inte godtas utan kommer belönas med Jorgens och Jarods moderator-skills. :D
Nu är det i runda slängar två dygn kvar till denna händelse och jag hoppas verkligen att ingen fegar ut ut nu när det börjar närma sig. Det finns otaliga exempel på folk som av någon oförklarlig anledning hoppat av en Kolozzeum-träff men som senare har ångrat sig enormt mycket och i de efterföljande bildtråderna lovat att de skall komma nästa gång istället när de insett vad de missat.
Däremot är det ingen som någonsin ångrat att de deltagit i en Kolozzeum-träff. Det skulle i så fall vara Arne som sist blev nedbruten av Chidde då. Vi vet inte heller när nästa träff i Skåne är så det är nu ni alla har chansen till att träffa alla de andra charmtrollen här på brädan.
Se nu till att ladda ordentligt så ses vi på lördag. Enda giltliga bortförklaring lär vara egen begravning men då skall ni skicka intyg till Jorgen och jarod först.
Ha det gött skåningar och annat löst folk.Väl talat! http://www.v-rodforums.com/forums/images/smilies/stupid.gif
Hmm är jag för sent ute att hänga på middagen. Dock dricker inte inte alkohol längre.
Typiskt att jag inte surfar så mycket nu för tiden. Men jag hoppar gärna in för de som hoppar av. Äter allt så jag kan hoppa in för avhopparna kanske?
Det verkar som att jag inte kommer vara frisk ett dugg imorgon, så träningen går nog bort för min del. Synd, jag tycker det är roligt att träna med andra (gör det så sällan), men halsen är inte snäll alls.
Jag tittar in på träningen iaf! Middagen får vi se hur det blir med den. Min buss går 15.00 så jag är hos er på atletic vid 15.45 iaf.
Finns det bankomat utanför så man kan hämta ut kulor och betala engångsträningen?
Finns det bankomat utanför så man kan hämta ut kulor och betala engångsträningen?
Dum fråga, det är värnhem vi snackar om :smash:
Finns automater på båda håll när man stiger av ifrån bussen. Det är nog ganska lugnt med plocka ut cash just där.
Stumpis var snäll nog att trycka in mig i ert sällskap fast jag var sent ute. Skall bli skitkul o se folk på riktigt.
Den slutgiliga (?) listan.
Sheogorath (endast mat) - 3-rätters ryggbiff
Kurash - 3-rätters Black & White
Shadowfire - 3-rätters Black & White
sunesha - 3-rätters ryggbiff (endast mat)
Feeble - endast träning
17 personer som verkar vara mer eller mindre bestämda, härligt
kommer bli skitkul!! :thumbup:
shadowfire
2007-01-19, 17:17
För min del sket det sig dessvärre, två oförutsedda (eller förutsedda) händelser i samband med herr Per som drog förbi så har jag ingen möjlighet o ta mig ner i helgen.
Alltså VA?! Var hittade du den infon egentligen?
Kollade nyss på skånetrafikens hemsida och buss 171 går 14.15 från sjukhuset, 14.20 här uppifrån Delphi och vi är då framme strax innan 15.
Vi får samordna det här imorrn på något sätt. Nu ska jag sova. Gonatt!
Eeh oops - pengarna är... Slut! :em:
Ingen tankning, ingen middag. Kvack.
http://www.pank.se/bilder/train_pank.jpg
http://www.capitalsthlm.com/media/interviews/pank/images/pank010.jpg
http://www.capitalsthlm.com/media/interviews/pank/images/pank012.jpg
*gah!*
Alltså VA?! Var hittade du den infon egentligen?
Kollade nyss på skånetrafikens hemsida och buss 171 går 14.15 från sjukhuset, 14.20 här uppifrån Delphi och vi är då framme strax innan 15.
Vi får samordna det här imorrn på något sätt. Nu ska jag sova. Gonatt!
Ja det stämmer. 14.15 åker vi från sjukhuset i Lund.
Har fått er information och dert är lungt, bra att ni upptäckte det.
Fy fan, trodde jag skulle behöva avboka igår, kände mig så fruktansvärt magsjuk när jag kom hem på natten... Vintermagsjukan ftw.
