Visa fullständig version : Frågor angående Betadrain.
Runda Grodan
2007-01-04, 10:37
Jag har testat Betadrain en gång tidigare, med en ganska låg dosering, och fått för mig att det fungerade. Nu tänkte jag testa igen fast med lite högre dosering.
Jag läste någonstans att man kunde få muskelkramper vid högre dosering, 6-8 kapslar om dagen. Har någon av er fått det? Jag antar att man bör dricka mycket vatten men vad är lämpligt att äta för att slippa detta? Bananer kanske?
Jag har också för mig att jag läst att grönt-te-extrakt skall kunna försämra upptaget av fettsyror. Stämmer det och bör man i sådana fall inte ta kosttillskott i form av grönt te när man tar Betadrain?
Tack på förhand.
Jag vet inte svaret på dina frågor, tänkte bara inflika att 60 kapslar Betadrain kostar ca. 280kr.
En dosering på 8 kapslar om dagen skulle räcka i drygt en vecka.
280kr i veckan är dyrt.
:/
Runda Grodan
2007-01-04, 10:56
Jag vet inte svaret på dina frågor, tänkte bara inflika att 60 kapslar Betadrain kostar ca. 280kr.
En dosering på 8 kapslar om dagen skulle räcka i drygt en vecka.
280kr i veckan är dyrt.
:/
Jo, jag vet men jag har så att jag kan äta 8 kapslar om dagen i 45 dagar... om jag nu vill ;)
Är inte doseringen 3 - 6 kapslar per dag ? Varför då 8 st ?
Är det inte så att Betadrain bara ökar förutsättningarna att förbränna fett och det är upp till dig att förbränna de fettsyror som snurrar runt i kroppen ?
Runda Grodan
2007-01-04, 11:21
Är det inte så att Betadrain bara ökar förutsättningarna att förbränna fett och det är upp till dig att förbränna de fettsyror som snurrar runt i kroppen ?
Då får det väl bli 6 kapslar i sådana fall. Förut åt jag nog bara 3 eller 4 per dag tror jag.
Ja det är väl min tanke att jag ska fortsätta att förbränna fett men nu med hjälp av Betadrain...
"2-3 kapslar dagligen mellan måltider".
Runda Grodan
2007-01-04, 13:17
"2-3 kapslar dagligen mellan måltider".
Hmmm...
Eiselt : Vad är rekommenderade dosen på Betadrain ?
På er egen hemsida står det 3-6 caps om dan på F******a står det 2-3 caps.
Lipodrain hade ju 2-3 caps som rek dos. om nu Betadrain är effektivare varför har rekommendationen ökats ?
Vi brukar vara lite mer "liberala" med doseringen som skrivs på hemsidan. Det som står på burken är mer en dos för vanliga dödliga.
En högre dos är bättre.
Från denna tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=81947&highlight=betadrain
Jo, såg detta i efterhand. :)
När tar du kapslarna, förresten?
Runda Grodan
2007-01-04, 13:20
Jo, såg detta i efterhand. :)
När tar du kapslarna, förresten?
Jag tog tre imorse och tänkte ta tre till någon gång på eftermiddagen/kvällen. Jag började idag.
Ola Wallengren
2007-01-04, 13:46
Jo, så har jag också fattat det. Därför kan man tänka sig att det fungerar bäst vid dieter med ett väldigt stort underskott där eventuellt den fettförbrännande förmågan är den begränsande. Vid dieter med lite mindre underskott kan det kanske bli så att man ökar effektiviteten i fettförbräningen och på så sätt minskar kolhydratförbräningen och då ge lite större fettförlust eftersom man inte behöver äti igen lika mycket kolhydrater för att kunna träna.
Jag kanske hänger lite efter i researchen men jag tror inte detta är några bevisade effekter av betadrain, i alla fall inte på människor.
Lindstein
2007-01-04, 13:56
Även under bulk är tillskott som BetaDrain bra då den motverkar fettinlagring som annars kan vara problem vid högt kalori intag...
BetaDrain är dosrelaterad och effekten blir bättre ju mer du äter.
(Men någonstans måste ju gränsen finnas för var effekten avtar, annars är det ju bara att hälla i sig en burk om dagen och bränna offantligt mycket.
Vet inte var den dosen ligger.)
Du frågade om kramper vid högre doser, känner till många som fått det ja.
Runda Grodan
2007-01-04, 14:06
Även under bulk är tillskott som BetaDrain bra då den motverkar fettinlagring som annars kan vara problem vid högt kalori intag...
BetaDrain är dosrelaterad och effekten blir bättre ju mer du äter.
(Men någonstans måste ju gränsen finnas för var effekten avtar, annars är det ju bara att hälla i sig en burk om dagen och bränna offantligt mycket.
Vet inte var den dosen ligger.)
Du frågade om kramper vid högre doser, känner till många som fått det ja.
Jag känner igen det där som du skrev angående bulk och att Betadrain skulle vara dosrelaterat nu när jag läser det. Vet du vad man skall stoppa i sig för att slippa kramperna om man nu skulle åka på det? Bananer innehåller ju mycket kalium så det kanske funkar?
