handdator

Visa fullständig version : WNT super gainer?

Durre
2007-01-06, 00:29
HEj, ganska ny inom denna branch, kör efter z-bumbis schema och gjort de i 1 månad. Jag inskaffade denna produkt idag, innehåller 25g prot, 120h kolhyd, någon som vet om produkten är okej?
Den verkar helt okej enligt mig, tror ju inte jag ska få ett bra resultat på gymmet direkt vill bara ha lite "push" =).

180cm
62kg
Kanske klargör lite med dessa stats, 62kg, ja jag vill gå upp i vikt och har laggt på mig 2kg redan...

-squat-
2007-01-06, 00:34
Den är säkerligen inte sämre än genomsnittet av de gainers som finns på marknaden. Men Jag tycker du ska blanda dig en egen gainer då det är billigare och bättre. köp pure whey och fast carbs och kolozzeums egna shop.

Durre
2007-01-06, 00:36
Ja tack det kan ju vara att tänka på för detta blir nog dyrt i längde.

Durre
2007-01-06, 01:02
Men dte är inte för lite proteiner i den då?

zeusden1
2007-01-06, 01:15
Den är säkerligen inte sämre än genomsnittet av de gainers som finns på marknaden. Men Jag tycker du ska blanda dig en egen gainer då det är billigare och bättre. köp pure whey och fast carbs och kolozzeums egna shop.

Ganska svårt att köpa kolozzeums shop (om man inte har cash då) :smash:

Kunde inte låta bli :D

-squat-
2007-01-06, 01:23
Ganska svårt att köpa kolozzeums shop (om man inte har cash då) :smash:

Kunde inte låta bli :D

fuck. edit bitte!!

Sverker
2007-01-06, 07:56
Men dte är inte för lite proteiner i den då?

25 g till 120 g kolhydrat är inte lite protein men kanske lite för mycket kolhydrat för de flesta. Jag ser en bra möjlighet att dela upp en drink före, under och efter träningspasset. Det är massa du vill ha och du kommer att fylla på glykogendepåerna bra till nästa träningspass.

Mitched
2007-01-06, 09:50
Håller med Sverker. Delar du upp den före, under och efter så säkrar du näringstillförseln direkt till träningen vilket skulle ge din kropp bra återhämtning och du kan ladda vidare mot nästa pass.

Eventuellt (inget måste alls) så skulle jag nog köpt ett proteinpulver och gjort en blandning där varje protion gav ca: 40 g protein och 120 g kolhydrat.

z_bumbi
2007-01-06, 10:15
Jag kan gå mot strömmen och säga att mängden kolhydrater är ganska lagom, du är intresserad av att gå upp i vikt och med din kroppsvikt konta din längd så skadar det inte att öka kalorierna genom att tillföra mer kolhydrater. Självklart gäller detta bara om det inte innebär att du får i dig för lite näringsämnen från den vanliga kosten men då du lägger till gainern och inte ersätter mat med den så blir i alla fall inte sämre. :)