Helt lungt nu dock så jag är fortfarande 100% :hbang:
Har fått er information och dert är lungt, bra att ni upptäckte det.
Fy fan, trodde jag skulle behöva avboka igår, kände mig så fruktansvärt magsjuk när jag kom hem på natten... Vintermagsjukan ftw.
Helt lungt nu dock så jag är fortfarande 100% :hbang:
Fint, smittas inte bara. Hoppas ni har nåt slags lokalsinne. Jag är helt nollställd om jag kommer utanför esplanaden i Lund.
Jag kommer nog runt 15:20 typ. Det beror på hur fort jag kör med bilen. :)
Fint, smittas inte bara. Hoppas ni har nåt slags lokalsinne. Jag är helt nollställd om jag kommer utanför esplanaden i Lund.
Wtf, vad ska vi då med dig till? ;) Det löser sig säkert, om inte annat kan man fråga någon.
Wtf, vad ska vi då med dig till? ;) Det löser sig säkert, om inte annat kan man fråga någon.
Om jag inte missminner mig så ligger busshållplatsen placerad så att när ni hoppat av bussen är det bara att gå över gatan (använd nu övergångsstället ungdomar) så är ni framme.
shadowfire
2007-01-20, 10:59
faaaaaan jag vill med vara med... jävla grisstorm.
faaaaaan jag vill med vara med... jävla grisstorm.
Nej, du ska vara osocial och träna istället. Det är så man blir stor och stark, skippa nöjen.
Litar ni inte på mitt lokalsinne eller? jag har sett den där AGs-skylten miljontals gånger.
Litar ni inte på mitt lokalsinne eller? jag har sett den där AGs-skylten miljontals gånger.
Ni skall hitta den väl maskerade ingången också. :cool:
Jag har jobbat på värnhem i 6 månader, borde ju hitta.
Nu är jag confused! :confused:
Kommer inte Chaan?
Shadowfire har avanmält sig till mig, men inte Chaan?
Ska halshugga Tuppen och Nulle ifall de inte kommer med.
shadowfire
2007-01-20, 11:25
Nej, du ska vara osocial och träna istället. Det är så man blir stor och stark, skippa nöjen.
Ja, osocial blir jag verkligen denna helg iaf.
Tittar jag ut nu så ser jag dock att jag slipper köra bil i 50 mil genom snöyra, precis allt är kritvitt ute nu och snötäckt sedan 2h tillbaka.
Ja, osocial blir jag verkligen denna helg iaf.
Tittar jag ut nu så ser jag dock att jag slipper köra bil i 50 mil genom snöyra, precis allt är kritvitt ute nu och snötäckt sedan 2h tillbaka.
Snö? Vad är det? Är du snurrig? det som faller från himlen kallas regn!:Virro
Ja, regn... en jävla massa regn och vind....
Jag älskar den skånska vintern...*rolleyes*
shadowfire
2007-01-20, 11:32
Snö? Vad är det? Är du snurrig? det som faller från himlen kallas regn!:Virro
Här är det tyvärr stoooora flingor som faller...
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=Restaurang+El+Patio&UCSB%3aTextBoxWhere=malm%F6&Vkiid=AcFHb4aenRtCkMzqbDYEjg%3d%3d&Vkid=10778439#contactlinks
Karta i närområde, samt bilder för se hur det ser ut där. Kan hjälpa för de som e nya i stan.
http://hitta.se/Route.aspx?destination=%D6.%20F%F6rstadsg.%2026%20 MALM%D6
Online vägbeskrivning
Jarod ringde precis. Värsta snökaoset i hans trakter (dvs norrland), lastbilar som låg huller om buller längs och på vägarna.
Jarod ringde precis. Värsta snökaoset i hans trakter (dvs norrland), lastbilar som låg huller om buller längs och på vägarna.
Ännu så länge verkar våra södra trakter klara sig...
Den viktiga och intressanta frågan här är ju då om han redan var på väg ner till oss eller han väntar i Småland en stund?
Blir det något fotograferande idag?
Den viktiga och intressanta frågan här är ju då om han redan var på väg ner till oss eller han väntar i Småland en stund?
Han var på väg ner såklart.
