Logga in

Visa fullständig version : Dorian Yates son

Kwon
2007-01-05, 08:42
Lewis
http://img127.imageshack.us/img127/4514/lewisyatesld0.jpg
http://img295.imageshack.us/img295/4690/lewisyates2tz9.jpg

mystic[-_-]
2007-01-05, 08:53
Han har väll precis börjat köra på ordentligt nu också. Han var väll som pappan sin när han var yngre (fest varje dag)

Svedberg
2007-01-05, 09:10
Tycker det är imponerande att han bara är 13 år på bilderna.

alltid lurar man någon

Kwon
2007-01-05, 09:15
Minns en bild på Dorian i FLEX med sonen Lewis och dåvarande Debbie på ngn semester ( de hade flytvästar på sig ).

Lewis såg ut som en helt vanlig 15-åring då, vem kunde ana denna tillväxt?

Eller, det e ju klart med Dorian som farsa.

Duffman
2007-01-05, 19:33
hur gammal är han på bilden tro?

Deceiver85
2007-01-05, 19:37
30+

Timme
2007-01-05, 19:38
Riktgit grov! Munnen är sjukt lik Dorians! Mycket imponerande. Han kommer bli enormt grov om han bara vill!

Kwon
2007-01-05, 19:39
Riktgit grov! Munnen är sjukt lik Dorians! Mycket imponerande. Han kommer bli enormt grov om han bara vill!

Är han snygg då?!?!?!?! :D

mystic[-_-]
2007-01-05, 20:08

Han blir 22 i år.

dojjan
2007-01-05, 20:20
;2006166']Han blir 22 i år.

Kan nog stämma bra, med den skäggväxten är han garanterat 18+

MAXX
2007-01-05, 20:31
inte sådär jätte imponerande för en 21 åring.

men det beror ju på hur länge han har tränat också.

bra gener för rygg iaf :hbang:

mystic[-_-]
2007-01-05, 20:35
inte sådär jätte imponerande för en 21 åring.

men det beror ju på hur länge han har tränat också.

bra gener för rygg iaf :hbang:

"Lewis ska tavla nästa år för första gången i bodybuilding. Han väger nu 83 kg men ska upp till 90 kg innan dieten. Han har inte brytt sig sa mkt om dieten och träningen förrän nu"

Slartibartfast
2007-01-05, 20:37
Skulle lugnt ge min högra testikel för den killens gener.

mystic[-_-]
2007-01-05, 20:38
Jag tror jag ska börja med något annat typ virka *drool*

Pingu
2007-01-05, 21:29
Han kan bli riktigt bra :hbang:

jwzrd
2007-01-05, 22:23
Hahaha den ena snorklaren säger "Inte såå imponerande för en 21-åring", den andra vill ge bort sina testiklar :)

Ärligt talat, vaffan är det för fel på er? Blir ni förvånade över att musklerna växer när man tränar dem på ett sätt som fungerar snarare än att lägga allt krut på att slippa träna för att man tycker att det suger balle eller på att äta turbo-opti och räkna gram? Ffs! *ronny-och-ragge-bitchslap-i-nacken-smileyn*

Slartibartfast
2007-01-05, 22:25
Hahaha den ena snorklaren säger "Inte såå imponerande för en 21-åring", den andra vill ge bort sina testiklar :)

Ärligt talat, vaffan är det för fel på er? Blir ni förvånade över att musklerna växer när man tränar dem på ett sätt som fungerar snarare än att lägga allt krut på att slippa träna för att man tycker att det suger balle eller på att äta turbo-opti och räkna gram? Ffs! *ronny-och-ragge-bitchslap-i-nacken-smileyn*

Du tror inte att han har bättre byggargener än 99,99% av alla världens män?

jwzrd
2007-01-05, 22:26

Inte som ändrar något fysiskt men däremot har han antagligen en inställning och "arbetsetik" som är bättre än 99% av alla optis på den här brädan. Det funkar.

Sen stör det mig en smula att det är du som pratar om gener, du är inte direkt en av dem som har "dåliga" gener och inte heller en av dem som inte håller dieten eller tränar seriöst. Du gillar bara att gnälla, är det håven som ska fram eller är det en dålig dag idag bara? Ditt sätt att berömma hans fysik är att påtala egna upplevda brister?

Slartibartfast
2007-01-05, 22:27
Inte som ändrar något fysiskt men däremot har han antagligen en inställning och "arbetsetik" som är bättre än 99% av alla optis på den här brädan. Det funkar.

Lol. Han genkod skulle knappast vara bättre lämpad för byggning om den var designad i ett labb.

Slartibartfast
2007-01-05, 22:29
Sen stör det mig en smula att det är du som pratar om gener, du är inte direkt en av dem som har "dåliga" gener och inte heller en av dem som inte håller dieten eller tränar seriöst. Du gillar bara att gnälla, är det håven som ska fram eller är det en dålig dag idag bara? Ditt sätt att berömma hans fysik är att påtala egna upplevda brister?

Du tycker inte hans fysik är imponerande om han som det framgår i tråden inte tränat speciellt fokuserat hittills eller brytt sig i dieten?

Jorgen
2007-01-05, 22:29

Åh, vågen. :bow: :bow: :bow:

Yankeee
2007-01-05, 22:30
Fan så trött man blir på gnället om gener. Inse att det bara är en så jävla kass ursäkt för att "ni" inte är där ni vill vara.

Slartibartfast
2007-01-05, 22:30
Jag tror Jwzrd är på dåligt humor ikväll.

Sonny
2007-01-05, 22:31
Sen stör det mig en smula att det är du som pratar om gener, du är inte direkt en av dem som har "dåliga" gener och inte heller en av dem som inte håller dieten eller tränar seriöst.+1

Jorgen
Du tycker inte hans fysik är imponerande om han som det framgår i tråden inte tränat speciellt fokuserat hittills eller brytt sig i dieten?

Det där tror jag inte ett dugg på. Sen är nog det där påståendet ganska relativt. Vad han tycker är ofokuserad träning osv kanske vi skulle tycka vara überseriöst. :)

Slartibartfast
Fan så trött man blir på gnället om gener. Inse att det bara är en så jävla kass ursäkt för att "ni" inte är där ni vill vara.

Det tror inte jag.

Yankeee
2007-01-05, 22:32
Dessutom är det så att ni aldrig kommer kunna bevisa att någon annan verkligen har bättre gener, utan det är bara något bs som dyker upp i skallen för att ni ska må bra med erat EAA och 15% bf.

Lasse Kongo
2007-01-05, 22:32
Jag undrar hur man kan se att någon har bra gener?

Yankeee
2007-01-05, 22:33

Man ser det på axlarna, precis som med aas.

jwzrd
2007-01-05, 22:33
Jag tror Jwzrd är på dåligt humor ikväll.

Haha jag är faktiskt på ett strålande humör. Senaste veckorna har jag mått bättre än på många många MÅNGA år. Det hindrar mig INTE att bli så OBESKRIVLIGT trött på gen-attityden. Särskillt märklig är den att höra från just dig Slarti. Du har smala höfter, tokigt breda axlar, du är stark (i överkroppen), kan hålla en diet skitbra, ser bra ut i kroppen etc. Vaffan är det du saknar? Du känner bara att du har en testikel för mycket och du vill ge bort den bara därför?

Lasse Kongo
2007-01-05, 22:34
Man ser det på axlarna, precis som med aas.

Ja just det, axlarna ja, där ser man även könet på personen.

Slartibartfast
2007-01-05, 22:34
du är inte direkt en av dem som har "dåliga" gener och inte heller en av dem som inte håller dieten eller tränar seriöst.

Det stämmer. jag tränar seriösare än de allra flesta och jag är striktare med kosten än de allra flesta, men jag är övertygad om att om jag hade Lewis' gener kunde jag vara betydligt slappare med både träning och kost och få lika bra om inte bättre resultat. Det hade varit soft. Det hade jag offrat högra testisen för.

Sonny
2007-01-05, 22:35
Jag undrar hur man kan se att någon har bra gener?Om en person har en "bättre" fysik än dig och du tänker att "sådär stor vill ja också bli men det kommer jag aldrig" då har personen bra gener.

Slartibartfast
2007-01-05, 22:35

Man ser på hur deras farsa såg ut.

Lasse Kongo
2007-01-05, 22:36
Man ser på hur deras farsa såg ut.

Om du är seriös säger jag bara: lolibollpoppiloppibollilol

Slartibartfast
2007-01-05, 22:37
Om du är seriös säger jag bara: lolibollpoppiloppibollilol

Hurså? Man ärver en ganska stor del av sina gener av sin farsa. Typ hälften.

Sonny
Om du är seriös säger jag bara: lolibollpoppiloppibollilolomg, is it teh fuckin lollercopter i hear?

Lasse Kongo
Om en person har en "bättre" fysik än dig och du tänker att "sådär stor vill ja också bli men det kommer jag aldrig" då har personen bra gener.

Haha, ja det låter fan rimligt :D

Yankeee
2007-01-05, 22:38
jag tränar seriösare än de allra flesta och jag är striktare med kosten än de allra flesta

Förutom de som är större och starkare än dig.

Sonny
2007-01-05, 22:39
Haha, ja det låter fan rimligt :D

Ja, om du försöker lite hårdare men känner ändå att du aldrig kommer nå dit

Lasse Kongo
2007-01-05, 22:41
Hurså? Man ärver en ganska stor del av sina gener av sin farsa. Typ hälften.

LOLIBOLLTOPPISNOPP

Timme
2007-01-05, 22:44
Är han snygg då?!?!?!?! :D

Han ser brutalt farlig ut i alla fall. Han är lågnt ifrån en pretty boy.

Slartibartfast
2007-01-05, 22:46
Förutom de som är större och starkare än dig.

Nej, jag kanske tränar hårdare än de också, men de har bättre gener. Det är ju det jag säger.

mystic[-_-]
2007-01-05, 22:47
Dorian är väll kännd för att vara ett av proffsen som fått jobba hårdast för sin massa. Hans son Lewis tränar exakt likadant och han tränar med sonen till killen som passar dorian i hans film blood and guts.

