Visa fullständig version : Är du nöjd med din tillvaro just nu?
Kanske är det perfekt, kanske helt åt helvete.
Är du nöjd?
Med ett undantag är den perfekt.
Alexlindgren
2007-01-07, 17:22
Allt är ruskigt bra just nu :)
Carolinew
2007-01-07, 17:24
Bra förutom att lovet är slut. *mini*
Med ett undantag är den perfekt.
HenrY = Undantaget? :D
OnT: Hmm, börjar ordna sig rätt bra, får se den närmsta framtiden...
HenrY = Undantaget? :D
OnT: Hmm, börjar ordna sig rätt bra, får se den närmsta framtiden...
Haha nej du är en av de som gör den så bra faktiskt. Alltid skönt att ha någon att vara bättre än :D
Fultjack
2007-01-07, 17:26
inte nöjd med tillvaron alls
Går sista året i gymnasiet (stort plus) men så satans omotiverad. Och det beror nog på att det enda jag har lärt mig under dom här tre åren är att jag hatar ekonomi som ämne, även ekonomi i praktik. Jag går spei (samhällsprogramet inriktning ekonomi).
Men utanför skolan, när jag gråter krokodiltårar över något arbete, eller spyr på någon uppgift är jag nöjd.
Jag har mat på bordet, tak över huvudet och slipper ha kulor i arslet.
Sen att min bror har köpt wow gör saken bättre. *neardy neardy.
Edit; just ja, lovet tar slut imorgon, så just idag är det värdelöst!
Det går upp och ner. Det är klart bättre nu än det var vid den här tiden förra året. Dock känns det som om jag är på väg ner i en svacka igen, och jag kan inte begripa varför. Det borde vara tvärtom. Måste sluta tänka så förbannat mycket.
Nilsjohan
2007-01-07, 17:34
jag är nöjd med min tillvaro, jag är mer bekymrad över folk i min omgivning
shadowfire
2007-01-07, 17:35
Jag är nöjd med min tillvaro nu.
Givetvis finns det saker som inte är tillfredsställande just nu, men det är sådant jag inte kan påverka... och varför whinea över sådant man inte kan rå på?
mangemani
2007-01-07, 17:35
japp,helt nöjd.
Ryska_raketen
2007-01-07, 17:37
Det duger i krig.
Lilla Brynolf
2007-01-07, 17:38
Livet rockar hårt just nu!
Är snart klar med studierna, jobbet är prima, tjejen är toppen, hyfsat med pengar, tre månader i Thailand snart och sommaren är på kommande. :)
Härligt härligt...
Mja, finns saker som kunde bli bättre men det duger. Jag lider åtminstone inte av att vakna på morgonen.
fick jag bara ett nytt jobb/fabriken la ned produktion/flyttade utomlands/sprängdes i luften så är min tillvaro perfekt
Ska flytta längst upp i Norrland om en vecka och plugga till sjykgymnast. Får se då hur det blir i kylan. *cry* Denna sista utpost i fjärran nord är känd i folkmun som Umeå.
Helena B
2007-01-07, 17:45
Ska flytta längst upp i Norrland om en vecka och plugga till sjykgymnast. Får se då hur det blir i kylan. *cry* Denna sista utpost i fjärran nord är känd i folkmun som Umeå.
Var själv nära att komma in där, men som tur va hamnade jag bara i Gävle.
Lycka till med studierna:thumbup:
Just nu är min tillvaro lite orolig, fråga mig om en vecka så kommer den vara helt annorlunda.
Jag väljer att svara med en bild.
http://www.artofeddiemize.com/acrylic/NOOOOO.jpg
Me_Myself
2007-01-07, 17:49
Jag är inte riktigt nöjd.
Dottern har vattenkoppor.
Jag saknar skolan men den börjar ju snart.
Rätt så mycket pain i kroppen av kylan.
Jag försöker få en ny lägenhet och det går inte så bra.
Men jag är singel och det är skönt att slippa pressen av att behöva vara social. Jag ska bli gudmor åt doberbebisen och det känns hur mysigt som helst.
