Visa fullständig version : Blanda egen KCG2
Tänkte köpa Beta-alanin (Fairing 300g), Kre-alkalyn (Eiselt 100g), Glutamin (Eiselt 200g) för att blanda egen KCG2.
Teoretisk borde det funka tycker jag. Frågan är då hur sammansättningen ser ut i KCG2, så att jag vet hur mycket jag ska ha i av varje ämne.
Någon som vet?
Nitrometan
2006-12-30, 15:28
Jag tror att det är hemligt.
Glutaminet kan du skippa. Formulan är hemlig ja. Det är bara att prova sig fram helt enkelt. 4 gram krea-alkalyn och 4 gram beta-alanin lär du ju i alla fall märka effekt av.
Jag tror att det är hemligt.
Tror att det är så.
Då får jag väl följa rekomendationer för rätt mängd. Om en dos av KCG2 motsvarar 7 gram. Vilken sammansättning skulle en optimal egen blandning ha? :D
Glutaminet kan du skippa. Formulan är hemlig ja. Det är bara att prova sig fram helt enkelt. 4 gram krea-alkalyn och 4 gram beta-alanin lär du ju i alla fall märka effekt av.
Läst om det också, Grub har väl postat lite om det. Anledningen till att jag vill ha det med är att det möjligtvis kan vara så att just den sammansättningen ger effekten. Men kanske borde jag skippa det, tror inte att glutamin har någon effekt på kre-alkalyn eller beta alanin.
Läst om det också, Grub har väl postat lite om det. Anledningen till att jag vill ha det med är att det möjligtvis kan vara så att just den sammansättningen ger effekten. Men kanske borde jag skippa det, tror inte att glutamin har någon effekt på kre-alkalyn eller beta alanin.
Visserligen är ju glutamin blligt men tror inte att det finns någon studie som har vissat att det skulle bli någon synergieffekt när glutaminet är inblandat. Istället för att lägga pengen på glutimin så är det ju bättre att den pengen går till att ha en högre dos av krea-alkalyn och beta-alinin. Kanke skulle du ta och prova med kreatin-pyruvat till beta-alininet också (KP3).
Men om jag ska gissa sämmansättningen i KCG2 så skulle jag nog gissa på följande: 4 gram krea-alkalyn, 2 gram beta-alinin och 1 gram glutamin.
Detta stod i kolo shopen om kcg2 om glutamin,det finns väl absolut ingenting som stödjer detta?
Det tredje steget för att höja träningskapaciteten är att minska muskelnedbrytningen och påskynda återlagringen av muskelglykogen efter träningen. Aminosyran glutamin löser sig i musklerna och har dessa båda viktiga egenskaper. Glutamin är även en viktig energikälla för immunförsvaret som ofta försvagas under hårda träningsperioder.
Finns en del om att aminosyror + glukos ger ökad glykogeninlagring. Skulle säkert fungera med glycin också men här är det glutamin.
Jag skulle ersatt glutaminet med r-ala.
Kanske också lagt till Arginine och citruline malate..
Sen har du en grym pree workout produkt.
Visserligen är ju glutamin blligt men tror inte att det finns någon studie som har vissat att det skulle bli någon synergieffekt när glutaminet är inblandat. Istället för att lägga pengen på glutimin så är det ju bättre att den pengen går till att ha en högre dos av krea-alkalyn och beta-alinin. Kanke skulle du ta och prova med kreatin-pyruvat till beta-alininet också (KP3).
Håller på och kollar in olika ämnen man skulle kunna blanda in. Tror jag hellre kör på högre doser kre-alkalyn än kreatin-pyruvat. Tack för tipset!
Dr Nick:
Har LEAN, det fungerar bra nog. Blir nog en blandning av Kre-alkalyn, beta-alinin och nåt mer. Ska ta och läsa lite om R-ala
Håller på och kollar in olika ämnen man skulle kunna blanda in. Tror jag hellre kör på högre doser kre-alkalyn än kreatin-pyruvat. Tack för tipset!
Dr Nick:
Har LEAN, det fungerar bra nog. Blir nog en blandning av Kre-alkalyn, beta-alinin och nåt mer. Ska ta och läsa lite om R-ala
Ja Lean är bra grejer det också. Vanligt Kreatin Monohydrat är billigt och bra att ha i din pre- och post workout drink.
innan passet kör jag: malto, esapro, KCG2, kreatin monohydrat, Lean och C-vitamin.
efter passet: malto, esapro och kreatin monohydrat.
Köp inte för många "magiska" produkter nu bara. :thumbup:
Dr Nick:
Lean är ju en thermogenic? ingen aminosyra i där?
Lean är ju en thermogenic? ingen aminosyra i där?
har Esapro.
Kör 60g malto + lean+ kcg2+ Esapro.
Lean och KCG2 har lyckats imponera på mig. Det har inte priset gjort ;)
Lean ska jag fortsätta med, men KCG2 får jag ersätta med Kre-alkalyn och beta-alanin. Esapro kommer jag dumpa snart och köra på gamla hederliga vassle.
Deffar just nu så det är ytterst viktigt att jag har träningsgnistan när jag går in i gymmet. Under offseason blir det mycket enklare, en kopp kaffe, malto+vassle. Mår inte bra av att använda en massa produkter egentligen.
har Esapro.
Kör 60g malto + lean+ kcg2+ Esapro.
Lean och KCG2 har lyckats imponera på mig. Det har inte priset gjort ;)
Lean ska jag fortsätta med, men KCG2 får jag ersätta med Kre-alkalyn och beta-alanin. Esapro kommer jag dumpa snart och köra på gamla hederliga vassle.
Deffar just nu så det är ytterst viktigt att jag har träningsgnistan när jag går in i gymmet. Under offseason blir det mycket enklare, en kopp kaffe, malto+vassle. Mår inte bra av att använda en massa produkter egentligen.
Du skulle kanske provat att ersätta "Lean" med vanliga koffein tabletter?
Får du samma effekt så skulle du ju sparat lite pengar där..
WHITEFOLKS
2006-12-30, 22:36
Jag tror att beta-alaninets effekter inte är "direkta" utan lite mer av uppladdningstyp. Jag tar mitt utspritt under dagen, sammanlagt ungefär 10g/dag.
Du skulle kanske provat att ersätta "Lean" med vanliga koffein tabletter?
Får du samma effekt så skulle du ju sparat lite pengar där..
Har provat med koffein, funkar dock inte alls lika bra. Lean kan jag ta på morgonen utan att må illa, koffein toppar snabbt och sedan får jag huvudvärk. Det är därför jag gillar Lean.
Jag tror att beta-alaninets effekter inte är "direkta" utan lite mer av uppladdningstyp. Jag tar mitt utspritt under dagen, sammanlagt ungefär 10g/dag.
Enbart dom dagar då du tränar?
WHITEFOLKS
2006-12-31, 00:27
Alla dagar, även träningsfria. Om jag inte minns fel så intog de 8g/dag alla dagar under "studierna". Betyder iofsig inte att det är bäst att göra så men jag tror som sagt att beta-alaninet är mer utav en "uppladdnings"sak än något som påverkar "akut", därav väljer jag att sprida ut intaget för bästa upptag och för att på så sätt garantera fulla depåer när det är dags att träna :D
(fnutt deluxe)
Inositol är ett ämne om du skulle kunna ha i också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.