Blir det något fotograferande idag?
Ja, jag har med min lilla skitkamera (lämnar den stora hemma) och Jarod sa att han skulle ta med sin stora.
Me_Myself
2007-01-20, 14:07
Och planen är att vi ska infinna oss halv sju till middagen?
Och planen är att vi ska infinna oss halv sju till middagen?
Då är ni 30 min försenade. Middag kl 18.
Annars får ni väl studsa ner till gymmet och snacka skit.
Me_Myself
2007-01-20, 14:16
Då är ni 30 min försenade. Middag kl 18.
Annars får ni väl studsa ner till gymmet och snacka skit.
Ahh vilken tur att jag frågade då!
Studsa låter jobbigt, jag tänkte sova lite middag :)
Wennerberg
2007-01-20, 14:29
Tuppen och jag undrar om det är för sent att anmäla sig?
Taskig tajming av vädret idag, det kunde du allt fixat bättre, Stumpis! ;)
http://sydsvenskan.se/skane/article211527.ece
Tuppen och jag undrar om det är för sent att anmäla sig?
Häng på, jag ska ringa och korrigera lite mat från gymmet, så kommer ni dit går det säkert att ordna! :thumbup:
Nu åker jag strax!
Wennerberg
2007-01-20, 15:01
Häng på, jag ska ringa och korrigera lite mat från gymmet, så kommer ni dit går det säkert att ordna! :thumbup:
Nu åker jag strax!
Jag ska tala med tuppen, det blir nog endast mat för våran del i vilket fall!
Hur dags är det?
Me_Myself
2007-01-20, 15:56
Jag ska tala med tuppen, det blir nog endast mat för våran del i vilket fall!
Hur dags är det?
18 :)
Wennerberg
2007-01-20, 16:37
Både jag och tuppen ska på inflyttningsfest, och vi bägge behöver köpa present. Massor av pengar som man inte har. Vi får nog avstå, trots att vi sa till Bönne att vi kanske skulle med. Jävligt ledsen, dude...
väntar med spänning på bilderna :D
Tack för en väldigt trevlig träff allesammans!
Jag måste erkänna att jag blev ovanligt tyst, men jag tyckte det var så förbannat intressant att lyssna på vissa personers diskussioner, speciellt om tävlingar och dylikt, satt på helspänn och försökte höra Jörgens snack över musiken!
Sen tjejerna, de var ju ögongodis hela högen.
Maten var också enormt god, ölen lika så!
Tummen upp på alla fronter Stumpis!
Tackar Stumpis för var så enormt duktig och hade koll på allt. Samt självklart alla som var där.
Var trevligt att sätta ansikte på alla bakom användarnamnen.
Jag hade lite damp och tyckte jag skulle gå och se Booka Shade, men ångrade mig senare. Dock insåg efter jag kom hem och skulle fräscha till mig att jag kände mig gammal och trött och glodde osocialt på dokumentärer istället.
Skulle insett det innan suttit kvar längre och snackat med er alla :)
Det vi vill veta är ju:
Vem blev fullast??
Det vi vill veta är ju:
Vem blev fullast??
Och vem låg med vem????
Och vem låg med vem????
Och vem filmade?
Sheogorath
2007-01-21, 01:10
SHit. Så gär packad har jag inte varit sen gymnasiet.
/Sheo från Sheos konto
/Sheo från Sheos konto
haha, va? har du hunnit tanka så mycket?
/Sheo från Sheos konto
Hahah fy fan vad ni har satt i gång.
Nacht!
Tigerkotten
2007-01-21, 01:18
/Sheo från Sheos konto
kl e ju 01 varför e du hemma?! :D Eller e det efterfest kanske :D
Sheogorath
2007-01-21, 01:27
kl e ju 01 varför e du hemma?! :D Eller e det efterfest kanske :D
Man ska sluta n'r man är på topp. Något ja nhar lärt sig sen mkan var 15
Men tydligen hade du inte lärt dig att man inte ska skriva på forum när man är full ;)
Berätta om träffen nu! :)
Slartibartfast
2007-01-21, 01:58
Bilder ffs! *popcorn*
Berätta om träffen nu! :)
Bilder ffs! *popcorn*
Åh, ni skulle varit där. Det var grymt trevligt.
