Visa fullständig version : Snela jelp med det trådlösa tangentbordet!!!1111
Jag fattar inte. Jag gör som dom sajjer.
1. Klicka på den lilla krejen
2. Klicka på connect-knappen på undersidan av muslingen
2½. Hurra för att muslingen fonka direkt.
3. Klicka på den lilla krejen igen
4. Klicka på connect-knappen på undersidan av tanngentbordet
5. Bli jete arggggg!!!!!!!!
Jag skriver detta från ett hemskt skrivbord. Snela jelp. Varför händer detta mig? *cry*
PS. Jag har en Logitech DiNovo Cordless Desktop Notebook.
Edit: Jag har kollat jeplen på deras hemsida.
Det är givetvis ström i batterierna i tangentbordet..?
Det är givetvis ström i batterierna i tangentbordet..?Japp. Jag bytte dem för några dagar sedan. Då var det också lite meck med att få den att koppla. Nu har jag flyttat datorn från mor & far hem till lägenheten och nu är problemet detsamma, men det verkar inte lösa sig med magi den den här gången. :(
*gah!*
Grejen som är kopplad till datorn, testa den på en annan usb-port och se om du lättare får kontakt från tangentbordet då.
det verkar inte lösa sig med magi den den här gången. :(
*gah!*
Vad var magin förra gången..?
Vad var magin förra gången..?Det var ju det som var< själva magin, det ligger i magins natur att vara oförklarlig. Jag gjorde precis som nu. Sen plötsligt, när jag nästan hade vant mig vid farsans tangentbord, så testade jag att klicka lite och då funkade det plötsligt igen.
Just nu testar jag GLC:s förslag. Jag har många usb-portar....
Väntar ödmjukt på ett tack när det löst sig *whistle* *cupid*
tänk på ha dosan som registrerar musen och T-bordet öppen och synlig för både musen och T-bordet.
Min gömmer sig mellan mina högtalare och ibland när högtalarna har flyttats så bryts "strålen" från dosan till T-bordet och det blir helt knas. Kan vara det?
och då funkade det plötsligt igen.
Tangentbordet är förstås så nytt så att inte fjädrarna till batterierna ärgat... men ibland bildas det ett vitt pulver väldigt snabbt där.
Magi, är ofta glappkontakt.
Finns det någon lysdiod som indikerar "I funktion" hos tgb:t? Tex när du trycker in connect-knappen?
Fungerar inte å,ä eller ö för dig? :P
HerrArne
2007-01-04, 20:35
När teknologirelaterade problem verkar lösas som av magi så handlar det ofta om att bristen i funktion orsakats av computronbrist. Nerdar utsöndrar väldigt mycket computroner, medan vanliga människor (lusers) tyvärr inte gör det. Därför fungerar högteknologisk utrustning bäst nära nerdar.
Tag alltså en nerd och ställ nära dator/tgb så ska du set att det hoppar igång.
När teknologirelaterade problem verkar lösas som av magi så handlar det ofta om att bristen i funktion orsakats av computronbrist. Nerdar utsöndrar väldigt mycket computroner, medan vanliga människor (lusers) tyvärr inte gör det. Därför fungerar högteknologisk utrustning bäst nära nerdar.
Tag alltså en nerd och ställ nära dator/tgb så ska du set att det hoppar igång.
:laugh:
tänk på ha dosan som registrerar musen och T-bordet öppen och synlig för både musen och T-bordet.Jarå, jag har dom löjligt nära varandra.
Väntar ödmjukt på ett tack när det löst sig *whistle* *cupid*Testade din metod. Jag trro min kära dator hittade HVaddetnuvar-kompatibel enhet 10 ggr innan den kände sig nöjd. Nöjd är dock inte jag. :(
Tangentbordet är förstås så nytt så att inte fjädrarna till batterierna ärgat... men ibland bildas det ett vitt pulver väldigt snabbt där.
Magi, är ofta glappkontakt.
Finns det någon lysdiod som indikerar "I funktion" hos tgb:t? Tex när du trycker in connect-knappen?Jag har kollat, inget ärg eller glapp. De sitter hårt som f-n. Dessutom funkade det för några dagar sedan. Ingen lysdiod på tangentbordet, ingen on-of-knapp heller, vad jag kan förstå.
När teknologirelaterade problem verkar lösas som av magi så handlar det ofta om att bristen i funktion orsakats av computronbrist. Nerdar utsöndrar väldigt mycket computroner, medan vanliga människor (lusers) tyvärr inte gör det. Vilken jävla diss. :(
När jag köpte ett trådlöst Logitech tgb så var det drivrutner på en CD så jag antar att det var samma för dig. Dvs, inte P'nP..
Ominstallation :(
När jag köpte ett trådlöst Logitech tgb så var det drivrutner på en CD så jag antar att det var samma för dig. Dvs, inte P'nP..
