Logga in

Visa fullständig version : Vad skulle du VILJA göra ikväll

Chaan
2006-12-31, 14:41
Detta läses på egen risk. Det är en delvis sjuk delvis underbar fantasi. Det brukar sägas att verkligheten överträffar dikten. I det här fallet skulle jag bli förvånad om det vore så men man vet aldrig. Glöm verkligheten och besvara frågan vad skulle du VILJA göra på nyårsafton.

Nyår 2006 – en odyssé i mitt undermedvetna.

Får ett mail kl 18 ”Du är bjuden på nyårsbal. Gå ned till en taxi på gården 20:30”. Gör som befalles och upptäcker att någon vet vad jag drar för storlek för där ligger en kostym på baksätet som ser ut o passa.

Anländer en halvtimme senare till ett slott utanför storstaden, upplyst utvändigt. Det är högt och brunt med graciösa torn och spiror.

Gotisk stil. Innanför farstun kommer man in i den stora entrésalen som sedermera också ska användas som balsal. I motsatt ände av salen finns en dubbeltrappa som leder upp till nästa våning, och ovanför avsatsen skymtar man mörka glasrutor i ett myllrigt mönster som ger ett nästan splittrat intryck. Det är folktomt sånär som på den butlern som visar mig vägen. Vi går upp till andra våningen där kök och matsal finns. Detta är platsen för välkomstdrinken. Värdinnan för slottet, en mörk kvinna som jag inte tycker mig känna igen, hälsar efter en stund ett gemensamt välkomna. I minglet dyker hennes man upp, när han hälsar på mig tycker jag mig känna igen honom svagt, utan att veta varifrån. Han går sedan raskt därifrån, och jag inser att jag inte kommer att få veta vem som bjudit in mig.

En kvinna dyker upp i en av dörröppningarna. Hon ler emot mig och gestikulerar åt mig att följa med. När jag försiktigt gått ut igenom dörröppningen med glaset i handen är hon borta men det hörs ekande skratt från nedervåningen. Jag tittar mig omkring, ingen tycks ha märkt att jag gick, och jag hade inte heller sett någon jag kände.

Jag ser kvinnan nere på salsgolvet med armarna kring halsen på en annan kvinna och det är de som skrattar. Hjärtligt. Nästan uppsluppet. De pratar förtroligt med varandra.

Kvinnan som vinkat åt mig har stora bröst som framhävs snarare än döljs av en mystiskt glimrande guldklänning, guldlockigt hår och en glittrig teatermask som täcker området kring ögonen. Hon tittar upp och får syn på mig där jag står ovanför dubbeltrappan. Hon vinkar igen åt mig att komma. Jag släntrar nedför trappan och går fram till dem. Hon säger att hon behöver hjälp med att hämta upp fyrverkerierna ur källaren. Jag säger ingenting men följer henne nedför en smal stentrappa i ett av hörnen i salen.

Vi går in genom en liten dörr och kommer in i en korridor, svagt upplyst av nakna glödlampor. Plötsligt blir kvinnan hotfull och mörk i uppsynen, hennes skugga tycks växa på stenväggen bakom henne och det är nästan så jag skymtar huggtänder. Hon visar tänderna och jag vänder mig om och börjar gå därifrån. Hon kommer efter och lägger en hand på min axel men den känns isande kall och jag ryggar och börjar springa.

Jagad i kulvertarna av kvinnan som just tycks ha genomgått en total och ögonblicklig personlighetsförändring. Hon ler underfundigt, med sina vassa tänder glimrande. Jag springer med långa kliv. Precis när jag tror jag fått upp farten hinner hon ikapp, skrattandes. Hon håller i mig bakifrån runt armarna. Jag börjar undra om det är skämt eller allvar och plötsligt upplöses hon till damm, som jag borstar av kostymen.

Jag går upp till salen. Det är alldeles mörkt och tyst. Mina klackskor ger ett eko som rullar obehagligt över stenväggarna. Det är precis som om någon dött. Tyst och mörkt som i en kyrka vid den här tiden. Nästan så man känner fukten tränga sig på. Och då – en knall uppe vid taket och en stor sol brinner av och lyser upp hela salen. Det är det verkliga nyårsfyrverkeriet som gick igång. Mycket mer fyrverkeri blir det inte, kanske på grund av rökutvecklingen, salen tänds upp och gästerna strömmar ut ur nischerna i väggarna och ropar kakafoniskt ”Gott Nytt År”.

eleni
2006-12-31, 14:50
Jag skulle vilja gå och lägga mig nu och sova in det nya året...jag är så trött *cry*

coxie
2006-12-31, 14:58
Jag skulle vilja gå och lägga mig nu och sova in det nya året...jag är så trött *cry*

+1

Men med allt planerat så får man hoppas på att cardio+koffein ska göra mig pigg nog för en lång kväll.

mathor
2006-12-31, 15:06
Fantastisk historia.

