Visa fullständig version : vad skulle du inte göra för 1 miljon kronor?
Röda_Lacket
2006-12-27, 21:35
Jag skulle inte ligga med en gammal tant på 80år
rememberence
2006-12-27, 21:37
Jag skulle inte ligga med en gammal tant på 80år
någon som gett dig det förslaget eller?! :D
finns mycket jag inte skulle vilja göra
Röda_Lacket
2006-12-27, 21:38
någon som gett dig det förslaget eller?! :D
finns mycket jag inte skulle vilja göra
snackade om det på jobbet idag och jag blev nästan chockad över vad folk skulle kunna göra för pengar....
Fettecke
2006-12-27, 21:39
hade inte gett dom till välgörenhet iaf.!
Det kommer att bli vm att inte läsa topic nu. Fettecke går ut med en stark ledning.
Röda_Lacket
2006-12-27, 21:43
Jag skulle heller inte sluta styrketräna för 1 miljon fast vet flera polare som skulle gjort det
Finns allt för mycket skit man kan göra som inte är värt 1 miljon så det skulle vara en lång lista.
försök med 1 miljard istället
Äsch, en miljon är ju mycket pengar. Min moral är inte lika hög som er andras tror jag. Har svårt att se vad jag inte skulle göra så länge det inte äventyrar min hälsa eller berör någon annan än mig.
Äsch, en miljon är ju mycket pengar. Min moral är inte lika hög som er andras tror jag. Har svårt att se vad jag inte skulle göra så länge det inte äventyrar min hälsa eller berör någon annan än mig.
+1 :em: :naughty:
_Robbie_
2006-12-27, 22:02
De e lätt att skrapa ihop 1 miljon kronor på 2-3 år.
Yep, som 17-åring så bör du ju veta.
HAN KANSKE ÄR POKERPROFFS!
_Robbie_
2006-12-27, 22:05
Bara för att jag är 17 år så vet jag inte hur man tjänar pengar? Är det det du försöker säga?
Me_Myself
2006-12-27, 22:06
Samma här.
Bara för att jag är 17 år så vet jag inte hur man tjänar pengar? Är det det du försöker säga?
du måste tjäna runt 40k i månaden för att dra in 1 miljon på "2-3 år", förutsatt att du inte har några andra utgifter, typ ... mat
Jag tar gärna emot lite tips på hur man lätt skrapar ihop dryga 28 papp efter alla utgifter.
Lätt att jag skall satsa på att tjäna ihop 2 mille snabbt nu, sedan blir det att ringa ett par telefonsamtal till Me_Myself och mini.
För att man teoretiskt vet hur man tjänar pengar ("jag typ skaffar bara ett välbetalt jobb, typ VD på saab") så innebär det inte att man faktiskt gör det när man kommer ut i arbetslivet/söker patent på uppfinningen/skrapar trisslotter osv.
Jag skulle inte ta den i röven av en ful äcklig gubbe.
För att krydda tråden lite tycker jag att man måste ställa en fråga i slutet av inlägget också
Skulle du tatuera "GHAY" över hela ryggen för 1 mille?
_Robbie_
2006-12-27, 22:20
För att man teoretiskt vet hur man tjänar pengar ("jag typ skaffar bara ett välbetalt jobb, typ VD på saab") så innebär det inte att man faktiskt gör det när man kommer ut i arbetslivet/söker patent på uppfinningen/skrapar trisslotter osv.
Man tjänar inte pengar bara på att få ett välbetalt jobb eller vara VD på saab.
Jag har en del sparade pengar (inte mycket, sommarjobbs-pengar, studiebidrag och lite fonder som jag sålt) och jag handlar med aktier. Började i mitten av oktober och mitt kapital har nu vuxit med 110%.
Om man jobbar och kan lägga undan en och annan tusenlapp i månaden är det inte svårt att samla ihop sig ett startkapital och börja investera i aktier. Men att investera i aktier kräver kunskap och för mig tog det över ett halvår av både teoretisk och praktisk inlärning.
Bara man vill så är miljonen inte långt borta och ju mer pengar du har desto snabbare går processen. Alla har väll hört att den första miljonen är svår att skaffa?
Finns massa jag skulle inte göra...
Finns massa jag skulle inte göra...
AA det tror jag säkert, men istället för bara säga "mssor med saker" så kanske du kan ge ett exempel?
Jag har en del sparade pengar (inte mycket, sommarjobbs-pengar, studiebidrag och lite fonder som jag sålt) och jag handlar med aktier. Började i mitten av oktober och mitt kapital har nu vuxit med 110%.
Om man jobbar och kan lägga undan en och annan tusenlapp i månaden är det inte svårt att samla ihop sig ett startkapital och börja investera i aktier. Men att investera i aktier kräver kunskap och för mig tog det över ett halvår av både teoretisk och praktisk inlärning.
