Visa fullständig version : förghindfra bakfylla
nu sitter man här, full som etyt svin och skriver på klollo. uyndrar vad ni har för tips för att förhindra en bakfylla, sitter redan och dricker vatten i mängder och tar lite salt då och då men ni kanske hare något mirakelknep.
ps. jag älskar alla mods även omni tar bort denna tråd
pss förlåt för spamen :(
:hbang:
Ät mat och drick mängder av vatten. Det är vad jag gör och tänker inte vara bakis imon *flex*
haha Kurash tänker samma som mig!
Jag har käkat en massa nu för att undvika bakiz
Käka och drick!
Skaegneröra is the shiznit
mangemani
2007-01-01, 10:46
sluta drick,bästa sättet
blekfet2
2007-01-01, 11:10
eller gör du som en riktigt karl och skjuter upp bakfyllan nått dygn så du totalt sover bort all illamående :D
666white
2007-01-01, 11:13
Sluta upp med spriten.
Jag tränar hela helgen när alla dricker, tomt på gymet och är skönt.
Tränar hårdare när jag vet att folk är bakisar *whistle*
blekfet2
2007-01-01, 11:22
Sluta upp med spriten.
Jag tränar hela helgen när alla dricker, tomt på gymet och är skönt.
Tränar hårdare när jag vet att folk är bakisar *whistle*
gå och lägg dig igen :smash:
+1 :)
knappt bakis indag faktist, endå vart det mycke rödvin och drack dåligt med vatten osv för att förhindra den idag.
Nu har man iaf klarat av skiten dags å börja vardagen igen :)
vatten å huvudvärktabletter INNAN du går å lägger dig
666white
2007-01-01, 12:03
Bäst att gå ner till gymet nu, innan folket brörjar bli nyktra och man tappar energin *gah!* *whistle* :D
Bronkitkorv
2007-01-01, 12:41
666 du är säkert bara 17år och får inte dricka.
Jag hatar att vara bakfylla men ser det som ett godtagbart straff som gör att jag dricker mindre...
sluta drick,bästa sättet
Oroar sig han över bakfyllan så har han nog slutat dricka:smash:
flenders
2007-01-01, 14:11
Drick mycket vatten, ät och ta en värktablett innan du lägger dig. Det brukar göra suset. Annars så finns det speciella tabletter som förhindrar bakfylla genom att bland annat hjälpa kroppen att bibehålla vätska.
Pepparkakssmurfen
2007-01-01, 14:21
Drick inte/drick mindre för att förghindfra bakfylla ;)
Überbiffen
2007-01-01, 14:25
Se till att äta. Jag brukar svänga in om McDonalds och hiva i mig 2-3 BigMac, stor pommes och stor milkshake innan jag åker hem. Drick sen mycket vatten. Drick tills du inte kan få ner mer. När du sen vaknar och håller på att kissa på dig dricker du lika mycket igen.
Alexlindgren
2007-01-01, 14:27
Drack en jävla massa vatten innan jag la mig, gick upp mitt inatt och drack mer vatten, drack vatten när jag vaknade. Är knappt nå bakis över huvud taget.
Dock så drog man ju ett par mackor igår..
Börja drick igen innan bakfyllan kommer, sedan trappa ner långsamt och ät massor under hela dagen, det funkar.
En kebab brukar få ordning på tillståndet o massor med huvudvarkstabletter=)
Precis som många redan sagt så är det mycket mat och mycket vatten som gäller innan du lägger dig. Kanske en hubudvärkstablett om du känner för det. Maten du käkar ska helst vara salt och fet. Då binder det vattnet i kroppen.
Sen en grej jag gillar är att ha en chipsskål vid sängen och en stor kanna vatten så att du kan dricka vatten och få i dig nåt salt om du vaknar och är snurrig :)
Sheogorath
2007-01-02, 13:37
Mycket vatten, och en multivitamin är bra skit. En återställare (en starköl eller en rejäl morgonsnaps) är sjukt bra också. Även om man inte är sugen på det, så bara gör det. Som med Sloow Jordgubb med andra ord.
En polare använder något som heter resorb; vad jag förstår håller det vätska kvar i kroppen. Han tar en sådan innan bingen efter en hård kväl.
Mycket vatten, och en multivitamin är bra skit. En återställare (en starköl eller en rejäl morgonsnaps) är sjukt bra också. Även om man inte är sugen på det, så bara gör det. Som med Sloow Jordgubb med andra ord.
:laugh:
Återställare = lika gott som sloow jordgubb
En polare använder något som heter resorb; vad jag förstår håller det vätska kvar i kroppen. Han tar en sådan innan bingen efter en hård kväl.Finns receptfritt på apoteket. Är en brustablett, tycker dock inte att det funkar särskilt bra.
