handdator

Visa fullständig version : Problems

Karelin78
2006-12-27, 19:23
var ute idag på rean och skulle köpa kläder till Nyår som alla andra 200.000 mäniskor i malmö och hittade efter ett tag en snygg kostym som passade... men var liiite tight över axlarna(fick den största sizen de hade) men inte så att den är obekväm..never the less saken är den att jag knappast kan vara ensam om detta problem här på kollo...hitta kläder som passar perfekt..hur och var hittar ni kläder och jag menar inte bara träningskläder utan kläder som ni kan gå på fest i och även till vardags?

Garnax
2006-12-27, 19:41
Just kostymer kan man ju annars få uppsydda...

coxie
2006-12-27, 20:25
Syr upp alla mina kavajer/skjortor/rockar och jag är långt ifrån biff. Dock är jag 196 lång med hyffsat breda axlar så jag kan inte ha superslimmade kavajer och de som är lagom långa av de andra ser ut som tält.

Det kostar inte allt för mycket extra, och om du inte bär kostym/kavaj flera gånger i veckan så räcker det ju med en eller två. Skjortor kan jag rekomendera stenströms, brukar gå på runt 1200st för en figursydd där jag handlar.

larre
2006-12-27, 22:26
Så jäkla töntiga inlägg....

Har inte det problemet själv men de stora killarna på mitt gym har vanligen stora kläder på sig, typ gasp. Skulle tro att du letat för lite bara, vi killar är vana med att kunna hitta kläder lätt, fråga nån brud som inte har en "vanlig" kropp så kan hon berätta hur lätt det är att hitta kläder som passar.

Det är bara att fortsätta leta.

coxie
2006-12-27, 22:32
Så jäkla töntiga inlägg....

Har inte det problemet själv men de stora killarna på mitt gym har vanligen stora kläder på sig, typ gasp. Skulle tro att du letat för lite bara, vi killar är vana med att kunna hitta kläder lätt, fråga nån brud som inte har en "vanlig" kropp så kan hon berätta hur lätt det är att hitta kläder som passar.

Det är bara att fortsätta leta.

Just kavajer är jävligt svårt att hitta om man avviker från normen, och gasp är så långt från det som man kan komma.

Dock håller jag med om ditt inlägg när det gäller tröjor, jeans och andra basplagg det finns i drivor bara man skippar ABCDE, NK och liknande butiker.

Kwon
2006-12-28, 01:03
Att gå te skräddaren är helt otänkbart eller? :D

internethjälten
2006-12-28, 01:08
Att gå te skräddaren är helt otänkbart eller? :D

tajt innan nyår ? *whistle*

Kwon
2006-12-28, 01:18
tajt innan nyår ? *whistle*

Omöjligt efter julmaten va?

Karelin78
2006-12-28, 01:26
Omöjligt efter julmaten va?

Käkar inte julmat, tajt året runt skulle jag nog säga

Whey
2006-12-28, 01:27
Jag vill också ha det problemet :cryout:

Billiga skjortor som passar hittar du här iaf: http://www.tailorshirts.com/

internethjälten
2006-12-28, 01:52
Med tajt menade jag att det är "tajt med tid" att köpa
en kostym nu den 27dec och få den uppsydd till nyår.

Syftade inte på utstående magar eller fettprocent eller
liknande.

Karelin78
2006-12-28, 01:57
Med tajt menade jag att det är "tajt med tid" att köpa
en kostym nu den 27dec och få den uppsydd till nyår.

Syftade inte på utstående magar eller fettprocent eller
liknande.

aaah....didnt see that one:em:

rolf
2006-12-28, 02:09
Jag köpte nya byxor idag. Jag tvingade ner mig i samma storlek jag haft i flera år nu, fastän jag har blivit fetare och fetare. Hoppas de töjs ut lite med tiden, eftersom de är så innihelvet tajta nu. *screwy*

Grisen
2006-12-28, 11:43
Nästa gång är du ute i bättre tid och provar olika modeller på olika ställen, då kan du dessutom ha tid att sy ut/in plaggen hos en skräddare.

Nu efter jul har många butiker sämre utbud än i vanliga fall.

Angel
2006-12-28, 18:48
Det jag har mest problem med är stövlar, inga passar över vaderna...och då har jag ändå stor skostorlek...