Det faktumet att hans gener troligtvis är mycket bättre än de flesta här gör inte att han bara kan mesa och bli proffs

MAXX
2007-01-05, 22:47
väldigt vad du blev gnällig då
(du börjar nästan låta som mr. bitter himself aka allan) :banned *whistle*

Dorian Yates har antagligen den bästa ryggen någonsin (ok Ronnie inkluderat då)

Du tror inte hans son också har bra gener för rygg med en sådan far?

Och jag vet att man inte kommer någonstans med enbart bra gener. Arbetsmoral/diciplin är givetvis det viktigaste. Men bra gener kan ge en 'edge' över alla andra om man säger så.

Jorgen
2007-01-05, 22:49
Grejen är att Dorian inte hade så enormt bra förutsättningar för att bygga muskler om man jämför med dom andra i proffscirkusen.

dojjan
2007-01-05, 22:53

Det kan vara en bra ursäkt, dock spelar gener stor roll.

Slartibartfast
2007-01-05, 22:56
Jwzrd, jag kan slå vad om vad som helst att jag har bättre penisgener än dig!

Lasse Kongo
2007-01-05, 22:57
Jag kan ge ett exempel på en kille som jag känner, men det här är för snart 10 år sedan på den tiden jag började träna själv.

Den killen jag syftar på hade säkerligen kunnat stått på en proffscen, han var ett levande jävla muskelmirakel, så grov och så hård jämt, han levde på typ lite frallor med vispad grädde på+sprit/cigg.

Jag lovar och svär, hans fysik var ngt förjävligt, han var knappa 170 och vägde ca 75-80kg som mest, med nada kroppsfett konstant, tyvärr hade denna killen många problem i livet vilket ofta ställde det till det för han, helt sjuk struktur och linjer osv osv.

Han tränade relativt hårt dock men inte uberhårt, iaf det ja skulle komma till är hans farsa som jag med känt hela livet typ, farsan har alltid sett ut som en fet OCH smal padda 2dm hög 2,5cm breda axlar etc, helt förjävlig, var är de 50% som Slarti snackar om LOLIBOLL.

Idag är det nog 10 år sedan han rörde en vikt och han är fan gröve och hårdare än de flesta jag känner, fortfarande, trots att han mest super och äter pizza *screwy*

Helt galet...

jwzrd
2007-01-05, 22:57
Det kan vara en bra ursäkt, dock spelar gener stor roll.

När alla andra pusselbitar ligger framme, inklusive hur många år som lagts ner , så är det intressant. Vissa har t ex genetiska sjukdomar som kanske slår ut testiklarna eller hindrar dem från att utvecklas. Andra har axlar breda som ladugårdsväggar.

Slartibartfast
2007-01-05, 22:59
blablabla

Hans morsa var dock jävla krallig!

Yeah! I rule! :hbang:

jwzrd
2007-01-05, 23:01
Jwzrd, jag kan slå vad om vad som helst att jag har bättre penisgener än dig!

Tja, men med din work ethic jämförd med min så vet du hur långt det räcker i vilket fall som helst :Virro

HookersUnited
2007-01-05, 23:02
Grejen är att Dorian inte hade så enormt bra förutsättningar för att bygga muskler om man jämför med dom andra i proffscirkusen.
Och det baserar du på?

Lasse Kongo
2007-01-05, 23:03
Hans morsa var dock jävla krallig!

Yeah! I rule! :hbang:

Henne hade jag i sexualkunskap...

No comments....

Jorgen
2007-01-05, 23:04
Och det baserar du på?

Div intervjuer med honom och folk i hans närhet.

Lasse Kongo
2007-01-05, 23:05
Ja, är man någorlunda insatt så vet man att Yates inte hade de bästa förutsättningarna.

Slartibartfast
2007-01-05, 23:07
Tja, men med din work ethic jämförd med min så vet du hur långt det räcker i vilket fall som helst :Virro

Touche' :D

HookersUnited
2007-01-05, 23:07
Det låter som bullshit i ren byggaranda. Men han är väl nog egenerotisk för att vilja få sina prestationer att framstå som än bättre.

jwzrd
2007-01-05, 23:14
Touche' :D

Puss :D

-squat-
2007-01-05, 23:39
Det låter som bullshit i ren byggaranda. Men han är väl nog egenerotisk för att vilja få sina prestationer att framstå som än bättre.

plus ett! Vad gör Dorians vilja och träning unik?

Metal_boy_
2007-01-06, 00:59

Vad gormar du om? Du tror av de få som sysslar med bodybuilding, så är det just dom med "Magiska gener" som tävlar i byggning eller över huvud taget tränar styrketräning? Folk tjatar t.ex om att vissa har dom där generna som ursäkt för prep också. men varför i helvete skulle det inte finnas många fler runt världens alla gym med liknande förutsättningar? Nä, alla killar på olympiascenen har dom bästa generna i världen och alla dom blev intresserade av BB och ställde upp i en sport som är stor som en flugskit i Stilla havet.

hultman
2007-01-06, 01:07
Vad gormar du om? Du tror av de få som sysslar med bodybuilding, så är det just dom med "Magiska gener" som tävlar i byggning eller över huvud taget tränar styrketräning? Folk tjatar t.ex om att vissa har dom där generna som ursäkt för prep också. men varför i helvete skulle det inte finnas många fler runt världens alla gym med liknande förutsättningar? Nä, alla killar på olympiascenen har dom bästa generna i världen och alla dom blev intresserade av BB och ställde upp i en sport som är stor som en flugskit i Stilla havet.

http://roxcalibur.com/pix/e5219.JPG

trasan
2007-01-06, 03:29

Ja det det skriver stämmer. Dom på olympiascenen är dom av alla världens miljoner gymutövare med bäst gener. Innan du öppnar käften kan du ta en titt på hur varenda en av dom såg ut efter 1 års träning.

Dit kommer DU adlrig nå, hur mycket du tränar, hur bra du äter eller hur mycket du preppar. Glöm det.

Har läst intressanta artiklar om grabbar som Cormier och Dillet som snarare sover på gymet än tränar... se på deras resultat. Det finns killar som Levrone som höll upp från all träning och åt skit under halva året för att sedan komma tillbaka till olympiascene som det freak han nu var.

Jag säger inte att gener är allt, men utan bra gener kan du glömma vilken scen som helst.

http://img81.imageshack.us/img81/6753/dorianafterta0.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/1179/ruhlfi9.jpg
Lee Priest , 17 år
http://www.bodybuildingpro.com/forum/attachment.php?attachmentid=1070&stc=1

trasan
2007-01-06, 03:34
http://img218.imageshack.us/img218/9599/leeou5.png

High1ander
2007-01-06, 03:44
Jag kan ge ett exempel på en kille som jag känner, men det här är för snart 10 år sedan på den tiden jag började träna själv.

Den killen jag syftar på hade säkerligen kunnat stått på en proffscen, han var ett levande jävla muskelmirakel, så grov och så hård jämt, han levde på typ lite frallor med vispad grädde på+sprit/cigg.

Jag lovar och svär, hans fysik var ngt förjävligt, han var knappa 170 och vägde ca 75-80kg som mest, med nada kroppsfett konstant, tyvärr hade denna killen många problem i livet vilket ofta ställde det till det för han, helt sjuk struktur och linjer osv osv.

Han tränade relativt hårt dock men inte uberhårt, iaf det ja skulle komma till är hans farsa som jag med känt hela livet typ, farsan har alltid sett ut som en fet OCH smal padda 2dm hög 2,5cm breda axlar etc, helt förjävlig, var är de 50% som Slarti snackar om LOLIBOLL.

Idag är det nog 10 år sedan han rörde en vikt och han är fan gröve och hårdare än de flesta jag känner, fortfarande, trots att han mest super och äter pizza *screwy*

Helt galet...
Han kanske helt enkelt är en "bastard"? ;)

Gener påverkar. För att vinna olympia måste man ha bra gener. Men för att få en snygg svenson-fysik så behöver man inte ha byggargener, men behöver svettas i ett gym.

Yankeee
2007-01-06, 09:05
Det är väl ingen som säger att gener inte har någon betydelse? Det ändrar dock inte det faktum att det finns ett gäng människor som använder gener som ursäkt för att "rättfärdiga" deras enligt dem själva mindre bra prestationer. Det är precis samma sak som med aas. Vissa klarar inte av att andra är bättre och måste hitta en anledning till varför det är så, som de själva inte kan påverka. Alltså, gener och "bruk" hos andra är ju inget man kan göra något åt, därför är det en utmärkt ursäkt då man inte behöver oroa sig över hur man själv tränar, äter osv. "Felet" ligger enbart hos andra och nu har vi kommit in på ett annat vanligt förekommande tankesätt. Jag gör allt rätt, alla andra gör fel (Iof är det inget fel på det tankesättet, men för att man ska kunna tänka så krävs det att man har kommit någonstans och uppenbarligen gjort något rätt och har man kommit någonstans behöver man inte sitta och grina över att andra har ett par % bättre förutsättningar).

High1ander
2007-01-06, 11:51
Det är väl ingen som säger att gener inte har någon betydelse? Det ändrar dock inte det faktum att det finns ett gäng människor som använder gener som ursäkt för att "rättfärdiga" deras enligt dem själva mindre bra prestationer. Det är precis samma sak som med aas. Vissa klarar inte av att andra är bättre och måste hitta en anledning till varför det är så, som de själva inte kan påverka. Alltså, gener och "bruk" hos andra är ju inget man kan göra något åt, därför är det en utmärkt ursäkt då man inte behöver oroa sig över hur man själv tränar, äter osv. "Felet" ligger enbart hos andra och nu har vi kommit in på ett annat vanligt förekommande tankesätt. Jag gör allt rätt, alla andra gör fel (Iof är det inget fel på det tankesättet, men för att man ska kunna tänka så krävs det att man har kommit någonstans och uppenbarligen gjort något rätt och har man kommit någonstans behöver man inte sitta och grina över att andra har ett par % bättre förutsättningar).
Ja, som sagt gener kommer inte hindra folk speciellt mycket från att uppnå vissa fysiker, om man då bortser symmetri och proportioner i hur muskler ser ut.

