Visa fullständig version : Body tidningen
Hejsan svejsan
Sitter och funderar lite på om man ska skriva upp sig för en prenumeration av body magazine. Har inte läst så mycket i den tidigare så tänkte bara höra med träningsfreaksen här på kollo vad ni tyckte om den ;) Är den något att ha?
Mass-Tech
2007-01-03, 13:21
Den duger men gillar de amerikanska bättre.
blekfet2
2007-01-03, 13:21
toalettläsning, funkar lika bra med Kalle Anka :D
Helt ok tidning om man är intresserad av reklam :D
Ja, Body är rätt rolig läsning. Inget måste för mig, men det är bra koll på svenska tävlingar, lite skvaller, en del intressanta artiklar etc. Underhållande om inte annat. Så den köps en 3-4 ggr om året iallafall.
Hmmz, M&F är t.ex. billigare på årsbasis än BODY, kanske vore dags att byta
Men jag tycker iaf att BODY är en bra tidning. Lite mkt fitness för mig, men dom måste väl tillfredställa en så stor grupp läsare som möjligt.
Okej :)
Tack så mycket för svaren.
Jag som har varit en trogen prenumerant i en herrans massa år (typ 7 eller nått) tycker den är bra. Kul att läsa om lite svenska profiler, få lite skvaller osv.
Måste säga att jag är bara besviken på amerikanska byggartidningar, har beställt FLEX och Muscle & Fitness.
Flex har 350 sidor, men jag överdriver inte när jag säger att mellan varje artikel får man blädra igenom ett dussintal sidor med enbart reklam!! *grr27* Exakt samma sak med M&F, med den enda skillnaden att den har omkr 270 sidor. Jag upplever att jag får lika många, eller fler "kvalitativa" sidor i body men slipper all reklam (Body har också reklam men betydligt mindre).
mistermr
2007-01-03, 17:35
Vad kostar Body och vart kan man köpa tidningen?
Finns den på pressbyrån tex?
mvh
Vad kostar Body och vart kan man köpa tidningen?
Finns den på pressbyrån tex?
mvh
Lösnummer går på 49,50:- och finns att köpa på de flesta ställen där de säljer tidningar, inte bara pressbyrån utan även matvaruaffärer mm.
mistermr
2007-01-03, 17:48
Lösnummer går på 49,50:- och finns att köpa på de flesta ställen där de säljer tidningar, inte bara pressbyrån utan även matvaruaffärer mm.
Är det värt att lägga ned en tredje del av kilopriset på protein på en tidning då?
mvh
blekfet2
2007-01-03, 17:51
Är det värt att lägga ned en tredje del av kilopriset på protein på en tidning då?
mvh
j a v i s s t d u b l i r g r o v a v a t t l ä s a t i d n i n g .
en riktig skittidning tycker jag, inte värt mer än skithuspapper,.
blekfet2
2007-01-03, 17:52
en riktig skittidning tycker jag, inte värt mer än skithuspapper,.
Ach soo, klara dig i en vecka utan skitpapper :D
Vill man hänga med i den svenska byggningen är BODY den enda papperstidningen du har.
Bara för att läsa Christian Pallas reportage skulle lätt ge 300spänn för tidningen.
Annars är tävlingsreportagen och presspytt rätt kul. :mallan:
Skulle vara bra om de kom med nytt i deras artiklar, någonting man inte redan visste.
mvh
Det beror ju på, den kan ju ge inspiration till att träna, jag själv blir jättesugen på att gå till gymmet när jag sitter och läser träningsreportage. Däremot tycker jag det är synd att de inte har kvar en artikelserie som de hade för några år sedan, där redaktören (tror det var redaktören iaf) följde med kända bb-profiler på ett träningspass och tränade efter deras rutiner, det gav verkligen inspiration!
Bara för att läsa Christian Pallas reportage skulle lätt ge 300spänn för tidningen.
