Logga in

Visa fullständig version : Creapure vs andra kvaliteter

madmarc
2007-01-01, 11:29
Har tidigare alltid köpt Creapure från eiselt och varit nöjd med den produkten.
Nu när jag skulle köpa mer i veckan pratade jag lite med försäljaren ang olika fabrikat, han hävdade att många kunder hört av sig och klagat på vätskeansamling under hakan av creapure. Har själv haft det problemet trots att jag har ganska låg fettprocent. Han rek ett ganska billigt pulver från great body vilket jag köpte, min första reaktion var att det är mycket mer finkorningt(mer som ett pulver än korn) än Creapure och löser sig betydligt bättre i vatten.
Jag har ju blivit lite indoktrinerad till att bara använda Creapure pga renheten osv, om man deklarerar 100% monohydrat så måste det väl vara det eller. Finns det andra likvärdiga standards eller fabrikat som man kan lita på?

Sheogorath
2007-01-01, 15:34
NutriVision har creapure som är väldigt prisvärt. Köper detta om jag kan få tag på det. Men annars är ju prisskillnaderna så marginella när det kommer till monohydrat (om man inte vänder sig till idiotmärken som Twinlab) så det kan göra det samma. Vätskeansamlingar under hakan är inget jag märkt av :).

nordland
2007-01-02, 11:26
ökad vattensamling = Bra kreatinmonohydrat... Så brukar jag iallafall se det ;)

har provat en del olika märken, och alltid fått bäst tryck samt ökad vattensamling av creapure.. Medans andra märken som inte använt creapure inte gett mig ett skit. Senast igår slängde jag iväg 2kg kreatin från Star nutrition

Sheogorath
2007-01-02, 11:28
ökad vattensamling = Bra kreatinmonohydrat... Så brukar jag iallafall se det ;)

har provat en del olika märken, och alltid fått bäst tryck samt ökad vattensamling av creapure.. Medans andra märken som inte använt creapure inte gett mig ett skit. Senast igår slängde jag iväg 2kg kreatin från Star nutrition

...vilket inte är creapure, right? ;)

nordland
2007-01-02, 11:44
...vilket inte är creapure, right? ;)

Precis.. Star nutrition och flera andra mindre tillverkare använder sig av billigt/dåligt renat kina kreatin..

Fairing
Eiselt
Optimum nutrition
Ultimate nutrition
Universal nutrition
Prolab
Nutrivision
Reflex
MRM

är några av märkena på den svenska marknaden som använder sig av Creapure... Nu är ju kreatin såpass billigt ändå, så jag förstår inte varför folk väljer superbilligt kina-kreatin som lämnar en massa skit i njurarna när de kan få en mycket bättre produkt för någon tia mer....

madmarc
2007-01-03, 13:08
Har ju svårt att tro att alla andra företag som inte använder sig av Crepure skulle köpa det från Kina.
Creapure är ju 100% kreatin men är det deklarerat 100% oavsett tillverkare så måste det ju vara helt rent.
KCG2 innehåller ju Kre-Alkelyn och där pratas det ju aldrig om någon slags renhet på det eller.
Finns det ingen som vet tillverkare utöver degussa som levererar kvalitets kreatin?