...och en till, för att liksom komplettera.
http://www.artofeddiemize.com/digital/Bonds%20of%20Tradition.jpg
Saknar en sak.. annars så är det bra.
...och en till, för att liksom komplettera.
[IMGhttp://www.artofeddiemize.com/digital/Bonds%20of%20Tradition.jpg[/IMG]
S&M? *drool*
Nina, du har inte funderat på terapi kanske?
OnT: Jag har nöjd, allting rullar på fint för mig.
Jag har fått nya fina vänner.
Träffat en jättefin och söt pojke som jag tycker om väldigt mycke och som tycker om mig. *cupid*
Skolan går rätt så bra, har väl en del problem men jag trivs jättebra med klassen.
Politiken rullar på och jag jobbar mig uppåt, får ju tom betalt nu.
Jag mår i allmänhet bättre.
Nina, du har inte funderat på terapi kanske?Min terepeut har tagit julledigt!!! *gah!*
För att vara dyster vintersäsong så mår jag förhållandevis fint.
Nöjd med jobbet men är sugen på att plugga.
Nöjd med lägenheten men sugen på att flytta.
Sen var det ett bra jävla tag sen jag var kär också...
Jag håller mig på en trygg och stadig Zoloft-nivå.
Arf Pingvin
2007-01-07, 18:12
Jämna plågor. Med väldigt få undantag är allting skit.
Min terepeut har tagit julledigt!!! *gah!*
Vad i :smash:
Dålig stil.
Du får skriva av dig helt enkelt, brukar fungera relativt bra. :thumbup:
Bor två pers på 40 kvm...så inte helt nöjd nej!*rolleyes*
helt ok, kommer bli bättre :)
poll?
Jag bor själv på 24kvm. Är din roomie hot? Byta? *drool*
flenders
2007-01-07, 18:26
Riktigt nöjd med kretsen jag umgås med. Har varit tjafs innan mellan olika delar av gänget men nu är alla samlade och det är sjukt nice. Mer att göra, mer festande, mer kul. Exet har börjat släppa mig och det är sjukt skönt att inte behöva ta telefonsamtal efter telefonsamtal. Gillar singellivet, har inte varit det på väldigt länge och jag trivs med att få charma mig fram. Det enda dåliga är ekonomin, går sista året på gymnasiet och har aldrig lyckats få ett helgjobb eller dylikt. Är lite orolig på hur det kommer se ut efter sommaren, är orolig att inte få något jobb fram tills jag rycker in ett halvår senare. Annars så ser livet bra ut, har fixat mina betyg (glad som fan) och ser fram emot de närmaste 2-3 åren. Speciellt mycket ser jag fram emot studenten. Skall bli kul att inte behöva plugga (säger vi) mer. Gick i USA till att börja med så jag har pluggat i 14 år av mitt 18-åriga liv. Sen så har 13 av mina vänner och jag bokat in en resa till ayia napa drygt 4 veckor efter studenten. Vilket äventyr det kommer bli! :)
Nöjd, men inte perfekt. Måste ju hitta nån att mysa med också.
Mitt liv är perfekt förutom en sak som verkligen pajjar allt totalt.
helt ok, kommer bli bättre :)
poll?
Jag tänkte ha med en, men är för dum.
Jag bor själv på 24kvm. Är din roomie hot? Byta? *drool*
Så hot att jag tar med honom till andra lägenheten om vi skulle byta! ;)
[/IMG]
Du är modig.
bluelight
2007-01-07, 19:09
Nej, faktiskt inte. Vill bo själv, kunna bestämma min kost näst intill helt själv och jobba istället för att gå i skolan.
Perfekt är den inte, det är mer än bra fast kunde ha varit bättre ändå.
Så hot att jag tar med honom till andra lägenheten om vi skulle byta! ;)
Ah det är nog bäst det, min herre där hade nog inte blivit så glad annars *whistle*
Nej, faktiskt inte. Vill bo själv, kunna bestämma min kost näst intill helt själv och jobba istället för att gå i skolan.
Kosten kan du bestämma även om du bor hemma, det är inget som hindrar dig för att laga den mat du själv vill ha.
