handdator

Visa fullständig version : Sims 2 fråga

strandberg
2007-01-07, 17:29
Hejsan!
Jag har fattat intresse för spelet "The Sims 2".
Nu är det så att jag spelat det i x antal timmar och vill
nu göra något lite varierande. Att skapa sina egna simmar och möbler etc
hade varit en väldigt bra variation!
Jag har programmet "The Body Shop" men det är inte så jag vil "skapa" mina nya simmar. Jag vill göra kläderna, simmarna etc från ruta ett.

Är det någon som vet hur man gör sina egna simmar etc ?

väldigt tacksam för svar!
MVH Strandberg :)

LadyG
2007-01-07, 17:57
Body Shop kan skapa kläder också:

How To Make A Simple T-Shirt With The Sims 2 Body Shop (http://thesims2.ea.com/help/tutorial_1.php)

strandberg
2007-01-07, 19:06
Body Shop kan skapa kläder också:

How To Make A Simple T-Shirt With The Sims 2 Body Shop (http://thesims2.ea.com/help/tutorial_1.php)

Tack så mycket.

Du råkar dock inte veta något annat program?
Eller något program där man kan göra sina egna simmar?

LadyG
2007-01-07, 19:07
Göra simmar? Du menar som man gör i spelet när man skapar ny familj, eller menar du att du vill skapa egna frisyrer och sådant?

strandberg
2007-01-07, 19:32
Göra simmar? Du menar som man gör i spelet när man skapar ny familj, eller menar du att du vill skapa egna frisyrer och sådant?

skapa egna sims från ruta ett.
frisyrer, kropparna etc.
Det måste finnas något program som gör det möjligt..
Du råkar inte veta något?

LadyG
2007-01-07, 19:55
Jomen det gör du ju i Body Shop, under "Skapa Eller Klona Simmar".

Vill du ha egna frisyrer måste du skapa den under "Skapa Delar" (starta nytt projekt), på samma sätt som du gör en t-shirt (kolla tutorialen jag länka till innan). Du hittar filerna du behöver editera under Mina dokument\EA Games\The Sims 2\Projects\"projektets namn".

strandberg
2007-01-07, 20:02
Jomen det gör du ju i Body Shop, under "Skapa Eller Klona Simmar".

Vill du ha egna frisyrer måste du skapa den under "Skapa Delar" (starta nytt projekt), på samma sätt som du gör en t-shirt (kolla tutorialen jag länka till innan). Du hittar filerna du behöver editera under Mina dokument\EA Games\The Sims 2\Projects\"projektets namn".

Kan man skapa kroppar där också ?
Typ en jätte muskulös kille eller en
jätte tjock man ?
En jätte tjock kille med jätte korta armar ?

LadyG
2007-01-07, 20:08
Redigera bas-filerna som bygger upp modellen, kropparna ska också gå att förändra inom rimliga gränser förståss. Vilka filer det rör sig om är jag osäker på dock men det kan man ju laborera med. Kan bli värsta monstret iofs...