Visa fullständig version : Summera året som gått.
Hur har ert 2006 varit? Bra, dåligt?
För bra för att vart dåligt, för dåligt för att vart bra
Ryska_raketen
2006-12-25, 15:07
vaderna +-0
Håller med regus, lite mittemellan änna.
rememberence
2006-12-25, 15:11
jag har lärt mig en hel del, det mesta var svidigt ordentligt, så jag antar att det har varit ett bra år iaf
Jag hade ganska höga förväntningar. De har inte infriats, men in alles tycker jag det har varit ok. Inga riktiga toppenhändelser, men inga katastrofer heller. Har iofs träffat mycket trevligt nytt folk, främst härifrån, och det är ju alltid kul med nya bekantskaper.
Überbiffen
2006-12-25, 15:12
Större delen av det var katastrof. Arbetstider som knäckte mig totalt. Axelskada som gjorde saken ännu värre. Mindre depression första halvåret men sen började det bli lite bättre. Under hösten fick jag nya tider och kroppen har börjat återhämta sig. Jag kan sova om nätterna och ångesten är borta. Jag räknar med att 2007 blir betydligt bättre.
shadowfire
2006-12-25, 15:14
Ett bra år.
Ökad vikt: +11kg
Antal bilbyten: 1st
Antal flyttar: 1st
Löneutveckling: +3000:-
Antal nya dates: +/- 0
Antal mil körda privat: 2100
Antal utlandsresor: 1st
Känns som ett helt OK år! :thumbup:
Bra, utan tvekan. Ny tjänst på jobbet, utvecklats mycket som person, träningen är skitrolig (även om det inte händer så mycket :). Vad mer kan man önska? En dam kanske?
Bra, utan tvekan. Ny tjänst på jobbet, utvecklats mycket som person, träningen är skitrolig (även om det inte händer så mycket :). Vad mer kan man önska? En dam kanske?
Ny dammsugare?
shadowfire
2006-12-25, 15:22
Ny dammsugare?
:laugh:
Den tråden trodde jag verkligen yank hade slagit huvudet i något hårt...
njaa sådär.. fått en del besked från sjukhus osv som man kasnke inte ville ha, plus att ryggen strular. sen så gick jag ut gymnasiet i våras vilket jag inte ville göra heller, och nu jobbar man .. och jobbar ..och jobbar, får se
Det går fort när man har roligt och baserat på den teorin måste mitt 2006 varit jävligt bra. Unnar jag en stunds eftertanke åt det återstår den slutsatsen. :hbang:
Well, jag har fått fast anställning, köpt en lägenhet och varit i Thailand. Det har varit bra som fan. Det kändes inte ens dåligt att bli singel.
Träffat massa trevligt folk har jag gjort också. Bra skit!
Longshot
2006-12-25, 16:23
Det har varit ett mycket lyckat år. :thumbup: Jag älskar livet
Jag har fått fast jobb, flyttat, blivit singel, pajat ryggen.
Träningsmässig katastrof har det varit iallafall. Annars känns det rätt bra, har hunnit glömma det mesta som varit dåligt.
nytt universitetsprogram, nya kompisar, fått tjej, blivit singel, tränat bra, förlorat en kompis i bilolycka, utvecklats som person och mognat.. osv.
Jo fan, en del bakslag, men helt godkänt. Nästa blir bättre dock.
Det har varit grymt bra år för mig.
1. Tränat med världseliter i Kina.
2. Träffat många nya människor från alla världdelar.
3. Skaffat tjej
4. Fått lite mer distans till träning/kost
5. Skaffat ett trivsamt hem.
6. Kommit in i Universitet.
Det bästa är nog att jag har träffat så många nya människor, att världen inte är begränsad till Sverige även om det känns tryggare här. :)
Stor personlig och fysisk utveckling. Kärleken verkar gå bra också. Stabil ekonomi. Några tråkiga upplevelser och händelser.
Tagit studenten och skaffat mig ett jobb jag trivs med.
