Visa fullständig version : Tips på protein, muskelökning för 17 åring
rallmanus
2007-01-04, 15:37
Tjena, är 17 år och har tränat i ett år till och från. Vill nu har något tillskott till min träning, tränar 3-4 gånger i veckan i cirka 1 tim per gång. Jag vill öka muskelvolymen och samtidigt cykla osv för bättre kondition. Ska jag köpa protein och kreatin? hjälp mig ni som är erfarna. Tänkte mig något för 500-1000 som ska räcka i 1-2 månader. :cool:
Lindstein
2007-01-04, 16:06
Tjena, är 17 år och har tränat i ett år till och från. Vill nu har något tillskott till min träning, tränar 3-4 gånger i veckan i cirka 1 tim per gång. Jag vill öka muskelvolymen och samtidigt cykla osv för bättre kondition. Ska jag köpa protein och kreatin? hjälp mig ni som är erfarna. Tänkte mig något för 500-1000 som ska räcka i 1-2 månader. :cool:
Köp ett bas protein med blandning av kassein/vassle, detta kan du käka lite utspritt under dagen ifall du behöver öka ditt dagliga protein intag.
Samma protein kan du ta i samband med träning, du bara lägger till snabba kolhydrater i form av maltodextrin eller dextros. (malto smakar inte / Dextros är sött)
Detta är inte det mest optimala, men det fungerar utmärkt och du kommer inte märka någon större skillnad i praktiken om du köper 10 olika produkter för timing och sånt. (Vill du spendera lite mer pengar så lägg till EsaPro och ta det i samband med träningen istället för det andra proteinet)
Kreatin... ja, visst funkar det! men är absolut inget du behöver för att lyckas med träningen. Kan dock vara kul när man tränat ett tag att sen köra en kur med kreatin för att få en liten kick och det blir roligare att träna.
KP3 eller KCG2 är nog de mest rekomenderade kreatin produkterna just nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.