Jag vill mörda någon ikväll.

Yankeee
2006-12-31, 15:07
Fantastisk historia.

Jag vill mörda någon ikväll.

En MUSlim eller kanske en MUSkelknutte? MUSse pigg? Någon med MUStasch?

Inzza
2006-12-31, 15:09
skall jag vara helt ärlig så vill jag komma över en hel del droger. kanske en deceliter gobb, en femma röka, ett 50-tal tabbar benso, någon gubbe affe.

gott nytt år.

mathor
2006-12-31, 15:12
En MUSlim eller kanske en MUSkelknutte? MUSse pigg? Någon med MUStasch?

En MUStbryggare på Spendrups som stal 19kr från mig genom att tillverka odrickbar julmust.

Ryska_raketen
2006-12-31, 15:15
En MUStbryggare på Spendrups som stal 19kr från mig genom att tillverka odrickbar julmust.

såja

mathor
2006-12-31, 15:16
såja

Tack, mina MUSkarinreceptorer aktiveras omedelbMUS av sådan vänlighet.

Chaan
2006-12-31, 15:19
Jao ni har hajat. Träffa någon mjukis.

Hur tolkar ni situationen i storyn. Hon gick igenom faserna Hägring - Fasa - Upplösning

mathor
2006-12-31, 15:24
Jao ni har hajat. Träffa någon mjukis.

Hur tolkar ni situationen i storyn. Hon gick igenom faserna Hägring - Fasa - Upplösning

Du blev kåt, hon blev elak, sedan drog hon.

Lasse Kongo
2006-12-31, 15:25
Skulle vara jättetrevligt att ligga med Amanda Bynes.

Chaan
2006-12-31, 15:32
Du blev kåt, hon blev elak, sedan drog hon.

Jag blev caught, hon visade tänderna dvs sina sämre sidor och gick även till attack, sedan försvann hela bilden av henne och det blev mörkt och jävligt och slutligen underbart.

För att komma dithän var jag tungen att konfrontera henne. Kommer hon återuppstå på balen efter tolvslaget..?

mathor
2006-12-31, 15:33
För att komma dithän var jag tungen att konfrontera henne. Kommer hon återuppstå på balen efter tolvslaget..?

Det beror på hur mycket hallucinogena ämnen du hinner inmundiga innan dess.

Überbiffen
2006-12-31, 15:38
Glöm verkligheten och besvara frågan vad skulle du VILJA göra på nyårsafton.
Bli immun mot katt.

L-Sami
2006-12-31, 15:42
Jag skulle vilja vara på Playboy Mansion ikväll, dricka champagne med en dussintal nakna playmates i en jacuzzi.

Chaan
2006-12-31, 15:46
Det beror på hur mycket hallucinogena ämnen du hinner inmundiga innan dess.

Oh kära du. De enda hallucinogener jag tar är Shpongle (musik, förvisso starka grejor - de spuckar upp mina browsers).

Ingen chans att hon finns där bakom bilden?

Bilden = det som upplöstes. Kvinnan = verklig...

Krampus
2006-12-31, 15:47
INTE jobba, precis som på julafton :(

mangemani
2006-12-31, 15:48
det är väl bara jag,men jag fann den där historien väldigt frustrerande.
skifftade hela tiden mellan en sex novell och en skräck berättelse.
när man trodde att du skulle få till det så dök det upp en massa vampyrer och dyligt..ungefär som den där filmen from dusk til dawn,en thriller som helt slutade i kaos med en vampyr slakt.:Virro *gah!*

jaja,vet faktiskt inte vad jag skulle VILJA göra,det jag SKA göra är jag redan nöjd med,så,tja.

Chaan
2006-12-31, 15:57
när man trodde att du skulle få till det så dök det upp en massa vampyrer och dyligt..

Jo precis. Det är mörkaste formen av sexnovell kan man säga. Själv skulle jag vilja jämföra med filmen The Cell istället, även om inte den heller stämmer helt mot den här storyn.

Men, är inte hela grejen att de måste tas med hull och hår. Jag menar - hur kul är en tjej som inte är på samma nivå som en själv, dvs hon är en "prinsessa på en piedestal" och har hon några dåliga sidor så får man inte veta det förrän det är försent. Jag menar, sådana förhållanden har jag gått in i ett flertal gånger. Bättre att titta på vampyrismen (skåda in i lejonets gap) redan innan något har hänt.

