handdator

Visa fullständig version : Tvätta julklappen...

Lilla Brynolf
2006-12-27, 17:30
Hejsan,
Jag har nu konstaterat att jag är en idiot som trots, eller kanske på grund av, min nationalitet inte borde få komma i närheten av alkohol.

Min flickvän gav mig ett jättefint armbandsur i julklapp. En axCent som jag sneglat på länge. Jag var jätteglad. Så glad att det blev några fler groggar än vanligt tagna på juldagen. Detta ledde naturligtvis till att jag deckade på mina svärföräldrars säng direkt vid hemkomsten från krogen. Tösen undrade om jag inte skulle besöka toaletten. Klok som hon är anade hon vad som komma skulle. Jag däremot, som inte är så klok, avfärdade hennes förslag som skrattretande och något som fjortisarna utanför McDonalds sysslar med då de sniffat för mycket ur mopedtanken. Flickvännen min suckade djupt åt min bångstyrighet och slängde in en hink bredvid sängen.
Några minuter senare hade jag fyllt hinken med några timmar gammal julskinka, lite kalkon och några likörkaramaller. Hot dogen från grillen på hörnet fanns också med. Med största delen av proteinet kvar.

Detta i sig är kanske ingen ovanlig företeelse i julfirandet, men hur jävla puckad får man vara om man mitt i natten, i all sin patetiska ensamhet, väljer att ta av sig sitt nya fina armbandsur som man fått av den underbara dam som mot all logik hänger sig kvar vid en genom åren, och tappa julgåvan mitt i spyhinken??? Det skulle ju på läggas på sängbordet var det tänkt. Hur fan gick detta till? Skottpengar borde utlysas på såna som mig. *gah!* *slap*

Så till frågan. Var hittar man någon typ av rengöring för läder? Finns det någon gammal huskur som någon stackars mormor kommit på då morfar, likt jag själv, varit en idiot? Klockan i sig är det inga problem med, men läderremmen luktar inte gott, trots att jag genast tvättade av den. :em:

Ni är också välkomna att påpeka vilken drummel jag är, upplysa mig om att jag är lycklig som överhuvudtaget har en tjej, eller länka till nykterhetsrörelsens hemsidor. :smash:

Tack, och god jul.

Jazzman
2006-12-27, 17:35
(rengörings)alkohol funkar nog

Jorgen
2006-12-27, 17:38
Du är en drummel och skall skratta dig lycklig över det faktum att du har en tjej (en väldigt förstående sådan till råga på allt) och klicka (http://www.iogt.se/).
Ditt luktande problem kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Lilla Brynolf
2006-12-27, 17:42
(rengörings)alkohol funkar nog

Hmm, är ju värt ett försök. :) Tack!

Mental
2006-12-27, 17:58
Hmm, är ju värt ett försök. :) Tack!

Om inte annat kan du shotta det som blir över *whistle*

Lilla Brynolf
2006-12-27, 18:09
Om inte annat kan du shotta det som blir över *whistle*

:D Jag förtjänade den...

Kwon
2006-12-27, 18:40
Nationalitet? E du finsk? :D

Trodde ni var immuna mot sprit?

shadowfire
2006-12-27, 18:48
Du är en drummel och skall skratta dig lycklig över det faktum att du har en tjej (en väldigt förstående sådan till råga på allt) och klicka (http://www.iogt.se/).
Ditt luktande problem kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

:laugh:
+1

Lilla Brynolf
2006-12-27, 18:49
Nationalitet? E du finsk? :D

Trodde ni var immuna mot sprit?

Jodå, delar stad med Slarti och en två tre stycken till.

Måste varit skinkan det var fel på... :)

Empe
2006-12-27, 19:36
Är ni inte fler än 5st i Vasa?? :smash: