Visa fullständig version : Lämpliga personer för nytt forum...
Cerberus
2006-12-31, 21:19
Har planer på att starta ett svenskt(till o börja med iaf) forum med inriktning på evolution, filosofi och psykologi(kanske ett par bi-forum med inriktning för annat, kroppsbyggning t.ex). Då jag inte har all tid i världen för att moderera så tänkte jag att det kanske finns personer här som är intresserade?
Då jag har tänkt att forumet ska bli seriöst så är det mest personlig lämplighet(alltså inga me 10-åriga hjärnor som gillar o banna folk o deleta meddelanden för skoj skull) jag letar efter vilket är svårdefinierat.
Kollade nyss igenom koloz regler o d säger inget om att man inte får ställa såna här frågor :)
shadowfire
2006-12-31, 22:13
Har planer på att starta ett svenskt(till o börja med iaf) forum med inriktning på evolution, filosofi och psykologi(kanske ett par bi-forum med inriktning för annat, kroppsbyggning t.ex). Då jag inte har all tid i världen för att moderera så tänkte jag att det kanske finns personer här som är intresserade?
Då jag har tänkt att forumet ska bli seriöst så är det mest personlig lämplighet(alltså inga me 10-åriga hjärnor som gillar o banna folk o deleta meddelanden för skoj skull) jag letar efter vilket är svårdefinierat.
Kollade nyss igenom koloz regler o d säger inget om att man inte får ställa såna här frågor :)
möjligt, har varit moderator på andra forum.
Cerberus
2006-12-31, 23:34
möjligt, har varit moderator på andra forum.
coolt coolt :)
Kommer va ett forum för människor som tänker alldeles för mycket :) lika bra o dela med sig sina tankar också.
Cerb,e fråga Jorgen om han vill bvara moderator på ditt form!!!
Cerberus
2006-12-31, 23:37
:laugh: Troru han vill då?
FRÅGA!
Man får aldrig veta ngt om man inte frågar!
Ta lite rsiker i livet vettja!
Skam den som
shadowfire
2006-12-31, 23:40
FRÅGA!
Man får aldrig veta ngt om man inte frågar!
Ta lite rsiker i livet vettja!
Skam den som
fan kwon du verkar lite hal på tangenterna ikväll :D
JAG E LEDE DRUCKEN SKUGGAN!
En rejäl blanding!
Pat
Detta nyår suger dock pung, ehal året sög pung
MEN 20078!
SKALL BLI SEPARATONENS ÅR!
Det sa jag till hades, han vet!
övre bräöst och PEAKS!
2007! föfran
MEN INGA PROMISES! vi får se
Skriv upp mig.
Har varit moderator på iaf ett annat forum som var rätt stort. Har alldeles för mycket fritid över på dagarna också.
Ska ioförsig resa bort en vecka nu.. Men dra ett pm ifall du är intresserad.
Cerberus
2007-01-01, 00:35
Skriv upp mig.
Men dra ett pm ifall du är intresserad.
haha xD du får PMa mig :)
Brooklyn
2007-01-01, 00:44
Skriv upp mig.
Har varit moderator på iaf ett annat forum som var rätt stort. Har alldeles för mycket fritid över på dagarna också.
Ska ioförsig resa bort en vecka nu.. Men dra ett pm ifall du är intresserad.
oj moppenet :D
Dumleman
2007-01-01, 00:56
Kommer va ett forum för människor som tänker alldeles för mycket :) lika bra o dela med sig sina tankar också.
haha förvänta dig isf inte fler än 5 unika besökare per halvår!
Cerberus
2007-01-01, 00:58
haha förvänta dig isf inte fler än 5 unika besökare per halvår!
haaha kanske inte :)
internethjälten
2007-01-01, 02:35
hok me upp... lol...
Jag hade gärna modererat ett filosofiforum, då jag är mycket bevandrad inom området och tillika mycket intellektuell.
