Logga in

Visa fullständig version : är det synd om mig?

chidde
2006-12-31, 04:41
nu måste jag starta en tyck-synd-om-mig-tråd som alla måste ha skapat i sin kolozzeumkarriär, och det är dags för mig att nå den milstolpen nu
jag nådde ju 1000-post för inte så längesen, och det var stort efter mina snart 4 år som flitig medlem :cool:

vilket fall som helst...

tidigare den här månaden hade vi ett personalmöte på jobbet där vi bl a pratade om nyår. enligt schemat skulle jag jobba då, men jul och nyår skulle det tydligen inte vara enligt schemat... man hade möjlighet att välja mellan julhelgen och nyårshelgen. efter många om och men (för jag ville vara ledig på båda) valde jag att vara ledig på nyår, o jobba julhelgen alltså

tänkte då att jul är inte så stort i vår familj, vi köper våra julklappar till varandra över en enkel middag... och inte som de svenska familjerna som bjuder hem tjocka släkten. det sparar vi till en annan tradition, nämligen det kinesiska nyåret som är i februari. så jag prioriterade nyårshelgen istället för jag jobbar så pass mycket nuförtiden, hinner inte med alla vännerna riktigt... och nyår hade varit ett bra tillfälle att träffa allihopa

så efter det personalmötet var jag ganska nöjd att slippa jobba, men sen kommer min avdelningschef (supervisor så fint som det heter ho oss) och säger att jag inte är schemalagd den helgen? och säger att det förmodligen blir så att jag kommer få jobba ändå... vad handlar detta om liksom? men men... inget snack mer om det, hon säger att vi ska vara 6 som ska jobba... och att en annan tjej har förstatjing på att vara ledig eftersom hon jobbade förra nyår. men den här tjejen ville tydligen jobba, då såg det helt plötsligt ljusare ut för mig... 6 st anmälda utan mig inräknad

så jag började ju kolla på nyårskläder medans jag julhandlade, kunde liksom se mig själv i outfiten och vara riktigt nöjd. men tyvärr hittade jag inte det jag sökte när jag besökte malmös gågator, och det var en jävla tur det!!
samma dag fick jag dödsbudet att jag SKULLE jobba, vi ska tydligen vara 7 st nu för att vi har fått en speciell bokning. ÖÖÖÖH!!!
men så säger hon sen att vi kan avvakta, ingenting är spikat än blablabla... då tänkte jag: skitsamma liksom, nu är jag ändå inställd på att jag ska jobba

det extremt tråkiga är att varje nyår, så har jag inte haft en aning om vad som händer, allting har alltid skett i sista stund.. men i år blev jag bjuden på 3 fester, och jag hade helst velat gå på alla... för det är olika vänkretsar som kommer befinna sig på de olika festerna. dem som jag inte har träffat på länge, dem som jag har jättekul med, och dem som jag förmodligen inte hade träffat om det inte hade varit nåt väldigt väldigt speciellt... som nyår då t ex :)

men men, jag var ändå inställd på att jobba
igår fick jag reda på att det var jag som skulle få ta den här bokningen
jag ska vara på ambassadsviten och servera en 6-rätters nyårsmiddag åt ett par. det kan vara kul tänkte jag, en liten flykt från baren och alla berusade människor som jag har börjat tröttna på

nu ikväll när vi började ställa i ordning började jag känna ångest
hade varit såååå gött om det här skitåret bara kunde slå över till nåt nytt och bättre!! jag menar, allting har skitit sig från den 1 januari 2006 till den 31 december 2006... samtidigt som jag börjar tänka på hur kul jag skulle haft på festerna för att ändå avsluta året på ett schysst sätt, men inte ens det kunde man unna mig!

jag blir så trött på det här nu, och klockan är snart 5 på morgonen
hoppas det känns bättre imorgon när jag vaknar, och att motivationen kommer tillbaka

men men, nu får jag tacka för mig... fick iallafall skriva av mig lite :D
skål på det och ha en trevlig nyårsafton på er alla som ska på fest, ät och drick lite extra för mig! god fortsättning!! :cheers:

ps. kan tillägga att min supervisor blev sjuk för 1½ vecka sen och är fortfarande borta, så hon slipper såklart jobba. hatten av för henne, hon har förstått systemet helt rätt... och utnyttjat det alldeles för exemplariskt :hbang:

Kwon
2006-12-31, 04:57
Allting skitit sig från 1 jan 2006 till 31 dec 2006?

