handdator

Visa fullständig version : Fast i Skellefteå.

Shakemynuts
2006-12-23, 11:16
Hur tar man sig till Stockholm från Skellefteå utan pengar?
Missade mitt flyg. Det går tydligen ingen flygbuss på lördagar, jag har 120kr.

Jag fyller ju även år idag och missar min egen födelsedagsfest med släkten. Blir 20. *cry*

Visst har jag otur ofta. Men det här tar fan priset.

heltzonicka
2006-12-23, 11:19
Hur tar man sig till Stockholm från Skellefteå utan pengar?
Missade mitt flyg. Det går tydligen ingen flygbuss på lördagar, jag har 120kr.

Jag fyller ju även år idag och missar min egen födelsedagsfest med släkten. Blir 20. *cry*

Visst har jag otur ofta. Men det här tar fan priset.

Ouch!

King Grub
2006-12-23, 11:19
Jag har inget svar på frågan, men grattis på födelsedagen, i allt elände! http://bestsmileys.com/party/4.gif

sunkan
2006-12-23, 11:21
pengar måste du ju kunna få låna av släkt eller dyl. du fyller ju trots allt år

fat_joe
2006-12-23, 11:22
Ring nån kompis och hör om du kan låna, och be han/hon sätta in pengar på ditt kort.

Kwon
2006-12-23, 11:22
Ring släkten eller har du ingen telefon/inga nummer alls?

Shakemynuts
2006-12-23, 11:25
Det är ju också del av oturen. Jag har ingen telefon, den gick sönder igår. :)
Min reservtelefon fick min mormr.

Och, jag är ju ensam här uppe, jag bor i studentlägenhet, all min släkt bor i Stockholm och det är helg så det går inte att föra över pengar så vitt jag vet.
Alla mina grannar osv har åkt hem, jag bodde kvar här 1 vecka längre nu för att jobba.
Dock PRAKTIK via skolan, så jag får inga pengar där hehe.

sunkan
2006-12-23, 11:26
driver du med oss eller hur har du lyckats igentligen:D

Shakemynuts
2006-12-23, 11:28
Driver inte det minsta tyvärr.
Jag önskar jag drev.
Går det att skicka över pengar på nätet på helger? isåfall kan jag åtminstone åka hem med buss inatt möjligtvis. 14 timmar hehe. Aj

Loke
2006-12-23, 11:29
Lifta då? Gå till en vägkrog eller nåt, titta efter folk som verkar vara på väg någonstans och fråga om de ska söderut. Dra din snyfthistoria och fråga om du får åka med. Det kanske funkar, vad vet jag.

heltzonicka
2006-12-23, 11:31
Om man har "samma" bank tex handelsbanken så går väl en överfäring via internet direkt?, kan vara idé att kolla upp.
Annars är det ju bara att lifta med tomten imorgon, han svischar nog förbi med sin släde.

Shakemynuts
Ja, lifta är ju ett alternativ. :D

regus
Time for some cardio. :)

Grattis på födelsedagen btw!

skaparn
2006-12-23, 11:37
Här har man suttit en buss i över tio timmar för att ta sig från Stockholm till Skellefteå och så gnäller du över att du redan är här!!??

Otacksamma slyngel. Ut på stan och prata nasalt ("men tjaba, ä du åh hemma") och besök Station 8 ikväll ska du de att julstämningen infinner sig.

Shakemynuts
2006-12-23, 11:37
Det är ingen här från forumet från norrlandsområdet som ska ner? :naughty:
Väl nere i Stockholm kan jag fan betala hur mycket som helst för skjutsen.

:Virro

Angel
2006-12-23, 11:41
men jösses knata till en telefon, ring och be dom föra över pengar och sedan sätt dig på flyg/buss/tåg

Angel
2006-12-23, 11:41
alt. ta ett SMS-lån

Shakemynuts
2006-12-23, 11:43
men jösses knata till en telefon, ring och be dom föra över pengar och sedan sätt dig på flyg/buss/tåg

Går det att föra över pengar på helg då?

Yankeee
2006-12-23, 11:45
Går det att föra över pengar på helg då?

Mr.Tafatt, vad sägs om att ringa och försöka? Vad tror du händer om det inte går?

Shakemynuts
2006-12-23, 11:47
Mr.Tafatt, vad sägs om att ringa och försöka? Vad tror du händer om det inte går?

Jag har fortfarande ingen telefon. :)

Kwon
2006-12-23, 11:47
Jag har en idé Nuts

Detta är ju början på en lång vänskap, allt i julens anda.

Du lånar slantar alt får skjuts av en Kolo-medlem från Skellefteå som får pengarna tillbaka vid ankomst (+ en bonus)

Detta kan som sagt vara början på en lång och fin vänskap.

Vilka Kolo-medlemmar bor i Skellefteå? Börja skicka PM:s!