Så nju kan jag kravlöst njuta av livet i något år.:hbang:
well ganska kasst år träningsmässigt... tror inte jag har byggt så mkt alls, mkt som kom emellan.. nytt jobb , flytt mm. annars har året varit helt ok ändå!
Tricklev
2006-12-25, 18:00
Självklart har det varit ett bra år, jag styr ju mitt egna liv.
Självklart har det varit ett bra år, jag styr ju mitt egna liv.
Säger snubben som bor hemma hos mamma.
Löjtnant Blank
2006-12-25, 18:41
Jag har hunnit med att se Nya Zeeland och Italien, plus att jag har läst upp en hög ämnen till MVG. Dessutom bor jag i en ny, fräsch lägenhet. Jag är helnöjd med året i allmänhet och mig själv i synnerhet.
Me_Myself
2006-12-25, 19:02
Detta året har varit lite för tufft tycker jag. Hjärtesorg, familjekriser och kass hälsa. Men jag har nog blivit en lite klokare människa så någonstans får man vara tacksam för motgångarna.
2007 blir ljusare :thumbup:
Jag har blivit rikare och äldre, vad mer kan man begära?
Tricklev
2006-12-25, 20:12
Säger snubben som bor hemma hos mamma.
Det är irrelevant, om det är något man inte trivs med får man ta tag i det.
Nettot är positivt. Jag har flyttat från Umeå till Stockholm. Det är bra. Känns dock ibland som att jag tränar och tränar utan att det händer ett piss. Tror det är lite inbillning, men det lägger en sordin på helhetsintrycket av året.
mystic[-_-]
2006-12-25, 20:58
Fått jobb vilket är roligt och bra.
Träningen går ok men har en ganska jobbiga skada i ena benet som vägrar ge med sig. Samt att jag fortfarande är liten och fet gör det inte bättre :D
Förhoppningsvis blir 2007 bättre på alla plan
När jag tänker tillbaka på 2006 så minns jag inte mycket annat än de sista månaderna.
Augusti: Köpte en underbar lägenhet i bästa tänkbara läge tillsammans med världens snällaste pojkvän.
Oktober: Sambon drabbades av en hjärnsjukdom. Sen upptäckte att han bedragit mig under merparten av vårt förhållande. Avslutade förhållandet.
November: Fick veta att det var synnerligen elakartad cancer. Bodde med honom och stöttade honom tills jag höll på att krasha.
December: Packade kappsäcken och drog hem till föräldrarna. Och där är jag nu...
Slutsats: Detta året hamnar på andra plats i listan av dåliga år. 1999 toppar dock fortfarande listan med mordhot, inbrott, misshandel och en massa annat skrot.
När jag tänker tillbaka på 2006 så minns jag inte mycket annat än de sista månaderna.:(
Augusti: Köpte en underbar lägenhet i bästa tänkbara läge tillsammans med världens snällaste pojkvän.
Oktober: Sambon drabbades av en hjärnsjukdom. Sen upptäckte att han bedragit mig under merparten av vårt förhållande. Avslutade förhållandet.
November: Fick veta att det var synnerligen elakartad cancer. Bodde med honom och stöttade honom tills jag höll på att krasha.
December: Packade kappsäcken och drog hem till föräldrarna. Och där är jag nu...
Det är när någon berättar sånt där på festen som den tryckta stämningen brukar tarva ett "annars då?".
Jag tolkar det som att du hoppas på ett bättre 2007. Jag önskar dig ett gott nytt år.
Det är när någon berättar sånt där på festen som den tryckta stämningen brukar tarva ett "annars då?".
Jag tolkar det som att du hoppas på ett bättre 2007. Jag önskar dig ett gott nytt år.Hehe tack. Ja, jag funderar på att trycka upp en T-shirt där det står "Fråga mig inte hur läget är!!!!". Jag är ju så där besvärligt ärlig, och kan inte med att säga att det är bra när det inte är det. Sist försökte jag mig på ett "det duger" (med tanke på omständigheterna, tänkte jag) och fick till svar ett "Ja, men då kan man inte klaga". Jag fick bita ihop där.
2007 kommer garanterat att bli bättre. Det känns i alla fall riktigt bra.