300 bara? De är ju ovärdeliga! *kissass*
Även om de flesta i Body ligger utanför min målbild så är det kul att få lite inspiration och läsa om tävlingar och resultat, för skojs skull :)
olle lindblad
2007-01-03, 19:01
Det beror ju på, den kan ju ge inspiration till att träna, jag själv blir jättesugen på att gå till gymmet när jag sitter och läser träningsreportage. Däremot tycker jag det är synd att de inte har kvar en artikelserie som de hade för några år sedan, där redaktören (tror det var redaktören iaf) följde med kända bb-profiler på ett träningspass och tränade efter deras rutiner, det gav verkligen inspiration.
Det är många som vill se Alex träna med kända profiler igen.
Skriv till honom och tjata lite, det kanske hjälper!
Krokodil
2007-01-03, 19:41
Jag slutade köpa den när de bytte namn till B&K! *grr*
Body är mer underhållande än tex Flex
Ni har väl läst Christian Pallas artiklar i Body? De gör ju hela Body ff, så jäkla roligt skrivet med inlevelse.
Flex och MD e fan 50 % reklam hahaha
Jag slutade köpa den när de bytte namn till B&K! *grr*
Inte från B&K då? :)
Krokodil
2007-01-03, 19:59
Inte från B&K då? :)Nä, TILL B&K!!! :D
Tricklev
2007-01-03, 20:07
Nä, TILL B&K!!! :D
Hur gammal ÄR du? :eek:
Krokodil
2007-01-03, 20:12
Hur gammal ÄR du? :eek::em:
*cry*
Han verkar bekant den där C. Palla ;)
Han verkar bekant den där C. Palla ;)
Han är en grym kille. Både stark och snygg, en ovanlig kombination.
Vet ej hur stark Chrille P är (men han borde ju kunna lyfta en hel del med tanke på kunskapen om det han skriver om), men det jag tycker är bäst är ju hans sätt att skriva.
Hur han lever sig in och får läsaren att känna samma inlevelse samt värme.
Man känner verkligen hur Chrippa P brinner för det han skriver om, en sann passion!
Nedslag i Planeten var nog det bästa beslut/den bästa idén/artikeln som någonsin funnits i BK/Body.
:laugh:
You guys are crazy!
http://members.fortunecity.com/delanay/snl54.jpg
KÖP BODY!
Och Fairing....
Har du möjligtvis sett någon bild på Chrille P alt hört något om hans styrkestats?
Jag har bilden av att han är grymt stark då han verkar ha en enorm gymerfarenhet.
Det verkar ju inte vara någon dununge i gymet som skrivit dessa underbara artiklar.
Tyckte att den var bättre på den gammla goda B&K tiden.
Kan inte riktigt säga varför dock.
Nilsjohan
2007-01-04, 00:48
Fick önska mig en prenumeration i julklapp av min far, så jag valde Body.
ChripPa skulle kunna jobba åt tv4´s när och fjärran
BODY är sådär. Blir lätt lite enformig, att köpa lösnummer är nog bättre. Tyvärr känns den ofta väldigt pretentiöst skriven.
ChripPa skulle kunna jobba åt tv4´s när och fjärran
ChripPa är ett koncept som jag gärna skulle vilja se på TV i antingen rese-program alt matlagning eller djurprogram.
Förutom att vara en enormt duktig skribent tror jag att han med stor inlevelse kan få vem som helst att bli intresserad av olika resemål eller olika djurarter.
Om Michael Palin (fd Monty Python:are) kan ha ett reseprogram kan nog ChripPa. Samma berättarglöd.
På något inbillar jag mig också att han har en mkt passande radioröst.
Finns nog många möjligheter för denne skapare.
Jag strejkar och vägrar köpa eller läsa om de inte byter tillbaks namnet till B&K.
Tyvärr känns den ofta väldigt pretentiöst skriven.
