handdator

Visa fullständig version : Vilket kreatin ska jag välja?

Skablistor
2006-12-29, 09:33
Vilket kreatin i kolozzeum shopen ska jag välja? Jag vill öka min styrka och öka i fettfri muskelvikt.

1. Det ska fungera bra
2. Det ska vara billigt

LuThe
2006-12-29, 10:22
star natrition kreatin monohydrat från GG är bra och väldigt billigt. Jag har visserligen inte testat ngt annat men monohydrat sägs ju vara budget och kanske inte det bästa rent kvalitetsmässigt. men så är det ju med allting - vill man hare billigt får man även gå ner i kvalitet.

Fettecke
2006-12-29, 10:47
detta är inget jag har räknat på, men vanligt monohydrat är ju billigare det vet vi, men däremot måste du ta en större mängt kreatin monohydrat per dag för att det ska bli någonting jämnförbart mot andra typer av kreatin, som är dyrare...

Är monohydrat så billigt ändå om man jämnför tidsspan kreatinet räcker?

Dr Nick
2006-12-29, 11:51
Tror inte att 5-10g monohydrat ger sämre styrke ökningar än krealkalyn,cee eller något annat mega super duper kreatin turbo...
Skulle dock se till själv att det var ett creapure som jag köpte.

Jag räknar mig själv till dom som får grymt bra effekt av kreatin,funkar super på mig,dock har jag aldrig märkt någon som helst effekt på stars kreatin.
Har kanske använt det 2-3 gånger för många år sedan.
Nu brukar jag använda mig av Eiselts creapure.

Junior
2007-01-03, 13:12
Testa Fairings Kreatinmonohydrat till att börja med.

Halldin
2007-01-03, 13:14
Jag har testat monohydrat, pyruvat, kre-alkalyn och creatyl (etylester) och överlag får jag nog påstå att en redig överdosering av monohydrat är det som fungerar bäst, på mig.

Nonresponders på monohydrat kan ju dock svara bättre på andra sorter.

Alltså hade jag valt monohydrat. Det är dessutom väldigt billigt.

Überbiffen
2007-01-03, 14:58
Det billigaste kreatinmonohydratet du hittar. Sen tar du 2-300% av rekommenderad dos.

nordland
2007-01-03, 16:18
Rent kreatinmonohydrat.. Och då Creapure. Inget annat...

Se Fairing alt. Eiselt kreatin i Kolozzeum shopen (http://www.kolozzeum.com)

Sheogorath
2007-01-03, 19:51
Det billigaste kreatinmonohydratet du hittar. Sen tar du 2-300% av rekommenderad dos.

+1 med reservation för att det gärna får vara Creapure.

Überbiffen
2007-01-04, 13:12
Rent kreatinmonohydrat.. Och då Creapure. Inget annat...

+1 med reservation för att det gärna får vara Creapure.

Agree.

Johan_P
2007-01-04, 13:18

Överdos av kreatin är inte bevisat vara ofarligt, så jag skulle varit lite lugn med det.

EUs vetenskapliga kommittée har utvärderat riskerna med att använda kreatin som kosttillskott. Kommitténs slutsats är att det finns otillräckligt underlag för att säga att det är ofarligt att inta stora mängder kreatin. Det finns frågetecken kring vad som händer med njurfunktionen vid höga intag, vad som händer i de vävnader där kreatin lagras och vad som händer med kroppens egen produktion av kreatin om någon som ätit större mängder plötsligt slutar med detta.

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=9991

Überbiffen
2007-01-04, 17:16
Överdos av kreatin är inte bevisat vara ofarligt, så jag skulle varit lite lugn med det.

För min del räcker det med det flertal gymmare som tryckt i sig mängder utan någon till synes bieffekter. Framför allt mig själv.

Skulle jag varit "tvungen" att hålla mig till rekommenderad dos hade jag skitit i det helt.

challe balle
2007-01-04, 17:25
För min del räcker det med det flertal gymmare som tryckt i sig mängder utan någon till synes bieffekter. Framför allt mig själv.

Skulle jag varit "tvungen" att hålla mig till rekommenderad dos hade jag skitit i det helt.

håller med, tar man mängden som anges är det slöseri med pengar, ligg på 15-20gr per dag så händer det grejjer!

Sheogorath
2007-01-04, 18:48
håller med, tar man mängden som anges är det slöseri med pengar, ligg på 15-20gr per dag så händer det grejjer!

True that. 15 g är lagom. Herregud, det är så djävla billigt ändå.

eandersson
2007-01-04, 19:11
Reflex Nutrition, Creapure (500g) för 95kg. Har inte hört något om det, är väl relativt nytt (iallafall på GG). Creapure har jag dock hört att det ska vara bra.

pumpingjay
2007-01-06, 23:17
Vilket kreatin i kolozzeum shopen ska jag välja? Jag vill öka min styrka och öka i fettfri muskelvikt.

1. Det ska fungera bra
2. Det ska vara billigt

Kolla på **********, de har bra kreatin för vettiga priser!

megadavor
2007-01-06, 23:24
Reflex Nutrition, Creapure (500g) för 95kg. Har inte hört något om det, är väl relativt nytt (iallafall på GG). Creapure har jag dock hört att det ska vara bra.

Creapure står för att produkten är 100% ren om jag minns rätt =D ?

eandersson
2007-01-07, 11:11
Creapure står för att produkten är 100% ren om jag minns rätt =D ?
Jo precis. Står på produkten att det är det renaste som finns osv.