Borde jag försöka hålla käften om det här under nyårsfirandet? :D
Borde jag försöka hålla käften om det här under nyårsfirandet? :D
Nej. Du står för nyårsbitterheten i Skåneland så tar jag tag i hufvudstaden.
Fast å andra sidan låter du inte så bitter. Jag lyckas bli bitter för att jag inte springer milen snabbt (efter ett drygt års uppehåll) medan du mer konstaterande radar upp livskriser på varandra utan samma tonfall.
Kunde väl ha varit bättre, men när man inser hur mycket skit alla andra har gått igenom inser man att man faktiskt inte borde klaga.
Hoppas på att 2007 blir ett jävligt bra år.
Nej. Du står för nyårsbitterheten i Skåneland så tar jag tag i hufvudstaden.
Fast å andra sidan låter du inte så bitter. Jag lyckas bli bitter för att jag inte springer milen snabbt (efter ett drygt års uppehåll) medan du mer konstaterande radar upp livskriser på varandra utan samma tonfall.Det är dåligt med bitterheten för närvarande, men jag förväntar mig att den kommer att ta mig med storm vilken dag som helst! Jag kommer givetvis att låta kolo förstå detta när det inträffar.
eleni: Låt inte andras olycka hindra dig från att klaga, ffs!!!
eleni: Låt inte andras olycka hindra dig från att klaga, ffs!!!
Ens egna problem känns som små skitproblem när man jämför med hur andra har det. Känns fel o gnälla då :(
Ens egna problem känns som små skitproblem när man jämför med hur andra har det. Känns fel o gnälla då :(
Vafan är det du gör nu då om inte gnäller?
Vafan är det du gör nu då om inte gnäller?
Jag gnäller över att jag inte har större/värre problem i mitt liv. *rolleyes*
Jag gnäller över att jag inte har större/värre problem i mitt liv. *rolleyes*
Du gnäller för att du inte får gnälla, stfu plz.
Jävla gnällande på dig med tycker jag. :smash:
Jävla gnällande på dig med tycker jag. :smash:
Självklart, jag skäms inte.
Lägg därtill att ingen sagt till henne att hon inte får gnälla.
Det är hög nivå på gnällandet när man gnäller över inbillat gnällförbud. Utan att erkänna det.
Yankee är enormt gnällig just nu tycker jag.
Riktigt charmtroll! :)
Spankeees bränsle är gnällandet
Det va själva fan vad ni gnäller ikväll *cry*
Gnäll är verbalisering av negativa åsikter om något, utan förslag på vad man ska göra åt problemet.
Oftast gnälls det för gnällandets skull, för att den som gnäller upplever en situation som jobbig, och därför avreagerar sig genom att beklaga sig upprepat och eller ihållande (http://sv.wikipedia.org/wiki/Gn%C3%A4ll)
Amen! Jag är på.
För övrigt är detta träff #4 på "gnäll" vid bildgoogle-sökning.
http://wajden.sprayblog.se/upload/051013_teaser_puff.jpg
Fanken vilket sönderspammande av den här tråden jag bidrar till.
internethjälten
2006-12-25, 22:16
Har väl varit ett rätt hyggligt år i helhet, har funnits
en del svackor men även ett par höjder.
Några saker jag minns så här på rak arm är väl att
efter bytt gym, mobiltelefon, bil samt ändrat lite vanor
i vardagen så fanns det helt plötsligt 1100 kr mer över
varje månad att leva för.
Sålde en kär ägodel med, tror jag gjorde rätt där... :-S
Fanken vilket sönderspammande av den här tråden jag bidrar till.
Ja, det är väldigt beklämmande. Förstöra min fina tråd.
Ditt as. *mini*
Ja, det är väldigt beklämmande. Förstöra min fina tråd.
Ditt as. *mini*
Hädanefter ska jag bara svara:
Hädanefter ska jag bara svara:
Jag kan svara med en bild på en viss kolomedlem och en viss kvinnlig proffsbyggare. *whistle*
Jag kan svara med en bild på en viss kolomedlem och en viss kvinnlig proffsbyggare. *whistle*
Argh! Du är mäktig med den i din ägo. Det var hon också. Jag var så dvärgad.
