handdator

Visa fullständig version : XP-inloggning

Empe
2006-12-27, 01:23
Jag vill veta om man kan skippa inloggningen till windows XP. Det är bara jag som använder datorn och det finns bara en användare registrerad. Det funkade innan jag hade uppdaterat till SP2 (har nyss formaterat) Men nu kommer jag till välkomstskärmen och måste trycka på mitt namn för att komma vidare. ORKA!!!!

Snälla hjälp mig. *gah!*

sunkan
2006-12-27, 01:25
kontrollpanelen-->användarkonton-->inloggningsalternativ--> använd välkomstskärm?

Sonny
2006-12-27, 01:43
Asså, finns det någon anledning till att ha olika inloggningar förutom för att gömma all sin porr samt internet-historik?

sunkan
2006-12-27, 01:45
Asså, finns det någon anledning till att ha olika inloggningar förutom för att gömma all sin porr samt internet-historik?

småsyskon som fattar lite och ingenting om datorer bör inte stå som datoradministratörer så att ingen inställning i dator är som den ska vara efter 1h lek å klickande

dynamo
2006-12-27, 01:47

Jodå. Varje person får välja hur de vill att windows ska se ut.. man slipper bängla med separata profiler i mailprogram, separata favoriter, program som bara är installerade för vissa användare, minska rättigheter för barn/okunniga så att de inte förstör installationen, osv osv

Sonny
2006-12-27, 11:05
Jodå. Varje person får välja hur de vill att windows ska se ut.. man slipper bängla med separata profiler i mailprogram, separata favoriter, program som bara är installerade för vissa användare, minska rättigheter för barn/okunniga så att de inte förstör installationen, osv osvaah, ok då.

Empe
2006-12-27, 11:12
kontrollpanelen-->användarkonton-->inloggningsalternativ--> använd välkomstskärm?

det står ju klart och tydligt att varje användare måste skriva in sitt användarnamn för hand då. orka det. jag vill skippa hela skiten och komma rätt in i windows när jag trycker på knappen på datorn.

LadyG
2006-12-27, 11:24
det står ju klart och tydligt att varje användare måste skriva in sitt användarnamn för hand då. orka det. jag vill skippa hela skiten och komma rätt in i windows när jag trycker på knappen på datorn.

Deaktivera gästkontot också, har du bara ett aktivt konto kommer det att laddas in automatiskt. Så har jag gjort.

Bönne
2006-12-27, 11:36
Installerar man powertoys så går det lätt att fixa, liten omväg kanske, men bra program i övrigt och gratis.

Empe
2006-12-27, 22:32
Deaktivera gästkontot också, har du bara ett aktivt konto kommer det att laddas in automatiskt. Så har jag gjort.

funkade bajs så också. Jag har iofs ett till konto som inte syns på välkomstskärmen men som finns med när man kollar bland användarkontona.

Piranha
2006-12-27, 22:50
TweakUi är vad ni söker.

Guddi
2006-12-29, 01:20
start menyn->kör->skriv in "control userpasswords2". Sen är det bara att klicka ur den lilla rutan och välja ok så slipper du logga in.

Orsaken till att den finns där är helt enkelt att inte alla ska ha tillgång till din dator. Vill man gå ett steg längre i säkerheten så väljer man secure logon vilket innebär att man måste trycka ctrl+alt+del för att få fram inloggningsidan, detta hindrar någon från att lägga upp en falsk inloggningscreen och på så sätt sno ditt lösen.