Visa fullständig version : Beställa DVD från USA.
Tjenare.
Jag är intresserad av att köpa DVD-filmen Tommy Emmanuel - Up Close (nej, det är ingen porrfilm... *screwy* ).
Problemet är att det verkar som den endast går att köpa från amerikanska filmshoppar. Min fråga är således, vet du om den finns att få tag på i Sverige? Om jag måste beställa den från USA hur mycket lär jag få betala i frakt, tullafgift etc. ?
Hmm, är det inte så att man klarar sig från tullens avgifter om det man köper inte överstiger 200:-? Helt säker är jag dock inte. Frakt blir det såklart men det går det ju inte att komma undan. Ett tips är väl annars att kolla på ebay.co.uk eller på andra annonssajter.
Hmm, är det inte så att man klarar sig från tullens avgifter om det man köper inte överstiger 200:-? Helt säker är jag dock inte. Frakt blir det såklart men det går det ju inte att komma undan. Ett tips är väl annars att kolla på ebay.co.uk eller på andra annonssajter.
Den kostar dock 39,95$ på alla ställen jag har kollat på. :(
Ajfan,, jaja det är ju jämt så typ. Tycker att de gott kunde höja till 500:- så att man kunde köpa NÅT man vill ha :(
Om du beställer den på amazon.co.uk så slipper du tull. Amazon i Japan har exakt samma utbud som Amazon i Usa, dock tar det ett par dagar extra eftersom de måste hämta hem filmen/boken först från Usa. Borde vara samma globalt för Amazon tycker jag.
På den här länken (http://www.internetit.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=855&lngArticleId=1930) står det vad som gäller för handel utanför EU. Jag ansluter mig dock till skaran som sagt att du ska beställa från amazon.co.uk.
Olika regioner sa har du ingen regionsfri dvd spelare sa kommer det inte funka.
Tack för tipsen! Ska kolla det :thumbup:
Olika regioner sa har du ingen regionsfri dvd spelare sa kommer det inte funka.
Går det att köra den i datorn?
NiXPhoenix
2007-01-08, 21:18
Tack för tipsen! Ska kolla det :thumbup:
Går det att köra den i datorn?
Jadå, dock har man endast 5 regionsändringar på sig på enheten där.
Om du kollar på andra DVD-filmer i datorn så kommer regionen ändras tillbaka, och efter fem ändringar så är enheten låst vid en viss region. Dock kan man komma förbi det med ändrad mjukvara till DVDn. Andra alternativ är att du inte spelar några andra DVD-filmer i datorn, då kommer det aldrig bli några problem.
Hittade inte filmen på amazon :( Verkar som det bara är o glömma filmen eftersom jag inte är speciellt sugen på att betala 250:- extra i frakt tull etc. Aja, tack för att ni var hjälpsamma iaf :)
Har jag missat något eller vad har hänt med nerladdning av filmer?
grabben i skogen
2007-01-08, 22:05
http://cgi.ebay.com/TOMMY-EMMANUEL-Up-Close-DVD-NEW-Sealed-All-Region-PAL_W0QQitemZ220067807000QQihZ012QQcategoryZ41569Q QrdZ1QQcmdZViewItem
Har jag missat något eller vad har hänt med nerladdning av filmer?
Hittar du en torrent till filmen får du mer än gärna skicka den till mig.. *whistle*
shut teh face
2007-01-09, 00:13
Filmen verkar väldigt skum.
Du lär inte få tag den från sverige, eller via sverige (nedladdning).
Finns dock invitesidor med allt möjligt, lär finnas på någon sådan.. inte lätt och få invite på en grym sida dock.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.