Lindstein
2007-01-04, 15:36
Jag känner igen det där som du skrev angående bulk och att Betadrain skulle vara dosrelaterat nu när jag läser det. Vet du vad man skall stoppa i sig för att slippa kramperna om man nu skulle åka på det? Bananer innehåller ju mycket kalium så det kanske funkar?
Jag har hört att det finns en del teorier (studier??) om att överdosering kan leda till en del vattensamling. (Har dock inte hört någon som märkt av det i praktiken)
En teori skulle då kunna vara att eventuella kramper beror på uttorkning i musklerna pga detta. Medicinen är i så fall bara att dricka mer vatten :thumbup:
Teoretiskt borde man ju även få huvudvärk som biverkning i så fall, precis som med kreatin, men det har jag aldrig hört någon få.
Men somsagt, bara en teori...
Lindstein
2007-01-30, 08:53
Jo, jag vet men jag har så att jag kan äta 8 kapslar om dagen i 45 dagar... om jag nu vill ;)
........hur gick det nu då?
EiseltUK
2007-01-30, 12:02
Det är snarare att det är så att det är upp till dig vad du gör med energin som bildas vid den ökade fettoxidationen. Energin försvinner ju inte huxflux. Att dra ned på kalorierna och/eller träna för att ligga på energiunderskott är A och O - som alltid.
Runda Grodan
2007-01-30, 12:53
........hur gick det nu då?
Jag ska nog inte uttala mig men gör det ändå. Jag hade deffat i ca 1 månad innan jag började med Betadrain och när jag väl började med Betadrain tog jag 6 kapslar om dagen i ca 5 dagar. Efter en månad och dessa fem dagar tyckte jag att jag var i tillräckligt bra form. Det händer ju inte så mycket på bara fem dagar, med eller utan Betadrain, så det är lite svårt att säga om det hade någon effekt eller inte.
Det jag kan säga är att när jag slutade deffa fortsatte jag att ta Betadrain och trots att jag ätit ganska mycket har jag inte blivit jätte fet... bara lite. På sex kapslar om dagen hade jag inga som helst besvär i alla fall. Inga kramper eller vattenansamlingar.
Jag kan ju lägga upp två bilder som jag har. Den ena är vid deffslut, ca 97kg. Den andra är tagen för några dagar sedan, ca 99kg. Jag kan ju tillägga att jag är 193cm lång.
Runda Grodan
2007-01-30, 12:54
Den andra bilden.
Magnesium morgon & kväll brukar fixa kramperna. Har även hört att taurin, glycerol-monostearat, kaliumtabletter ska fixa problemet. Jag tog själv magnesium när jag käkade melting point och fick inga kramper.
Ps: Riktigt bra form, 97 kg efter deff=-o
Johannes
2007-04-01, 16:32
jag undrar också lite om betadrain. tyckte du att den fungerade?
EiseltUK
2007-04-01, 17:35
Det är alltid svårt att säga om en fettförbrännare funkar eller inte eftersom det är flera faktorer som avgör resultatet, varav energiintag och energiförbrukning är de främsta.
Verkningsmekanismen är dubbel:
1) Stimulera PPAR-alfa, dvs nukleära receptorer som reglerar de gener i kroppen som styr fettförbränning. När expressionen av dessa gener ökar så aktiveras olika enzymer som minskar inlagring av fett, ökar frisättning av fett från fettceller, ökar nedbrytningen av fettsyror som energi. När fettet "bryts ned" bildas energi som du måste göra av med, dvs du får inte energi att bara försvinna utan du måste antingen träna mer eller äta mindre för att energi ska förbrukas men när du väl ligger på energiminus bör din fettförbränning ske effektivare. Ligger du på energiminus går du ned ändå och därför är det svårt att säga hur mycket nytta BetaDrain gör. Jag upplever själv att jag går ned i vikt snabbare vilket jag i varje fall tror beror på BetaDrain.
2) Stimulera UCP2 (frikopplingsprotein) som gör att energi används till att producera kroppsvärme istället för ATP. Denna effekt är troligen ganska mild med BetaDrain men vi hoppas få en bättre effekt med en kommande version där vi lägger till ett ämne som påverkar även UCP-1 som finns i den bruna mitokondrierika fettvävnaden.
I vilket fall - det finns inga mirakelpiller. Dra ned på kaloriintag och öka energiförbrukningen med träning i första hand.
TylerDurden84
2007-04-01, 17:42
Är snart klar med min Betadrain-burk, måste tyvärr säga att jag inte upplevde någon som helst skillnad. Det ser väldigt bra ut på pappret, men i praktiken gav det MIG 0-skillnad i BF/vikt.
Är snart klar med min Betadrain-burk, måste tyvärr säga att jag inte upplevde någon som helst skillnad. Det ser väldigt bra ut på pappret, men i praktiken gav det MIG 0-skillnad i BF/vikt.
Hur vet du det?
Hur mycket vikt gick du ner?
