handdator

Visa fullständig version : En liten historia från soliga småstaden Göteborg

carlsm
2006-12-26, 11:10
Igår kväll hade vi förfestat ett par timmar, för min del från 20:00 till 22:30 då taxbilarna kom för att köra ner oss till stan. Vi hade sagt Nivå men kön var omänskligt lång och vi kunde knappast "knô" in så många som vi var i VIP-kön. Istället valde vi Excet med något mindre kö. Ingen var väl överdrivet glad för det menmen det finns några sämre ställen än Excet. Vi köar ett tag och ägnar oss mest åt att snacka lite och hålla en kompis vaken så att han kan komma in.
Min lilla grupp om fem pers kommer sist fram till repet. Där säger en av vakterna direkt till min kompis som står först att "han är för full" pekar på mig utan att ens se på mig eller som de brukar göra fråga "hur var det här då?". Det var inget snack om saken, jag var tydligen aaaaalldeles för full, min bleke helsvenske kompis som stått och halvsovit i kön var det inga problem med (alla andra var i princip helsvenska utom jag). Inga problem med de andra heller som ägnat kvällen åt att dricka mycket mer än mig.
Det sägs "men ta en sväng runt kvarteret eller ät en burgare och kom tillbaks om 30 minuter". Jag frågar behöver vi köa igen då, "nej kom hit och prata med oss". Mina schyssta polare skiter i att gå in och vi är alla rätt förbannade på vaktasen. Min halvsovande svenske kompis går just genom dörrn.
Vi andra går och käkar och kommer tillbaks 30 minuter senare, en svullig vakt som ser ut som grisen Desmond (http://www.biotider.se/_Media/Filmer/31371_d1b4b800/poster.jpg), som inte ens sett mig förra gången säger på en gång "Nej han är ju likadan som förut". Jag försöker prata lite med honom men det går ju inte, ingen kan prata med vakter och vakter kan inte prata med någon.
Alla andra som gått in av oss kommer ut och vi drar till ett annat ställe.

Vad ska man gära/tänka i sådana situationer??

Longshot
2006-12-26, 11:34
Gilla läget, tyvärr. Finns vissa praktpuckon och såna människor är det inte ens värt att försöka ta en diskussion med.

iNCREDiBLE
2006-12-26, 11:39
De gör bara sitt jobb. Säger chefen (ägaren) att inga blattar släpps in ikväll så släpper man inte in några blattar eller?

Kwon
2006-12-26, 13:23
Carl, du vet väl att du ALLTID skall blondera håret när du skall ut o festa på stan? :D

Det där händer överallt Carl (inget att göra någonting åt) förutom nere på Kos, där ser dom alla kunder (oavsett färg) som gröna med dollartecken i fejjan istället, dvs alla e välkomna haha

Yankeee
2006-12-26, 13:24
Åk hem och hämta diverse tillhyggen sen spöar ni på vakterna när de går hem från jobbet.

Ryska_raketen
2006-12-26, 13:33
Men lol, du kanske hade för mycket bäbyface?

shadowfire
2006-12-26, 13:41

lol, RR har talat. *kissass*

coxie
2006-12-26, 13:45

:laugh:

carlsm
2006-12-26, 16:20
Yankee>>
Jo det hade ju varit nåt det..menmen. Hm, det påminner mig om när en polare fyllde 20 för åtta år sedan och knuffade ner en vakt, som skulle slänga ut honom, för en lång trappa och kom undan med det haha!

RR>>
Oh nej jag behöver ju inte ens visa leg längre....vilket iofs är lite synd kanske.

Kwon
2006-12-26, 16:22
Så, vad innebar denna händelse för dig Carl?

Du ska te Excet ikväll igen va? :D

Empe
2006-12-26, 16:29
Bandidos känns ju rätt uttjatat. poolia kanske? eller nån indrivningsfirma.

wintzell
2006-12-26, 16:57
Händer alla ibland. Dock bara när man nästan e nykter, och det kan appliceras på de flesta fall av detta jag sett/varit med om.

Allan
2006-12-26, 17:53
Man ska alltid anmäla till polisen om man anser att man diskrimineras. Även om man lägger ner ditt ärende kan man inte lägga ner alla ärenden, och så småningom kommer någon att sätta dit krogen.

Inzza
2006-12-26, 18:14

säger grabben som inte heller kom in på excet :D:D:D:D

Kwon
2006-12-26, 18:40
Är Excet Götets inneställe månne?

Det enda jag minns från mitt besök nere i Götet var Trädgårn och Feskekörka

TCOG
2006-12-26, 18:59
Håll dig borta från Avenyn, jag har varit överallt & det mesta suger. Ändra värt att nämnas är Park Lane men det brukar vara 25 & uppåt.