Nu skall jag sova.
precis hemkommen nu.
Bilder kommer i massvis under morgondagen. Det plåtades friskt och det snålades inte med drycken. Vin, vatten, cider, öl och tom groggar beställdes det in. Till sist delade tre Kolo-iter Taxi och vad jag vet så delade även två säng inatt, eller blev det soffan för den ene? Det får vi reda på imorgon.,*whistle*
Sov nu gott och tack för en trevlig träff, det får vi göra om inom ngn nära framtid!:thumbup:
Finns ett par bilder i medlemsbilder.
precis hemkommen nu.
Bilder kommer i massvis under morgondagen. Det plåtades friskt och det snålades inte med drycken. Vin, vatten, cider, öl och tom groggar beställdes det in. Till sist delade tre Kolo-iter Taxi och vad jag vet så delade även två säng inatt, eller blev det soffan för den ene? Det får vi reda på imorgon.,*whistle*
Sov nu gott och tack för en trevlig träff, det får vi göra om inom ngn nära framtid!:thumbup:
Skönt med lite kolokärlek här också *cupid* , på en vinternatt som denna ;)
Usch, vad hade ni blandat i mitt vatten igår egentligen? Länge sen jag kände mig såhär bakis: halsen molar, huvudet värker och ögonen svider. Och då somnade jag ändå innan 12!
Det var trevligt iallafall!:thumbup:
Och vem låg med vem????
Det trillade in en karl sent om sider och plockade upp Stumpis, ryktet säger att de delade säng på natten!*whistle*
Sheogorath
2007-01-21, 10:08
Ujag Ehen!
"Nu är jag hemma"
?
Lillstrumpa
2007-01-21, 10:18
Hmm, det verkar som den bruna och håriga sköterskan har varit och smuttat på sjukhusspriten. :nono:
Usch, vad hade ni blandat i mitt vatten igår egentligen? Länge sen jag kände mig såhär bakis: halsen molar, huvudet värker och ögonen svider. Och då somnade jag ändå innan 12!
Det var trevligt iallafall!:thumbup:
Crack.
I knew it!!!:MrT:
:thumbup:
Med grädde på såklart. :D
Med grädde på såklart. :D
*gah!* Glöm inte majonnäsen!!! :smash:
shadowfire
2007-01-21, 10:42
hahah fan ni verkar ha haft skitskoj... piss vad ågren man får då :D
*gah!* Glöm inte majonnäsen!!! :smash:
Och bacon ffs. BACON ! :Virro
hahah fan ni verkar ha haft skitskoj... piss vad ågren man får då :D
Läs. http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2034979&postcount=116
Och sen skämms du.
Och bacon ffs. BACON ! :Virro
Hotellbacon?
shadowfire
2007-01-21, 10:47
Läs. http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2034979&postcount=116
Och sen skämms du.
:laugh:
Det är sant iofs, bra skrivet.
Hade jag bara kunnat löst det hela så hade jag kommit, fassiken också.
Hotellbacon?
Den med mest fett såklart. http://yelims5.free.fr/Sport/Sumo.gif
shadowfire
2007-01-21, 13:22
nu var jag ju iofs inte där, men stumpis verkar ha gjort ett kanonjobb, från att ha tagit initiativet här på forumet till all planering?
Jag har ingen ursäkt, jag fick kvinnobesök och det fick bli en prioriteringsfråga :notme: :banned
Jag har ingen ursäkt, jag fick kvinnobesök och det fick bli en prioriteringsfråga :notme: :banned
Patrik?
Patrik?
Sån tur hade jag inte hur mycke jag än försökte. Vi var hos Sami kvällen innan och Patrick gav sig fan på att inte gå hem med någon som hade under 95D *drool* . Däremot tränade jag med Patrick istället *whistle*
Upp med bilderna nu. Ni verkade ha riktigt sköjj ju :)
Upp med bilderna nu. Ni verkade ha riktigt sköjj ju :)
Du har kollat i medlemsbilder va?
Du har kollat i medlemsbilder va?
Oj. Förlåt *rolleyes*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.