Ominstallation :(
Men men... skall man behöva göra det bara för att man flyttar datorn från A till B, och däremellan gör den strömlös? Det verkar helt befängt. Jag menar... Datorn vet ju inte skillnad på detta och på att vara strömlös på natten.
Fan också. *gah!* *mini*
Vad är förresten P'nP?
Plug and play, dvs koppla in och kör. Men i det här fallet verkar det mer stå för Plug and pray :)
Men men... skall man behöva göra det bara för att man flyttar datorn från A till B, och däremellan gör den strömlös? Det verkar helt befängt. Jag menar... Datorn vet ju inte skillnad på detta och på att vara strömlös på natten.
Fan också. *gah!* *mini*
Vad är förresten P'nP?
Datorer är mycket känsliga små varelser. De vet nästan ingenting. Men det hindrar dem inte från att störas av väderomslag, klåfingriga användare *whistle*
Plug 'n Play.
Men du hade haft problemet förut... shit att man sitter här och skriver när man inte kan någonting. Men, är det inte hårdvaran så är det mjukvaran. Garanti kvar?
HerrArne
2007-01-04, 21:37
Vilken jävla diss. :(
Nejdå. Har du förresten provat sekvensen 4 - 2 - 1 alternativt 2 - 4 - 1 (dina punkter i 1:a inlägget)
Det brukar finnas en sorts usb energisparfuntion i "BIOS" som kan krångla. Där ska man ju dock inte rota om man inte vet vad man gör. Testa och gå in i bios och leta efter en funtion som har ett namn som härleder till usb sparfuntion och slå av den. Rör inte något annat.
Datorer är mycket känsliga små varelser. De vet nästan ingenting. Men det hindrar dem inte från att störas av väderomslag, klåfingriga användare *whistle*
Plug 'n Play.
Men du hade haft problemet förut... shit att man sitter här och skriver när man inte kan någonting. Men, är det inte hårdvaran så är det mjukvaran. Garanti kvar?Visst har jag garantin kvar. Lika bra... Då har jag något att företa mig imorgon. Jag lovade dem ju ändå att återkomma när jag hade blankslitna tangenter, och det har jag.
Nejdå. Har du förresten provat sekvensen 4 - 2 - 1 alternativt 2 - 4 - 1 (dina punkter i 1:a inlägget)Nu har jag. Noterar att lilla mojängen blinkar en gång snällt när man trycker på muslingens connect-knapp.
Nu är det läggdags! Nattinatt!
HerrArne
2007-01-04, 21:44
Det brukar finnas en sorts usb energisparfuntion i "BIOS" som kan krångla. Där ska man ju dock inte rota om man inte vet vad man gör. Testa och gå in i bios och leta efter en funtion som har ett namn som härleder till usb sparfuntion och slå av den. Rör inte något annat.
Jo, men då hade ju inte musen funkat heller, eller hur?
testa att byta batterier, har ett likadant och det aktiveras genom att du trycker på en tangent. Detta gör att om du lyckas lägga det med en eller flera tangenter intryckta så laddas det ut rätt fort.
Det behövs ingen fri sikt till blåtand-dongeln, radio-vågorna går genom det mesta.
Jag har också ett Logitech tangentbord och mus som brukar strula på samma sätt. Jag har för mig att det funkar bättre om man kör i omvänd ordning.
Det är ett tag sedan jag drog igång båda, eftersom batterierna sällan tar slut samtidigt. Jag tror även på att testa ordningen att trycka på tangentbord eller musen innan lilla krejen med sladd i. Jag har inte installerat en endaste drivis för mitt tangentbord.
Tålamod är en dygd :)
Squirrel
2007-01-04, 23:18
Vad händer om du försöker koppla in tangentbordet först? Eller koppla in båda samtidigt?
[För övrigt skrivet på mitt nyinköpta trådlösa tangentbord, platt som DiNovo, köpt på Rusta för 199 kr, plug and play i Linux iaf]
Jo, men då hade ju inte musen funkat heller, eller hur?
Nä logiken säger ju det, men min erfarenhet säger annat. Nämligen att den inställnigen har klyddat till det för mig ett antal gånger och slagit ut tangentbordet. Sen om det bara var på just den datorn vet jag inte.
The Auditor
2007-01-05, 10:03
Gå in i enhetshanteraren och se så att inte tangentbord eller mus är inaktiverade.
Überbiffen
2007-01-05, 10:24
Uäh, rakt tangentbord och dessutom trådlöst. Dubbelt skit. :smash:
Lämna tillbaka det.
Uäh, rakt tangentbord och dessutom trådlöst. Dubbelt skit. :smash: Det är uuuuunderbart, dessutom kortare än andra tangentbord vilket är stor lycka för armbågen.