Utveckla!

Whey
2006-12-31, 07:43
DU är inte ensam... Men vi kan tycka synd om varandra :)

Tabbe
2006-12-31, 07:46
Tycker faktiskt synd om dig..

Pellefant
2006-12-31, 08:04
Vilket dåligt ledarskap ni verkar ha på arbetsplatsen. :(

LarsK
2006-12-31, 08:33
Jag tycker inte synd om dig, men hälsar dig välkommen till arbetslivet och verkligheten.

Pellefant
2006-12-31, 08:36
jag menar, allting har skitit sig från den 1 januari 2006 till den 31 december 2006...

Nästa år kommer bli bättre. :)

Srednq
2006-12-31, 11:13
när du kan utveckla det så ordentlig e de nästan lite synd om dig

Pepparkakssmurfen
2006-12-31, 11:31
Nyårsafton är överskattat. För många måsten(samma sak med julafton).
Jag skulle tycka synd om dig om du blev t.ex dödssjuk,förlamad osv. men att du måste jobba på nyårsafton? Nej.

mangemani
2006-12-31, 11:32
är det synd om dom som har jouren under juldagarna?på andra lediga dagar?
nej,det är ett jobb och jobbar man där ska man också jobba om man blir tillsagd,inget snack om saken.
skulle min chef ringa och säga att jag skulle iväg och jobba på julafton tex,visst,skulle kännas som en pina att behöva åka iväg och jobba,men synd om mej?nej,varför det?

Nitrometan
2006-12-31, 11:40
Nej. Det är inte synd om dig.

Skärp dig nu. Ät mat så du blir stark och gå och träna.

sissa
2006-12-31, 11:47
Ja, jag tycker det.

Nitrometan
2006-12-31, 11:50
Du är frisk
Du har jobb
Du har bostad
...

Listan på bra grejer kan göras lång.

Även om din "supervisor" är dålig och inte kan hantera ledarskapet på ett bra sätt så är det bara en kväll/natt.

Det är icke synd om dig.

Att du ställer upp och jobbar är bara bra. Använd det som ett argument vid ditt lönesamtal.

chidde
2006-12-31, 12:27
Allting skitit sig från 1 jan 2006 till 31 dec 2006?

Utveckla!

Vilket dåligt ledarskap ni verkar ha på arbetsplatsen.

Du har bostad

Att du ställer upp och jobbar är bara bra. Använd det som ett argument vid ditt lönesamtal.

Kwon
vi kan börja med att träningen bara har gått baklänges, bara det liksom!!

Pellefant
vissa saker kunde varit bättre planerade, samtidigt så är det alldeles för mycket jobb för att en person ska klara det... därför blir det så

Nitro
jag HAR ju ingen bostad, ingen j-vla fastighetsägare i malmö vill ju ha mig som hyresgäst.. sen kan mkb ta sig i brasan

nåväl...
allt jag ville var bara att ni skulle visa lite sympati, tack alla ni 8 som har gjort det hittills.. jag behövde bara nån som höll med :D
nää men sen är man ju lite besviken också, jag menar... först får jag ledigt, sen ska jag jobba, sen får jag ledigt och nu måste jag jobba
hade det varit: DU SKA JOBBA från första början hade det inte varit så mycket gnäll. lagom tuggat om det nu...