Kanske dags att lära sig förstå orden du använder? :)
Lasse Kongo
2007-01-04, 07:29
Kanske dags att lära sig förstå orden du använder? :)
Inte fått morgonkaffet, lite smådryg såhär på morgonkvisten? *drool*
Ja. :em:
Orkar inte ens åka hemifrån. :D
no1fitness
2007-01-04, 07:32
Jag tycker BODY är helt ok och ju mer reportage om svenska tävlande desto roligare. :)
Och såklart Crippas reportage är kanon. :D
Bra tidning. Kickar man ut Aceto så blir det en bättre tidning.
Lasse Kongo
2007-01-04, 07:40
Jag har mina B&K och Body fint uppställda i ett skåp i sånna där fina tidningssamlare, med årgång osv på så man lätt kan hitta tidningarna man vill ha.
Det är i princip helt omöjligt att skita utan en b&b/body, det är ett måste, och så är det en av månadens höjdpunkt när man får tidningen, även om den inte är superbra så pirrar det ändå lite i magen när man slår upp en färsk tidning.
För tillfället är det årgångarna 90-94 som går varmast hemma :thumbup:
Jagh ar en prem. har funderat på att sluta eftersom det känns som alla tidningar typ är samma sak men jag vet at t ajg säkert skulle köpa alla lösnummer av nyfikenhet så lika bra å ha den kvar.
En ok tidning, vissar profiler de skriver för mycket om och vissa de skriver för lite om. Sen skule jag vilja ha mer källor till deras artiklar för att f ådem trovärdiga, så mycket påståenden.
Nevermore
2007-01-04, 08:36
Bra skvallertidning. Bilder, reportage och intervjuer helt ok. Ska man däremot gå efter hur informativ den är så ska man nog ta nåt annat. Body(el gamla b&k) har sabbar nåra års träning för mig nämligen: "Du ska krypa ut från gymmet varje gång du kört", "När du kört så många reps du orkar, så kör du två till", "När jag började äta bisonkött ökade jag 20kg muskler" etc...
Nevermore
2007-01-04, 08:37
JOmen han är ju moderator på Body forumet så han måste allt hugga ifrån ;)
JOmen han är ju moderator på Body forumet så han måste allt hugga ifrån ;)
Inte alls. Men att kalla tidningen pretentiös, ja, det kändes bara lite fel. Kulturtidningar, är för mig, pretentiösa, och inte byggartidningar. Men hey alla har ju olika smak. OCH jag hade inte fått något kaffe. ;)
Inte alls. Men att kalla tidningen pretentiös, ja, det kändes bara lite fel. Kulturtidningar, är för mig, pretentiösa, och inte byggartidningar. Men hey alla har ju olika smak. OCH jag hade inte fått något kaffe. ;)
Har ni kickat ut Gruben för den är Grandmaster? :(
Nevermore
2007-01-04, 09:22
Nämen jag håller väl med. Tycker nog inte body faller inom ramen för att vara "anspråksfull i en utsträckning det inte finns täckning för", om man nu ska ta NEs definition av pretentiös.
Lasse Kongo
2007-01-04, 09:22
Vafan inte än???
Jag är fan inne på 4:e koppen hehe *drool*
Edit: lär dig läsa Kongo... "hade" =/
Nej, att man använder pretentiös om Body har inte med smak att göra, det har med att man använder ord man inte kan hantera. Alla är givetvis fria att tycka vad de vill om en tidskrift, men ibland finns det rätt och fel även i omdömen. Man får inte ostraffat kalla exempelvis Svenska Dagbladet för "subversiv" eller Aftonbladet för "kontemplerande" ostraffat genom att hävda att det är en åsikt när det egentligen var ett lite för djupt dopp i det språkliga badkaret.
Var inte så diplomatisk när du har rätt.
Han menade nog: "Tidningen börjar bli promiskuös"
Vafan inte än???
Jag är fan inne på 4:e koppen hehe *drool*
Tredje nu, och då hade jag ändå en transportsträcka till Norrköping. :D
Var inte så diplomatisk när du har rätt.