Argh! Du är mäktig med den i din ägo. Det var hon också. Jag var så dvärgad.
Ooooo ja. :D
För att försöka rädda tråden så:
Året har väl överlag varit bra.
På det personliga planet så var det både upp och ner för att sen plana ut.
Träningsmässigt har året varit det sämsta på länge. Skador och avbrott följde varandra. Är fortfarande sönder i ena axeln, jag vill köra ordentligt, men inte går det.
Uppdragen inom SKKF har blivit fler. Jag har varit och dömt i Danmark (Loaded Cup) och på DC, varit huvuddomare på NOGP, SM i AF, SM i BB, NM och FF. Sitter med i domarkommitén, blivit ledamot sen Wiklund hoppat av (vi får se om jag sitter kvar efter årsmötet) och kommer inför nästa år ha hand om all licenshantering. Sitter kvar som ordf i gymmet hemma. Ideellt arbete rockar. :hbang:
Träffat mycket nytt och trevligt folk under året (även mina "gamla" vänner såklart :love: ). Koloträffarna i somras var verkligen roliga.
Blir bara min infraspinatus bra så kommer 2007 att bli grymt.
Vill se mer av den kvinnliga proffsbyggaren...nu! :D
Vill se mer av den kvinnliga proffsbyggaren...nu! :D
Det är inte din proffsbyggare.
Denna är mörkhårig och kommer från Göteborg.
Ja, jag funderar på att trycka upp en T-shirt där det står "Fråga mig inte hur läget är!!!!". Jag är ju så där besvärligt ärlig, och kan inte med att säga att det är bra när det inte är det.
Det där summerar mitt 2006 rätt bra, jag brukar inte heller säga att det är bra.
Ett knep är: "Kunde varit bättre, eller sämre." Det kan bli sämre. Många har tyckt det var tänkvärt när jag sagt det.
Enklare: "Både Och." Gäller för mig i alla fall.
Fast man får ju ta hänsyn till hur länge man känt personen.
* Ens barndomsvänner (30 år) kan man vara ärliga mot åtminstone till den graden att det går att säga om det inte är bra, och även varför.
* Gymreceptionisten (1/2år) säger jag kanske "Det är ok."
* Sedan träffar jag på folk ofta som jag inte känner alls, och de undrar ändå. Då brukar jag säga att det är bra, med tanke på att de underförstått inte vill veta något annat än max ett par timmar tillbaka :)
Det är inte din proffsbyggare.
Denna är mörkhårig och kommer från Göteborg.
Haha....:thumbup:
Sheogorath
2006-12-25, 22:50
Väldigt spännande.
Bröt min utbildning (biolog)
Planerade att bli läkare
Träffade Anna
Planerade att bli polis
Bestämde mig för att bli sjukgymnast
Har gainat fett med muskler
Väldigt jobbigt år (ni som vet, ni vet). Väldigt spännande. Och det verkar sluta bra som fan faktiskt.
Haha....:thumbup:
Men bara för din skull Henke. :)
Mitt bästa år i mitt liv, på långa vägar.
Extremt utmanande, utvecklande och bra jobb, äntligen hittat rätt i arbetslivet, plus en bra lön.
Köpt ny lägenhet som redan efter 2 veckor känns som hemma, här kommer jag att trivas.
2:a på SM, mitt livs första medalj på ett SM.. kul värre.
Massor med spännande och roliga resor under året, Skottland, Kina, Ungern, Italien, Spanien...
Coachade Linda till en 2:a plats på VM...
Sen toppen på alltihopa.. att gifta mig med min älskade slår allt ovanstående med hästlängder...
I min värld hade en av ovanstående saker medfört ett lyckat år.. 2006 var grymt. Nu är väl problemet att det kommer bli svårt, eller omöjligt att ha ett lika lyckligt och framgångsrikt 2007. *screwy* Men även 2007 kommer att börja bra.