Bara man vill så är miljonen inte långt borta och ju mer pengar du har desto snabbare går processen. Alla har väll hört att den första miljonen är svår att skaffa?
Jo att börja med aktiehandel i unga år är ett jävligt bra sett att lära sig hantera pengar längre fram. Började själv tradea när jag var 15 efter mitt första sommarjobb.
_Robbie_
2006-12-27, 22:28
Jo att börja med aktiehandel i unga år är ett jävligt bra sett att lära sig hantera pengar längre fram. Började själv tradea när jag var 15 efter mitt första sommarjobb.
Då har vi något gemensamt. Många önskar de vore rika och drömmer om sina drömhus och drömbilar, men gör de något åt de? Nej.
Redan när jag var 13 bestämde jag mig för vad jag skulle läsa på gymnasiet och när jag började gymnasiet visste jag vad jag skulle göra efter gymnasiet.
Allting handlar om Mål och Strategi för att nå målet.
Har du viljan, då är inget omöjligt.
Då har vi något gemensamt. Många önskar de vore rika och drömmer om sina drömhus och drömbilar, men gör de något åt de? Nej.
Redan när jag var 13 bestämde jag mig för vad jag skulle läsa på gymnasiet och när jag började gymnasiet visste jag vad jag skulle göra efter gymnasiet.
Har du en miljon kronor än?
_Robbie_
2006-12-27, 22:37
Har du en miljon kronor än?
Påväg. Jag började inte för 3 år sedan.
Påväg. Jag började inte för 3 år sedan.
du vet att HELA börsen har gått upp 20% i år?
jag hade tjänat en mille lätt om jag inte hade spenderat min lön det senaste året å köpt allt i björn borgaktier, aslätt!
ska jag göra nästa år ;)
_Robbie_
2006-12-27, 22:49
jag hade tjänat en mille lätt om jag inte hade spenderat min lön det senaste året å köpt allt i björn borgaktier, aslätt!
ska jag göra nästa år ;)
Ja potentialen är stor men ett råd är att läsa om företaget, läsa analyser och bilda din egna uppfattningen så att du inte köper vid fel kursnivå. Men om du är en erfaren aktiehandlare så kanske du redan vet hela proceduren? :)
Ja, Björn Borg har jag tjänat pengar på. :)
ska jag göra nästa år ;)
Vad har OMX uppgång med hur mycket man tjänar på aktier, jag själv har legat på 2% uppgång i veckan under 2006.
Jag skulle inte sluta styrketräna för 1 miljon. Jag skulle inte våldta någon för 1miljon, jag skulle inte döda någon för 1 miljon.
Vad har OMX uppgång med hur mycket man tjänar på aktier, jag själv har legat på 2% uppgång i veckan under 2006.
tror du att du hade legat på +2% även om börsen hade legat på -60%?
Jag hade inte tagit emot en spark mot huvudet alt njurarna från Crocops vänsterben för 2 mille men jag hade däremot tagit emot en snyting alt spark från Ljungberg för 500.000.
Ja
Jag skulle inte sluta styrketräna för 1 miljon. Jag skulle inte våldta någon för 1miljon, jag skulle inte döda någon för 1 miljon.
Finns flera jag skulle kunna döda gratis, så varför inte för en mille
För att krydda tråden lite tycker jag att man måste ställa en fråga i slutet av inlägget också
men om gubben istället va en kille och dessutom fräsh? då hade du mått va?
pma jarod för vidare info
_Robbie_
2006-12-27, 23:21
Blankning.
Blankning.
Och det tror du är lätt? Du hade sysslat med aktier i några månader eller hur? Du är väl medveten om att blankning är ett nollsummespel. Dvs någon måste ta den förlusten som du tjänar. Det innebär därmed att du måste vara bättre än de flesta för att tjäna pengar på blankning och övrig handel med derivat.
Låt inte framgångarna du har haft nu stiga dig åt huvudet för då kommer du att få ett hårt uppvaknande. Mycket hårt!
_Robbie_
2006-12-28, 00:26
Och det tror du är lätt? Du hade sysslat med aktier i några månader eller hur? Du är väl medveten om att blankning är ett nollsummespel. Dvs någon måste ta den förlusten som du tjänar. Det innebär därmed att du måste vara bättre än de flesta för att tjäna pengar på blankning och övrig handel med derivat.
Låt inte framgångarna du har haft nu stiga dig åt huvudet för då kommer du att få ett hårt uppvaknande. Mycket hårt!
Jag sa inte att det är lätt men det är ett verktyg vid en nedåtriktande börstrend.
Dra inte dina slutsatser allt för hastigt. Jag är inte dum trots att jag är 17 år.