My reign of terror will commence shortly.
Han menade nog:
Eller muskulös?? :D
Lasse Kongo
2007-01-04, 09:45
Tredje nu, och då hade jag ändå en transportsträcka till Norrköping. :D
My reign of terror will commence shortly.
Eller muskulös?? :D
Wtf, Norpan, jebar du där eller?
Jag sitter själv här på kontoret och jebar nu, måste kolla ut genom fönstret och se om jag ser ngt grovt!
läsbar - ja
Prenemurera - nej
Dessutom blir du påtvingad träningsdagbok, nån annan jefla bok och nått annat skit som du får betala för men får en "underbar" rabatt på. I slutändan har jag för mig att du betalar mer för tidningarna än om du skulle köpa lösnummer.
Wtf, Norpan, jebar du där eller?
Jag sitter själv här på kontoret och jebar nu, måste kolla ut genom fönstret och se om jag ser ngt grovt!
Haha, ffs, ja om du har tur så går väl Micke Andersson förbi. :D
Jao, jak joppar her.
mystic[-_-]
2007-01-04, 09:49
Helt ok tidning. Gillar Ulf's (SKKF's) sida. Annars gillar jag MD mer pga mindre hysch hysch :)
Lasse Kongo
2007-01-04, 09:54
Haha, ffs, ja om du har tur så går väl Micke Andersson förbi. :D
Jao, jak joppar her.
Haha vafan, han är väl en streckgubbe jämfört med dig :D
Überbiffen
2007-01-04, 10:05
Hejsan svejsan
Sitter och funderar lite på om man ska skriva upp sig för en prenumeration av body magazine. Har inte läst så mycket i den tidigare så tänkte bara höra med träningsfreaksen här på kollo vad ni tyckte om den ;) Är den något att ha?
BODY är någonting man läser i brist på annat. Sällan man hittar något intressant i tidningen och även om man skulle hitta EN artikel så blir inte tidningen värd pengarna.
Det är många som vill se Alex träna med kända profiler igen.
Skriv till honom och tjata lite, det kanske hjälper!
Jag mailade Alex och fick svar nu, detta är vad han skrev:
Hej, tack för mailet.
Du kan vara lugn flera nya reportage i samma serie är på G. Kommer inom
kort!
Mvh
Alex
:thumbup:
Jag köper Body sporadiskt.
Men när den hette BK så köpte jag den mer regelbundet och funderade på att prenumerera på den! :D
Varje gång det är ett nedslag i spenaten så köper jag ett ex eller tre.
Scratch89
2007-01-18, 14:04
Har jag missat reportage från Christian Palla eller är jag alldeles för ung för att ha läst dem? Har han skrivit något i de senaste, fast jag bara missat att det var han?
EDIT: Ah, gymbesöken, som jag trodde.
Alltså, Chrille P skriver så bra att jag vill se han skriva Hollywood-manus snart.
Christian Pallas texter pallar man allt med.
Scratch89
2007-01-18, 14:34
Christian Pallas texter pallar man allt med.
Du är alldeles för rolig för en torsdageftermiddag. :D
Helt plötsligt undrar man om denna Palla är skitdålig (eller skitdålig men innehavare av en gigantisk röv) då Kwon känner sig tvungen att överdriva så.
Helt plötsligt undrar man om denna Palla är skitdålig (eller skitdålig men innehavare av en gigantisk röv) då Kwon känner sig tvungen att överdriva så.
Nej, detta är sann uppskattning, this is really sincere mini!
I truly truly mean this.
Nej, detta är sann uppskattning, this is really sincere mini!
I truly truly mean this.
Jag tror ändå det är röven.
Jag tror ändå det är röven.
well... :devil:
Chefredaktören är iaf jävligt biffig. Och jävligt snygg. :naughty:
Hmm är du tjej? :)
+1 :thumbup:
Nej. :)
+4 *whistle*
Body är underhållning, och fina bilder... inte mer än så
Ja, man kan inte göra annat än att hålla med. *drool*
Någon som läste alt tittade sig lite i senaste numret av Body?