... men visst hade det varit annorlunda om jag hade skrivit om nån tjej som gjort slut? då hade det minsann varit: "lider med dig", "beklagar" osv osv
men lugn, den tråden lär säkert också komma förr eller senare :D

Fartman
2006-12-31, 12:38
Jo, lite. Men nyår brukar ändå alltid bli en besvikelse ändå så ;)

Wennerberg
2006-12-31, 12:39
Synd att du inte kunde gå på de fester du villle, men det är bara nyår, så sjukt överskattat, och du lär ju tjäna jävligt bra om du jobbar natt på nyår.

Olsson
2006-12-31, 14:14
Sådan är branchen. Vill man vara ledig på helgdagar får man skaffa sig ett vanligt mån-fre 7-16 jobb. Var glad att du har ett jobb. Kommer du ihåg hur synd det var om dig när du inte hade något jobb? :D Dessutom hinner du med efterfesten inatt.

myggan
2006-12-31, 14:58
nyår brukar vara överskattat i vilket fall.

Bättre att jobba med fet OB lön fram till 10 eller något och så kan man åka och fira tolvslaget hos några vänner i så fall imo.

Men jag förstår att det är jobbigt med allt velande.

Baha
2006-12-31, 15:02
såna tillfällen du skulle kunna råka bli sjuk.

ingen kommer tacka dig för att du infinner dig på jobbet,

coxie
2006-12-31, 15:06
Sådan är branchen. Vill man vara ledig på helgdagar får man skaffa sig ett vanligt mån-fre 7-16 jobb. Var glad att du har ett jobb. Kommer du ihåg hur synd det var om dig när du inte hade något jobb? :D Dessutom hinner du med efterfesten inatt.

+1 Vill man ha sina helger fria så bör man undvika resturang/handels. Har själv hjälpt till på mitt gamla jobb att inventera idag och de som skulle jobba 7 imorgonbitti hade inget emot det utan de var vana.

Din arbetsledare däremot verkar lite slapp/kass men det finns gott om dessa.

chidde
2007-01-01, 04:51

som jag hann med efterfesten inatt då :D

chidde
2007-01-01, 04:55
nyår brukar vara överskattat i vilket fall.

Bättre att jobba med fet OB lön fram till 10 eller något och så kan man åka och fira tolvslaget hos några vänner i så fall imo.

Men jag förstår att det är jobbigt med allt velande.

helt rätt, det var dubbel lön idag
och paret på presidentsviten blev sjukt nöjda och dricksade 500 kr danska
tänk... hela jag kostade mer än själva nyårsmiddagen
1000 kr tog hotellet för mina tjänster, då ska man också få sig en nyår man sent glömmer

chidde
2007-01-01, 04:58
Din arbetsledare däremot verkar lite slapp/kass men det finns gott om dessa.

jag tar tillbaka allt det jag sa om min supervisor :D
hon kom förbi och kollade läget FAST hon var väldigt sjuk
man skulle kunna tro att det bara tar en vecka för att bli frisk, men det lät verkligen som att hon mådde väldigt väldigt dåligt, och ändå kom hon förbi och checkade så att allt gick som det skulle
hon är fö världens bästa supervisor, tessan heter hon *cupid*

och så fick jag en nyårskram innan hon gick, med ett löfte om att hon inte skulle smittas :D
ingen risk sa jag, för jag har ju precis blivit frisk

Arf Pingvin
2007-01-01, 06:22
Haha men vafan. Klickade såklart nej direkt utan att läsa inlägget. Men när jag läst det ville jag ha ett nytt alternativ. "Kamma dig" eller nåt. Du ville bara skryta med hur bra du har det eller? Tre olika fester som inte är din närmaste familj + att du får jobba. Nej det är inte synd om dig för en sekund.

skaparn
2007-01-01, 11:56
Ja, det är synd om dig, men endast för att du inte kan skilja mellan grindcore och death metal.

chidde
2007-01-01, 13:40
Du ville bara skryta med hur bra du har det eller?

nää, så var inte riktigt min tanke med tråden nej