Jag är inte det minsta rik men det är ändå inte mycket grejer som jag skulle göra för en miljon kronor. Har svårt att förstå mig på folk som käkar skalbaggar och sånt skit för att vinna pengar. Kanske lätt att säga när man inte är i den situationen men jag skulle inte få för mig att käka sådana äckliga saker för några pengar överhuvudtaget. Har jag klarat mig hittills utan förmögenhet så klarar jag mig nog ett tag till, tror inte att jag skulle bli lyckligare av en miljon kronor.
skulle nog göra det mesta för en mille, till skillnad från endel snorisar som tror att det är lätt att få ihop till en miljon när dom tjänat en par spänn och bor hemma hos mamma och pappa och äter deras mat så vet jag att det inte är lätt att spara ihop till så mycket trots att man tjänar bra om när man har räkningar att betala osv.
Du har rätt inställning, men det är knappast lätt att bli rik. Och det säger jag, fullt övertygad om att jag kommer lyckas.
Matte_Maiden
2006-12-28, 14:17
Jag kan ju säga att jag lätt skulle ligga med en gammal kärring för en mille. :D
Jag skulle däremot inte döda etc.
Med andra ord har du levt på dina föräldrar och låtit dem betala så att du ska kunna spara. Inte riktigt dina pengar då va?
_Robbie_
2006-12-28, 15:29
Med andra ord har du levt på dina föräldrar och låtit dem betala så att du ska kunna spara. Inte riktigt dina pengar då va?
Mina familj är absolut inte rika. De pengarna jag använt mig av hittils har endast bestått av de pengar jag tjänat från sommarjobb 2006. Dock har mina föräldrar lagt undan nån hundring per månad i ett par år i fonder och som födelsedagspresent har jag nu fått dessa för investering men detta rör sig inte om stora summor. Majoriteten av mitt kapital har jag själv tjänat ihop.
Du har fel bild av mig som tror att jag fått 100 000 kr av mina föräldrar att leka med. Läs inlägget igen och dra inte dina slutsatser allt för hastigt.
Mina familj är absolut inte rika. De pengarna jag använt mig av hittils har endast bestått av de pengar jag tjänat från sommarjobb 2006. Dock har mina föräldrar lagt undan nån hundring per månad i ett par år i fonder och som födelsedagspresent har jag nu fått dessa för investering men detta rör sig inte om stora summor. Majoriteten av mitt kapital har jag själv tjänat ihop.
Du har fel bild av mig som tror att jag fått 100 000 kr av mina föräldrar att leka med. Läs inlägget igen och dra inte dina slutsatser allt för hastigt.
Sen när handlade tråden om detta, snälla...
Jag skulle göra allt som inte är livshotande för mig eller någon jag känner...
fintelligens
2006-12-28, 15:38
Skulle aldrig tittat på tommy iallafall, min syn är värd mer än 1 mille.
Matte_Maiden
2006-12-28, 15:41
Tror den gode Micke menade att du samtidigt levt på dina föräldrar, vilket kostar en hel del.
_Robbie_
2006-12-28, 15:41
Sen när handlade tråden om detta, snälla...
Jag skulle göra allt som inte är livshotande för mig eller någon jag känner...
Om du läst alla inlägg så kanske du förstår. Just detta har nästan ingenting med tråden att göra men det började med att jag sa att det inte är omöjligt att skrapa ihop en miljon själv.
Hur som helst hade jag rätt.
Om du läst alla inlägg så kanske du förstår. Just detta har nästan ingenting med tråden att göra men det började med att jag sa att det inte är omöjligt att skrapa ihop en miljon själv.
Du sa "De e lätt att skrapa ihop 1 miljon kronor på 2-3 år."
_Robbie_
2006-12-28, 15:44
Tror den gode Micke menade att du samtidigt levt på dina föräldrar, vilket kostar en hel del.
Jaha. Han menar om man jämför med en vuxen? Kan väll då säga att jag inte har något jobb och därmed ingen inkomst medans en vuxen vanligtvis har någon form av inkomst.
Jag läser alltid hela tråden, och från början var det du som spårade ut. Det spelar väl ingen roll hur lätt/svårt det är att få en miljon. Tråden handlar inte om det...
_Robbie_
2006-12-28, 15:45
Hur som helst hade jag rätt.
Du sa "De e lätt att skrapa ihop 1 miljon kronor på 2-3 år."
Nej det har du inte. Du påstod att jag hade fått en summa pengar av mina föräldrar att leka med. Det är helt fel.
Ja det sa jag. Men har man inte kunskapen då är det svårt att tro på det.
_Robbie_
2006-12-28, 15:48
Jag läser alltid hela tråden, och från början var det du som spårade ut. Det spelar väl ingen roll hur lätt/svårt det är att få en miljon. Tråden handlar inte om det...
Det hör till ämnet ändån. Herregud vad vissa var intolleranta mot hur mycket man får grena ut i diskussioner.
