Logga in

Visa fullständig version : Alla hårdrockers hjälp mig med en låt!

Ironbabe
2007-01-06, 18:59
När jag var tonåring (ja, jag vet att det var länge sen) upptäckte jag den fantastiska musikstilen HÅRDROCK. Jag lyssnade på allt som spelades då. Nu letar jag efter en låt med Judas Priest som jag f*n inte kommer ihåg namnet på..Det är en balladliknande låt som börjar i lugnt tempo för att sen trappas upp. Han "typ" skriker bara i slutet.. *ryser* Den är så skön, snälla hjelp mig :D

dojjan
2007-01-06, 19:08
Electric Eye kanske?

oath5
2007-01-06, 19:21
När jag var tonåring (ja, jag vet att det var länge sen) upptäckte jag den fantastiska musikstilen HÅRDROCK. Jag lyssnade på allt som spelades då. Nu letar jag efter en låt med Judas Priest som jag f*n inte kommer ihåg namnet på..Det är en balladliknande låt som börjar i lugnt tempo för att sen trappas upp. Han "typ" skriker bara i slutet.. *ryser* Den är så skön, snälla hjelp mig :D

Det här borde jag kunna. Är det distade gitarrer i början? Eller kommer det på slutet när det trappas upp så att säga?

Är det en gammal eller nyare låt? Kan du någon text ur låten?

Ironbabe
2007-01-06, 19:24
Det här borde jag kunna. Är det distade gitarrer i början? Eller kommer det på slutet när det trappas upp så att säga?

Är det en gammal eller nyare låt? Kan du någon text ur låten?

Det är en gammal låt..han sjunger lixom med gitarrerna på slutet :) Hjälpter det dig nåt?

skaparn
2007-01-06, 19:26
Electric Eye kanske?

Men!

Det är en balladliknande låt som börjar i lugnt tempo för att sen trappas upp.

Before the Dawn är en jätteskön ballad, men det kan inte vara den du menar, för den är ballad rätt genom. Några försök:

Out in the Cold
Take These Chains
Evening Star

Jo, jag tror på Evening Star. Mest för att den är jättebra.

Officer
2007-01-06, 19:28
En av dessa låtar förmodligen:
Diamonds And Rust
Dreamer Deceiver
Beyond The Realms Of Death
lite mer modernt:
A Touch Of Evil
Out In The Cold

Kommer du inte ihåg några ord i låten då?

skaparn
2007-01-06, 19:36
En av dessa låtar förmodligen:
Diamonds And Rust
Dreamer Deceiver
Beyond The Realms Of Death
lite mer modernt:
A Touch Of Evil
Out In The Cold

Kommer du inte ihåg några ord i låten då?

Om vi utgår från att Ironbabe är såpass gammal att de moderna låtarna du nämner inte var släppta, så återstår de tre äldre. Och Diamonds and Rust börjar ju inte så balladigt, så jag tror mer på Dreamer Deciever eller Beynd...
Fast mest tror jag på Evening Star då det stämmer bäst in på "han sjunger lixom med gitarrerna på slutet".

Officer
2007-01-06, 19:40
Om vi utgår från att Ironbabe är såpass gammal att de moderna låtarna du nämner inte var släppta, så återstår de tre äldre. Och Diamonds and Rust börjar ju inte så balladigt, så jag tror mer på Dreamer Deciever eller Beynd...
Fast mest tror jag på Evening Star då det stämmer bäst in på "han sjunger lixom med gitarrerna på slutet".

Mkt möjligt. Men Halford skriker mer eller mindre jämt mot slutet :D

Ironbabe - finns en mycket fin ballad från Halfords soloplatta Ressurection. Låten heter "Silent Screams", den passar nästan perfekt in i din beskrivning också. Även om det inte är den så kan du lyssna på den - den är underbar.