Jag kan få en riktigt bra fysik om jag tränar hårt (känns det som). Men jag skulle inte kunna lägga på mig massa eller muskler på samma sätt vissa andra pga. min ämnesomsättning. Jag bryr mig inte, jag vill inte ha andras ämnesomsättning, mina förutsättningar är perfekt för att få de idealen jag strävar efter, dvs räkan Bradus Pittus. Men det kommer ju dröja ett tag tills man kommer dit. Om jag får dåliga resultat så beror det på att jag inte tränat rätt, sovit rätt eller ätit rätt i första hand, jag kan ju bara jämföra med min brorsa som har en helt annan kropp som det bara ploppar muskler på om han tränar och som är stark trots ingen träning. Då ska vi ha samma mamma o pappa (om de nu inte kokat ihop nå lögner för oss), han har hela tiden under vår uppväxt varit extremt snabb på att springa och andra intensiva/explosiva saker. Han har helt enkelt en annan typ av uppsättning muskler, och ämnesomsätting, han kan bli lite rund ibland då han inte sköter kosten, jag behöver flera år för att bli rund med dålig kost.

Timme
2007-01-06, 12:54
Ja, som sagt gener kommer inte hindra folk speciellt mycket från att uppnå vissa fysiker, om man då bortser symmetri och proportioner i hur muskler ser ut.

Jag kan få en riktigt bra fysik om jag tränar hårt (känns det som). Men jag skulle inte kunna lägga på mig massa eller muskler på samma sätt vissa andra pga. min ämnesomsättning. Jag bryr mig inte, jag vill inte ha andras ämnesomsättning, mina förutsättningar är perfekt för att få de idealen jag strävar efter, dvs räkan Bradus Pittus. Men det kommer ju dröja ett tag tills man kommer dit. Om jag får dåliga resultat så beror det på att jag inte tränat rätt, sovit rätt eller ätit rätt i första hand, jag kan ju bara jämföra med min brorsa som har en helt annan kropp som det bara ploppar muskler på om han tränar och som är stark trots ingen träning. Då ska vi ha samma mamma o pappa (om de nu inte kokat ihop nå lögner för oss), han har hela tiden under vår uppväxt varit extremt snabb på att springa och andra intensiva/explosiva saker. Han har helt enkelt en annan typ av uppsättning muskler, och ämnesomsätting, han kan bli lite rund ibland då han inte sköter kosten, jag behöver flera år för att bli rund med dålig kost.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte att din ämnesomsättning är så mycket högre än andras. Förmodligen så äter du inte så mycket. Om du skulle hänga med mig i några veckor och äta precis det jag åt och precis lika mycket så skulle du gå upp ganska rejält i vikt. Jag antar att du väger under 80kg.

Det finns många smala som säger att de har så hög ämnesomsättning och att de aldrig går upp i vikt hur mycket de än äter. Sedan så visar det sig att de inte alls äter särskilt mycket.

Nu vet inte jag om fallet är så för dig men jag misstänker nästan det. Du kan visst äta upp dig bulkig och grov om du bara skulle vilja. Maten är grunden.

petersson
2007-01-06, 12:57
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att din ämnesomsättning är så mycket högre än andras. Förmodligen så äter du inte så mycket. Om du skulle hänga med mig i några veckor och äta precis det jag åt och precis lika mycket så skulle du gå upp ganska rejält i vikt. Jag antar att du väger under 80kg.

Det finns många smala som säger att de har så hög ämnesomsättning och att de aldrig går upp i vikt hur mycket de än äter. Sedan så visar det sig att de inte alls äter särskilt mycket.

Nu vet inte jag om fallet är så för dig men jag misstänker nästan det. Du kan visst äta upp dig bulkig och grov om du bara skulle vilja. Maten är grunden.

Håller med om det där! Känner flera som typ säger "asså jag kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt, äter godis varje dag osv"
Sen visar sig att dom äter en macka och ett glas oboy till frukost, godis till lunch i skolan, vanlig mat hemma, en macka och ett glas oboy till kvällen + lite godis.

Timme
2007-01-06, 13:07
Håller med om det där! Känner flera som typ säger "asså jag kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt, äter godis varje dag osv"
Sen visar sig att dom äter en macka och ett glas oboy till frukost, godis till lunch i skolan, vanlig mat hemma, en macka och ett glas oboy till kvällen + lite godis.

Ungefär så ja :D Jag känner verkligen igen det där. Min långa smala vän (195cm, 70kg) säger att han äter mycket men går aldirg upp i vikt. Faktum är att han äter 2-3 gånger per dag.

Jag säger inte att det ÄR så för high1ander men jag misstänker att det är något åt det hållet. Om han bara skulle vilja så skulle han kunna äta sig riktigt grov och muskulös om han samtidigt tränade som en bäst. Jag tycker det är fel att säga "jag har inga byggar gener. Jag kan aldrig bli grov". I stort sett alla kan bli grova bara de har orken och lusten.

ramagoen
2007-01-06, 13:16
Ungefär så ja :D Jag känner verkligen igen det där. Min långa smala vän (195cm, 70kg) säger att han äter mycket men går aldirg upp i vikt. Faktum är att han äter 2-3 gånger per dag.

Jag säger inte att det ÄR så för high1ander men jag misstänker att det är något åt det hållet. Om han bara skulle vilja så skulle han kunna äta sig riktigt grov och muskulös om han samtidigt tränade som en bäst. Jag tycker det är fel att säga "jag har inga byggar gener. Jag kan aldrig bli grov". I stort sett alla kan bli grova bara de har orken och lusten.

Word. Det handlar om disciplin och att vilja OFFRA sig. Psyke att kunna göra den där extra repetitionen, eller setet, eller bara lyfta mer. Äta mer. Vila mer. osv!

hultman
2007-01-06, 13:27
Word på de senaste kommentarerna.

trasan:
Vad fan vet du om de byggarna du lagt upp bilder på, och hur vet du att ingen annan än de hade varit lika stora med samma träning, samma dos på preppen och samma dedikering till byggning? Jag tycker att Ruhl ser ganska liten ut på bilden, och då hade han ändå tränat i flera år, right?

Har eliten bäst gener bara för att de är bäst, eller vad fan menar du?

Metal_boy_
2007-01-06, 14:03
Ja det det skriver stämmer. Dom på olympiascenen är dom av alla världens miljoner gymutövare med bäst gener. Innan du öppnar käften kan du ta en titt på hur varenda en av dom såg ut efter 1 års träning.

Dit kommer DU adlrig nå, hur mycket du tränar, hur bra du äter eller hur mycket du preppar. Glöm det.

Har läst intressanta artiklar om grabbar som Cormier och Dillet som snarare sover på gymet än tränar... se på deras resultat. Det finns killar som Levrone som höll upp från all träning och åt skit under halva året för att sedan komma tillbaka till olympiascene som det freak han nu var.

Jag säger inte att gener är allt, men utan bra gener kan du glömma vilken scen som helst.

http://img81.imageshack.us/img81/6753/dorianafterta0.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/1179/ruhlfi9.jpg
Lee Priest , 17 år
http://www.bodybuildingpro.com/forum/attachment.php?attachmentid=1070&stc=1

Men snälla lilla vän. Så du tror att dom där killarna har något genetiskt som inte NÅGRA andra har och dessutom är intresserade av att visa upp det? Dra ur nattmössan ur örat och vakna. Men vilken tur att jag inte tränar så hårt och har ett liv utanför träningen då. Då slipper jag ju slösa tid på att drömma om en sån fysik ;)

Kwon
2007-01-06, 14:05
Ruhl ser ut lite ut som Inzza på den nedersta bilden

"Kom igeeeeen"

High1ander
2007-01-06, 14:08

Nu vet inte jag om fallet är så för dig men jag misstänker nästan det. Du kan visst äta upp dig bulkig och grov om du bara skulle vilja. Maten är grunden.Självklart äter jag inte lika mycket, jag har ju inte lika mycket muskler som kräver energi. Då jag tränar (de perioderna) så får jag i mig mycket mer mat än de perioderna jag inte tränar. Fast även då så äter jag nog som en kärring med folks mått på kollo. Som sagt, jämför jag med brorsa som jag ändå haft ganska bra koll på under min uppväxt så märker man som sagt viss skillnad.

Det är liksom flera faktorer (tror jag), vilken typ av muskler man har (gener), och hur man äter (miljö), ämnesomsättning (mestadels gener och lite miljö om jag inte missuppfattat det). Jag skulle inte kunna bli en bra 100-meters sprintare, jag har inte rätt sorts muskeltyp, jag skulle inte kunna bli 5000-meters löpare, jag har inte rätt muskeltyp, men jag skulle kunna bli en bra 800-meters löpare (eller iaf vara bättre än de andra).

Vad jag vet och läst så ska man inte kunna påverka proportionerna på ens muskelfibrer i förhållande till varandra (iaf ska man inte kunna göra "stora förändringar").

Ulf A Big
2007-01-06, 14:17
Tvillingar som har tränat lite olika....
http://ep.physoc.org/cgi/content/full/90/4/427/F1
http://ep.physoc.org/content/vol90/issue4/images/large/eph_144_f1.jpeg

Visst kan alla bli bra men alla kan inte bli världsmästare så ge inte upp

Slartibartfast
2007-01-06, 14:27
Men snälla lilla vän. Så du tror att dom där killarna har något genetiskt som inte NÅGRA andra har och dessutom är intresserade av att visa upp det? Dra ur nattmössan ur örat och vakna. Men vilken tur att jag inte tränar så hårt och har ett liv utanför träningen då. Då slipper jag ju slösa tid på att drömma om en sån fysik ;)

Alltså vad är det du vill säga med dina inlägg? Jag förstår inte alls vems sida du argumenterar för. Det är som om du talar emot dig själv i varje inlägg. Sen tycker jag du ska lägga ner din dryga jävla attityd.

Det är klart som fan att Dorian har genetiska anlag som är bättre lämpade för muskelbygge än 99,999% av sina medmänniskor. Hade han inte det skulle han inte ha tävlat i Olympia. Inte ens på nationsnivå.

Jay-Z
2007-01-06, 14:31
Tvillingar som har tränat lite olika....

En rolig sak med den bilden är skillnaden i vadutveckling.

Kwon
2007-01-06, 14:34

Haha ja, vafan har Otto tränat

Dnepr
2007-01-06, 14:37
Alltså vad är det du vill säga med dina inlägg? Jag förstår inte alls vems sida du argumenterar för. Det är som om du talar emot dig själv i varje inlägg. Sen tycker jag du ska lägga ner din dryga jävla attityd.

