handdator

Visa fullständig version : Vitaminrika drycker

simmarn
2007-01-01, 20:08
Skulle gärna vilja ha förslag på vitaminrika och nyttiga drycker som man själv kan blanda ihop i en mixer, helst med ganska lite kalorier.;)

Man har ju sett alla dessa "bantnings serier" där kostrådgivaren alltid ger personen någon slags grön dryck som innehåller allt möjligt nyttigt.

Det är bara att skriva ner alla förslag ni kommer på =)

Tack på förhand, Johnny

Milia
2007-01-02, 09:22
Jag antar att du menar grönsaksjuicer av alla de slag, då är det ju bara att improvisera hejvilt, sen om det blir gott är väl en annan femma, men å andra sidan verkar ju personerna i de program du syftar på inte heller tycka det smakar gott....
Men de grönsaker jag sett förekomma oftast i såna program är väl gurka och selleri, men paprika, morot och frukt borde ju också funka.

simmarn
2007-01-02, 14:52
Jag antar att du menar grönsaksjuicer av alla de slag, då är det ju bara att improvisera hejvilt, sen om det blir gott är väl en annan femma, men å andra sidan verkar ju personerna i de program du syftar på inte heller tycka det smakar gott....
Men de grönsaker jag sett förekomma oftast i såna program är väl gurka och selleri, men paprika, morot och frukt borde ju också funka.

Just de ja, selleri e de dom brukar använda också. Tack för tipset. Nu ska här mixas grönsaker*drool*

Fed up
2007-01-02, 14:59
Jag mixade två apelsiner och ett gäng frusna jordgubbar härommorgonen. Sjukt gott blev det.

simmarn
2007-01-02, 23:55
Jag mixade två apelsiner och ett gäng frusna jordgubbar härommorgonen. Sjukt gott blev det.

Ja de låter gott.! Ska testa det imorgon =)

Pepz
2007-01-02, 23:58
I programmen använder de olika sorters grönsaker/frukter beroende på vad de behöver/har brist på..

Ska du göra det för en overall-nytta så variera dig så mycket som möjligt

Stahlin
2007-01-03, 08:27
Mango, melon och jordgubbar i en mix ar ocksa gott! Kop ICAs frysta mango, den ar bast tycker jag (inget kladd).

G_lund
2007-01-03, 11:53
blåbär ska väl vara sjukt nyttigt, men sen vet jag ju inte vad de innehåller som e nyttigt.. :)

Bönne
2007-01-03, 11:58
Mjölk, så slipper du dessutom ödsla tid på att blanda och diska mixer.

simmarn
2007-01-03, 17:32
stahlin: Den blandningen lät ju riktigt god!

G-lund: äter ganska mkt blåbär, har också hört att det ska vara nyttigt, men jag har inte heller någon aning om vad det är som är så nyttigt =)

haiduc
2007-01-03, 18:58
Jag har aldrig förstått meningen med att göra juice av grönsaker eller frukt när man lika bra kan äta den som den är, då får man dessutom i sig alla fibrer. Tar längre tid o ta fram en juicemaskin, skiva äpplet, pressa, hälla i glas, dricka och diska än att bara tugga i sig äpplet *screwy*

G_lund
2007-01-03, 22:07
haiduc: Är det så gott att sitta o knapra i sig selleri då?
har aldrig testat iof, men fördelen e väl att man kan göra något väldigt gott utav många frukter o grönsaker som inte är så goda var för sig.. :)

coxie
2007-01-04, 14:04
haiduc: Är det så gott att sitta o knapra i sig selleri då?
har aldrig testat iof, men fördelen e väl att man kan göra något väldigt gott utav många frukter o grönsaker som inte är så goda var för sig.. :)

Selleri+morötter+broccoli tillsammans med en god dip är skitgott och nyttigt så länge som man inte har en allt för onyttig dip.

Blåbär är väl nyttigt för den stora mängd antioxidanter samt mycket c-vitamin?

simmarn
2007-01-05, 01:36
Selleri+morötter+broccoli tillsammans med en god dip är skitgott och nyttigt så länge som man inte har en allt för onyttig dip.

Blåbär är väl nyttigt för den stora mängd antioxidanter samt mycket c-vitamin?

Bra, då vet jag vad jag ska byta ut chipsen mot från o med nu :)