Logga in

Visa fullständig version : Ännu en hårtrimmertråd

Officer
2007-01-03, 17:47
Jag har haft en Moser 1400 (se HÄR (http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=360203) för info), men den har jag haft i snart ett år nu och skärbladen är väl något slitna nu.
Problemet är snarare det att jag är missnöjd med distansinställningarna på den. Man kan ha upp till 3mm med den inbyggda distanskontrollen, och den förlängninssatsen jag fick med gick sönder förut så den har jag inte kvar.

Kort sagt så vill jag nu ha en trimmer för max 350 spänn som klipper bra. Jag har hårt hår, så den måste vara stark. Den ska kunna klippa upp till 1.5 cm och helst även så hudnära som möjligt för t ex bröstbehåring. Den ska dessutom kunna hålla upp mot en 50 klippningar iallafall, utan att motorn dör.

Vad har ni att rekommendera? Är Babyliss Samuelsson-edition något att ha?

Slartibartfast
2007-01-03, 17:51
Jag förlänger kammen med två pennor och lite målartejp. :D Då kan man klippa hur långt hår som helst nästan. :thumbup:

Sedis
2007-01-03, 17:59
Babyliss Samuelsson ed är det sämsta jag någonsin testat! Totalt värdelös, iallafall för mig.

Jag har en Moser, som jag köpte efter att folk här rekommenderat den och den fungerar utmärkt.

Jag har tidigare ägt en "Melissa Keramisk Laddbar hårklippare", som finns på teknikmagasinet. Den höll i 2 år och fungerade utmärkt! Sen orkade inte batteriet längre.

Sedis

Tenzu
2007-01-03, 18:23
Vad har ni att rekommendera? Är Babyliss Samuelsson-edition något att ha?

Tyvärr alldeles fullständigt absolut helt komplett totalt värdelös. Moser är den bästa jag testat faktiskt, nån philips var bra också.

FreCKo
2007-01-03, 18:30
www.shaveeverywhere.com/

allt du behöver :D

Officer
2007-01-03, 19:21
Jag vill alltså kunna "snagga" ca 1 cm. Mosern jag har nu har bara 3 mm som längsta snagglängd. Och förhöjningskamen jag hade förut klippte liksom jäkligt ojämnt om jag ställde in den på 1.5 cm eller vad fan den nu var som minst.
Jag vill kunna "precisionssnagga" som med den inbyggda slider-kammen i Mosern (som alltså har 3mm nånting som längst), fast den ska vara upp mot 1-1.5 cm istället så att jag får en jämn och härlig snaggning som ändå inte är standard snagg-kort.
Jämför Brad Pitt-snaggat:
http://www.filmweb.no/bilder/multimedia/archive/00094/Brad_Pitt_og_Angelin_94556c.jpg
Det är liksom väldigt kort men ändå inte så pass kort så man ser skinnet i huvudet, vilket jag är ute efter.

Lepras
2007-01-03, 19:37
www.shaveeverywhere.com/

allt du behöver :D

den suger..och funkar inte på skallen...

Köpte förövrigt en ny trimmer på elgiganten,,betalade 135:- nu under rean,,finkar kanon,, OBH NORDICA

z_bumbi
2007-01-03, 19:41
Nästa gång det är dags för en ny trimmer ska jag prata igenom det med en frisör först för de flesta hemmagrejer jag har köpt är jag inte nöjd med. Det kanske kostar några tusen men sen har man i alla fall en bra trimmer som bör hålla ett tag.

Lepras
2007-01-03, 19:45
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=360203

Har haft den i ca 2 år -var också helt ok,,men råkade tappa den i backen...

Whey
2007-01-03, 19:54
den suger..och funkar inte på skallen...

Köpte förövrigt en ny trimmer på elgiganten,,betalade 135:- nu under rean,,finkar kanon,, OBH NORDICA
Funkar dock fint på andra ställen...

Lepras
2007-01-03, 20:07
Funkar dock fint på andra ställen...

Tycker jag inte,,både långsammare och klumpigare än rakhyvel,,låter mer gör den också...sämsta skit jag fått..

Officer
2007-01-03, 22:08
Ska man ta en Philips kanske? Vilken modell isåfall? Philips QC5050 kanske?

Piranha
2007-01-03, 22:10
Jag har kört av ett par trimmers och kan säga Philips äger !

Officer
2007-01-03, 22:34
Jag har kört av ett par trimmers och kan säga Philips äger !