Yankeee
2006-12-23, 11:48
Jag har fortfarande ingen telefon. :)

NÄ MEN HUR LÖSER MAN DET ENKLAST==!"=!"=!???

Shakemynuts
2006-12-23, 11:49
Vad sägs om att låna en?

Ja, jag kan ju springa ut och leta efter någon förbipasserande. Men det känns inte som reservplan hehe.

Shakemynuts
2006-12-23, 11:50
Jag har en idé Nuts

Detta är ju början på en lång vänskap, allt i julens anda.

Du lånar slantar alt får skjuts av en Kolo-medlem från Skellefteå som får pengarna tillbaka vid ankomst (+ en bonus)

Detta kan som sagt vara början på en lång och fin vänskap.

Vilka Kolo-medlemmar bor i Skellefteå? Börja skicka PM:s!

Haha fin idé. Men, ingen kan lita på mig då ingen känner mig här och om jag ska lämna nån form av pant kan ju jag inte lita på denne heller.

Allan
2006-12-23, 11:51
Du har ju uppenbarligen tillgång till en dator. Leta upp nån sida där du kan skicka SMS och få kontakt med nån släkting så kan ni väl kommunicera med datorerna. Det är ju inte svårare än att släkten köper din biljett och du bara hämtar ut den.

Kwon
2006-12-23, 11:52
PM:a Sunkan tex.

Har vi fler medlemmar från Sollefteå?

Lillgrabben
2006-12-23, 11:52
Ja, jag kan ju springa ut och leta efter någon förbipasserande. Men det känns inte som reservplan hehe.

Annars kan du ju förstås se om du hittar en telefonkiosk du kan ringa från.

Jag tror det finns ett par på torget, vid pressbyrån samt ngn på Anderstorp.

Shakemynuts
2006-12-23, 11:55
Du har ju uppenbarligen tillgång till en dator. Leta upp nån sida där du kan skicka SMS och få kontakt med nån släkting så kan ni väl kommunicera med datorerna. Det är ju inte svårare än att släkten köper din biljett och du bara hämtar ut den.

Där sa du något.
Att nån i Stockholm köper biljetten men jag hämtar ut den.
Då är det bara att hoppas att dom skriver ut den, bussar vet jag iallafall de flesta tar cash betalning härifrån. Alternativt att man köper på deras kontor. Men då får man en biljett i hand och då fungerar det inte.

Jo, alltså jag pratar med både min mamma och pappa via msn just nu och vi försöker lösa detta.

Skellefteå, inte Sollefteå! :D Ganska vanligt att blanda ihop

Allan
2006-12-23, 11:55
Om du kan några telefonnummer utantill förstås. Det är ju en utdöende förmåga!

michael
2006-12-23, 11:56
Proper preparation and planning prevents poor performance

daja
2006-12-23, 11:58
Driver inte det minsta tyvärr.
Jag önskar jag drev.
Går det att skicka över pengar på nätet på helger? isåfall kan jag åtminstone åka hem med buss inatt möjligtvis. 14 timmar hehe. Aj

Om ni har samma bank sker transaktionen omedelbart vad jag vet, i annat fall kan det ta upp till två dagar.

BigForre
2006-12-23, 11:59
Haha är det inofficiella VM i handlingskraft som du har startat? Några har redan påpekat den, men måste bara fortsätta...har redan tänkt på ett tiotal alternativ på lösningar innan jag äns ögnat igenom tråden. Det är nog bäst att inte skriva dem, det verkar som om du är i behov av att öva upp din kreativa sida en aning...lycka till och grattis på födelsedagen!!

Kabuto
www.hitta.se funkar annars väldigt ofta och bra :)

Lillgrabben
Om du kan några telefonnummer utantill förstås. Det är ju en utdöende förmåga!

Konstigt egentligen.

Jag tycker det går mkt snabbare att knappa in siffrorna direkt i telefonen än att leta upp rätt nummer i telefonens nummerregister. Men då har ju jag iofs ganska bra sifferminne.

Shakemynuts
2006-12-23, 12:04
Haha är det inofficiella VM i handlingskraft som du har startat? Några har redan påpekat den, men måste bara fortsätta...har redan tänkt på ett tiotal alternativ på lösningar innan jag äns ögnat igenom tråden. Det är nog bäst att inte skriva dem, det verkar som om du är i behov av att öva upp din kreativa sida en aning...lycka till och grattis på födelsedagen!!

Sen så är tyvärr min situation lite annorlunda. Lite mer invecklat än all denna otur.
Men driv på du, jag bryr mig inte speciellt mycket.

Allan
2006-12-23, 12:07
Be mamma ringa Swebus och ordna det hela. Och ja, mamma kan betala biljetten, du får ett bokningsnummer och kan åka. Fixa det här nu...