Brooklyn
2007-01-02, 15:15
En polare använder något som heter resorb; vad jag förstår håller det vätska kvar i kroppen. Han tar en sådan innan bingen efter en hård kväl.
+1, fungerar skitbra. Är vätskeersättning egentligen till för dom som lider av uttorkning o dyl.
Som aldrig funkat på varken mig eller någon jag känner *cry*
s_himself
2007-01-02, 15:45
finns väl något nytt som kommit ut nu som jag hörde reklam på mix megapol. Man ska ta en innan drickandet. En innan sängdags och en när man stiger upp. hurvida det fungerar är ju frågan.
Själv försöker jag inte dricka så mycket efter 12slaget och sedan äta mig mätt innan jag går och lägger mig. Dessutom dricka rikligt med vatten och lite juice. Dagen efter känner jag mig mest lite seg i kroppen.
Testade proceduren efter nyår då slutade jag dricka 04.30 och gick upp halv 12 och mådde bra. Var bara lite trött och seg.
sgtbarnes
2007-01-02, 16:07
Testa att dricka vatten med både salt och socker. Även sockret binder vätska.
Ta alvedon+massa vatten + lagom mkt mat innan sängen.
Ställ klockan tidigt nästa dag och gå upp och drick vatten och ta mer alvedon. kombinationen botar de värsta bakfyllorna.
Själv tycker jag återställare är alkisvarning och bara skjuter upp problemet.
Brukar fylla 2 blomvasar med vatten och salt och hinka i mig
Sheogorath
2007-01-02, 16:36
Själv tycker jag återställare är alkisvarning och bara skjuter upp problemet.
Återställare är pra. Tar man den direkt när man vaknar är man vaken under tillnyktrandet. Massor av chans att äta och dricka med andra ord :D.
NisseEriksson
2007-01-02, 16:48
Jag har hört någonstans att fet mat ska hjälpa
nordland
2007-01-02, 16:58
5st resorb + 1L vatten + 4skopor Fairing energy booster :hbang:
Kebab-Arne
2007-01-02, 17:03
För mig funkar en liter vatten innan sängdags bra.
Bakfull blir jag om jag missar dricka vattnet eller dricker och spyr upp det.
Emil_Larsson
2007-01-02, 17:41
Drick som fasiken och ät som en elefant så blir det suveränt.
sgtbarnes
2007-01-02, 17:52
Återställare är pra. Tar man den direkt när man vaknar är man vaken under tillnyktrandet. Massor av chans att äta och dricka med andra ord :D.
Ja iofs, om man har svårt att äta när man är bakis kan det va rätt bra... men det är lite tungt att ta den där starkölen när man vaknar efter en blöt natt.
Ja iofs, om man har svårt att äta när man är bakis kan det va rätt bra... men det är lite tungt att ta den där starkölen när man vaknar efter en blöt natt.Saken är ju den att man aldrig ska känna av bakfyllan. Börja dagen med några starköl och ät som vanligt, när alkholen sedan nästa är helt ute ur kroppen och bakfyllan ska träda i kaft, då har du hunnit äta en massor redan och klockan har blivit sängdags. Sedan vaknar man och mår tipptopp.
sgtbarnes
2007-01-02, 18:54
Saken är ju den att man aldrig ska känna av bakfyllan. Börja dagen med några starköl och ät som vanligt, när alkholen sedan nästa är helt ute ur kroppen och bakfyllan ska träda i kaft, då har du hunnit äta en massor redan och klockan har blivit sängdags. Sedan vaknar man och mår tipptopp.
hmm.. jag förstår absolut vitsen med återställare samtidigt som jag tycker att den är lite onödig. Skulle jag supa så mkt att jag behöver en återställare dagen efter så har jag tagit mig långt över en vanlig nivå på drickandet kvällen innan.
Inget, blir bara lite slö dagen efter, och det gör mig inget.
Krille 87
2007-01-02, 19:44
Finns ju bakispiller, t ex. Revigör.. Ta en innan du börja dricka, en innan du går å lägger dig och en när du vaknar, klaart :thumbup:
provade Revigör som dom gör så jävla mycket reklam för... en trestegsmetod för att flörhindra bakfylla. en tablett innan alcohol, en innan sänggående och en när man vaknar. ja spydde av första, alltså innan aalcohol*whistle*
Sheogorath
2007-01-02, 20:32
Ja iofs, om man har svårt att äta när man är bakis kan det va rätt bra... men det är lite tungt att ta den där starkölen när man vaknar efter en blöt natt.
Du har inte köpt Protec choklad någon gång antar jag? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.