Me_Myself
2007-01-07, 19:15
Min terepeut har tagit julledigt!!! *gah!*
Borde vara straffbart det där med ledighet för dem!
Borde vara straffbart det där med ledighet för dem!
Iaf över jul å andra högtider då folk mår allmänt dåligt.
Whistler
2007-01-07, 19:21
Har den senaste veckan skrivit två låtar som jag är jättenöjd med. Ska mycket till för att bryta mitt humör nu.
På hela taget, klart ja.. Lite småskit som skaver (va fick ja dem orden ifrån? Låter äckligt.. ) men inget som inte går att fixa. Trög i bollen, men försöker fixa mer balans i tillvaron.
Har tak över huvudet, mat, kärlek - så det ska nog gå förträffligt.:)
bluelight
2007-01-07, 19:40
Kosten kan du bestämma även om du bor hemma, det är inget som hindrar dig för att laga den mat du själv vill ha.
Då får jag köpa det själv, och jag betalar redan det mesta alldeles själv. Lagar mat gör jag redan hemma, men ingredienser. Tonfisk, kesella och keso vill jag ha hemma varje dag.
Då får jag köpa det själv, och jag betalar redan det mesta alldeles själv. Lagar mat gör jag redan hemma, men ingredienser. Tonfisk, kesella och keso vill jag ha hemma varje dag.
OKay. När jag bodde hemma köpte mamma det jag ville ha så fixade jag min mat själv. Nu har jag flyttat och måste handla själv, det suger totalt när man inte har bil. Att sedan laga mat 6 ggr om dagen och diska och liknande är segt för det har man knappt tid med
Krokodil
2007-01-07, 19:45
Är du nöjd?
Jovars! :)
Att sedan laga mat 6 ggr om dagen och diska och liknande är segt för det har man knappt tid med
Varför Laga mat 6 ggr om dagen?
OKay. När jag bodde hemma köpte mamma det jag ville ha så fixade jag min mat själv. Nu har jag flyttat och måste handla själv, det suger totalt när man inte har bil. Att sedan laga mat 6 ggr om dagen och diska och liknande är segt för det har man knappt tid med
Varför inte planera? Matlådor är bra skit.. brukar göra köttfärssås av 2kg, inga problem att grilla 3kg kyckling i ugnen osv.. Du låter mest lat..
Varför Laga mat 6 ggr om dagen?
Tycker att det är äckligt med värmd mat
Varför inte planera? Matlådor är bra skit.. brukar göra köttfärssås av 2kg, inga problem att grilla 3kg kyckling i ugnen osv.. Du låter mest lat..
Se ovanstående svar.
Sedan är jag sällan hemma iofs, så jag borde lära mig.
WheyProtein
2007-01-07, 20:09
Nåt åt det hållet här oxå... :/
Eldhroka
2007-01-07, 20:14
Jag är nöjd och glad.
http://www.forumeye.it/invision/html//emoticons/woohoo.gif
Turrican
2007-01-07, 21:41
Det var mycket mycket länge sedan tillvaron var så bra som den är nu. All time high.
Bronkitkorv
2007-01-07, 22:13
Jag har inte problem med ekonomin just nu och det är ju ett orosmoln mindre på min svarta himmel åtminstonde....men BRA.. nej..Dåligt nä ! Sådär.. JA !
Vad krävs egentligen för att man ska vara lycklig jämt :confused:
Bronkitkorv
2007-01-07, 22:15
Tycker att det är äckligt med värmd mat
Se ovanstående svar.
Sedan är jag sällan hemma iofs, så jag borde lära mig.
Hur Hinner du då laga mat SEX gånger per dag, har du med dej gasolkök kanske :confused:
Tycker att det är äckligt med värmd mat.
Ät mat 3 gånger om dagen, se kökstiden halverad.
Är du hungrig imellan finns det mackor/frukt/fil/osv osv osv
Lövbiffen
2007-01-07, 23:21
Skit
Mikael141
2007-01-07, 23:26
Nöjd som fan. Enda problemet är projektarbetet i skolan där jag inte har gjort någonting och halva tiden har redan gått. Men det ordnar sig..