Däremot själva upplösningen är jag lite tveksam till *screwy*

Capt
2006-12-31, 16:04
Komma ut och göra nånting, och inte sitta fast hemma...fast som vanligt så lär det bli så, för jag haaaat ju ett sånt otroligt roligt umgängesliv i vanliga fall...(med Borats ord) NOOT!

Destra
2006-12-31, 16:11
En hemma fest med dom närmaste polarna hade varit grymmt skysst.

Men dom verkar vilja dra till stadens tråkigaste krog.
Vettefan om jag ska med.

flenders
2006-12-31, 16:17
Playboy mansion lät oerhört lockande som någon skrev innan. Dricka Chrystal med halvnakna tjejer vars kroppsvikt består av silikon hade varit trevligt. Om jag skall vara realistisk så kommer jag göra precis det jag vill göra. Dra till en stor fest där lite över hundra skall äta och sen så kommer fler till själva festen. Festa där bland ~100 snygga tjejer med gott om champagne och cigarrer. Hade man bara haft en mixitwixi så hade kvällen varit fulländad.

Eldhroka
2006-12-31, 16:18
Glöm verkligheten och besvara frågan vad skulle du VILJA göra på nyårsafton.

***censur***

Yankeee
2006-12-31, 16:19
***cencur***

PM? http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif

Chaan
2006-12-31, 16:20
***censur***

Hehe klockrent.

Var det verkligheten eller drömmen... Both... maybe...

nutz
2006-12-31, 16:25
Jag hade fanimej vilja åka F1-bil eller fjantat runt på månen!

Kaboffastar
2006-12-31, 16:30
Toffla med ett brudskrälle men min BF är för hög så ja har ingen chans.

Yankeee
2006-12-31, 16:33
Toffla med ett brudskrälle men min BF är för hög så ja har ingen chans.

Haha :D Mysa med en tjej vore inte helt. Frågan är vad jag ska skylla på :/

flenders
2006-12-31, 16:35
Haha :D Mysa en tjej vore inte helt. Frågan är vad jag ska skylla på :/För välhängd är en bra ursäkt.

Yankeee
2006-12-31, 16:36
För välhängd är en bra ursäkt.

Det bör ju vara något som stämmer :/

Kwon
2006-12-31, 16:38
***censur***

Mazurka på sängkanten? :confused:

Chaan
2006-12-31, 16:39

Jag undrar om du verkligen känner henne :)

egge
2006-12-31, 16:39
Bli kvitt min förkylning och ha kul som fan.

Chaan
2006-12-31, 16:44
Kom på nu vad jag skulle vilja göra. Första posten var ju bara en odyssé i det undermedvetna...

Snoka upp några musiker och dra igång världens jamsession på tre timmar nonstop kl 20-23. Gärna i en källare så inga blir störda.

grabben i skogen
2006-12-31, 16:48
jag skulle vilja vara hemma istället för ngn slags trist fest med asfulla typer
kollat på ufc 66 hade varit mkt najsigare ikväll

Eldhroka
2006-12-31, 17:22
PM? http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif

Hehe klockrent.

Var det verkligheten eller drömmen... Both... maybe...

Jag undrar om du verkligen känner henne :)

Inga kommentarer *whistle*

Kwon
2006-12-31, 17:26
Eller är det bondage som föredras i afton? :D

regus
2006-12-31, 17:30
Går på förfest, men alla lämnar mig! Jag blir tvungen att går ner till krogen själv. Väl inne på krogen är det fullt av storbröstade snygga tejjer, inga killar.
Alla är nakna och jag tillfredsställer dom allihoppa med min 4meters lem.

Chaan
2006-12-31, 17:34

Nu skulle jag kunna skriva något både roligt och inspirerat. Men börjar lära mig att sådana inlägg har en tendens att få fötter och springa bort ur trådarna. *screwy* Munkavle. Någon?

Men precis - mazurka dansar man inte s.a.s.

Eldhroka
2006-12-31, 17:35

Jag ska sova ikväll.

Muskelbyggaren
2006-12-31, 17:53
Komma ut och göra nånting, och inte sitta fast hemma...fast som vanligt så lär det bli så, för jag haaaat ju ett sånt otroligt roligt umgängesliv i vanliga fall...(med Borats ord) NOOT!