Pox
2007-01-06, 19:43
"Run of the Mill" kanske? Ingen som hade nämnt den ännu, grymt bra låt från deras första skiva Rocka Rolla, ´74.

skaparn
2007-01-06, 19:45
Mkt möjligt. Men Halford skriker mer eller mindre jämt mot slutet :D

Haha! Sant. Lite som att säga "den där låten där Mariah Carey wailar".

Jag tycker du ska skita i den låt du letar Ironbabe och istället sätta på Grinder. Den är så bra och börjar med rock direkt så du slipper traggla genom en massa lugna slingor. Jag blastar hela British Steel just nu. Ahhh, Metal Gods. Jag tänker på scenshowen Rob drar på till den. Mycket grym gångstil.

Officer
2007-01-06, 19:47
MUMS skaparn! Inte visste jag att du var Judas-fan?
Helvete nu älskar jag dig.

Nu sätter jag tamefan på METAL MELTDOWN från Smärtstillaren!

Ironbabe
2007-01-06, 19:49
Tack för tipsen..jag håller på o laddar ner för fullt, går så jäkla segt bara så jag har inte kunnat lyssna igenom alla förslag än *gah!*

Aprotte: Näe, jag kommer inte ihåg ett endaste ord..bara hans skrikande, jag kan nynna den men jag tror inte du kan höra mig..hehehehe

skaparn
2007-01-06, 19:55
MUMS skaparn! Inte visste jag att du var Judas-fan?
Helvete nu älskar jag dig.

Nu sätter jag tamefan på METAL MELTDOWN från Smärtstillaren!

Jamenförtusan!!! Jag gillar allt som är bra. Och där ingår Judas Priest. Ända sedan Rob Halford gjorde en påannons för Diesel i svensk TV i samband med lanseringen av Painkiller har jag varit ett fan.

Hmm, vad ska spelas härnäst? Du angav skivan, så det blir Night Crawler.

skaparn
2007-01-06, 19:56
jag håller på o laddar ner för fullt

Host!!!! Skaffar säkerhetskopior på dina album menar du.

Wain
2007-01-06, 19:57
Nu blev jag riktigt sugen, A Touch of Evil är ju så grym live. Får nog bli lite Priest innan utgång i dag.
:hbang:

Ironbabe
2007-01-06, 19:58
Host!!!! Skaffar säkerhetskopior på dina album menar du.

:em: Självklart menar jag det!!

(skrev tidigare i en tråd om mitt dåliga minne och att jag glömmer fort)

Spinkot
2007-01-06, 20:24
Here comes the tears är det!!!

från skivan SIN AFTER SIN, såklart!

oath5
2007-01-06, 20:26
Diamonds And Rust (live-versionen) skulle det kunna vara annars...Där börjar dem ju med Ackustiskt lir å sen avslutar med distade guror å en skrikande Halford :D

Spinkot
2007-01-06, 20:40
Korrekt namn var tydligen Here Come The Tears, utan s på slutet av come.

Ironbabe
2007-01-07, 13:06
Kollo är ju bara bäst alltså *cupid* Tack för alla låtar, hade en riktig nostalgitripp igår kväll..

Men..ingen av låtarna stämde in på den jag sökte ändå :( Kan det möjligen vara en Accept låt jag söker tror ni?? Lyssnade en hel del på dem oxå på den tiden. Låten måste vara gjord i slutet på sjuttiotalet o början på åttiotalet. Hans skrikande på slutet höjs för varje gång han "sjunger" hoppas ni förstår vad jag menar med min dåliga beskrivning

Än en gång stort tack för er hjälp *cupid*

Kwon
2007-01-07, 13:10
Iron

Heter sångaren Udo i den grupp du letar efter? :D

Ironbabe
2007-01-07, 13:11
Iron

Heter sångaren Udo i den grupp du letar efter? :D

Meh..vilka svåra frågor du ställer till en förvirrad småbarnsmorsa :em:

Kwon
2007-01-07, 13:14
Ok Iron

minns du någonting av det han sjunger? Något från texten som du minns?

