Visa fullständig version : Hur ändra inställningen på google?
Min googleinställning är satt så att man kan se alla tidigare sökningar, rätt irriterande i längden om man söker mycket, men oftast bara ett mindre irritationsmoment. Nu skall jag dock ha med mig datorn till skolan en del pga grupparbete och vill helst inte att folk jag känt i två-tre veckor skall få reda på alla mina googlingar. Hur tar man bort dem?
De försvinner inte vid en vanlig rensning av cookies och tidigare sidor.
Menar du att tidigare sökningar kommer upp när man börjar skriva in något i sökrutan? Det är isåfall en inställning i webläsaren inte i google.
Menar du att tidigare sökningar kommer upp när man börjar skriva in något i sökrutan? Det är isåfall en inställning i webläsaren inte i google.
Jag och datorer*rolleyes* Du har säkert rätt. Hur åtgärdar jag det?
Vet inte vilken webläsare du använder men oftast:
Inställningar (Uppe vid arkiv och där nånstans) - privacy- "Remember what i search for etc"
Antar att du kör Internet Explorer? Isåfall:
Verktyg -> Internet-alternativ ->Innehåll -> Komplettera automatiskt. Klicka på "Rensa formulär" och avmarkera rutan Formulär.
Kör du Firefox
Verktyg / Inställningar / Sekretess -> Rensa
Mantus, you dirty dog you! :D
Kör du Firefox
Verktyg / Inställningar / Sekretess -> Rensa
Mantus, you dirty dog you! :D
Det tog nästan en kvart innan anklagelsen kom så jag är faktiskt lite förvånad:D
Jag går som sagt juridik så det finns andra saker man inte vill att ens kursare skall se. Det anses inte riktigt snyggt att tanka ned copyrightskyddat material från nätet:em: alla gör det men ingen vill erkänna. Förbaskade ögontjänare:;) .
Men anklagelsen var ju inte helt felaktig.
Men anklagelsen var ju inte helt felaktig.
I guessed as much :devil:
sgtbarnes
2007-01-01, 23:51
tack trådskaparen! har haft samma problem heeh. No more skriva första bokstäverna i ett sökord skitsnabbt...
tack trådskaparen! har haft samma problem heeh. No more skriva första bokstäverna i ett sökord skitsnabbt...
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.