Seså, du har hela nästa år på dig att försöka göra något åt den saken! Kan kännas mycket tungt nu, men tänk på nästa nyår istället, då är det du som för har en dunderkväll med några nyvunna kompisar kanske? :)

Capt
2006-12-31, 18:28
Seså, du har hela nästa år på dig att försöka göra något åt den saken! Kan kännas mycket tungt nu, men tänk på nästa nyår istället, då är det du som för har en dunderkväll med några nyvunna kompisar kanske? :)

Möjligtvis...men känns så surt när man planerat att gå till en fest, så får man reda på att man inte kommer få komma in, eftersom det kommer bli för många:/ Så sitter man här och försöker finna nån annan, eller hitta nån att bara gå ut med och driva runt med.

Bara det, att senaste gången jag gick till någonting som liknande en fest var för ca 2mån sen. Inga brudar var det där heller*cry* Jag är inte socialt handikappad:Virro Börjar väl bara få smått ångest eftersom jag prioreterat innebandyn såpass länge(jag är iprincip den enda i hela laget som är seriös och lägger mig tidigt före matchdag t.ex) Och på så sätt, inte kommit igång med något festande.

Aja, nästan min livshistoria*popcorn*

Sonny
2006-12-31, 18:37
Dricka en kristen mans blod.

Kwon
2006-12-31, 18:38
Haha Sonny e black metal hardcore även på nyår! :D

Sonny
2006-12-31, 18:40
Haha Sonny e black metal hardcore även på nyår! :DMortem animalium, bring forth the goat.

Chaan
2006-12-31, 19:30
Jag ska sova ikväll.

Var det inte Dekadens ikväll...

NiXPhoenix
2006-12-31, 19:38

Trodde detsamma, tog en oväntad vändning där nere i källargångarna.

Nej, jag ska vara hemma ikväll och "fira" med morsan, tror jag sa till mig själv att "inte ett år till" förra året, men likväl sitter jag här igen.

olander08
2006-12-31, 19:42
En femma hellweed, sen ut och vandra helt ensam hela natten med mp3n i högsta hugg.

Diggler
2006-12-31, 19:52
Spamma kolozzeum med polls.

Krampus
2006-12-31, 20:05
Jag ska sova ikväll.

Jag ska dra dig i håret och det är inget hot - Det är ett löfte! :)

Kwon
2006-12-31, 20:07
Ska ni på samma fest krampe? :D

Krampus
2006-12-31, 20:12
Ska ni på samma fest krampe? :D

Jobbar.. :( Men Träffade Eldregn för 1 timme sedan :) Ska smiska henne bnästa gång.

Kwon
2006-12-31, 20:17
Ge henne en extra smiskis från mig och Chaan åsse! :D

Krampus
2006-12-31, 20:27

Det ska nog gå med den well set bakdelen! :D Love!

RassK
2006-12-31, 20:29
Skjuta mig själv

Eldhroka
2006-12-31, 20:39
Jobbar.. :( Men Träffade Eldregn för 1 timme sedan :) Ska smiska henne bnästa gång.

Det ska nog gå med den well set bakdelen! :D Love!

*ASG* Vad är det här nudå?

:laugh:

Kwon
2006-12-31, 20:44
Vi smiskar ut det gamla året helt enkelt! *kissass*

blekfet2
2006-12-31, 20:46
samma sak som vid förra nyår, sitta och bajsa vid tolvslagen :em:

Chaan
2006-12-31, 20:46
?

Eldis :booty: :whipped: Kolo-hårdingarna

Yankeee
2006-12-31, 20:51
http://i43.photobucket.com/albums/e366/tb583/Scan0002A.jpg

Kwon
2006-12-31, 20:53
Ett av årtiondets sunkigaste nyårsaftnar! :D

MONSTER 2006 MELTDOWN on my part!

Men 2007 kommer rocka!

mathor
2006-12-31, 21:01
Ett av årtiondets sunkigaste nyårsaftnar! :D

MONSTER 2006 MELTDOWN on my part!

Men 2007 kommer rocka!

Vem vare?!

Sundsarn
2007-01-01, 02:09
Omjag ska vra ärlig hade jag velat träffa en viss tjej ikväl, vilket jag itne gjkorde, men iul hade vi ndå!
:thumbup:

Da2
2007-01-01, 04:02
Jag skulle vilja vara på Playboy Mansion ikväll, dricka champagne med en dussintal nakna playmates i en jacuzzi.

+1

Lillstrumpa
2007-01-01, 04:16
Shpongle > DMT > summera året som gått... eller vänta... vad det DMT > Shpongle > summera året som gått? Hmm... tror jag går och lägger mig.