Gå in i enhetshanteraren och se så att inte tangentbord eller mus är inaktiverade.
Ser bra ut där.
Vad händer om du försöker koppla in tangentbordet först? Eller koppla in båda samtidigt?
Händer samma skit. :/
Jag har också ett Logitech tangentbord och mus som brukar strula på samma sätt. Jag har för mig att det funkar bättre om man kör i omvänd ordning.Har testat. Det stod faxtist så i deras hjälp, även om det står annorlunda på baksidan av tangentbordet.
testa att byta batterier, har ett likadant och det aktiveras genom att du trycker på en tangent. Detta gör att om du lyckas lägga det med en eller flera tangenter intryckta så laddas det ut rätt fort.Ja, det skulle då vara om de laddat ur på den timmen som det legat nedpackat. Iiiingenting läggs på mitt tangentbord.
Skall se vad jag har här hemma i batteriväg. Fast det verkar skumt att helt nya batts skulle ladda ur på en så liten stund.
GP powerbank, då slipper du köpa batterier för massvis med pengar. Själv har jag sparat enormt mycket på det då det är 2 batterier i varje handkontroll till xboxen.
Testa byt batterier
Men det var ju själva fan! :) Nu är jag i alla fall jätteklad hest!!!
KYSSAR TILL ER ALLA!!!!!!!
Visst f-n var det batterierna. Troligen fick jag gamla batterier av farsan, och sen laddade de ur på resan hit. Åh, vilken lycka!!!! Tack så mysse!!!!!
KYSSAR TILL ER ALLA!!!!!!!
Det var chockerande generöst. Tar åt mig. Tack :em:
batterierna
The Auditor
2007-01-05, 17:14
Visst f-n var det batterierna.
Doooh!
Doooh!Doooh att jag bytte dem för fyra dagar sedan och därför trodde att de var funkis?
Muckar du? http://www.2page.de/userdaten/19445621/bilder/smiley_starwarskampflol.gif
ramagoen
2007-01-05, 17:55
jefla n00b å inte testa andra batterier på en gång *gah!*
:D
jefla n00b å inte testa andra batterier på en gång *gah!*
:DSäg inte så. *cry* *cry* *cry*
The Auditor
2007-01-05, 18:25
Gärna *cupid*
Skönt att det löste sig.
Muckar du? http://www.2page.de/userdaten/19445621/bilder/smiley_starwarskampflol.gif
GP powerbank, då slipper du köpa batterier för massvis med pengar. Själv har jag sparat enormt mycket på det då det är 2 batterier i varje handkontroll till xboxen.
Testa byt batterier
Blir ett jäkla bytande, de flesta uppladdningsbara batterierna självurladdas på bara nån vecka medans vanlig alkaliska batterier kan funka i över ett halvår..
Blir ett jäkla bytande, de flesta uppladdningsbara batterierna självurladdas på bara nån vecka medans vanlig alkaliska batterier kan funka i över ett halvår..
Va? Har använt uppladningsbara AAA batterier i min MP3spelare bra länge nu, och inte blir de urladdade snabbare än vanliga AAA batterier. Har snarare sparat in massor med pengar på att slippa köpa nya batterier. Det är också samma batteritid på de uppladdningsbara som det är på vanliga engångs AAA batterier.
En GP-powerbank kostar också bara ungefär 200 kronor för laddningsstation+ 4 batterier (medans 4 AAA batterier kostar 40-50 spänn), så det är ju ganska uppenbart vad man tjänar mest pengar på.
Va? Har använt uppladningsbara AAA batterier i min MP3spelare bra länge nu, och inte blir de urladdade snabbare än vanliga AAA batterier. Har snarare sparat in massor med pengar på att slippa köpa nya batterier. Det är också samma batteritid på de uppladdningsbara som det är på vanliga engångs AAA batterier.
En GP-powerbank kostar också bara ungefär 200 kronor för laddningsstation+ 4 batterier (medans 4 AAA batterier kostar 40-50 spänn), så det är ju ganska uppenbart vad man tjänar mest pengar på.
Jag snackar om självurladdningen, jag kan tänka mig att du själv tömmer batteriet på max 2 veckor i mp3 spelaren, då är det ingen du märker av. Men har man batteriet i en fjärrkontroll, trådlös mus osv så märker man ganska snabbt att batteriet är urladdat många gånger snabbare än normalt. Man kan ju räkna med att batteriet har förlorat 30% av laddningen på en månad, detta utan att användas ett dugg. Köper man ett vanligt alkaliskt batteri kan man räkna med 5 gånger längre livslängd innan man behöver byta batteri, men det är ju bara en fråga om lathet från min sida iaf...
ramagoen
2007-01-05, 20:20
Säg inte så. *cry* *cry* *cry*
förlåt :em:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.