Nej det har du inte. Du påstod att jag hade fått en summa pengar av mina föräldrar att leka med. Det är helt fel.
Var skrev jag att du har fått en summa pengar av dina föräldrar? Var snäll och ta två sekunder till att tänka efter innan du skriver.
_Robbie_
2006-12-28, 15:52
Var skrev jag att du har fått en summa pengar av dina föräldrar? Var snäll och ta två sekunder till att tänka efter innan du skriver.
"Med andra ord har du levt på dina föräldrar och låtit dem betala så att du ska kunna spara. Inte riktigt dina pengar då va?"
Detsamma. Varje krona är min och inte mina föräldrars. Vad är det du inte förstår? Fick inte du din mat och ditt boende betalt när du bodde hemma och var 17 år?
Nej det har du inte. Du påstod att jag hade fått en summa pengar av mina föräldrar att leka med. Det är helt fel..
Han påstod att du levt på dina föräldrar. Inte att du fått pengar av dem. Betalar du för ditt boende, eller din mat? El, vatten?
skulle nog göra det mesta för en mille, till skillnad från endel snorisar som tror att det är lätt att få ihop till en miljon när dom tjänat en par spänn och bor hemma hos mamma och pappa och äter deras mat så vet jag att det inte är lätt att spara ihop till så mycket trots att man tjänar bra om när man har räkningar att betala osv.
+1
Fick inte du din mat och ditt boende betalt när du bodde hemma och var 17 år?
NEJ...
Detsamma. Varje krona är min och inte mina föräldrars. Vad är det du inte förstår? Fick inte du din mat och ditt boende betalt när du bodde hemma och var 17 år?
Vill du verkligen hamna i "två fel blir ett rätt"-sitsen?
_Robbie_
2006-12-28, 15:55
Han påstod att du levt på dina föräldrar. Inte att du fått pengar av dem. Betalar du för ditt boende, eller din mat? El, vatten?
Ja men det är väll självklart? Hur många 17 åringar betalar dessa saker själv?
_Robbie_
2006-12-28, 15:57
NEJ...
Så du bodde hemma men fick betala för all mat och för att bo i huset?
_Robbie_
2006-12-28, 15:57
Vill du verkligen hamna i "två fel blir ett rätt"-sitsen?
Har aldrig hört uttrycket tyvärr.
Jag skulle inte ligga med en gammal tant på 80årDet skulle jag. :thumbup:
Jag skulle inte äta en stor bajskorv. *drool*
Ja men det är väll självklart? Hur många 17 åringar betalar dessa saker själv?
Sommarjobbar du och drar in pengar bör du ju bidra till hushållet med dem, detsamma om du tjänar pengar på annat vis. Annars lever du på dina föräldrar, vilket du nu flera gånger påstått att du inte gör. En del av allt de tjänar går ju till dig, medan du behåller din vinst och ditt studiebidrag och säger "varenda krona är min"...
Haha, men vad löjligt barnsliga och bittra en del i den här tråden är. Jag tycker det är mycket smart och bra gjort av en sjuttonåring att spara och jobba ihop pengar som ger honom ett startkapital för aktiesparande. Vad spelar det för roll att han bor hemma? Om han hade haft ett vanligt jobb och normala utgifter så skulle han ändå kunna lägga undan ett antal tusenlappar i månaden om han ville.
Ingen av er har någon rätt att kalla er förtjänst helt er egen såvida ni inte isolerar er helt från samhället på någon karg gräsplätt långt ut i ingenstans och börjar bryta upp en odling som Karl-Oskar och lever helt på marken. Jag fattar inte riktigt poängen med att lyfta fram att Robbie inte har skapat sin förtjänst helt oberoende av någon annan, ingen är helt oberoende av någon annan.
Haha, men vad löjligt barnsliga och bittra en del i den här tråden är. Jag tycker det är mycket smart och bra gjort av en sjuttonåring att spara och jobba ihop pengar som ger honom ett startkapital för aktiesparande. Vad spelar det för roll att han bor hemma? Om han hade haft ett vanligt jobb och normala utgifter så skulle han ändå kunna lägga undan ett antal tusenlappar i månaden om han ville.
Klart fan det är smart och jävligt bra tänkt att börja syssla med aktier så tidigt. Men det är väl inte riktigt det som diskuteras, eller hur?
_Robbie_
2006-12-28, 16:05
Sommarjobbar du och drar in pengar bör du ju bidra till hushållet med dem, detsamma om du tjänar pengar på annat vis. Annars lever du på dina föräldrar, vilket du nu flera gånger påstått att du inte gör. En del av allt de tjänar går ju till dig, medan du behåller din vinst och ditt studiebidrag och säger "varenda krona är min"...
Jag tycker inte att man ska bidra med något bara för att man har sommarjobbat och speciellt inte vid en omyndig ålder utan regelbunden inkomst. Vad är det för mentalitet en sådan familj har egentligen?