Det är klart som fan att Dorian har genetiska anlag som är bättre lämpade för muskelbygge än 99,999% av sina medmänniskor. Hade han inte det skulle han inte ha tävlat i Olympia. Inte ens på nationsnivå.

Dorian hade väl ett antal hjärtattacker och infarkter (vad det sägs) under karriären och det ryktas även om otroliga hästdoser GH. Därför tycker jag han är ett dåligt exempel på någon med bra anlag.

jwzrd
2007-01-06, 14:45
Dorian hade väl ett antal hjärtattacker och infarkter (vad det sägs) under karriären och det ryktas även om otroliga hästdoser GH. Därför tycker jag han är ett dåligt exempel på någon med bra anlag.

Det går rykten om Groggens mamma också, skulle du vilja kommentera dem?

Dnepr
2007-01-06, 14:48
Det går rykten om Groggens mamma också, skulle du vilja kommentera dem?

Vad menar du?

jwzrd
2007-01-06, 14:50
Vad menar du?

Det sägs inte snälla saker om henne direkt. Jag trodde vi kommit till det läge i tråden där rykten var intressanta.

Karl_alfred
2007-01-06, 14:55

Håller med :) Sen slappna av lite metal!

Metal_boy_
2007-01-06, 14:58

Det jag vill säga är att det är löjligt att påstå att dessa herrar tillhör en minoritet som är genetiskt avvikande. Tänk efter nu. Hur många bor det på planeten och hur många av dom bryr sig om Bodybuilding? Hur många tränar styrketräning av alla på jordens yta tror du? Hur många som tränar styrketräning vill satsa på byggning(speciellt på proffsnivå, med alla risker det innebär)? Klart att förutsättningarna spelar roll, men kom inte och säg att just de här herrarna är ensamma om att ha dessa förutsättningarna. Hoppa ur din bubbla, så kanske du kan höra skrattet när du säger att Dorian Yates har bättre lämpade gener för byggning än 99,999% av alla andra runt om. ;)

Johan_P
2007-01-06, 15:02

Det var det första jag lade märke till. Ser ut som Otto har en rejäl ådra på sin högra vad också.

Dnepr
2007-01-06, 15:04
Det sägs inte snälla saker om henne direkt. Jag trodde vi kommit till det läge i tråden där rykten var intressanta.

Apropå rykten så fäster jag viss tilltro när man hör saker som dessa från folk som själva tävlat på andra sidan atlanten. Därför tog jag upp det. Självklart spelar hans gener också en stor roll.

jwzrd
2007-01-06, 15:11
Det jag vill säga är att det är löjligt att påstå att dessa herrar tillhör en minoritet som är genetiskt avvikande. Tänk efter nu. Hur många bor det på planeten och hur många av dom bryr sig om Bodybuilding? Hur många tränar styrketräning av alla på jordens yta tror du? Hur många som tränar styrketräning vill satsa på byggning(speciellt på proffsnivå, med alla risker det innebär)? Klart att förutsättningarna spelar roll, men kom inte och säg att just de här herrarna är ensamma om att ha dessa förutsättningarna. Hoppa ur din bubbla, så kanske du kan höra skrattet när du säger att Dorian Yates har bättre lämpade gener för byggning än 99,999% av alla andra runt om. ;)

Men metal... vad visar du med att säga att det finns fler med samma genetiskt betingade förutsättningar?

jwzrd
2007-01-06, 15:12
Apropå rykten så fäster jag viss tilltro när man hör saker som dessa från folk som själva tävlat på andra sidan atlanten. Därför tog jag upp det. Självklart spelar hans gener också en stor roll.

Det går även rykten om att herr Yates ska ha tagit ut blod, injicerat GH i det och frusit in det för att ta fram senare. Det finns intressanta rykten om alla bodybuilders. Även Groggens morsa även om de inte handlar om byggning direkt :)

Metal_boy_
2007-01-06, 15:16
Men metal... vad visar du med att säga att det finns fler med samma genetiskt betingade förutsättningar?

Att Slarti pratar i nattmössan, när han påstår att Dorian Yates har bättre gener för byggning än 99% av alla andra.

Karl_alfred
2007-01-06, 15:44
Att Slarti pratar i nattmössan, när han påstår att Dorian Yates har bättre gener för byggning än 99% av alla andra.

Så mkt fel kan han inte ha med tanke på hans resultat efter 1 år de fattar väll du med?

jwzrd
2007-01-06, 16:01

Tja, jag håller nog med Slarti där. Jag vill kanske inte pantsätta min förstfödde på just procentsatsen men nog fan har han bra gener.

pilt77
2007-01-06, 16:13

Har du läst boken han skrivit? Han förljde samma träningsprogram från det att han tränad och fram tills han blev proffs. 2 år efter att han börjat träna vann han sin först atävling. 3 år senare hade han vunnit tungvikten på Brittiska mästerskapen. Låter det som dåliga förutsättningar?

delta_mats
2007-01-06, 16:18
Det är nog lite svårt att jämföra oss "vanliga" med proffsen som förmodligen dopade sig hårt från första början. Och med de doser de också använde sig av. Blir ju bara en massa spekulationer, som förvisso också kan vara kul.

Metal_boy_
2007-01-06, 16:30
Tja, jag håller nog med Slarti där. Jag vill kanske inte pantsätta min förstfödde på just procentsatsen men nog fan har han bra gener.

Klart han har bra gener. Men han eller dom andra grabbarna på proffsnivåerna lär ju inte vara de enda i världen med de förutsättningarna. Finns säkert folk som har bättre gener t.o.m, men som inte är intresserade av bb eller kanske ens vet vad det är.

Metal_boy_
2007-01-06, 16:31
Så mkt fel kan han inte ha med tanke på hans resultat efter 1 år de fattar väll du med?

Så du har sett alla andra människors resultat efter 1 års träning?

High1ander
2007-01-06, 16:48
Metal Boy självklart är det inte många som tävlar med BB. Självklart finns det säkert många med potential där ute som aldrig kommer ställa sig på en BB scen, eller ens märka att de har någon potential alls att bygga. Men de som står på BB scenen idag har säkert mycket bättre BB gener än de som inte kommer upp på scenen.

Finns en del korta basketspelare, men de flesta är långa. Att vara lång är ingen garanti att man blir en bra basketspelare, men sällan så skadar det.

MasterChief
2007-01-06, 17:23

Menar du verkligen allvar? Yates har extrema anlag som är extremt ovanliga.

Du kanske inte tror Rocco S. heller har genetiska anlag som gett honom en "karriärmöjlighet" som i princip alla på Kollo utom jag och Arne aldrig skulle kunna uppnå?

mr ruhl
2007-01-06, 17:35
ser inte det fantastiska som tex slarti ser i killen fysik, sett en massa 21 åringar som ser ut så där eller bättre..och gener hit eller dit, visst spelar gener in men knappast så mycket som endel tror..

mr ruhl
2007-01-06, 17:36
Han kan bli riktigt bra :hbang:

vad baserar du det på?

Yankeee
2007-01-06, 17:37
vad baserar du det på?

Han kollade på axlarna.

mystic[-_-]
2007-01-06, 17:39
Du måste ju svara jävligt bra på grejerna om du ska kunna bli proffs samt ha en rätt god ekonomi. Hört från byggare på lucia vad deras satsningar kostar då kan man undra vad proffssatsningarna ligger på.

Detta är då en del av hela kakan. Finns en bra tråd skriven av Tom Prince där han skriver vad som krävs för att bli proffs.

dojjan
2007-01-06, 17:57
ser inte det fantastiska som tex slarti ser i killen fysik, sett en massa 21 åringar som ser ut så där eller bättre..och gener hit eller dit, visst spelar gener in men knappast så mycket som endel tror..

Då undrar jag vilken drömvärld du lever i... Jag har inte sett många 21-åringar med en sådan fysik. Gener hit och gener dit, ingen kan i dagsläget bevisa hur mycket generna påverkar men det räcker väl att du tittar på folk för att se att generna spelar enormt stor roll, det finns inte en enda människa som är en annan lik (undantag enäggstvillingar eftersom de har exakt samma gener). Om generna för bra förmåga att bygga muskler skulle varit vanligare skulle förmodligen bb som sport vara större med fler utövare.

Karl_alfred
2007-01-06, 18:43
Så du har sett alla andra människors resultat efter 1 års träning?

Ja precis alla! *rolleyes* Kom med något bättre tack, du har väll insett att du är ägd hoppas jag.

Metal_boy_
2007-01-06, 19:37
Ja precis alla! *rolleyes* Kom med något bättre tack, du har väll insett att du är ägd hoppas jag.

Ägd?:laugh: Förklara för mig varför det inte skulle finnas andra med de förutsättningarna eller t.o.m bättre, fast att dom inte är intresserade av att göra nånting av dom eller kanske ens vet sina bra anlag för byggning? Är du skogstokig eller? Tror du seriöst att det är en minoritet med de anlagen och alla har blivit proffs i bb? Det finns en värld utanför byggningen om du inte visste det och byggning är knappast stor i denna värld. Det låter som att vi pratar om några som inte är från planeten jorden för fan.:laugh:

Metal_boy_
2007-01-06, 19:39
Menar du verkligen allvar? Yates har extrema anlag som är extremt ovanliga.

Du kanske inte tror Rocco S. heller har genetiska anlag som gett honom en "karriärmöjlighet" som i princip alla på Kollo utom jag och Arne aldrig skulle kunna uppnå?

Hur kan du veta att dom anlagen är ovanliga?

Karl_alfred
2007-01-06, 19:47
Ägd?:laugh: Förklara för mig varför det inte skulle finnas andra med de förutsättningarna eller t.o.m bättre, fast att dom inte är intresserade av att göra nånting av dom eller kanske ens vet sina bra anlag för byggning? Är du skogstokig eller? Tror du seriöst att det är en minoritet med de anlagen och alla har blivit proffs i bb? Det finns en värld utanför byggningen om du inte visste det och byggning är knappast stor i denna värld. Det låter som att vi pratar om några som inte är från planeten jorden för fan.:laugh:
Självklart är det inte många som får anlagen för att kunna deltaga i mr O. Dessutom vinna tävlingen 6 år i rad. Nej det är jävligt många som skulle kunna stå där istället *whistle*
Det är ingen som skrivit att de inte finns andra. Men det du hela tiden förnekar är att han hade speciella anlag, vilket de flesta knappast håller med om. Som S säger så lär det vara 99% eller runt den siffran som inte har de förutsättningarna.