Jag fann en mkt vacker bild i denna eminenta tidskrift kallad "Palla dricker kaffe, som vanligt" och undrar vem fotografen var då jag vill rama in detta fotografi.
Tacksam för hjälp.
Någon som läste alt tittade sig lite i senaste numret av Body?
Jag fann en mkt vacker bild i denna eminenta tidskrift kallad "Palla dricker kaffe, som vanligt" och undrar vem fotografen var då jag vill rama in detta fotografi.
Tacksam för hjälp.
Paparazzi var Micke Höglund :thumbup:
Thanks 'Cyrus! :thumbup:
Nu har jag någonting att gå efter i mitt sökande efter denna excellenta fotograf.
Jag bara MÅSTE ha den där bilden!
Andra bilder i månadens Body jag också tyckte om var först en trevlig bild på Kim Kold och en underbar man på hans vänstra sida, samt en enormt charmerande bild på en konfirmand som jag fann extremt charmig och intressant.
Skulle göra sig väl på en inramad tavla alt en A2-poster i taket!
Tack för hjälpen Bycce!
Ignatius72
2007-07-22, 18:03
Brukar bläddra i tidningen på gymet ibland. jag har vädligt svårt att se skillnad på de olika numrena. Armar, axlar, knä och tå knä och tå och så börjar man om. Olika filurer gör samma poser i gymmet. Störst behållning har jag av de lättklädda damerna.
samt en enormt charmerande bild på en konfirmand som jag fann extremt charmig och intressant.
Samma snygging finns med i augustinumret. *kissass*
Samma snygging finns med i augustinumret. *kissass*
Får skaffa det numret med! (prenumererar ej)
Månadens nummer var dock enormt trevligt (årets bästa!) då det var många "snygga kändisar" med!
Den är helt ok enligt mig. Dock en jädrans mycket reklam :S
Nej. :)
Nämen vänta nu, är det du som är chefredaktören? :eek:
Jaja, det tog vist några månader för polletten att trilla ner hihi
Och ändå missade poletten.
Nej, det är inte Jay som är chefredaktör. Han är "bara" mingelfotograf.
Nej. Det här är chefredaktören. http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=1925
Men han är en vän så jag var därför jag skrev så där.
Skriver mer än jag minglar dock.
Jaha, så går det när man försöker verka smart :D
Brukar bläddra i tidningen på gymet ibland. jag har vädligt svårt att se skillnad på de olika numrena. Armar, axlar, knä och tå knä och tå och så börjar man om. Olika filurer gör samma poser i gymmet. […]
Som flera verkar tycka då. Det blir ju rundgång till slut. Man kan fylla 2-3 nummer med intressant information som för lärandets skull väger upp flera årgångars BODY. I bland känns det riktigt krystat när man skall försöka säga nånting nytt om mat med världens flashigaste uppslag. Kunde räckt med tre rader och en källa från K. Grub här. Det blir rundgång även här och trådarna slutar likadant. Några kunniga dödar dem med recept vi redan hört. Det räcker i stort med "best of" sen vet man vad man behöver veta. Men det är kul att snacka och läsa om byggning och det är ju som skrivits, interviuerna och nyheterna inom tävlandet som är det värdefulla, samt lite press-pytt och humor. Ett socialt fält. Slutade köpa "Body Building och kraftsport" eller vad den nu hette på bronsåldern då side-chest-grodan var logotyp.
Body är helt okej om man jämför med de amerikanska muskeltidningar, där 75%av sidorna är hokus-pokus kosttillskott reklam.
Vad hände med den fysiska papperstidningen, nerlagd?
King Grub
2018-04-24, 13:41
Fyra nummer per år nu.
Vad hände med den fysiska papperstidningen, nerlagd?
MM har köpt den.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.