Det enda jag inte betalar själv är maten och boendet. Kläder o dylikt betalar jag själv. Om detta är att "leva på mina föräldrar" så gör jag det och jag tror majoriteten av alla ungdomar också gör detta.
EDIT: Som sagt har detta egentligen ingenting med trådens ursprungliga ämne att göra så jag lämnar gärna denna diskussion.
Ingen av er har någon rätt att kalla er förtjänst helt er egen såvida ni inte isolerar er helt från samhället på någon karg gräsplätt långt ut i ingenstans och börjar tröska upp en odling som Karl-Oskar och lever helt på marken. Jag fattar inte riktigt poängen med att lyfta fram att Robbie inte har skapat sin förtjänst helt oberoende av någon annan, ingen är helt oberoende av någon annan.
Att du missar poängen och börjar grina är inte direkt vanligt :/
christian
2006-12-28, 16:06
Såja, inte vara bitter för att din familj tvingade dig att jobba i kolgruvan från 13 års ålder.
Vissa har det bättre ställt, andra har det sämre ställt. Så är det.
Underhållsskyldigheten gäller till dess barnet fyllt 18 år. Om barnet går i skola när det fyller 18 år eller återupptar studierna före 19 års ålder är föräldrarna underhållsskyldiga till dess grundutbildningen är avslutad men längst tills barnet fyller 21 år.
Sen kan man ju givetvis internt, i familjen, diskutera hur man vill göra med ev extrapengar barnen tjänar. Jag skulle dock aldrig kunna tänka mig att beröva min ev kommande barns sommarjobbade pengar bara för att betala lite el och vatten... Bättre att satsa på sitt barns framtid. Enough said.
Men ja, _Robbie_ kommer märka hur mycket allt kostar och att det inte är så enkelt att tjäna ihop pengar kontinuerligt som man kan luras att tro i tider av högkonjunktur. Däremot är han ju på helt rätt linje, och ute i god tid. :thumbup: Ta det varligt, bara, när det vänder.
Gud vad ni sabbat tråden. Har ni ingen självkontroll, människor!? _Robbie_ ffs stfu!
Han lever ju inte mer på sina föräldrar än vilken 17-åring som helst. Det är väl upp till föräldrarna att avgöra om de tycker det är bättre att han betalar för sig hemma eller lär sig investera pengar på ett sätt som kommer hjälpa honom hela livet. Vad är det som säger att barn som bor hemma bör bidra till hushållet med de pengar de tjänar?
Att du missar poängen och börjar grina är inte direkt vanligt :/Det satt långt inne, men hjälp mig se poängen då?
Det spelar ingen roll att han bor hemma. Och visst hade han kunnat spara även om han jobbade och hade normala utgifter. Tröttnade bara på att han gång på gång motsade sig själv. Men visst, jag kan hålla med, det går att tjäna ihop en miljon på några år. Dock krävs det mer än bara skicklighet för en person med normal inkomst för att göra så.
Det satt långt inne, men hjälp mig se poängen då?
Endast ett litet påpekande från min sida att saker och ting kan verka betydligt enklare än vad de egentligen är när man är 17 år och bor hemma hos sina föräldrar.
Därmed inte sagt att det robbie gör är dåligt eller dumt, tvärtom.
Såja, inte vara bitter för att din familj tvingade dig att jobba i kolgruvan från 13 års ålder.
Vissa har det bättre ställt, andra har det sämre ställt. Så är det.
Jag är inte bitter, jag är fattig och glad...
Jag skulle inte äta en stor bajskorv. *drool*
jag skulle äta en liten :D
Seså, lyd mamma Nina nu.
Med nöje...
http://i12.tinypic.com/2gt13d3.jpg
jag skulle äta en liten :D
Ja, en liten kanske... Om jag får vara seriöst drogad och ha goa kryddor till. Men en stor säger jag deffinitivt nej till.
christian
2006-12-28, 16:18
http://i12.tinypic.com/2gt13d3.jpg
Ja, en liten kanske... Om jag får vara seriöst drogad och ha goa kryddor till. Men en stor säger jag deffinitivt nej till.
Jo, men tänk att varje gång du nyttjar något du köpt för pengarna kommer du att tänka "Åt jag bajs för det här? Jag åt bajs för det här. Jag har ätit bajs!"
It kind of takes the edge of, no?
Jag skulle inte skada ngn, eller mig själv, permanent, säga upp bekantskaper med familj o vänner, sluta träna, osv. Bajsfrågan får jag ta ställning till om den skulle komma upp.
Sen är ju frågan, sitt eget bajs, eller någon annans bajs? Är djurbajs att föredra? :D
Vafan. Jag gör allt det du nämnt för några tusen.