Dnepr
2007-01-06, 19:47
Rent teoretiskt så skulle ju han som kommer 7:a kunna ha bäst anlag, han har kanske tränat slappast, ätit sämst, medicinerat minst och ändå lyckats komma 7:a. Peka på nåt som bevisar att Dorian har extrema anlag.

Karl_alfred
2007-01-06, 19:49
Hur kan du veta att dom anlagen är ovanliga?

Sveriges svar på Mowgli?

Karl_alfred
2007-01-06, 19:50
Rent teoretiskt så skulle ju han som kommer 7:a kunna ha bäst anlag, han har kanske tränat slappast, ätit sämst, medicinerat minst och ändå lyckats komma 7:a. Peka på nåt som bevisar att Dorian har extrema anlag.

Självklart! Men bara att ta sig till olympia visar på det. Sen att vara en av de som överhud taget kan vinna är ännu värre.

Dnepr
2007-01-06, 19:52
Självklart! Men bara att ta sig till olympia visar på det. Sen att vara en av de som överhud taget kan vinna är ännu värre.

Men hur vet man att det är anlagen som skiljer 1:an från 7:an och inte nåt annat?

Karl_alfred
2007-01-06, 19:57
Men hur vet man att det är anlagen som skiljer 1:an från 7:an och inte nåt annat?

Det är ju en viss skillnad på att ha chans att vinna och inte. Något annat har jag inte skrivit. Det är STOR skillnad att vinna och att deltaga. Men det är väldigt stort att deltaga bara.

Nitrometan
2007-01-06, 20:02
Det är ju en viss skillnad på att ha chans att vinna och inte. Något annat har jag inte skrivit. Det är STOR skillnad att vinna och att deltaga. Men det är väldigt stort att deltaga bara.
Men hur vet du att det är generna och inte nån annan faktor som skiljer dem åt?

Dnepr
2007-01-06, 20:04

Visst är det stor skillnad - frågan är vad det är som gör den skillnaden. Det varierar säkert från fall till fall men det är nog inte alltid så enkelt som en genetisk skillnad mellan olika placerade. Var Gunde Svan bäst pga av hans genetik eller pga att han tränade otroligt mycket mer än andra och levde helt annorlunda mot sina tävlande?

mr ruhl
2007-01-06, 20:04
Då undrar jag vilken drömvärld du lever i... Jag har inte sett många 21-åringar med en sådan fysik. Gener hit och gener dit, ingen kan i dagsläget bevisa hur mycket generna påverkar men det räcker väl att du tittar på folk för att se att generna spelar enormt stor roll, det finns inte en enda människa som är en annan lik (undantag enäggstvillingar eftersom de har exakt samma gener). Om generna för bra förmåga att bygga muskler skulle varit vanligare skulle förmodligen bb som sport vara större med fler utövare.

lever i en värld med byggare, hurså? skiter väl i om inte du sett många 21 åringar med den fysiken i din dataspelsvärld, du kan ju kolla lite hur juniorerna i sverige kan se ut på tävlingar som luciapokalen eller sm mm, många är betydligt bättre än dorians son..vet flera st i den lilla kommun jag bor i som ser/sett bättre ut som 21 åringar..

Karl_alfred
2007-01-06, 20:08
Visst är det stor skillnad - frågan är vad det är som gör den skillnaden. Det varierar säkert från fall till fall men det är nog inte alltid så enkelt som en genetisk skillnad mellan olika placerade. Var Gunde Svan bäst pga av hans genetik eller pga att han tränade otroligt mycket mer än andra och levde helt annorlunda mot sina tävlande?

Kan väll bero på många saker:) Men bara att vara där säger ju rätt mkt vilken gåva de fått:)

Tolkia
2007-01-06, 20:47
Ett litet påpekande i genetik-debatten: Visst har man sina gener från sina föräldrar, men det finns (om jag inte fått alltihop om bakfoten) inget som säger VILKA gener man får från vilken förälder. Ett undantag är förstås könet (och vissa egenskaper som automatiskt följer med det, eller för den delen vissa sjukdomar/defekter), eftersom man kan inte få en y-kromosom från sin mor, men man vet inte säkert vad som sitter på y-kromosomen i övrigt. Bara för att Dorian Yates avlar en son beteyder det inte att han överför något slags provkarta av alla sina exklusivt Yates-iga kroppsbyggargener.

Ankarby
2007-01-06, 21:02

Och ändå lyfter jag tyngre än du.

Nitrometan
2007-01-06, 21:03
Och ändå lyfter jag tyngre än du.
Du markar 300?

High1ander
2007-01-06, 21:08
Ett litet påpekande i genetik-debatten: Visst har man sina gener från sina föräldrar, men det finns (om jag inte fått alltihop om bakfoten) inget som säger VILKA gener man får från vilken förälder. Ett undantag är förstås könet (och vissa egenskaper som automatiskt följer med det, eller för den delen vissa sjukdomar/defekter), eftersom man kan inte få en y-kromosom från sin mor, men man vet inte säkert vad som sitter på y-kromosomen i övrigt. Bara för att Dorian Yates avlar en son beteyder det inte att han överför något slags provkarta av alla sina exklusivt Yates-iga kroppsbyggargener.
Ja, du har rätt. Men sen är det väl inte bara "en" gen av de man får från sina föräldrar som påverkar ens förmåga att bygga muskler?

Yes
2007-01-06, 21:11
Det är väl ingen som säger att gener inte har någon betydelse? Det ändrar dock inte det faktum att det finns ett gäng människor som använder gener som ursäkt för att "rättfärdiga" deras enligt dem själva mindre bra prestationer.
Sen finns det vissa som ständigt ska anklaga andra för att fara med dåliga ursäkter och "rättfärdiganden" över deras resultat.

Ankarby
2007-01-06, 21:14
Du markar 300?

*whistle*

Tolkia
2007-01-06, 21:44
Ja, du har rätt. Men sen är det väl inte bara "en" gen av de man får från sina föräldrar som påverkar ens förmåga att bygga muskler?
Nej, det är ett helt paket, givetvis. Men det finns fortfarande inget som säger att man får allt det som gjort att ens far (i det här fallet) blivit det som han är (det är ju inte ens möjligt, eftersom man får hälften från sin mor), och eftersom det är summan av delarna som gör att man blir som man blir rent genetiskt så finns det inga garantier för att ens kobinationen av två superföräldrar ger ett superbarn (särskilt om man inte ger det tänkta superbarnet en supermiljö). Sannolikheten ökar, men aldrig till 100%.

Jag tycker att det förenklas lite väl mycket helt enkelt; det är i och för sig bekvämt att förenkla, men ju mer man förenklar desto längre kommer man från hur det faktiskt förhåller sig. Att förenkla utan att börja ljuga är en svår konst. :D

Dnepr
2007-01-06, 21:47
Nej, det är ett helt paket, givetvis. Men det finns fortfarande inget som säger att man får allt det som gjort att ens far (i det här fallet) blivit det som han är (det är ju inte ens möjligt, eftersom man får hälften från sin mor), och eftersom det är summan av delarna som gör att man blir som man blir rent genetiskt så finns det inga garantier för att ens kobinationen av två superföräldrar ger ett superbarn (särskilt om man inte ger det tänkta superbarnet en supermiljö). Sannolikheten ökar, men aldrig till 100%.

Jag tycker att det förenklas lite väl mycket helt enkelt; det är i och för sig bekvämt att förenkla, men ju mer man förenklar desto längre kommer man från hur det faktiskt förhåller sig. Att förenkla utan att börja ljuga är en svår konst. :D

Här kommer det in en kvinna och reder ut begreppen. Oväntat och kul. Håller med om att det förenklas lite väl emellanåt.

Yes
2007-01-06, 21:50
Väldigt sant. Det är också ganska lätt att se om man jämför sig själv med sina föräldrar, och gärna mor/far-föräldrar. Jag kan iaf hitta både likheter och skillnader. När jag var liten var jag t.ex. grymt fascinerad av hur grova underarmar pappa hade - ett drag jag garanterat inte ärvt. Däremot fick jag hans (brist på) axelbredd. Min bror drog en lite bättre lott där, han är mer lik morfar som var typ lika bred över axlarna som lång(iof var han rätt kort, så han såg ut som en fyrkantig kloss). Bara för att nämna några exempel på hur det kan gå...

Små skillnader kan också ha stor betydelse. Jag och min bror är inte direkt helt olika. Hans lite bredare axlar(plus säker en del andra faktorer) gör att jag aldrig skulle kunna tävla med honom i bänkpress. Jag skulle få det svårt även om han inte tränade och jag fick jobba ett par år till i gymet. Å andra sidan skulle jag nog utklassa honom i benstyrka vilken dag som helst och jag har antagligen lättare att dra tunga vikter i mark. Trots att vi är ganska lika, fysiskt, och har samma föräldrar.

Så det är ju absolut inte givet att Dorians son har fått lika goda förutsättningar som sin far. Fast han ser ju onekligen ut att ha god potential...

Kwon
2007-01-07, 00:15
Dorian Yates son har blivit mkt grofv sen den senaste bilden jag såg (när dom var på semester me flytvästar etc
http://i82.photobucket.com/albums/j250/kj_gethin/leroy007.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j250/kj_gethin/leroy004.jpg

Dorian o hans gamle träningspartner Leroy Davis [BLOOD N GUTS!]
http://i82.photobucket.com/albums/j250/kj_gethin/leroy001.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j250/kj_gethin/leroy005.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j250/kj_gethin/leroy006.jpg

jokkan
2007-01-07, 00:25
Hans son kommer nog gå lång =)

Greg
2007-01-07, 04:31
Hahaha.. slående lik sin fader på första bilden.

Kwon
2007-01-07, 05:16
Hahaha.. slående lik sin fader på första bilden.

Samma kinder, näsa, mun, ögon etc? :D

Metal_boy_
2007-01-07, 05:34

Så varför sa du emot mig då?

Metal_boy_
2007-01-07, 05:35
Metal Boy självklart är det inte många som tävlar med BB. Självklart finns det säkert många med potential där ute som aldrig kommer ställa sig på en BB scen, eller ens märka att de har någon potential alls att bygga. Men de som står på BB scenen idag har säkert mycket bättre BB gener än de som inte kommer upp på scenen.