Men bara för din skull Henke. :)
Såja....nu börjar det likna något. Tack för den! :)
Träningsmässigt har det överträffat mina vildaste fantasier många gånger om inför året i övrigt har det väl rullat på, ett ganska trevligt år överlag :)
Har gainat fett med muskler
Hur ska det där tolkas?
Jag skymtade för övrigt en RIKTIGT SNYGG BILD i tråden. Grofv! Jörgens kamera är som alla andra. Lägger på minst tre kilo.
Hur ska det där tolkas?
Jag skymtade för övrigt en RIKTIGT SNYGG BILD i tråden. Grofv! Jörgens kamera är som alla andra. Lägger på minst tre kilo.
Är det därför personen som står vid sidan inte syns mer?
Sheogorath
2006-12-25, 23:17
Hur ska det där tolkas?
Vilken bild? :confused:
(det ska förövrigt tolkas som att jag gainat fett med muskler och fett, som jag nu håller på att deffa bort :D)
Jag har hunnit med att se Nya Zeeland, plus att jag har läst upp en hög ämnen till MVG. Dessutom bor jag i en ny, fräsch lägenhet. Jag är helnöjd med året i allmänhet och mig själv i synnerhet.
Grymt:D Vilka städer var du i? :D
Mitt bästa år i mitt liv, på långa vägar.
Extremt utmanande, utvecklande och bra jobb, äntligen hittat rätt i arbetslivet, plus en bra lön.
Köpt ny lägenhet som redan efter 2 veckor känns som hemma, här kommer jag att trivas.
2:a på SM, mitt livs första medalj på ett SM.. kul värre.
Massor med spännande och roliga resor under året, Skottland, Kina, Ungern, Italien, Spanien...
Coachade Linda till en 2:a plats på VM...
Sen toppen på alltihopa.. att gifta mig med min älskade slår allt ovanstående med hästlängder...
I min värld hade en av ovanstående saker medfört ett lyckat år.. 2006 var grymt. Nu är väl problemet att det kommer bli svårt, eller omöjligt att ha ett lika lyckligt och framgångsrikt 2007. *screwy* Men även 2007 kommer att börja bra.
"Bara" en pallplats på nästa års SM så har du grejat 2007 också :thumbup:
Men även 2007 kommer att börja bra.
Om du nu skulle få förhinder så kan jag (helt osjälviskt såklart) ställa upp i din plats på resan. Det är inga problem. :cool:
Om du nu skulle få förhinder så kan jag (helt osjälviskt såklart) ställa upp i din plats på resan. Det är inga problem. :cool:
:cool: Kanske ska prioritera ett visst möte istället och skicka iväg dig... :D
:cool: Kanske ska prioritera ett visst möte istället och skicka iväg dig... :D
Jag ställer upp Mats, det vet du. :thumbup:
Året började bra för mig (oss), men sen har det bara blivit sämre och sämre. :(
Har dragits med förkylningar, bältros, febertoppar, nästäppa och annat trams sen dieten slutade i oktober.
Vi fick brev om stämning från de som köpte vårt hus för över ett år sen, vi har förlorat massvis av pengar på aktier/fonder eftersom Peter lyssnar på andra och inte till på sin magkänsla.
Jag har blivit diagnostiserad med utbrändhet tack vare mina inkompetenta arbetskamrater som "tvingar" mig att dra tyngsta lasset för att filialen ska fungera.
Men, jag gör som jag alltid gör: Samlar kraft och kommer igen! :)
Varit ett trevligt år, träffat roliga människor, ekonomin har varit riktigt bra, klarat alla tentor och träffat en ny flicka. Har även lyckats få se lite nya ställen i världen.
Men, jag gör som jag alltid gör: Samlar kraft och kommer igen! :)
Naturligtvis. Vad finns det för andra alternativ?