Shakemynuts
2006-12-23, 12:08
Be mamma ringa Swebus och ordna det hela. Och ja, mamma kan betala biljetten, du får ett bokningsnummer och kan åka. Fixa det här nu...

Jo det är väl antagligen det jag gör. Jag håller på kollar bussbolag as we speak.
Men Swebuss hade inget till Skellefteå.

Kwon
2006-12-23, 12:08
Du måste fixa detta nu ShakeNuts!

Vi vill INTE att du firar födelsedag och jul ensam i din studentbostad!

Kör hårt!

jakke
2006-12-23, 12:12
Jo det är väl antagligen det jag gör. Jag håller på kollar bussbolag as we speak.
Men Swebuss hade inget till Skellefteå.

Kustbuss till umeå och sedan finns Y-buss till sthlm.
Alt. är att åka kustbuss till Sundsvall och sedan x2000.
Kolla sj.se för resor från Skelleftio till Stochholm..

BigForre
2006-12-23, 12:13
Har du ingen mobil? En telefon kan du få tag i hur lätt som helst, hade inte tvekat att ringa på hos någon okänd för att fråga om det genom att förklara situationen, eller lättare gå förbi ett företag, affär eller dyl. Ta reda på nummer till folk bli inga problem, du har internet. Borde lyckas få tag i någon om du har internet för övrigt. Sms via internet för att få tag i någon att maila med om du inte sitter med msn. Ta redan på någon polare som har samma bank som dig, som nämnts tidigare går överföringarna direkt vid samma bank, men tar ett par dagar ananrs om det är olika banker. Ställ dig och lifta. Vad kostar en biljett med buss till Stockholm? Försök förklara din situation nere på stationen, många skulle nog låta dig åka med. Har du något du kan pantsätta för att få tillgång till pengar ananrs? Får du inte ut en biljett försten, gå fram till busschaffören och dra samma grej för att se om de låter dig följa med. Har du inget bankkort eller dyl få ta en polare som kan möta upp i stockholm med kontanter, vilket du förklara för busschaffören efter din snyfthistoria. Ahhh.....kör hårt....nu ska jag dra iväg och träna med polarn...återigen grattis på födelsedagen...

Shakemynuts
2006-12-23, 12:20
Kustbuss till umeå och sedan finns Y-buss till sthlm.
Alt. är att åka kustbuss till Sundsvall och sedan x2000.
Kolla sj.se för resor från Skelleftio till Stochholm..

Jo, antagligen blir det så att jag tar Kustbussen ner till umeå.
Sen Ybuss därifrån.
Det går tydligen att föra över pengar om man har samma bank så jag ser om någon har samma nu så de kan föra över.
Isåfall kan jag vara nere i stockholm kl 6 imorrnbitti.

Kwon: Tack för peppen! :D

Lillgrabben
2006-12-23, 12:20
http://www.tabussen.nu/

http://www.samtrafiken.se/norrland/

polaren
2006-12-23, 12:48
Flyglifta brukar gå på 300kr till stockholm när man är upp till 23 år gammal. Jag skulle ha kunnat låna dig pengar om jag hade haft orken att ta mig till stan, nu har jag inte det ;)

Men fixa så att mor och far för över några hundralappar så är du snart på arlanda ska du se :thumbup: Om det går några flyg det vill säga.

jakke
2006-12-23, 12:53
Flyglifta brukar gå på 300kr till stockholm när man är upp till 23 år gammal. Jag skulle ha kunnat låna dig pengar om jag hade haft orken att ta mig till stan, nu har jag inte det ;)

Men fixa så att mor och far för över några hundralappar så är du snart på arlanda ska du se :thumbup: Om det går några flyg det vill säga.

aalla flyg lär vara fulla, dessutom kostar det 400 nu =)

Angel
2006-12-23, 16:35
gå och köp ett telekort

gå till en telefonkiosk.

be mamma ringa och boka biljett (och betala)

ring tillbaka till mamma 10min senare och få bokningsnummer

gå till automaten

hämta ut biljetten

sätt dig på tåget

mini
2006-12-23, 16:46
Har man missat flyget för att man inte kollat upp hur man tar sig till flygplatsen har man inte otur, man har helt enkelt klantat sig. Nåväl, hoppas det löser sig för dig. Många fulla bussar denna helg.

polaren
2006-12-23, 17:00
aalla flyg lär vara fulla, dessutom kostar det 400 nu =)

Ojsan :) Fortfarande billigt iaf ;)
Man borde passa på att flyga lite innan man hinner bli för gammal!

fat_joe
2006-12-23, 17:32
Jag kör dig för 10k :devil:

sunkan
2006-12-23, 17:46
PM:a Sunkan tex.