Jag har läst massor med psykologi så klart ja vill...men ja antar ja ej får...som alltid!
Har ni ett rövforum, måhända?
jeanclaudevandamme9
2007-01-01, 03:01
Vad sägs om Angel?
Cerberus
2007-01-01, 12:08
Har ni ett rövforum, måhända?
rövforum? hmm ja det får vi se :)
Angel, PMa mig.
eandersson
2007-01-01, 12:11
Om du ska ha filosofi, evolution och psykologi som huvudforum borde du ju ha film som ett bi-forum då mycket av detta avspeglas och används friskt i film. HUMANIORA!
Jag har läst filmvetenskap på universitetet och ska antagligen läsa psykologi b nu på komvux så jag kommer nog kika in och kasta frågor och annat. Men ett film-biforum måste du ha.
Cerberus
2007-01-01, 12:12
Om du ska ha filosofi, evolution och psykologi som huvudforum borde du ju ha film som ett bi-forum då mycket av detta avspeglas och används friskt i film. HUMANIORA!
Jag har läst filmvetenskap på universitetet och ska antagligen läsa psykologi b nu på komvux så jag kommer nog kika in och kasta frågor och annat. Men ett film-biforum måste du ha.
mycket bra idé! :)
de som e extra intresserade så äre bara o PMa mig för vidare diskussion :)
Alltså, du kanske ska ha lite mer struktur än "forumet för oss som tänker för mycket". Jag antar att du vill att det ska fylla en funktion som inte redan finns? Eller är det mest för att du ska ha något att göra? Har du surfat runt på befintliga forum?
Jag har läst massor med psykologi så klart ja vill...men ja antar ja ej får...som alltid!
-You have my sword.
MEN 20078!
SKALL BLI SEPARATONENS ÅR!
Jag tror också 20078 blir ett bra år :D
:laugh:
Läget idag då?:D
shut teh face
2007-01-01, 14:09
Fränt.
Jag är intresserad.
Varit forumadminstratör på ett ställe med 120.000 medlemmar. :cool:
Cerberus
2007-01-01, 14:31
Alltså, du kanske ska ha lite mer struktur än "forumet för oss som tänker för mycket". Jag antar att du vill att det ska fylla en funktion som inte redan finns? Eller är det mest för att du ska ha något att göra? Har du surfat runt på befintliga forum?
jag har inte planerat allt i minsta detalj än:) working on it.
Har länge velat starta ett forum men inte kommit på om riktigt vad, men det slog mig igår.
Planering och struktur är nåt jag behöver jobba på, kanske nån som redan har talang? :D
Fortfarande på planeringsstadiet så att säga.
Ett tips kan väl vara http://www.cognito.se/ annars ;)
"För människor som gillar tankar"
-You have my sword.
-And my axe!
-And my axe!
:thumbup:
Båge, någon...
-And my axe!
And my dildo!
alexsingh
2007-01-01, 16:25
jag skulle passa alldeles utmärkt som moderator
jag skulle passa alldeles utmärkt som moderator
Vicken inriktning då, filosofi, evolution etc
jag har modererat ett antal forum genom åren, givetvis med andra användarnamn än detta.
Jag ser fram emot att Forumet För Oss Som Tänker Mycket (Och Således Även Forumet För Inbördes Beundran) kommer samla great minds, great minds indeed!
alexsingh
2007-01-01, 16:50
Vicken inriktning då, filosofi, evolution etc
träningsdelen va tanken. men visst kan jag en del om evolution också
Hur många jävla moderatorer skall det vara på det där forumet?
Groggen, Greven, Plast och jag kommer att bli tvugna att trolla i skift.
Moderator eller inte, det forumet ska jag besöka :) Gillar filosofi.
Cerberus
2007-01-01, 21:57
Jag ser fram emot att Forumet För Oss Som Tänker Mycket (Och Således Även Forumet För Inbördes Beundran) kommer samla great minds, great minds indeed!
Kanon! :) Admin?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.