Skywalker
2007-01-07, 23:30
Kanske är det perfekt, kanske helt åt helvete.
Är du nöjd?
Varje dag ovan jord är en bra dag.
Nja...saknar nåt...eller rättare sagt någon som ger livet innehåll.
det är bra rent materiellt osv, men saknar gymnasiet så in i h*vet..
Inte överdrivet men det rullar väl på.
Var själv nära att komma in där, men som tur va hamnade jag bara i Gävle.
Lycka till med studierna:thumbup:
Just nu är min tillvaro lite orolig, fråga mig om en vecka så kommer den vara helt annorlunda.
Synd att du inte kom in då. Kunde varit kul med lite sällskap. *leZkigT-*
Vad ska du plugga i Gävle då?
Jag är nöjd. Jag har hälsan, en underbar livskamrat och det går ingen nöd på oss, jag ser ingen anledning att klaga eller känna mig missnöjd. Jag saknar ju inget jag absolut måste ha.
Det går an, men livet kunde varit lite ljusare.
Mago: Kontakta Lucipha. Om jag inte har rört ihop det helt fel så börjar han också som sjukgymnast nu.
Nja sådär. Vill ha ny lägenhet, men har iaf äntligen bestämt mig för vad jag vill arbeta med i framtiden. Nu gäller det bara att försöka klura ut hur jag ska kombinera mitt heltidsjobb med att få in en fot i branschen jag suktar efter.
Bor 3 pers på 24 kvm...klaga inte!!;)
Inte nära på nöjd, allt utom det mest oviktiga i mitt liv går åt pipsvängen. Klarar inte av att göra vad jag vill men är grym på att göra det jag inte vill. Istället för att ta tag i saker skiter jag i det jag innerst inne bryr mig mest om. Träffar inga vänner, isolerar mig allt för ofta och är fast i ett jobb som inte har något mer att ge (förutom sjysst folk, men börjar jag umgås med folk på fritiden så är det problemet ur världen). Hatar det mesta just nu och vet inte vad jag skall göra åt det. Ledsen att jag är så negativ, men så är det just nu...
no1fitness
2007-01-08, 01:33
Ja, det måste jag säga.
Gymet rullar på och jag är vid god hälsa och alla runt mig mår bra. :)
2006 var piss men 2007 kanske blir bättre :D
Tricklev
2007-01-08, 02:56
Förutom ett sletet förhållande som nyss dog har jag inget att klaga på, eller jo, har missat några dagar träning nu pga att halsen bråkar.
Om det inte vore för att jag missar träningen hade jag gett blanka fan i hur det gick med tjejen efter så kort tid, men vafn, jag blir helt rastlös.*gah!*
varken nöjd eller missnöjd. Kunde ha varit värre än vad det är, men även bättre
Eddie Vedder
2007-01-08, 08:46
Ekonomin är problemfri just nu, träningen går bra som bara den. Annars känns de lite sådär, ska börja ny fristående kurs på måndag som jag e lite nervös över samt att jag har en hemtenta som examinaton på höstens kurs som jag är ännu mer nervös över. Sen finns de ju alltid lite skit i ryggsäcken som följer med.
Men i allmänhet bra, allt de mest väsentliga i livet är kanon. Jag är inte sjuk, ingen i min familj är sjuk o.s.v.
Eddie Vedder
2007-01-08, 08:47
Är lite orolig för hur de ska gå för Degerfors IF i årets Superettan oxå...
Borde vara straffbart det där med ledighet för dem!Visst är det oetiskt!!! Bara för det skall jag hämnas med att vara sjukt långdragen idag. *grr* :D (Hans första dag tilbaka på jobbet.)
Me_Myself
2007-01-08, 09:36
Visst är det oetiskt!!! Bara för det skall jag hämnas med att vara sjukt långdragen idag. *grr* :D (Hans första dag tilbaka på jobbet.)
O jag tänker ta med mig dottern som har vattenkoppor imorgon *rolleyes*
Frågan är om man är nöjd.
Då är nog mitt svar JA.
Däremot är det inte perfekt men det är en annan frågeställning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.