handdator

Visa fullständig version : växla in mynt.

FreCKo
2006-12-27, 18:49
Så, jag har en buttload med mynt liggandes som jag tänkte växla in nån gång, är det någon som vet vart man kan göra sånt? Jag kommer ihåg att det stod maskiner lite överallt där man kunde växla förut, men dom har typ försvunnit?

Gärna något billigt ställe också, eller helst gratis *whistle*

Frippe_L
2006-12-27, 18:54
Närmaste Swedbank/Föreningssparbanken-kontor borde kunna det, sätter du in pengarna på ett konto så kostar det ingenting men ska du ha pengar i näven så kostar det en liten avgift, runt 20kr har ja för mig.

willis
2006-12-27, 18:56
Jag har ~760kr i mynt liggandes här i rummet, ungefär 350 av dom enkronor. Ska spara dom, det är coolt.

FreCKo
2006-12-27, 19:07
Närmaste Swedbank/Föreningssparbanken-kontor borde kunna det, sätter du in pengarna på ett konto så kostar det ingenting men ska du ha pengar i näven så kostar det en liten avgift, runt 20kr har ja för mig.

Ah okej, jobbar iofs på Swedbank nu, så det borde ju vara gratis...

Jag har ~760kr i mynt liggandes här i rummet, ungefär 350 av dom enkronor. Ska spara dom, det är coolt.

Mjo, ligger på runt 700 här med! Tänkte inte växla in dom än, men den dagen jag tänker göra det så kan det vara bra att veta *whistle*

willis
2006-12-27, 19:58
Mjo, ligger på runt 700 här med! Tänkte inte växla in dom än, men den dagen jag tänker göra det så kan det vara bra att veta *whistle*

Har dom i ett rör som är ungefär 90cm högt. När röret är fullt ska jag växla in mynten och börja om igen

Mina ~760kr bildar en stapel som är ca 24cm hög.
Så när röret är fullt, om vi förutsätter att man i förhållande har lika stor fördelning av enkronor, femkronor osv kommer jag ha ca 3000kr

*popcorn*

FreCKo
2006-12-27, 20:10
Har dom i ett rör som är ungefär 90cm högt. När röret är fullt ska jag växla in mynten och börja om igen

Mina ~760kr bildar en stapel som är ca 24cm hög.
Så när röret är fullt, om vi förutsätter att man i förhållande har lika stor fördelning av enkronor, femkronor osv kommer jag ha ca 3000kr

*popcorn*

min stapel är högre än din stapel!

Nä skämt åsido, vart hittar man ett sånt rör? Jag har en typ konservburk det står "ölsparbössa" på som jag köpte på buttericks för typ 300 år sen... Lagom skoj :D

Kaboffastar
2006-12-27, 20:48
Jag har knappt läst tråden men.. vafan frågar du allt de här för om du jobbar på swedbank ja dör å går åt å fattar inteenneeee *gah!* *gah!* *gah!* :Virro :Virro

jeanclaudevandamme9
2006-12-27, 20:54
Jag har knappt läst tråden men.. vafan frågar du allt de här för om du jobbar på swedbank ja dör å går åt å fattar inteenneeee *gah!* *gah!* *gah!* :Virro :Virro

Du måste förstå att det är en elementär mänsklig "desire" att få uppmärksamhet.. Vilket fick han att starta denna tråden om något som en 12-åring (jag växlade flitigt kronrullar till sedlar i mina unga dar) skulle kunna fixa på ett nafs.