Finns en del korta basketspelare, men de flesta är långa. Att vara lång är ingen garanti att man blir en bra basketspelare, men sällan så skadar det.

Precis. Exakt.

Metal_boy_
2007-01-07, 05:40
Förutsatt att de personerna som inte klivit upp eller kommer kliva upp på en scen själva har kämpat för att nå dit.

Metal_boy_
2007-01-07, 05:51
Självklart är det inte många som får anlagen för att kunna deltaga i mr O. Dessutom vinna tävlingen 6 år i rad. Nej det är jävligt många som skulle kunna stå där istället *whistle*
Det är ingen som skrivit att de inte finns andra. Men det du hela tiden förnekar är att han hade speciella anlag, vilket de flesta knappast håller med om. Som S säger så lär det vara 99% eller runt den siffran som inte har de förutsättningarna.

Finns säkert många som skulle kunna stå där istället om man ser till genetiska fördelar. Sen att intresset inte finns hos majoriteten av alla personer på jordens yta är ju en annan sak. Av folk som sysslar/sysslat med BB, kanske han hade "magiska" anlag. Men jämfört med resten av folket på jordens yta kan du ju aldrig nånsin få veta hur många som säkerligen kan ha bättre anlag. 99% kanske stämmer inom BB-världen, förutsatt att man jämför med folk som satsar lika hårt. Så t.o.m där går det knappt att veta.

Det är inte så att jag försöker rycka ifrån dig din actionfigur eller nått. Dorian är grym och han var en byggare med bra potential OCH han visste det och var intresserad av att göra något med den.

Yankeee
2007-01-07, 08:09
Sen finns det vissa som ständigt ska anklaga andra för att fara med dåliga ursäkter och "rättfärdiganden" över deras resultat.

Eftersom att det är så det är ser jag inget problem med det. Du inser väl själv hur befängt det är att som medelmåtta (om ens det) skylla sina uteblivna resultat på gener?

MasterChief
2007-01-07, 12:23
Vilken Vastus Medialis Dorian har. Ser ut som jeansen ska spricka.

Karl_alfred
2007-01-07, 12:26
Så varför sa du emot mig då?

Därför att du i princip påstått att Dorians anlag inte är något över de vanliga.

Karl_alfred
2007-01-07, 12:34
Finns säkert många som skulle kunna stå där istället om man ser till genetiska fördelar. Sen att intresset inte finns hos majoriteten av alla personer på jordens yta är ju en annan sak. Av folk som sysslar/sysslat med BB, kanske han hade "magiska" anlag. Men jämfört med resten av folket på jordens yta kan du ju aldrig nånsin få veta hur många som säkerligen kan ha bättre anlag. 99% kanske stämmer inom BB-världen, förutsatt att man jämför med folk som satsar lika hårt. Så t.o.m där går det knappt att veta.

Det är inte så att jag försöker rycka ifrån dig din actionfigur eller nått. Dorian är grym och han var en byggare med bra potential OCH han visste det och var intresserad av att göra något med den.

Det är långt ifrån min hjälte, jag tycker man sällan skådat en så jävla ful fysik på en olympiatävling.

Metal_boy_
2007-01-07, 12:44
Därför att du i princip påstått att Dorians anlag inte är något över de vanliga.

Jag har inte påstått att det ÄR så, utan ifrågasatt varför det skulle vara så och hur man nånsin kan veta det.

Karl_alfred
2007-01-07, 12:47
Jag har inte påstått att det ÄR så, utan ifrågasatt varför det skulle vara så och hur man nånsin kan veta det.

Tja att de är utöver det vanliga är väll inte något ett geni behöver räkna ut.

Dnepr
2007-01-07, 12:50
Tja att de är utöver det vanliga är väll inte något ett geni behöver räkna ut.

Kan du inte bara berätta hur du räknar ut det?

Karl_alfred
2007-01-07, 12:50
Kan du inte bara berätta hur du räknar ut det?

Läs tråden, och tänk!

Dnepr
2007-01-07, 12:53
Läs tråden, och tänk!

Du hade alltså inget svar? Jag vill bara lära mig hur man räknar ut att nån har speciellt bra gener.

Ankarby
2007-01-07, 13:27
Du hade alltså inget svar? Jag vill bara lära mig hur man räknar ut att nån har speciellt bra gener.

dum i huvudet?

X-ecuter
2007-01-07, 13:33
dum i huvudet?

har man ingen bättre komentar att erbjuda så borde du inte skriva...

Ont: det finns antagligen inget sätt att räkna ut hur bra gener man har... men kanske i framtiden så... skulle vara intressant om det skulle visa sig fungera på något sätt i framtiden

Dnepr
2007-01-07, 13:35
har man ingen bättre komentar att erbjuda så borde du inte skriva...

Ont: det finns antagligen inget sätt att räkna ut hur bra gener man har... men kanske i framtiden så... skulle vara intressant om det skulle visa sig fungera på något sätt i framtiden

Det håller jag fullständigt med om.

Erik__
2007-01-07, 13:37

räkna ut att din mamma verkligen är din mamma, faktiskt seriöst, berätta hur du går tillväga.

Karl_alfred
2007-01-07, 13:37

Jag svarade som sig bör, lite får du tänka själv allt.

Metal_boy_
2007-01-07, 13:44
Läs tråden, och tänk!

Men det kan du ju inte räkna ut eller få reda på iaf. Vet du hur många personer det bor på planeten eller? Hur fan kan du då gissa dig till att Dorian Yates som är en piss i havet har 99% bättre anlag för att bygga muskler än alla andra, bara för att han var byggare? Gör du dig bara dum nu eller menar du allvar?

Är det något undantag i den här tråden med att man ska hänvisa till källor och grunder i sina påståenden? Det måste vara något undantag när det gäller folks byggargudar på det här forumet. Då duger det med att bara säga" Men så är det, det fattar ju alla".

*rolleyes*

Ankarby
2007-01-07, 13:52
Men det kan du ju inte räkna ut eller få reda på iaf. Vet du hur många personer det bor på planeten eller? Hur fan kan du då gissa dig till att Dorian Yates som är en piss i havet har 99% bättre anlag för att bygga muskler än alla andra, bara för att han var byggare? Gör du dig bara dum nu eller menar du allvar?

Är det något undantag i den här tråden med att man ska hänvisa till källor och grunder i sina påståenden? Det måste vara något undantag när det gäller folks byggargudar på det här forumet. Då duger det med att bara säga" Men så är det, det fattar ju alla".

*rolleyes*

Du får 1000 :- om du gör ett högskoleprov vid nästa tillfälle om jag får resultatet.

0762473356

jwzrd
2007-01-07, 13:56

*rolleyes*

Men för tusan Metal. 99% är 1 på 100. Tänk dig i skolan, tänk tillbaka på t ex friidrotten i plugget. Nog tusan kan du minnas Plucke och Lisa som verkligen kissade på alla andra resultat? På en större skola finns/fanns det kanske några stycken till och med som verkligen var överlägsna alla andra. En på hundra är inte ens ovanligt och du är ändå säker på att herr Yates inte ens har gener som 1 på 100...

Jag försöker inte kvantifiera hans talang på något vis, jag vill bara göra dig uppmärksam på att 1% av en population är JÄVLIGT MÅNGA.

Dnepr
2007-01-07, 14:00
Du får 1000 :- om du gör ett högskoleprov vid nästa tillfälle om jag får resultatet.

0762473356

Du verkar mest vara otrevlig men nu var du faktiskt jävligt rolig.

Metal_boy_
2007-01-07, 14:15
Men för tusan Metal. 99% är 1 på 100. Tänk dig i skolan, tänk tillbaka på t ex friidrotten i plugget. Nog tusan kan du minnas Plucke och Lisa som verkligen kissade på alla andra resultat? På en större skola finns/fanns det kanske några stycken till och med som verkligen var överlägsna alla andra. En på hundra är inte ens ovanligt och du är ändå säker på att herr Yates inte ens har gener som 1 på 100...

Jag försöker inte kvantifiera hans talang på något vis, jag vill bara göra dig uppmärksam på att 1% av en population är JÄVLIGT MÅNGA.

Visserligen. Men så överlägset på ett fåtal minns inte jag att det var. Inte att det var världens hopp direkt.

Men vad vet vi om de procenten som kanske har mycket bättre gener? Och vad vet vi om procenten på hur många som har kassa gener? Dom som vi inte kan få reda på hur bra dom är, för att dom inte tränar eller kanske ens vet vad BB är? Då går det ju heller inte slänga ur sig ett procent-tal på hur många Dorian klår med sina supergener? Det kanske är supergener inom BB-världen, det som kunnat skådats. Men jag kräver fan källa om man börjar jämföra med resten av världens befolkning och påstår sig kunna "lista" ut.

Nevermore
2007-01-07, 14:26
lever i en värld med byggare, hurså? skiter väl i om inte du sett många 21 åringar med den fysiken i din dataspelsvärld, du kan ju kolla lite hur juniorerna i sverige kan se ut på tävlingar som luciapokalen eller sm mm, många är betydligt bättre än dorians son..vet flera st i den lilla kommun jag bor i som ser/sett bättre ut som 21 åringar..

Juniorerna i Sverige tenderar ju att komplettera kosten med diverse saker... Men visst finns killar i Sverige som ser ut som Dorians son ren vid 21års ålder också. Har han tränat stenhårt i 4-5år och ser ut sådär har han inte sin fars exeptionella genetiska förutsättningar att bygga muskler, men väl bra förutsättningar.

Jorgen
2007-01-07, 14:28
dum i huvudet?

Ja, skriver man så som du gör så kan man ju börja undra.
Skärp dig. Med tanke på dina tidigare meriter så är isen du vandrar på ganska tunn.

Kwon
2007-01-07, 14:30
Dorians son väcker känslor (lång tråd!), det är uppenbart... :)

Greg
2007-01-07, 14:33
Samma kinder, näsa, mun, ögon etc? :D

Helt riktigt :D

Dorians son väcker känslor (lång tråd!), det är uppenbart... :)

Klart. Det är ju The Shadow's son.