Endast ett litet påpekande från min sida att saker och ting kan verka betydligt enklare än vad de egentligen är när man är 17 år och bor hemma hos sina föräldrar.Ok, klart det är överilat och naivt att påstå att det är lätt att tjäna ihop en miljon, men det kändes som att det där med att han levde på föräldrarna inte direkt var relaterat till hur lätt det är att tjäna pengar på investeringar utan var mest att trycka ned hans optimism i allmänhet? Det är ju inte någon direkt exklusiv förutsättning för en 17-åring att leva på föräldrarna.
_Robbie_
2006-12-28, 16:24
Håll för näsan och skölj med vatten. Klart värt en miljon. :thumbup: :D
Det är ju inte någon direkt exklusiv förutsättning för en 27-åring att leva på föräldrarna.
Typ inte. Jag griper varenda tillfälle.
Ok, klart det är överilat och naivt att påstå att det är lätt att tjäna ihop en miljon, men det kändes som att det där med att han levde på föräldrarna inte direkt var relaterat till hur lätt det är att tjäna pengar på investeringar utan var mest att trycka ned hans optimism i allmänhet? Det är ju inte någon direkt exklusiv förutsättning för en 17-åring att leva på föräldrarna.
Tjao, påstår man att det inte är några problem att tjäna en miljon på 2-3 år får man väl ändå förutsätta att det inte sker under optimala förutsättningar (verkar ju ganska värdelöst att komma med ett självklart påstående liksom). Av någon annan finansierat startkapital, gratis mat och logi anser jag vara tämligen optimala förutsättningar för att kunna lyckas med den bedriften.
Hur som helst hänger det ihop med vad jag ville komma fram till. Lever man hos sina föräldrar utan att betala får man ofta en ganska sne världsbild och med facit i hand så är det uppenbarligen så i det här fallet.
_Robbie_
2006-12-28, 16:59
Tjao, påstår man att det inte är några problem att tjäna en miljon på 2-3 år får man väl ändå förutsätta att det inte sker under optimala förutsättningar (verkar ju ganska värdelöst att komma med ett självklart påstående liksom). Av någon annan finansierat startkapital, gratis mat och logi anser jag vara tämligen optimala förutsättningar för att kunna lyckas med den bedriften.
Hur som helst hänger det ihop med vad jag ville komma fram till. Lever man hos sina föräldrar utan att betala får man ofta en ganska sne världsbild och med facit i hand så är det uppenbarligen så i det här fallet.
Om du inte vet hur man ska gå tillväga för att tjäna en miljon så tycker jag inte du ska tala om vad som krävs. Man behöver inte "av någon annan finansierat startkapital".
Bara för att jag lever hos mina föräldrar så är jag inte dum och helt blind av hur världen ser ut utanför husets väggar. Jag vet hur världen fungerar och jag har kunskapen om hur man lyckas. Det hade inte du kanske, - enligt ditt facit.
Cerberus
2006-12-28, 17:02
suga nåns *** o svälja sperman. Det låter riktigt skabbigt plus att ja ska stå ut me d resten av livet.
suga nåns *** o svälja sperman. Det låter riktigt skabbigt plus att ja ska stå ut me d resten av livet.
Oh, kan man få en mille för det? *whistle*
_Robbie_
2006-12-28, 17:05
Oh, kan man få en mille för det? *whistle*
:D
Om du inte vet hur man ska gå tillväga för att tjäna en miljon så tycker jag inte du ska tala om vad som krävs. Man behöver inte "av någon annan finansierat startkapital".
Bara för att jag lever hos mina föräldrar så är jag inte dum och helt blind av hur världen ser ut utanför husets väggar. Jag vet hur världen fungerar och jag har kunskapen om hur man lyckas. Det hade inte du kanske, - enligt ditt facit.
Vad sägs om att öva upp läsförståelsen? Sedan kan vi ta diskussionen via pm, jag orkar inte sitta och förklara varje inlägg som du inte förstår.
jag skulle:
* Äta bajs
* Dricka urin
* Tatuera valfritt könsord varsomhelst på kroppen förutom ansiketet och armarna / halsen
* Sätta på en MILF
* Pilla nån gammal gubbe i röven med en gummihandske
(jag skulle INTE böga mig på något sätt än detta!)
* Svälja en binda hel
* Äta valfritt dött djur, roadkill etc
* Dricka 1L bensin och hoppas att jag överlever
* Jobba på Ica
en hel jävla del :)
jag skulle:
* Äta bajs
* Dricka urin
* Tatuera valfritt könsord varsomhelst på kroppen förutom ansiketet och armarna / halsen
* Sätta på en MILF
* Pilla nån gammal gubbe i röven med en gummihandske
(jag skulle INTE böga mig på något sätt än detta!)
