Visa fullständig version : Skydivers: Hur många finns det på Kollo?
Instructor Pyro
2006-12-25, 01:35
Finns det fler fallskärmshoppare på Kollo? Jag kan väl knappast vara den enda på Kollo som gillar att hoppa ur ett flygplan?
Skriv gärna vilken klubb ni är medlemmar i, antal hopp, hk/rigg och om kör FS eller Friflygning?.....eller kanske CF?
Själv så är jag medlem i Stockholms Fallskärmsklubb, har ännu inte egen rigg. Gick AFF-kursen i augusti/september och har endast 3 hopp efter utbildning. Topphastighet i frifall: 296 km/h (enligt min ProTrack).
// Eric - Instructor Pyro
känner du till jens thögersen?
Jag är gammal bekant med honom
Instructor Pyro
2006-12-25, 01:45
känner du till jens thögersen?
Jag är gammal bekant med honom
Nej tyvärr, hoppar han i SF? Det finns flera jens i SF men jag känner inte igen thögersen.
Hoppar du också?
Überbiffen
2006-12-25, 02:30
Jag blev slängd ur ett Cessna när jag var 9 år gammal (1992). Enda gången "jag" har hoppat.
Om jag kommer ihåg rätt årtal.. det var länge sen.
Edit:
Cessna 207
3000m
23 juli 92
Halmstad fpl
shadowfire
2006-12-25, 10:19
Är föredetta fallskärmshoppare, sundsvalls fallskärmsklubb. Dock flera år sedan jag gjorde sista hoppet nu.
Blue skies!
Instructor Pyro
2006-12-25, 12:04
Jag blev slängd ur ett Cessna när jag var 9 år gammal (1992). Enda gången "jag" har hoppat.
Om jag kommer ihåg rätt årtal.. det var länge sen.
Edit:
Cessna 207
3000m
23 juli 92
Halmstad fpl
+1
Tandemhopp som 9-åring = Respekt! :bow:
Jag trodde det fanns åldersgräns på 15 år ...eller kanske 16.
Instructor Pyro
2006-12-25, 12:06
Är föredetta fallskärmshoppare, sundsvalls fallskärmsklubb. Dock flera år sedan jag gjorde sista hoppet nu.
Blue skies!
Vad hade du för cert? Gjorde du några hopp från luftballong eller helikopter?
Blue Skies!
grabben i skogen
2006-12-25, 13:55
jag har slängt ut tusentals hoppare när jag flugit. men det räknas kanske inte :)
Låg på FJS när det begav sig.
Lelle Pelle
2006-12-25, 14:44
Coolt, dit ska jag med, om jag nu klarar extramönstringen. Men det blir nog inga större problem hoppas jag :)
Instructor Pyro
2006-12-25, 15:00
;) Ville du inte fortsätta hoppa efter FJS? Det är ju grymt kul! Från vilka höjder fick ni hoppa? Har hört från en medlem i min klubb som är FJS:are att man bara hoppar från låg höjd i lumpen?
Tänkte prova på glidflygning och fallskärmshopp till våren/sommarn.
shadowfire
2006-12-25, 15:10
Vad hade du för cert? Gjorde du några hopp från luftballong eller helikopter?
Blue Skies!
nix, inga hopp utöver det vanliga från flygplan, så varken base jump eller luftballong... :) ... gick den långa kursen och inte AFF.
Obeskrivlig känsla o leka i det fria falllet med Alnön och havet under sig, för att sedan dra ut skärmen och glida i solnedgången... obeskrivligt!
Antar att du har sett filmerna Drop Zone och Cutaway?
Instructor Pyro
2006-12-25, 15:57
nix, inga hopp utöver det vanliga från flygplan, så varken base jump eller luftballong... :) ... gick den långa kursen och inte AFF.
Obeskrivlig känsla o leka i det fria falllet med Alnön och havet under sig, för att sedan dra ut skärmen och glida i solnedgången... obeskrivligt!
Antar att du har sett filmerna Drop Zone och Cutaway?
Cutaway har jag sett på klubbens gamla storbilds tv, en gammal back projection. Drop Zone har jag inte sett än.
Ja, det fria fallet slår det mesta! Så härligt....o som du säger, en obeskrivlig känsla...det måste upplevas! På mitt tredje AFF-hopp så drog jag skärmen i moln på 1500 m, låg kvar i molnen ner till ca 900 m...som att vara i ett rum utan fönster...bara moln, nästan vindstilla...underbart!
Efteråt så skrattade jag o instruktörerna åt det....det var roligt att se dom försvinna neråt i molnen.
grabben i skogen
2006-12-25, 16:07
Smart att dra i moln... mot reglerna dessutom.
Instructor Pyro
2006-12-25, 16:16
Tänkte prova på glidflygning och fallskärmshopp till våren/sommarn.
;) låter härligt! Ska du hoppa tandem eller gå en kurs?
Instructor Pyro
2006-12-25, 16:28
jag har slängt ut tusentals hoppare när jag flugit. men det räknas kanske inte :)
Är du pilot? Civil/Trafikflygare eller i Flygvapnet?...flyger du C130's kanske?
grabben i skogen
2006-12-25, 18:26
Är du pilot? Civil/Trafikflygare eller i Flygvapnet?...flyger du C130's kanske?
jag flyger i en klubb i södra sverige
Instructor Pyro
2006-12-25, 18:48
:thumbup:
Hur många år har du varit pilot? ...o hur länge har du flugit i fallskärmsklubben?
;) låter härligt! Ska du hoppa tandem eller gå en kurs?
Ingen aning, troligtvis kurs :D Verkar vara jävligt grymt iaf :D
Hoppade for forsta gongen pa julafton i Puerto Escandido Mexico. Vi hoppade fran 6000 meter. Var riktigt ballt, ar grymt sugen pa att gora det igen, men ar ju ratt so dyrt. Ska kanske ta en kurs senare, so det blir billigare per hopp.
Hoppade Tandem i somras, god damn vilken känsla :D.
Får se om jag hinner med någon kurs till sommaren.
Instructor Pyro
2006-12-26, 23:22
Ingen aning, troligtvis kurs :D Verkar vara jävligt grymt iaf :D
Härligt o se att det finns så många som funderar på att börja hoppa! ;)
Vi behöver bli fler aktiva hoppare i vår sport, inte bara folk som går en kurs o sen lägger av. Lyckas vi få in fler i sporten, så kan vi hålla de redan låga hopp-priserna nere. Sverige har mycket låga priser även internationellt sett.
Så kom igen nu...varför sitta kvar i flygplanet när man kan hoppa ut o ha kul?!! ;)
Någon som testat glidflygning?
Ser sjuuuukt skönt ut:hbang:
grabben i skogen
2006-12-27, 02:15
:thumbup:
Hur många år har du varit pilot? ...o hur länge har du flugit i fallskärmsklubben?
började flyga 1989 - segel
motorflyg 1992
trafikcert 1998
började flyga hoppare 1998 också.
Überbiffen
2006-12-27, 11:30
Skånes Fallskärmsklubb ?
grabben i skogen
2006-12-27, 14:46
Skånes Fallskärmsklubb ?
fhs
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.