Vilken modell ska jag köpa då?
Och kan din modell klippa 1-1,5 cm runtom huvet jämnt o fint?

Thorwaldsson
2007-01-03, 23:11
Tycker att Babylissen fungerar finfint. Har haft min i ett år och den har inte veknat det minsta. Att sedan modellnamnet är bland det löjligaste inom branschen kan inte hjälpas. Dessutom har den ett väldigt brett intervall med klipplängd.

Känns nästan som att man behöver behöver ha Svinto-hår för att göra den ovass :D

Officer
2007-01-03, 23:18
Tycker att Babylissen fungerar finfint. Har haft min i ett år och den har inte veknat det minsta. Att sedan modellnamnet är bland det löjligaste inom branschen kan inte hjälpas. Dessutom har den ett väldigt brett intervall med klipplängd.

Känns nästan som att man behöver behöver ha Svinto-hår för att göra den ovass :D

Vad har den för klipplängder? Och kan den klippa 1-1,5 cm runtom huvet jämnt o fint? Alltså en "modell längre" snaggning?
Är den stark? Med min Moser räcker det med att dra en gång över huvudet så tar den med allting. Den vibrerar så mycket så man domnar bort i handen och låter som en tvättmaskin men den klipper bra. Vill inte ha någon halvmesyr efter att ha haft en tung maskin som denna.

Thorwaldsson
2007-01-03, 23:23
Intervallet är 0,5 mm till 40 mm, så det ska nog gå fint...

Det hår som kommer i klipper den. Kan inte säga så mycket mer om hur effektiv den är.

vxcv
2007-01-03, 23:39
Jag har en Babyliss och är inte nöjd med den, måste dra många ggr för att få bort allt.

Officer
2007-01-03, 23:39
Intervallet är 0,5 mm till 40 mm, så det ska nog gå fint...

Det hår som kommer i klipper den. Kan inte säga så mycket mer om hur effektiv den är.

Cool.
Blir nog en sån imorgon då.

Thorwaldsson
2007-01-03, 23:42
Cool.
Blir nog en sån imorgon då.

Är det jag som får skit om du inte blir nöjd då? Alla andra avråder dig ju från att köpa den :D

Lepras
2007-01-03, 23:44
dyrt skit

Officer
2007-01-03, 23:46
Är det jag som får skit om du inte blir nöjd då? Alla andra avråder dig ju från att köpa den :D

Ja, du får allt skit.

Nej men fan jag HATAR att handla såna här elektronikprylar som man inte vet om man blir nöjd med förräns man köpt det. MP3-spelare, hårtrimmers, mobiler, ja whatever.

Blir nog en Bebis-liss eller en Philips för runt 400 spänn om jag inte får något annat konkret, bra förslag, som uppfyller mina krav.

Lepras
2007-01-03, 23:48
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000j-vYC0dU?ProductID=ABvD4QFHshcAAAEOZspCGhkL&CatalogCategoryID=pnDD4QFHHqEAAAEO1U5ZtSzm

bra skit

Officer
2007-01-03, 23:57
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000j-vYC0dU?ProductID=ABvD4QFHshcAAAEOZspCGhkL&CatalogCategoryID=pnDD4QFHHqEAAAEO1U5ZtSzm

bra skit

Hmmpf den ser så plastig och billig ut? Vilket den är iofs.
Hur klipper den? De trimmers jag har haft lik den (dvs sub 200 kr, sämre märke osv) har bara hållit ett par månader.. Och dessutom inte klippt särskilt jämnt och direkt.

Kebab-Arne
2007-01-04, 00:09
Jämför Brad Pitt-snaggat:
http://www.filmweb.no/bilder/multimedia/archive/00094/Brad_Pitt_og_Angelin_94556c.jpg
Det är liksom väldigt kort men ändå inte så pass kort så man ser skinnet i huvudet, vilket jag är ute efter.

För att se ut sådär så måste man ha ganska tät hårväxt eller vad man ska kalla det. Rakade mig 15 mm en gång och då såg man skallen på mig utan större bekymmer. Men du är ju åandrasidan turk så det kanske funkar för dig?! :D ;)

Lepras
2007-01-04, 00:16
Hmmpf den ser så plastig och billig ut? Vilket den är iofs.
Hur klipper den? De trimmers jag har haft lik den (dvs sub 200 kr, sämre märke osv) har bara hållit ett par månader.. Och dessutom inte klippt särskilt jämnt och direkt.

Den rakar av håret...2års garanti...140:-....;)