* Svälja en binda hel
* Äta valfritt dött djur, roadkill etc
* Dricka 1L bensin och hoppas att jag överlever
* Jobba på Ica
en hel jävla del :)
Du har valt en passande avatartext.
Personligen har jag lite svårt att förstå hur saker som i vanliga fall är otänkbara blir mer tänkbara för en miljon kronor. Tror det är väldigt få personer som är i så pass mycket penganöd...
Du har valt en passande avatartext.
Personligen har jag lite svårt att förstå hur saker som i vanliga fall är otänkbara blir mer tänkbara för en miljon kronor. Tror det är väldigt få personer som är i så pass mycket penganöd...
Jag har absoult inget behov av pengar, men frågan var vad jag skulle tänka mig göra för 1 miljon :smash: ;)
Jag har absoult inget behov av pengar, men frågan var vad jag skulle tänka mig göra för 1 miljon :smash: ;)
Men varför skulle du göra de där grejerna då? Jag misstänker att det inte är något som du går och längtar efter i vanliga fall? :) Är en miljon verkligen värt det där?
Men varför skulle du göra de där grejerna då? Jag misstänker att det inte är något som du går och längtar efter i vanliga fall? :) Är en miljon verkligen värt det där?
Jag har praoat på ICA :D
När det gäller pengar så resonerar jag iaf att det är 1 min smärta för 1 miljon, why not! Skulle inte du göra nåt sånt för massa pengar?
Jag har praoat på ICA :D
När det gäller pengar så resonerar jag iaf att det är 1 min smärta för 1 miljon, why not! Skulle inte du göra nåt sånt för massa pengar?
Nej, som jag sa så skulle sådant som i vanliga fall är helt otänkbart inte bli mindre otänkbart för en miljon. Av de saker du nämnde skulle jag kunna tänka mig att jobba på Ica eller sätta på en milf, men det är liksom inget som jag känner någon väldig avsmak för, hade jag lust med det skulle jag göra det utan miljonen.
Nej, som jag sa så skulle sådant som i vanliga fall är helt otänkbart inte bli mindre otänkbart för en miljon. Av de saker du nämnde skulle jag kunna tänka mig att jobba på Ica eller sätta på en milf, men det är liksom inget som jag känner någon väldig avsmak för, hade jag lust med det skulle jag göra det utan miljonen.
2 miljoner då? kom igen :D
http://www.amquix.info/images/dexter_birdie_1million.jpg
2 miljoner då? kom igen :D
Nej. :D Jag klarar mig tillräckligt bra som jag har det idag. Visst hade det varit skoj med en miljon kronor men det går lika bra utan.
Så länge ingen inte blir skadad är det ju bara att se "uppgiften" som vilket jobb som helst. 10 min pina för 1 miljon, klart fan man gör det.
* Sätta på en MILF
Vem skulle inte det? En MILF är ju per definition någon man vill sätta på, gratis t.om.
Den här frågan fick mej att fundera... och kom fan fram till ett par smått pinsamma saker, seriöst nu skulle varken göra helårs koffeinuppehåll, chokladuppehåll eller äcklig heta bögbads(skum+tändaljus+smörmusik) uppehåll för en miljon... :D rätt skruvat hur mkt vissa saker faktiskt betyder... :Virro
(OT. Ogillar den indirekta smutskastningen af det ädla snabbköpskassörskeyrket i den här tråden!! :D :naughty: )
(OT. Ogillar den indirekta smutskastningen af det ädla snabbköpskassörskeyrket i den här tråden!! :D :naughty: )
:em: skojade bara :)
snabbköpskassörer brukar vara trevliga! :D
jag skulle lätt ge upp choklad ett år!
:em: skojade bara :)
snabbköpskassörer brukar vara trevliga! :D
jag skulle lätt ge upp choklad ett år!
He he he,
Helt klart en förebild :D
(...lätt att säga iofs när man inte tillhör de arma fanskap som skulle snorta kakao i brist på annat *popcorn*)
Så länge ingen inte blir skadad är det ju bara att se "uppgiften" som vilket jobb som helst. 10 min pina för 1 miljon, klart fan man gör det.
Ja, visst är det bra när alla blir skadade?
Ja, visst är det bra när alla blir skadade?
:/
(...lätt att säga iofs när man inte tillhör de arma fanskap som skulle snorta kakao i brist på annat *popcorn*)
Hehe jo jag känner igen det från min flickvän. Igår hällde jag upp en påse polly i en skål, åt kanske 4 bitar, på morgonen var allt slut! :confused: tänkte jag, sneglade på tjejen och frågade med glimten i ögat vart de tagit vägen...fick denhär blicken *whistle*
:laugh:
Hade inte dödat min mor för en miljon. Möjligen två.
suga nåns *** o svälja sperman. Det låter riktigt skabbigt plus att ja ska stå ut me d resten av livet.Varför skulle du inte stå ut med det? Om man som kille sagt till en annan kille att man har gjort det, men att det var för att man fick 1 mille, hade han då inte sagt: "Ja, fy fan. Det hade jag också gjort?". Jag menar sååå jävligt är det faktiskt inte. Det finns tjejer som gör det. Är det den fruktansvärda skammen över att ha gjort nått ghey?
