Logga in

Visa fullständig version : kommentarer någon?

Evelyn88
2006-12-23, 00:58
Under mitt efterläntade vinterlov(drygt tre veckor) hade jag tänkt att köra lite intensivare dvs att jag ska försöka gå ner drygt ett kilo per vecka. jag väger just nu 74,5 (,jag är av det kvinnliga könet, är 18 år, 172 cm lång, ett bmi på 25.2) om det går som planerat går jag ner drygt 3 kilo (julmaten medräknad).
Min taktik= gå i minus med 7000 kcal per vecka, uppnår detta genom mer träning.

Efter att vinterlovet har fått sitt slut *cry* hade jag tänkt att fortsätta ungefär på samma sätt som under jul lovet. fast kanske lite mindre träning... den enda träning jag gör för att uppnå -7000 kcal i veckan är lågintensiv promenad så jag går 10 timmar i veckan... det blir tråkigt efter ett tag...

min fråga: tror ni det kan funka? några tips?

God jul.....

larre
2006-12-23, 01:05
Se "bara" till att äta 7000kcal mindre än vad du behöver så går du ned det där kilot. Eller var planen att bara lägga in träning? Vilket blir svårt om du bara ska gå som du beskriver.

King Grub
2006-12-23, 05:42
Lägg inte om från att förbruka 1000 kcal om dagen varje dag med lågintensiv träning till att göra detsamma med högintensiv träning, om du inte är van vid intensivare träning. Då är risken att du drar på dig stressfrakturer och andra skador, möjligen undantaget om det handlar om cykling eller simning.