Nevermore
2007-01-07, 14:35

Det är väl iofs rätt bra att hypa sig själv på det viset. "Jag har tränat och jobbat mkt hårdare än alla andra". Däremot tror jag också att det kan vara så, men att Dorian tog preppet till en ny nivå. Säker kan jag såklart inte vara.

Ankarby
2007-01-07, 14:39
Ja, skriver man så som du gör så kan man ju börja undra.
Skärp dig. Med tanke på dina tidigare meriter så är isen du vandrar på ganska tunn.

Den dagen en snickare säger åt mig vad jag ska göra kan bara finnas på internet *whistle* Rollspel?

Nevermore
2007-01-07, 14:40

Ta ut 100random snubbar på stan. Jag vill gärna se chansen för att nån av dessa ser ut som Dorian efter 1års träning. Kolo har väl runt 10 000medlemmar. Hur många av dessa såg ut som Dorian efter 1års träning? Han är inte ensam om sina gener i världen, men det finns inte 1 på 1000 med hans gener.

Jorgen
2007-01-07, 14:45
Det är väl iofs rätt bra att hypa sig själv på det viset. "Jag har tränat och jobbat mkt hårdare än alla andra". Däremot tror jag också att det kan vara så, men att Dorian tog preppet till en ny nivå. Säker kan jag såklart inte vara.

Nej, säker kan ingen vara. Men skall man tro på den fakta som finns så tyder det mesta på att det är så.

Sen är det klart att Dorian har bättre förutsättningar än "your average Joe", men kanske inte bättre förutsättningar om man jämför med dom andra som stod på Olympialinen med honom.

Lillgrabben
2007-01-07, 14:49
Den dagen en snickare säger åt mig vad jag ska göra kan bara finnas på internet *whistle* Rollspel?

Med tanke på att du - för inte så länge sedan - bad en av moderatorerna att få tillgång till din användare igen så känns din attityd underlig just nu.

Dnepr
2007-01-07, 14:49
Ta ut 100random snubbar på stan. Jag vill gärna se chansen för att nån av dessa ser ut som Dorian efter 1års träning. Kolo har väl runt 10 000medlemmar. Hur många av dessa såg ut som Dorian efter 1års träning? Han är inte ensam om sina gener i världen, men det finns inte 1 på 1000 med hans gener.

En grej som ingen verkar ha tänkt på är ifall Dorian verkligen bara har tränat 9 månader när bilden togs. Vi vet ju alla att det överdrivs i tidningarna. Han kanske har tränat nåt annat innan som ger muskler typ nån kampsport. När jag tänker på detta så kommer jag tänka på Damir som var här på forumet - som också bara hade tränat några månader och aldrig hade använt lindor och när dom väl användes så var det inte lindat riktigt. Mycket lustigt snack helt enkelt. Det var ruskiga resultat i alla grenar och han ändrade tiden han tränat mer än en gång. Den killen fick också stort beröm för sina otroliga gener. Ibland kanske inte allt är så otroligt som det verkar.

Clarkolofsson
2007-01-07, 14:58
Man kan väl utgå ifrån att de som står på Olympiascenen är har oehört bra gener. Jag skulle vilja påstå att det är kanske en på 500.000 som har sådana gener.

Metal_boys fundeeringar är rätt idiotiska. Självfallet är det rätt stor chans att det finns flera personer i världen som kanske har bättre genener än Yates och co, dock utan att veta om det iom att han aldrig satt sin fot på ett gym.

Men låt säga att det finns 40 miljoner personer mellan 15-25 år som någongång tränat minst en månad på gym. Skulle en person besitta dessa "SUPERGENER" som ajg talar om kan man utgå ifrån att denna skulle fortsätta träna i och med sin extrema utveckling under kort tid.

Jag tror inte att någon skulle lägga ner sin träning om man såg ut som yates gjorde efter 9 månader. Sen kan man utgå ifrån det naturliga kretsloppet. Person X med SUPERGENERNA bli större och större, mer intresserad av bodybuilding och börjar till slut tävla.

Genom att tänka så här kan man utgå ifrån att en person med dessa supergener som faktiskt börjat träna regelbundet, kommer med mycket stor säkerhet att sluta på en olympiascen.

Hur många är det på en olympiascen, 20 ? 20 / 40.000000 = 0.000005 % . GG end of story

Nevermore
Nej, säker kan ingen vara. Men skall man tro på den fakta som finns så tyder det mesta på att det är så.

Sen är det klart att Dorian har bättre förutsättningar än "your average Joe", men kanske inte bättre förutsättningar om man jämför med dom andra som stod på Olympialinen med honom.

Nej, det tror inte jag heller att han behöver haft. Det är ju inte extremt mkt mer muskler än dessa herrar han hade heller. Men däremot ska man nog hålla sig ifrån att spekulera kring vem som hade bäst förutsättningar, vem som tränade mest, vem som kurade mest etc. Det har inte vi tillräckligt tillförlitlig information för att säga nåt om.

Ankarby
Med tanke på att du - för inte så länge sedan - bad en av moderatorerna att få tillgång till din användare igen så känns din attityd underlig just nu.

Ja, men då var det ju jag själv som hade bytt lösen på fyllan :D

Klart jag vill använda mitt riktiga nick när jag nu väl skriver något, vore ju konstigt annars?

Clarkolofsson
2007-01-07, 14:59
En grej som ingen verkar ha tänkt på är ifall Dorian verkligen bara har tränat 9 månader när bilden togs. Vi vet ju alla att det överdrivs i tidningarna. Han kanske har tränat nåt annat innan som ger muskler typ nån kampsport. När jag tänker på detta så kommer jag tänka på Damir som var här på forumet - som också bara hade tränat några månader och aldrig hade använt lindor och när dom väl användes så var det inte lindat riktigt. Mycket lustigt snack helt enkelt. Det var ruskiga resultat i alla grenar och han ändrade tiden han tränat mer än en gång. Den killen fick också stort beröm för sina otroliga gener. Ibland kanske inte allt är så otroligt som det verkar.

Du kan ta VILKET PROFFS DU VILL. ALLA SÅG UT SOM FREAKS ETT MYCKET KORT TAG EFTER ATT DE BÖRJADE TRÄNA !

Och jag tror inte man börjar preppa som en tjur vid 16-17 års ålder. VIlket iofs inte spelar någon roll för du kan preppa hur mycket du vill utan att ha bra gener och det kommer hända NADA.

Nevermore
2007-01-07, 15:01

Nej, det kan man inte vara säker på. Men om han så hade tränat i 2år på bilden så är han fortfarande ohyggligt grov. Samma gäller för Damir, han har ruskigt bra förutsättningar för att bli stark och grov även om han tränat lite längre än han påstår sig ha gjort.

Nevermore
2007-01-07, 15:03
Du kan ta VILKET PROFFS DU VILL. ALLA SÅG UT SOM FREAKS ETT MYCKET KORT TAG EFTER ATT DE BÖRJADE TRÄNA !

Och jag tror inte man börjar preppa som en tjur vid 16-17 års ålder. VIlket iofs inte spelar någon roll för du kan preppa hur mycket du vill utan att ha bra gener och det kommer hända NADA.

Preppar du som en tjur vid 17års ålder så kommer du inte öka så mkt mer i muskler som proffsen gjort. Trots att Dorian är grov efter kort tids träning så lägger han ändå på sig en 40kg muskler till så chansen att de killarna är rådopade när de är 17år är ganska liten.

Dnepr
2007-01-07, 15:04
Nej, det kan man inte vara säker på. Men om han så hade tränat i 2år på bilden så är han fortfarande ohyggligt grov. Samma gäller för Damir, han har ruskigt bra förutsättningar för att bli stark och grov även om han tränat lite längre än han påstår sig ha gjort.

Men du vet väl inte om Dorian tagit nåt under denna korta tid? Därför kan du ju inte heller veta hur speciell han är när den bilden togs. Jag håller med dig om han är ett mirakel om han tränat ren och det i bara 9 månader.

Metal_boy_
2007-01-07, 15:05
Metal_boys fundeeringar är rätt idiotiska. Självfallet är det rätt stor chans att det finns flera personer i världen som kanske har bättre genener än Yates och co, dock utan att veta om det iom att han aldrig satt sin fot på ett gym

Det är ju precis det jag säger. Men samtidigt säger du att mina funderingar är idiotiska? Det är ju det enda jag har hävdat att jag har sagt hela tiden? Hur tänker du nu?

Karl_alfred
2007-01-07, 15:06

Good point!

Nevermore
2007-01-07, 15:11
Men du vet väl inte om Dorian tagit nåt under denna korta tid? Därför kan du ju inte heller veta hur speciell han är när den bilden togs. Jag håller med dig om han är ett mirakel om han tränat ren och det i bara 9 månader.

Nej, men det är lustigt att ALLA proffsen är otroligt grova på alla bilder där de tränat under väldigt kort tid. Jag skulle inte tro att alla dessa sprang direkt till närmsta försäljare och fixade doping.
Ser man ut som Dorian gör på Olympia-tävlingarna(oavsett hur mkt han dopar sig) så är man sådär grov efter 1års träning. Betänk att han packar på sig 40kg muskler till i runda slängar.

Metal_boy_
2007-01-07, 15:11
Good point!

Visst. Men vad talar för att man kan jämföra det med alla folks genetiska förutsättningar när det gäller muskelbygge, när du inte kan få reda på det? En statistik på en helt annan sak förklarar ju inte en statistik på en annan?

Krampus
2007-01-07, 15:13
Har Art Atwood en son? :)

Karl_alfred
2007-01-07, 15:15
Visst. Men vad talar för att man kan jämföra det med alla folks genetiska förutsättningar när det gäller muskelbygge, när du inte kan få reda på det? En statistik på en helt annan sak förklarar ju inte en statistik på en annan?

Läs javatrollkarlens inlägg så kan du förså att vi inte föds med samma förutsättningar.

Dnepr
2007-01-07, 15:15
Nej, men det är lustigt att ALLA proffsen är otroligt grova på alla bilder där de tränat under väldigt kort tid. Jag skulle inte tro att alla dessa sprang direkt till närmsta försäljare och fixade doping.
Ser man ut som Dorian gör på Olympia-tävlingarna(oavsett hur mkt han dopar sig) så är man sådär grov efter 1års träning. Betänk att han packar på sig 40kg muskler till i runda slängar.

Dorian tog preppet till en ny nivå.