GO STUMPIS (och Peter). :hbang:
Varit ett skit år,Hade funnit mitt livs kärlek trodde jag men som svek mig ordentligt. Har haft det tungt i skolan och allmänt jobbigt.Men nu ser det redan bättre ut,ska flytta till ett nytt hus som håller på att byggas,åker på semester i juni.träningen går bra,jag tar tag i saker som jag velat göra sedan länge...och jag har många fina vänner som jag träffat och jag har trots att jag inte trodde att det kunde bli så haft en kanón jul!*cupid* SÅ jag har en väldigt positiv inställning till det kommande året.:)
High1ander
2006-12-26, 22:57
Blandat.
Rest runt till USA, Mexico, Chile, Argentina o Urugay.
Hade ett förhållande som tog slut precis innan jul, vilket sög/suger jävligt mycket.
Jag kunde inte träna nått under hela hösten :(
Min första tanke är ett år som inte kommer gå till historien.
Men när jag tänker efter har det hänt en hel del trevliga saker.
I bakspegeln har det varit ett väldigt långt år utan några eg riktiga lågvattenmärken och några toppar.
Så jag är nog ganska nöjd utan att vara i extas.
Helena B
2006-12-27, 01:00
Godkänt med en guldstjärna i kanten, eftersom det blev en sådan bra avslutning på året.
året började med att jag gick3:an på gymnasiet och livet lekte ända fram tills 7 augusti du jag började med lumpen då helvetet bröt lös men det blir mycket bättre och bättre .Hoppas bara att de få dagar som är kvar av året blir ett stort nöjje.
Säger blandat jag med.
Hade ett förhållande som tog slut i slutet av april, vägen fram till studenten blev inte lika lysande som tänkt tack vara det... Skönt gå ut skolan, sommaren var godkänd men en härlig avslutning med en vecka utomlands på det.
Började jobba veckan efter det, fick heltid 1a november och harvar på sen dess på ett jävla skitjobb. Mitt studieintresse var 0 i våras, nu sitter jag och kollar på tänkbara program...Samt ångrar de 3 bortkastade åren i gymnasiet som man bara sov sig igenom.
Träningsmässigt är det först nu sista 3 månaderna som jag kört seriöst, ätit upp mig några kilon och ökat endel, före det var det mest underhållsträning i olika långa/korta intervaller. Ska utomlands 3 veckor nu efter nyår därefter tar vi nya tag igen!
Tror och hoppas och SKA se till att 2007 blir ett riktigt toppenår... Banne mig :D
Träningsmässigt plusminusnoll i stort sett, vilket nästan får klassas som minus. Övriga saker har också varit plusminusnoll. Ganska tråkigt alltså.
Inte gjort mycket, allmänt slappat och festat. Tror att kanske 2007 blir mitt sista år i Sverige.......
Träningsmässigt har det varit mycket dåligt.
Beror lite på. 2005 slutade med att jag blev chef och skaffade flickvän, svårt att slå det. 2006 blev det plugga och flytta ihop med tjejjen. Tjejjen har verkligen dragit upp kvaliten på det här året, utan henne vore det helt bortkastat.
Träningen har väl varit ok, känns dock som om resultaten inte är proptioneliga mot jobbet jag lagt ned men men.. Skulle aldrig fortsätta träna om jag inte tyckte det var så kul.
Räknar med att 2007 kommer äga. Året kommer börja med deff och sedan vara med i bästa fysiken. Nytt jobb också nu i början av året troligen tätt följt av (förhoppningsvis) komma in på polishögskolan. Har höga tankar om 07.
Hej! Har varit ett helt okej år! Det enda jag gjort som är något värt att nämnas är väl att jag började träna 06. Hoppas att jag fortsätter i många vältränande år:) Har ökat i alla muskelgrupper vilket är ganska förståeligt då jag började iår.
Andreas
Krille 87
2006-12-27, 02:32
2006 har varit de tyngsta hittils för min del, har varit jättemycket prövningar, och det har svidit ordentligt! Men är ändå jättestolt över mig själv för att ha gått igenom det här med huvudet så högt. Jobbet har gått jättebra, fick faktistk ett nytt jobb idag, regionschef, vilket inte är fy skam när jag jobbat i 3 månader snart.. Men 2007 blir definitivt bättre, ingen tvekan :thumbup:.. Sov gott folket å kör hårt!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.