Jag har absoult inget behov av pengar, men frågan var vad jag skulle tänka mig göra för 1 miljon :smash: ;)Jaså, var den? *rolleyes*
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1988895&postcount=1
För 1 miljon kronor skulle jag nog kunna gå så långt som att slicka rent en gammal gumma som är inkletad i bajs, och sedan ligga med henne. (Detta var det äckligaste jag kom på).
Men jag skulle inte kunna göra något som skadar någon, tex döda, våldta (ovanstående gumma är självklart med på noterna) osv.
EDIT: Usch, fyfan vad äckligt alltså.
EDIT2: Alltså, jag är fan tveksam att jag skulle klara av att göra det där alltså... Erbjud mig 1 miljon så får vi se :/
För 1 miljon kronor skulle jag nog kunna gå så långt som att slicka rent en gammal gummasom är inkletad i bajs, och sedan ligga med henne. (Detta var det äckligaste jag kom på).Gammal gubbe? Helförlamad, med bältros. Du rider honom. :thumbup: (Nina vinner alla tävlingar vad gäller äcklig fantasi! :hbang:)
Frågan var dock vad man INTE skulle göra för en mille, era @&%¤! analfabeter. *gah!*
Gammal gubbe? Helförlamad, med bältros. Du rider honom. :thumbup: (Nina vinner alla tävlingar vad gäller äcklig fantasi! :hbang:)
Frågan var dock vad man INTE skulle göra för en mille, era @&%¤! analfabeter. *gah!*
Okej, det där var lite värre :D
Gammal gubbe? Helförlamad
Kan man som helförlamad få stånd? :/
Kan man som helförlamad få stånd? :/Fråga inte mig. Halvsidesförlamad då. Så kan han hjälpa till lite med höften och ena armen. mmmm....
Fråga inte mig. Halvsidesförlamad då. Så kan han hjälpa till lite med höften och ena armen. mmmm....
Men att rida(gnida eller whatever) på höften på någon med bältros kanske tom är värre snorren :/
Men att rida(gnida eller whatever) på höften på någon med bältros kanske tom är värre snorren :/
Mmmm, bältros...
http://www.smartguiden.nu/images/zosteroftalmicus.gif
http://www.vardguiden.se/images/VG2/sjukdomskort/Infektioner/baltrosblasany.jpg
Me_Myself
2006-12-30, 12:12
Men bältros går väl över?
En stunds lidande hade en miljon varit värd.
Men bältros går väl över?
En stunds lidande hade en miljon varit värd.Det går över, men kan komma tillbaka när som, och det gör ont som i helvete.
http://www.parrottimes.com/forums/images/smilies/bump.gif
Jag hade inte tagit emot en spark mot huvudet alt njurarna från Crocops vänsterben för 2 mille
+100
Jag skulle ta imot en spark från crocop (hans vänsterben).
Hoppas att jag vaknar upp några dagar senare,.. Voila 1 miljon rikare.
Så farligt kan det inte vara (eller farligt är det garranterat men för en miljon nej), värre smällar har folk fått och överlevt.
Jag skulle INTE ha skitsex med Bob Sapp, det var nog det vidrigaste jag kom på just nu.
Jag skulle ta imot en spark från crocop (hans vänsterben).
Hoppas att jag vaknar upp några dagar senare,.. Voila 1 miljon rikare.
Så farligt kan det inte vara (eller farligt är det garranterat men för en miljon nej), värre smällar har folk fått och överlevt.
Alltså, du får inte skydda dig, du står rakt upp och tar emot medan Crocop laddar och får göra sin bästa och starkaste LHK mot huvudet.
Jag skulle påstå att jag inte har så mkt använding för 2 mille efter det med risken för att man vaknar upp som ett dreglande stammande kolli! :D
Det finns alltid en risk for the worst.
Alltså, du får inte skydda dig, du står rakt upp och tar emot medan Crocop laddar och får göra sin bästa och starkaste LHK mot huvudet.
Jag skulle påstå att jag inte har så mkt använding för 2 mille efter det med risken för att man vaknar upp som ett dreglande stammande kolli! :D
Det finns alltid en risk for the worst.
Ja, jag förstog att man inte fick skydda sig. Sen tror jag inte risken är så stor att man vaknar upp som ett dreglande stammande kolli av en spark.
Men om jag skulle göra det, skulle det inte vara en sån stor skillnad ändå:D
Men om jag skulle göra det, skulle det inte vara en sån stor skillnad ändå:D
Well, no loss in your case... :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.