Logga in

Visa fullständig version : Fyrverkerishow i år igen i Stockholm?

FreCKo
2006-12-29, 19:44
Så, på nyårsafton tänkte jag, tjejen och lite polare kanske dra in till stan och kolla på fyrverkerier inne i Stockholm...

Så jag tänkte fråga folk lite, är det en "show" i år igen? Vart är det bäst att stå osv? Någon annan kolo-it som ska dit som man kan jämföra vaderna med? :smash:

L-Sami
2006-12-29, 20:26
På toppen av Hammarbybacken lär ju man ha bäst utsikt över hela Stockholm. Säkert en häftig upplevelse.

FreCKo
2006-12-29, 20:37
På toppen av Hammarbybacken lär ju man ha bäst utsikt över hela Stockholm. Säkert en häftig upplevelse.

Hum, låter jävligt smart iofs, men vi ska åka från Mariehäll (Sundbyberg/Bromma), och om jag känner SL rätt så kommer vi behöva åka typ halv nio för att vara där till tolv :D

L-Sami
2006-12-29, 20:56
Hum, låter jävligt smart iofs, men vi ska åka från Mariehäll (Sundbyberg/Bromma), och om jag känner SL rätt så kommer vi behöva åka typ halv nio för att vara där till tolv :D

Det tar 45min från Brommaplan, sen vet jag inte om det åker en buss varannan dag från Mariehäll så :)

mathor
2006-12-29, 21:04
Så, på nyårsafton tänkte jag, tjejen och lite polare kanske dra in till stan och kolla på fyrverkerier inne i Stockholm...

Så jag tänkte fråga folk lite, är det en "show" i år igen? Vart är det bäst att stå osv? Någon annan kolo-it som ska dit som man kan jämföra vaderna med? :smash:

Ja, jag ska dit, men inte i egenskap av koloit.

christian
2006-12-30, 00:07

Yep, utsikten är helt ok.

Bästa utsikten jag haft på nyår var dock på en fest på en takvåning strax ovanför Stadsgården, dock var det tsunami-året så fyrverkerierna var lite dämpade.

FreCKo
2006-12-31, 15:45
Okej, nu ändrar vi frågan lite snabbt: Finns det några bra ställen i största allmänhet att vara på och kolla på fyrverkerier? Vi var på Brommakullarna förra året som var helt okej, men det är lite längre dit det här året, så något närmare Sundbyberg/Solna skulle vara mysigt...

Hammarbybacken funderar vi också på självklart *whistle*

mathor
2006-12-31, 15:47
Okej, nu ändrar vi frågan lite snabbt: Finns det några bra ställen i största allmänhet att vara på och kolla på fyrverkerier? Vi var på Brommakullarna förra året som var helt okej, men det är lite längre dit det här året, så något närmare Sundbyberg/Solna skulle vara mysigt...

Hammarbybacken funderar vi också på självklart *whistle*

Slaktarbacken vid Skytteholmsfältet kanske? Nakenberget i Huvudsta? Risk för moppepojkar dock, så ta med knölpåkarna och knogjärnen.

the_PL_man
2007-01-01, 03:09
Henriksdalsberget var helt OK!

/the_PL_man

Nilsjohan
2007-01-01, 03:13
Norrtull var också helt OK

malakai
2007-01-01, 03:15
skit i fyrverkierier.. kebabrullaen spelar mer roll

mathor
2007-01-01, 05:03