Har vi fler medlemmar från Sollefteå?

ja från sollefteå men nu är han från skellefteå;)

skaparn
2006-12-23, 18:04

Jag tycker du ska ta det som en komplimang.

sunkan
2006-12-23, 18:07
Jag tycker du ska ta det som en komplimang.

vad har du emot sollefteå?:D

Shakemynuts
2006-12-24, 12:14
Har man missat flyget för att man inte kollat upp hur man tar sig till flygplatsen har man inte otur, man har helt enkelt klantat sig. Nåväl, hoppas det löser sig för dig. Många fulla bussar denna helg.

Ja, jag klanta mig, men resten va otur. Dock såg jag ingen anledning till att bussen inte skulle gå på BARA lördagar. Det var väl lite onödigt. :D

Så här gick det iallafall:

Min morbror åkte till kassaservice och satte in massa pengar. Jag fick nys av en kompis på msn att de hade extraflyg som gick och jag hittade ett som gick 13:50, satt här på kolozzeum ca 12:30.
Jag bokade en biljett och bokade taxi. Taxin kom efter 40!!!!!! Minuter, han låg i 150 till flygplatsen men jag missade det flyget.
Kommer få reklamera biljetten åt taxibolaget.
Lyckades få en sistaminutenbiljett till av hon som stod vid incheckningen. Var i Stockholm 16:30.
Kom hem lagom till födelsedagsmiddagen och satt senare på kvällen och åt skinkmackor med sötstark senap :D

AlexGBG
2006-12-24, 12:42
jag hade det inte så roligt förra julen jag heller.

höll på att städa å packa lite den 20 eftersom jag trodde att jag skulle åka den 21, hittade biljetten, på den stod det den 19/12, jag hade alltså missat flyget med en dag. bokade snabbt som fan en ny biljett hem 2 timmar senare, packade snabbt som fan ihop mina grejjor, blandannat en plastpåse med halvtvättade, blöta kläder. sprang ner till bussen, fick vänta 40! minuter på bussen som ska gå var tionde minut, förseningen berodde på att det hade snöat lite. väl på nils ericssonsterminalen missade jag en flygbuss precis, nästa gick 30 minuter senare, bussen blev jävligt sen pga. alla som var i stan och julhandlade, sen en olycka på motorvägen gjorde att vi blev ännu senare, när jag kom till flygplatsen var incheckningen stängd.

fick boka om biljetten sthlm-luleå till påsk vilket kostade 150kr till. jag lyckades iaf. få en sistaminutenresa hem med direktflyg. detts kostade kring 2500kr totalt. kul när man är student!

Kwon
2006-12-24, 12:52

Aa jag märkte det, var ett fyllemisstag

mathor
2006-12-24, 13:29
Hur fan lyckas ni? Ni är ju värdelösa, klantarslen!

Shakemynuts
2006-12-24, 13:47
Hur fan lyckas ni? Ni är ju värdelösa, klantarslen!

Ganska vanlig attityd från dig har jag märkt.

mathor
2006-12-24, 14:40
Ganska vanlig attityd från dig har jag märkt.

Vad uppmärksamt av dig, ska du inte skapa en tråd om det också?

bluelight
2006-12-24, 18:10
gå och köp ett telekort

gå till en telefonkiosk.

be mamma ringa och boka biljett (och betala)

ring tillbaka till mamma 10min senare och få bokningsnummer

gå till automaten

hämta ut biljetten

sätt dig på tåget

eller så kör du bara det sista steget.

sätt dig på tåget

Kabuto
2006-12-24, 18:46
Ända felet med att "bara" sätta sig på tåget i Skellefteå är att det inte finns någon tågstation... Drygt 6 mil till tågstationen, den ligger i bastuträsk av nån jävla anledning *gah!*

Cerberus
2006-12-24, 19:18
lol alltså haha, kan du inte bara skicka sms från nån sida på nätet? Leta upp folks nr på hitta.se lr valfri liknande sida lär ju fungera. Knacka på hos nån o fråga om du får låna deras telefon, vi bor inte i usa. Tror inte du blir skjuten :D

Allan
2006-12-24, 19:52
lol alltså haha, kan du inte bara skicka sms från nån sida på nätet? Leta upp folks nr på hitta.se lr valfri liknande sida lär ju fungera. Knacka på hos nån o fråga om du får låna deras telefon, vi bor inte i usa. Tror inte du blir skjuten :D

Du är lite sent ute min vän....

skaparn
2006-12-24, 21:02
Du är lite sent ute min vän....

Haha! "Pucktvåa" känns av någon anledning inte riktigt tillräckligt för att beskriva Cerberus. Jag behöver något grövre.

Shakemynuts
2006-12-24, 23:28

Exakt, du är lite sent ute! :D

Men, jag förklarade faktiskt det, att jag bodde i studentområde ALLA var borta.

jebu
2006-12-25, 02:46
alla studentboenden är inte tomma :) behöver du fortfarande telefon så kom förbi på villagatan så skall vi lösa det :)