Du sa själv så här innan och vi är många som hört det. Det snackas ju om så sjukt höga doser att det säkerligen ligger nån sanning i det. Ingen rök utan eld. Därför är jag inte förvånad att han packade på sig otroliga mängder muskler.

TRo fan att gubben säkert har bra gener- men inte så fantastiska som vissa verkar tro.

Metal_boy_
2007-01-07, 15:16
Läs javatrollkarlens inlägg så kan du förså att vi inte föds med samma förutsättningar.

Är det genetiska kopior du tror att jag sitter och menar?

Clarkolofsson
2007-01-07, 15:17
Det är ju precis det jag säger. Men samtidigt säger du att mina funderingar är idiotiska? Det är ju det enda jag har hävdat att jag har sagt hela tiden? Hur tänker du nu?

Nej du påstod att grabbarna på Olympia inte har bätte gener än medelsvensson.

Clarkolofsson
2007-01-07, 15:19
Låt säga att jag inte har några referenser till detta MEN.
Det är allmänt kännt (:D ) att Coleman i stort sett var ren till han blev proffs. Det tycker jag säger det mesta.

Karl_alfred
2007-01-07, 15:20
Är det genetiska kopior du tror att jag sitter och menar?

jaa naturligtvis *whistle* Nej men ta en funderare så förstår du nog.

Karl_alfred
2007-01-07, 15:21
Låt säga att jag inte har några referenser till detta MEN.
Det är allmänt kännt (:D ) att Coleman i stort sett var ren till han blev proffs. Det tycker jag säger det mesta.

Var det inte laglig men inte ren?

Metal_boy_
2007-01-07, 15:24
Nej du påstod att grabbarna på Olympia inte har bätte gener än medelsvensson.

Än medelsvensson? Det sa jag väl aldrig. Jag sa att bara för att dom står där så är det ju inte stor chans att dom har bäst "muskelbyggar-gener" av jordens alla invånare. Är man automatiskt intresserad av att bygga muskler bara för att man har förutsättningarna genetiskt sätt?

Metal_boy_
2007-01-07, 15:24
Var det inte laglig men inte ren?

Jo, det var det väl va?

Metal_boy_
2007-01-07, 15:25
jaa naturligtvis *whistle* Nej men ta en funderare så förstår du nog.

Förklara gärna för mig. Jag är kanske dum, men jag vill försöka förstå.

Krampus
2007-01-07, 15:26

BUMP!

Karl_alfred
2007-01-07, 15:27
Förklara gärna för mig. Jag är kanske dum, men jag vill försöka förstå.

ääh skit i det! orkar inte diskutera Dorian mer.

Clarkolofsson
2007-01-07, 15:27
Än medelsvensson? Det sa jag väl aldrig. Jag sa att bara för att dom står där så är det ju inte stor chans att dom har bäst "muskelbyggar-gener" av jordens alla invånare. Är man automatiskt intresserad av att bygga muskler bara för att man har förutsättningarna genetiskt sätt?

Nej men alltså låt säga att du har sådana fantastiska gener och börjar träna så är ju chansen VÄLDIGt stor att du någon dag tar steget och börjar tävla och i och med det till slut hamnar på Olympiascenen. Och det finns ju en jävla massa personer som faktiskt gymar.

Slutsats: Deras gener är sjukligt bra, men antaligen inte det _absolut_ bästa i världen iom att det inte är många procent av jordens befolkning som satt sin fott och tränar regelbundet på ett gym för att kunna upptäcka sina gener *popcorn*

Se min mycket vetenskapliga uträkning på föregående sida *rolleyes*

Metal_boy_
2007-01-07, 15:34
Nej men alltså låt säga att du har sådana fantastiska gener och börjar träna så är ju chansen VÄLDIGt stor att du någon dag tar steget och börjar tävla och i och med det till slut hamnar på Olympiascenen. Och det finns ju en jävla massa personer som faktiskt gymar.

Om man väl börjar träna och har sådana gener, så ökar chansen antagligen ja. Iom upptäckten av förutsättningarna. Men t.o.m där så är det säkerligen en skara som har en slapp inställning till träningen och gör inte många knop av det iaf.

Slutsats: Deras gener är sjukligt bra, men antaligen inte det _absolut_ bästa i världen iom att det inte är många procent av jordens befolkning som satt sin fott och tränar regelbundet på ett gym för att kunna upptäcka sina gener *popcorn*

Se min mycket vetenskapliga uträkning på föregående sida *rolleyes*

Sjukligt bra, av det vi sett hittills. Precis.

Ulf A Big
2007-01-07, 15:36
Med en farsa som Dorian och eget gym så tror jag inte att man behöver ha en kanonuppsättning av supergener utan att det räcker långt med farsans kunskaper om träning för att uppnå de resultat som killen har gjort.
:thumbup: :thumbup:

X-ecuter
2007-01-07, 15:38
Jag anser att gensnacket kan tas i den nystartade GEN TRÅDEN!!!! så att det inte går OFtopic hela tiden... där finns det även länkar till en grabb som har sjuuukliga gener :D

mr ruhl
2007-01-07, 15:46
Juniorerna i Sverige tenderar ju att komplettera kosten med diverse saker... Men visst finns killar i Sverige som ser ut som Dorians son ren vid 21års ålder också. Har han tränat stenhårt i 4-5år och ser ut sådär har han inte sin fars exeptionella genetiska förutsättningar att bygga muskler, men väl bra förutsättningar.

lika mycket som du vet om svenska juniorernas komplement till kosten vet du om dorians son är min gissning? vem vet om juniorerna kompleterar och vem vet om dorians son gjort det?

mr ruhl
2007-01-07, 15:46
Med en farsa som Dorian och eget gym så tror jag inte att man behöver ha en kanonuppsättning av supergener utan att det räcker långt med farsans kunskaper om träning för att uppnå de resultat som killen har gjort.
:thumbup: :thumbup:

+1

Nevermore
2007-01-07, 15:54
lika mycket som du vet om svenska juniorernas komplement till kosten vet du om dorians son är min gissning? vem vet om juniorerna kompleterar och vem vet om dorians son gjort det?

Jag vet en hel del om många juniorer i Sverige.

mr ruhl
2007-01-07, 15:56
Jag vet en hel del om många juniorer i Sverige.

gör du säkert men du vet inte allt om alla..tror dessutom inte att du vet allt om dorians son.

Krampus
2007-01-07, 16:07

Om gener har stor betydelse vill jag vara Art Atwoods son. :)

Kwon
2007-01-07, 16:09
Om gener har stor betydelse vill jag vara Art Atwoods son. :)

Du ser ut som Art Atwoods bror :devil:

Clarkolofsson
2007-01-07, 16:15
Ingen som har artikeln om CHris cormier eller?

Krampus
2007-01-07, 16:15

Yeeeeeeiiiii!!! http://friendsforever.foren-city.de/images/smiles/a084.gif KUNGEN Fö´Fasanen!

mr ruhl
2007-01-07, 16:31

äntligen nån som reagerade på din idol art, krampus :D

Krampus
2007-01-07, 16:56
äntligen nån som reagerade på din idol art, krampus :D

Att kunna se ut så här handlar enbart om gener. Begrips? Tråd låst..
http://www.hirepgym.com/images/art-atwood/art-atwood.gif

jeanclaudevandamme9
2007-01-07, 17:00
Han kollade på axlarna.

Kan du vara snäll och utveckla? Jag är nyfiken.

Nitrometan
2007-01-07, 17:21
Att kunna se ut så här handlar enbart om gener. Begrips? Tråd låst..
http://www.hirepgym.com/images/art-atwood/art-atwood.gif
Japp. Han är född sån.

mr ruhl
2007-01-07, 17:35
Kan du vara snäll och utveckla? Jag är nyfiken.

han var ironisk..

Clarkolofsson
2007-01-07, 17:39
Att kunna se ut sådär är givetvis genetiskt. Kanske nån miljondel i världen som kan uppnå en sån fysik.

hultman
2007-01-10, 01:35
Att kunna se ut sådär är givetvis genetiskt. Kanske nån miljondel i världen som kan uppnå en sån fysik.

Okej. Har du ens funderat över hur många som ens vill se ut sådär? Frågan är om det ens är en miljondel som skulle vilja det, även om de fick alla mediciner betalda, alla träningar försvann och om man subtraherade allt hårt jobb som ligger bakom fysiken.

Clarkolofsson
2007-01-10, 02:23
Okej. Har du ens funderat över hur många som ens vill se ut sådär? Frågan är om det ens är en miljondel som skulle vilja det, även om de fick alla mediciner betalda, alla träningar försvann och om man subtraherade allt hårt jobb som ligger bakom fysiken.

Du kan fråga vilken person som helst som inte tränat och denna skulle inte äns vilja se ut som de allra symmetriska och tilltalande fysikena som tex Zane eller Graneheim. Tror inte du ville se ut som arnold innan du började träna heller? Ens ideal ändras rätt rejält from den dagen du sätter din fot på ett gym och inser att muskler inte är så groteskt och äckligt som du en gång blivit intjatad som ung.

hultman
2007-01-10, 02:28
Du kan fråga vilken person som helst som inte tränat och denna skulle inte äns vilja se ut som de allra symmetriska och tilltalande fysikena som tex Zane eller Graneheim. Tror inte du ville se ut som arnold innan du började träna heller? Ens ideal ändras rätt rejält from den dagen du sätter din fot på ett gym och inser att muskler inte är så groteskt och äckligt som du en gång blivit intjatad som ung.

Jag känner ärligt talat ingen som har enormt stora bodybuilders storlek som ideal. Själv har jag tränat rätt länge, och alltid eftersträvat en hälsosam fysik ungefär i storlek som AF-tävlande. Kanske mindre.

Clarkolofsson
2007-01-10, 16:08
Jag känner ärligt talat ingen som har enormt stora bodybuilders storlek som ideal. Själv har jag tränat rätt länge, och alltid eftersträvat en hälsosam fysik ungefär i storlek som AF-tävlande. Kanske mindre.

Vill inte kommentera detta då jag med stor risk kommer bli bannad. Hej svejs.

hultman
2007-01-10, 16:20
Vill inte kommentera detta då jag med stor risk kommer bli bannad. Hej svejs.

Du får gärna skicka ett pm med dina åsikter. Jag lovar att inte gråta.