EiseltUK
2007-04-01, 17:52
Om du inte har gått ned i vikt överhuvudtaget så har du inte gjort rätt - läs mitt inlägg ovan. Fettet som bryts ned bildar energi som du måste göra av med. Energi försvinner inte huxflux såvida det inte används för termogenes.
TylerDurden84
2007-04-01, 18:06
Hur vet du det?
Hur mycket vikt gick du ner?
Mitt mål under de här veckorna var inte att köra nån deff utan äta/träna exakt som innan, dvs +-0 i kcalunderskott. Både cardio och styrketräning ingick som tidigare. Eftersom mitt BF/vikt var exakt samma som innan så kan det inte hjälpt mig något, då hade jag minskat med nån procent i BF eller några 100 g i fettvikt. Ligger man på energiunderskott varje dag går man naturligvis ner i vikt, men då har man ingen aning om hur produkten fungerat. Så jag tycker att efter det jag läst på pappret så borde i alla fall LITE har förändrats kroppsmässigt. 290 kr som jag betalade för Betadrain är ändå en del pengar. Tycker du inte själv det?
TylerDurden84
2007-04-01, 18:21
Om du inte har gått ned i vikt överhuvudtaget så har du inte gjort rätt - läs mitt inlägg ovan. Fettet som bryts ned bildar energi som du måste göra av med. Energi försvinner inte huxflux såvida det inte används för termogenes.
Så med andra ord så kan man aldrig veta i praktiken om det hjälpt? Man måste ligga på energiunderskott, dvs man hade tappat vikt ändå. Om man leker med tanken att jag EXAKT legat på +-0 i energiunderskott i alla dessa dagar och att jag ätit Betadrain efter anvisningarna så menar du att man INTE får någon skillnad i BF?
Så med andra ord så kan man aldrig veta i praktiken om det hjälpt? Man måste ligga på energiunderskott, dvs man hade tappat vikt ändå. Om man leker med tanken att jag EXAKT legat på +-0 i energiunderskott i alla dessa dagar och att jag ätit Betadrain efter anvisningarna så menar du att man INTE får någon skillnad i BF?
Klart du inte får..du har ju som sagt inte legat på något underskott..
TylerDurden84
2007-04-01, 18:49
...eller överskott
EiseltUK
2007-04-01, 21:08
BetaDrain gör inte att du bränner kalorier - det måste du göra - men den bör hjälpa till så att en större andel av kalorierna kommer från fett. Det är det som är PPAR-funktionen. Möjligen kan en viss kalorförbrukning ske via UCP-2 men jag tror den är ganska marginellt. Jag hoppas att vi med den nya versionen ska kunna öka just denna bit.... med målsättning att man ska kunna sitta hemma i soffan och bränna. :D
paddanboy
2007-04-01, 21:34
BetaDrain gör inte att du bränner kalorier - det måste du göra - men den bör hjälpa till så att en större andel av kalorierna kommer från fett. Det är det som är PPAR-funktionen. Möjligen kan en viss kalorförbrukning ske via UCP-2 men jag tror den är ganska marginellt. Jag hoppas att vi med den nya versionen ska kunna öka just denna bit.... med målsättning att man ska kunna sitta hemma i soffan och bränna. :D
När kommer den nya versionen? Jag är gärna testråtta.
Runda Grodan
2007-04-01, 22:22
Jag antar att du frågade Dr ozz och inte mig... Jag skulle också vilja höra vad Dr ozz har att säga om saken.
Ser fram emot den nya versionen.
Johannes
2007-04-01, 22:59
frågar de som har använt den.
EiseltUK
2007-04-01, 23:34
När kommer den nya versionen? Jag är gärna testråtta.
Hoppas på om en månad. Alltid lite svårt att säga exakt. Råvaror bör vara på ingång inom kanske 2 veckor.
paddanboy
2007-04-02, 07:40
Hoppas på om en månad. Alltid lite svårt att säga exakt. Råvaror bör vara på ingång inom kanske 2 veckor.
Ja det är ju vår-sommar folk deffar vanligtvis, hoppas ni sätter prio på nya betadrain... speciellt nu när jag är på G för deff!
EiseltUK
2007-04-02, 15:57
Ja det är ju vår-sommar folk deffar vanligtvis, hoppas ni sätter prio på nya betadrain... speciellt nu när jag är på G för deff!
Bara strandraggare och discobyggare deffar inför sommaren så nu är det hög tid för oss att börja! :D
Jodå vi kommer köra på så for vi kan. Hoppas på färdig produkt i början av maj om allt flyter på.
/ Henrik
Jodå vi kommer köra på så for vi kan. Hoppas på färdig produkt i början av maj om allt flyter på.
Jo,jo..:Virro
paddanboy
2007-04-02, 17:48
Jag vill ha första burken!
Bör hjälpa till.....möjligen kan....tror den är.....har hört att....brukar fixa....upplever själv....Sammanfattning: I vilket fall - det finns inga mirakelpiller. Dra ned på kaloriintag och öka energiförbrukningen med träning i första hand.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.