Typ "Hearts...lalalala.... Looks that killl....... the troooper...." etc osv? :D

Ironbabe
2007-01-07, 13:19
Ok Iron

minns du någonting av det han sjunger? Något från texten som du minns?

Typ "Hearts...lalalala.... Looks that killl....... the troooper...." etc osv? :D

Nu när jag fått tänka efter några minuter så låter namnet Udo bekant..

Det är det som är trubblet serru..jag kommer bara ihåg hans skrikande i slutet, det fick mig alltid att rysa :hbang: Lugn balladlåt i början o sen det där skrikandet på slutet

Kwon
2007-01-07, 13:19
Låter sångarens röst liknande denna Iron?

bqPZboA9s3w

Ironbabe
2007-01-07, 13:24
Åh..*skriker me*

Låter likt ja *cupid*

Kwon
2007-01-07, 13:27
Åh..*skriker me*

Låter likt ja *cupid*

Ok, jag ska kolla igenom alla Ballader med Udo, får återkomma.

Märkte just att jag hade på mig Udos tröja! :D

Ironbabe
2011-03-27, 19:06
Bra bump av mig själv här! :D

Idag när jag gled in på gymmet så vad mötte mig i högtalarna?? *ryser* Den DÄR låter jag efterfrågat men inte hittat..

Jag hade lite fel ang att han sjöng med gitarren, det är ett långt gitarrsolo i låten och han skriker i början av låten och i slutet!

Det var iaf Deep Purple och Child in Time *cupid*

Rös och gick omkring i nostalgins värld där på gymmet, härlig känsla!

Ristretto
2011-03-27, 19:11

Idag när jag gled in på gymmet så vad mötte mig i högtalarna?? *ryser* Den DÄR låter jag efterfrågat men inte hittat..

Jag hade lite fel ang att han sjöng med gitarren, det är ett långt gitarrsolo i låten och han skriker i början av låten och i slutet!

ooooh, den låten är så sjukt bra, Gillans skrik är oslagbara! *love**love*

limenka
2011-03-27, 19:13

Härligt!

Kwon
2011-03-27, 22:11

4 år senare och vad händer? Skönt att äntligen få veta vilken låt det var va? :D

teargaz
2011-03-28, 07:55

Läste första posten nyss och kände. Men dedär måste ju vara "child in time" men sen när du skrev att du trodde det var Judas Priest så tänkte jag att det kanske var "Silent Screams" med Halford som du letade efter.

http://open.spotify.com/track/0X0q97XtaZHwJsYiDqyxWC

Kul att du hittade Deep Purple i alla fall. Sjukt bra låt!

Ironbabe
2011-03-28, 10:52
ooooh, den låten är så sjukt bra, Gillans skrik är oslagbara!
Oh yes! :hbang:
Härligt!
Pirrigt, rys de luxe helt outstanding härligt är orden!
4 år senare och vad händer? Skönt att äntligen få veta vilken låt det var va? :D
haha, du anar inte! Och den lixom bara trillade över mig en helt vanlig söndag
Läste första posten nyss och kände. Men dedär måste ju vara "child in time" men sen när du skrev att du trodde det var Judas Priest så tänkte jag att det kanske var "Silent Screams" med Halford som du letade efter.

Kul att du hittade Deep Purple i alla fall. Sjukt bra låt!
Man förknippar ju onekligen Halford med skrik så jag trodde att det var han :)

C.E.J.
2011-03-28, 10:58
Första fyra minuterna hade kunnat passa för nån drog(heroin)film. Riktigt bra låt är det iaf :)

C.E.J.
2011-03-28, 11:16
"Run of the Mill" kanske? Ingen som hade nämnt den ännu, grymt bra låt från deras första skiva Rocka Rolla, ´74.

Ja på tal om Judas Priest så är Child in Time och Run of the Mill inte helt olika, tänk basslingan. Run of the Mill är sådär härligt drogig också efter ett tag, sen härligt skri på slutet... ah, good times...