Logga in

Visa fullständig version : Star nutrition - Gainer pro

pkw
2006-12-30, 15:07
Hur många portioner/dag bör man sörpla i sig en portion Gainer Pro?

Såhär tänkte jag att jag kunde göra:

1 portion tillsammans med frukost.
1 portion efter träning.
1 portion tillsammans med kvällsmålet.

De dagar jag inte tränar tar jag två portioner (frukost och kvällsmål).

Jag använder alltså Gainer Pro precis som jag använt whey-100 tidigare - är detta "fel" på något sätt? Eller funkar det bra att använda Gainern på samma sätt som proteinpulvret (whey-100)?

Tack på förhand.

Dr Nick
2006-12-30, 15:09
Snabba kolhydrater skall endast tas i samband med träning och endast på tränings dagar.
Direkt innan och direkt efter blir bra.

pkw
2006-12-30, 15:25
Ok - tackar för svaret.

eandersson
2006-12-30, 17:12
Snabba kolhydrater skall endast tas i samband med träning och endast på tränings dagar.
Direkt innan och direkt efter blir bra.

Dödsstraff om man tar den någon annan gång?

Dr Nick
2006-12-30, 17:15
Dödsstraff om man tar den någon annan gång?

Nej men det leder till försämrad insulinkänslighet och gör det svårare att bygga muskler samt lättare att bygga fett. Ska man äta något så finns det tonvis med bättre alternativ.

BigForre
2006-12-30, 17:26
I övrigt fyller du ut din kvot av energi med en massa närningslöst skit, som du kunnat fylla med näringsrik mat så att du blir stor och stark.

Dr Nick
2006-12-30, 17:32
I övrigt fyller du ut din kvot av energi med en massa närningslöst skit, som du kunnat fylla med näringsrik mat så att du blir stor och stark.

1+

L-Sami
2006-12-30, 17:48
Nej men det leder till försämrad insulinkänslighet och gör det svårare att bygga muskler samt lättare att bygga fett. Ska man äta något så finns det tonvis med bättre alternativ.

Hur försämras insluninkänsligheten, om man tar en gainer tillsammans med gröt och mackor till frukost eller en gainer med ägg, mackor och keso till kvällsmålet?

Tänkte bara om man vill öka sitt kalori intag.