Gå till Chat Noir

Inzza
2006-12-26, 19:12
Håll dig borta från Avenyn, jag har varit överallt & det mesta suger. Ändra värt att nämnas är Park Lane men det brukar vara 25 & uppåt.

Gå till Chat Noir

så du rekomenderar en sketen porrklubb som ligger kilometer ifrån någon form av nattklubbsliv?

linnegatan är ett bra område, nära till Wandaz oxå om man är sugen på sådant efteråt. Även lätt att ta sig hem därifrån.

carlsm
2006-12-26, 19:19
Man ska alltid anmäla till polisen om man anser att man diskrimineras. Även om man lägger ner ditt ärende kan man inte lägga ner alla ärenden, och så småningom kommer någon att sätta dit krogen.

Jag försökte men fick först till svar "Men du kan ju inte ringa hit nu, vi har jättemycket". Andra gången lät det "Jaha, ja då får du ta och gå iväg till stationen på Skånegatan och göra en anmälan", Jag: "vad menar du? jag pratar med dig nu och du kan ju ta emot en anmälan, när nån snodde grejer från mitt gymskåp gick det över telefon", surf*ttan "Nä men det går inte, då får du gå till stationen", jag "Varför går det inte? Jag pratar med dig, jag betalar skatt för att kunna prata med dig och få hjälp", surkärringen: "Jag behöver minsann inte ta den här diskussionen med dig" sen lade hon på.

Och sådan jävla skitservice ska man betala för.

Yankeee
2006-12-26, 19:44
Sånt är livet i storstan.

Sheogorath
2006-12-26, 19:45
Jag försökte men fick först till svar "Men du kan ju inte ringa hit nu, vi har jättemycket". Andra gången lät det "Jaha, ja då får du ta och gå iväg till stationen på Skånegatan och göra en anmälan", Jag: "vad menar du? jag pratar med dig nu och du kan ju ta emot en anmälan, när nån snodde grejer från mitt gymskåp gick det över telefon", surf*ttan "Nä men det går inte, då får du gå till stationen", jag "Varför går det inte? Jag pratar med dig, jag betalar skatt för att kunna prata med dig och få hjälp", surkärringen: "Jag behöver minsann inte ta den här diskussionen med dig" sen lade hon på.

Och sådan jävla skitservice ska man betala för.

Fy FAN vad illa :(.

mathor
2006-12-26, 19:55
Det är naivt att tro att din polisanmälan gör någon skillnad. Det enda du kan hoppas på är att pressen tycker det är lönsamt att skriva en snyfthistoria om det så att det blir uppmärksammat och plötsligt otroligt prioriterat hos polisen/i rätten. Tyvärr för din del så har väl krogdiskrimineringschockvågen lagt sig för stunden, och har inget större nyhetsvärde.

Snake
2006-12-26, 19:58
Det är naivt att tro att din polisanmälan gör någon skillnad. Det enda du kan hoppas på är att pressen tycker det är lönsamt att skriva en snyfthistoria om det så att det blir uppmärksammat och plötsligt otroligt prioriterat hos polisen/i rätten. Tyvärr för din del så har väl krogdiskrimineringschockvågen lagt sig för stunden, och har inget större nyhetsvärde.

Klart den gör skillnad. Om det är fler än han som blivit behandlad så och alla dom också anmält det så kommer någon till slut rycka på ögonbrynen.

mathor
2006-12-26, 19:59
Klart den gör skillnad. Om det är fler än han som blivit behandlad så och alla dom också anmält det så kommer någon till slut rycka på ögonbrynen.

Hos polisen? Hehe.

Allan
2006-12-26, 21:02
Nej, det gör skillnad. Polisanmälningar som lagras upp kommer att finnas med vid återkommande bedömningar om krogarnas lämplighet, öppethållandetider, utskänkningstillstånd. Och oftast är det INTE så att ägaren sanktionerat vakternas attityd; ägaren har oftast inte sagt någonting om vilka som ska in utifrån ett etniskt perspektiv. Det är alltid vakten som tar det beslutet.

skaparn
2006-12-26, 21:49
Finns jazzhuset kvar? Om så gå dit.

Jag är helt med på att en polisanmälan har betydelse. Kanske inte stor men börjar det komma in 30 anmälningar på en krog kan inte ens en rassejävlasnutsvinduärenfascist undgå att höja ett ögonbryn och kanske vid tillfälle säga tjena till krogägaren. Allt har betydelse, för jag gissar att ingen krogägare vill ha oändligt med polisanmälningar på sig.