handdator

Visa fullständig version : Tips på Bulkiga måtider!

kottovic
2007-01-06, 15:58
Eftersom gainer endast bör intas innan/under/efter träning så tänkte jag göra en efterfrågan på kcalrik mat. Kom med förslag!

tack på förhand.

coxie
2007-01-06, 16:04
Mycket fett och mycket kött. Typ en oxfile med bea och pommes.

Tom Jr
2007-01-06, 16:53
Om du bulkar kan du ju äta vad som helst egentligen. Du behöver ju inte sitta och äta smörpaket direkt, men en pizza och hamburgare är två lätta val som jag skulle käka mycket av :].

Om du hellre vill känna dig någorlunda nyttig så äter du husmanskost som de andra, fast du kan ju lyxa till det med att t.ex. som coxie säger använda mycket feta såser, mycket ost, oljor osv.

Kort och gott - ät allting som inte är fettsnålt och mycket. Annars lär du behöva iaf äta en halva mer av allt om det är energisnålt.

NisseEriksson
2007-01-06, 16:55
Nötter och olja är vanligt

Pepz
2007-01-06, 19:03
tips använd pasta med ägg i.
använd ris och pasta istället för potatis. enklare att äta större mängd kcal utan att bli mätt.

Avocado och nötter i mängder!

Min favorit nu är carbonara gjord på matlagningsgrädde-bacon-äggulor,
mmmmums sa fettdepåerna

Yxel
2007-01-06, 19:21
Bacon, ägg, vita bönor i tomatsås!

__P
2007-01-06, 23:51
Pizza!

Jaws
2007-01-07, 00:04
Ätartävlingar med polarna på donkan är rätt fint.

Annars, pasta i mängder..äter egentligen bara pasta... Carbonara, pasta med baconröra, pasta med räksås..*drool*

Carolinew
2007-01-07, 01:00
Hm, har en liten fundering. Är det inte bättre att bulka på mycket nyttig mat än på mindre och onyttigare? Eller spelar det ingen roll?

Jaws
2007-01-07, 01:08
Hm, har en liten fundering. Är det inte bättre att bulka på mycket nyttig mat än på mindre och onyttigare? Eller spelar det ingen roll?

Glass, chips, läsk, skräpmat hör till den som tränar! *popcorn*

Carolinew
2007-01-07, 01:12
Glass, chips, läsk, skräpmat hör till den som tränar! *popcorn*

Aha... tänkte väl att jag missat något väldigt viktigt ;) Typ.

regus
2007-01-07, 01:29

Det spelar roll för din hälsa.

skratt
2007-01-07, 11:40
Om man endå vill bry sig om sin hälsa en aning är det väl bara att använda nyttiga energirika saker.

Tex: Ungsbakad lax med pestotäcke och till det en stor fullkornspastasallad med olivolja, pinjenötter, avokado, andra nötter medmera.

Jordnötssmör, och andra nötpastor är ju också bra :).

Trance
2007-01-07, 11:46

Definera onyttig.

Carolinew
2007-01-07, 12:47
Definera onyttig.

Snabbmat helt enkelt, som färdigköpt pizza, hamburgare, pommes etc.

Munken
2007-01-07, 13:47
Kör på riktig mat istället för snabbmat!

Kotletter, potatisbullar, Kams/pitepalt, kolbullar, pannkaka med bacon i, :)

Eddie Vedder
2007-01-07, 15:16
Att sätta likhetstecken mellan mat för viktuppgång å skräpmat som många verkar göra är både dumt å onödigt. Käka mycke fet fisk, ha på lite extra smör å ost på mackan, lite extra matolja i maten, käka såfort du känner att magsäcksutrymmet finns även om du inte är hungrig.
Uteslut aldrig grönsaker bara för att de är kalorisnålt, de är de alldeles för värdefull mat för helt uteslutas. De e knappast problem att göra en sallad kaloririk heller, bara att ha bra fantasi me nötter, frön olja å allt som kan blandas i för att höja både smakeupplevelsen och kaloriinnehållet.

Att gå upp i vikt av vanlig nyttig husmanskost är inga problem alls, att gå upp i vikt me en kost baserad på massa skit är ännu mindre problem men sen kommer du nog må sämre oxå.

Tom Jr
2007-01-07, 16:43
Carolinew: Som regus säger, det spelar roll för din hälsa. Som så många gånger påpekats, det spelar inte någon roll hur du uppnår din energi varje dag, bara du inte överskrider kalorimåttet du skall hålla varje dag. Men din kropp kommer givetvis att må bättre av Köttfärssås, sallad och pasta än en majonäsburgare från grillen brevid....

Carolinew
2007-01-07, 17:02
Carolinew: Som regus säger, det spelar roll för din hälsa. Som så många gånger påpekats, det spelar inte någon roll hur du uppnår din energi varje dag, bara du inte överskrider kalorimåttet du skall hålla varje dag. Men din kropp kommer givetvis att må bättre av Köttfärssås, sallad och pasta än en majonäsburgare från grillen brevid....

Hehe, jag förstår det, var lite ironisk bara ;) Visste dock inte att skräpmat fungerade lika bra för just muskelbygget som "riktig" mat.

Eddie Vedder
2007-01-07, 17:13
Hehe, jag förstår det, var lite ironisk bara ;) Visste dock inte att skräpmat fungerade lika bra för just muskelbygget som "riktig" mat.
Teoretiskt sett borde de ju iaf göra de sålänge kalori - och proteinbehovet är tillfredsställt men skulle tippa på att de blir ohållbart i praktiken, rent allmänt lär man ju känna sej energilös och trött, immunförsvaret borde försämras å att lättare bli sjuk är ju inget man önskar om man vill kunna bygga muskler.

Utan att kunna bevisa nånting vetenskapligt så tror jag att en kost som till större delen består av s.k. "skräpmat" skulle leda till en väldigt försämrad prestationsförmåga i längden om man inte "hjälper kosten lite på vägen" me andra preparat förstås.