handdator

Visa fullständig version : Ska jag till läkaren ?

Bronkitkorv
2007-01-07, 19:14
Sedan i sommras så har jag haft ont i bröstet när jag tar djupa andetag, speciellt på morgnarna men ibland hela dagar i sträck. Det känns som att det går tungt och att jag inte får tillräckligt med syre typ ..
Vad fan kan det vara ?
Jag blir galen...

HajduMan
2007-01-07, 19:16
Sedan i sommras så har jag haft ont i bröstet när jag tar djupa andetag, speciellt på morgnarna men ibland hela dagar i sträck. Det känns som att det går tungt och att jag inte får tillräckligt med syre typ ..
Vad fan kan det vara ?
Jag blir galen...

jag har samma sak, dock blivit lite bättre, haft det ca 1 år, vet ej hur det uppstod eller vad det e, jag var hos läkaren och kollade upp de, men allting var som det skulle, så vad ska man då göra?

Bronkitkorv
2007-01-07, 19:23
jag har samma sak, dock blivit lite bättre, haft det ca 1 år, vet ej hur det uppstod eller vad det e, jag var hos läkaren och kollade upp de, men allting var som det skulle, så vad ska man då göra?

Åhfan !

Skumt är det att jag kan jogga 7km..
Kan det ha med joggningen att göra kanske ?
Joggar du Hajduman ?

sgtbarnes
2007-01-07, 19:30
Dåligt utvecklad andningsmuskulatur?

nej seriöst. skriv lite mer om i samband med vilka aktiviter du får dina besvär. Det låter ju onekligen som ngt muskulärt iaf.

men det är ingen dålig idé att gå till läkaren. jag skulle göra det.

Trance
2007-01-07, 19:33
Känner du igen något av detta?

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=20350

Ofta får ju, speciellt unga män, huggande smärta i bröstet när revbenen fastnar på något sätt. Det är ju ofarligt men det kan ju också vara något värre, speciellt om du har det jämt. Kostar ju bara 2-300 att kolla upp så det kan det ju vara värt kanske.

Semiramis
2007-01-07, 19:49
Gå till doktorn. Om de inte hittar något, gå till en Naprapat, det kan var låsningar i bröstryggen. Lycka till!

Angel
2007-01-07, 20:45
ring sjukvårdsupplysingen

Cilia
2007-01-07, 21:44
Jag fick ont i bröstet den 23 dec och det gjorde jätteont på vänstersida. Fortsatte hela den 24 men inte lika starkt. Jag var nervös att det var en hjärtattack men hade inte svårt att andas bara att det gjorde ont.

Stod dock inte högst upp på min önskelista att sitta på akuten hela julafton så jag avstod och det försvann till den 25.

Läskigt var det iaf.
Hade jag haft det så länge som du har haft det så skulle jag nog titta på det

Bronkitkorv
2007-01-07, 21:54
Det kommer till och från och jag trodde jag hade blivit av med symptomen faktiskt, till jag joggade lite för hårt när jag ville se min tid på 5km.
Nio dagar av tio så försvinner det när jag vaknat till.

När jag läste på Trance´s länk så tyckte jag det som stämde bäst in var ångest.

HajduMan
2007-01-07, 23:15
Åhfan !

Skumt är det att jag kan jogga 7km..
Kan det ha med joggningen att göra kanske ?
Joggar du Hajduman ?

joggar?
fan heller, då kan man ju få kondition

Stumpis
2007-01-08, 09:40
Jag har gått med liknande symptom en längre tid (sen september, typ). I onsdags morse vaknade jag och hade fruktansvärda smärtor i rygg/bröst, så jag gick faktiskt till läkaren. Det visar sig då att jag har problem med luftvägarna (både att få luft genom strupen och genom näsan) och det faktum att jag gått med det så länge har gett mig en inflamation i ena lungsäcken. :(
Så mitt råd är att du går till läkaren, man ska inte leka med sin hälsa.