Visa fullständig version : 300
Lelle Pelle
2006-12-21, 21:30
Har stora förhoppningar för denna film. Se trailern under fliken media. Manligare karaktärer får man ju leta efter:D
http://300themovie.warnerbros.com/
King Grub
2006-12-21, 21:32
Millers serieförlaga är alldeles lysande i alla fall.
Antagligen blir den här filmen en tvåtimmarsorgasm... Mmmmm manly men fighting with hard cold steel*drool*
Bara biffar, kan bara bli bra!"
flenders
2006-12-21, 22:50
Bland de få trailers jag sett 4 gånger på rakan och njutit. Står att den kommer ut 2007, hade varit kul om man fått veta något mer exakt. Kan knappt bärga mig.
ManuelIT
2006-12-21, 23:24
bland de bästa trailers jag sett, den är sjukt välgjord
nästan som man måste ställa in sig på att bli besviken på själva filmen:D
Verkar minst sagt lovande!
Deceiver85
2006-12-21, 23:41
Kommer bli en riktig mastodontfilm! (me like it)
internethjälten
2006-12-21, 23:41
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79188&highlight=300+spartans
Lelle Pelle
2006-12-21, 23:56
Bland de få trailers jag sett 4 gånger på rakan och njutit. Står att den kommer ut 2007, hade varit kul om man fått veta något mer exakt. Kan knappt bärga mig.
Det står ju 03.09.07 i slutet av en av filmsnuttarna...
Cerberus
2006-12-22, 01:11
wow shit va coolt!!! 300 biffar dessutom!
internethjälten
2006-12-22, 01:14
wow shit va coolt!!! 300 biffar dessutom!
1.ooo.3oo !!! (motståndarlaget också ;))
Verkar bli jättetöntig, om man inte låter sig luras av trailern.
Deceiver85
2006-12-22, 10:05
Men seriöst, var den persiska armén verkligen en miljon man? Och efter att ha kollat lite snabb wikipedia så är siffrorna egentligen:
Den grekiska styrkan bestod av 300 spartaner, 700 Thespianer + 6000 grekiska allierade.
Den persiska arméns styrka är okänd, men någonstans mellan 150-300k
saftigt:D fräsch hemsida också;)
Men seriöst, var den persiska armén verkligen en miljon man? Och efter att ha kollat lite snabb wikipedia så är siffrorna egentligen:
Den grekiska styrkan bestod av 300 spartaner, 700 Thespianer + 6000 grekiska allierade.
Den persiska arméns styrka är okänd, men någonstans mellan 150-300k
Stor skillnad på pers dock.
Att kunna hålla ut mot 150-300k pers när man bara har 300 Spartaner,700 Lesbianer och 6000 Greker låter ju som en pärs.
OK att det inte var 300 mot en miljon men ändå.
Snacka om att vara undermanned, oj vilken pärs säger jag.
mystic[-_-]
2006-12-22, 10:26
De där 700 lesbianerna måste vara jobbiga
;1980682']De där 700 lesbianerna måste vara jobbiga
"We need to create a diversion!"
"Lets destroy the castle!!!" ......... "Look over there! LESBIANS!!!" *cupid*
- Kriget slut
bland de bästa trailers jag sett, den är sjukt välgjord
nästan som man måste ställa in sig på att bli besviken på själva filmen:D
Trailern var enormt go! Jag älskar rå action men sköna overkliga scener.
Ja, jag måste ställa in mig på att bli besviken på filmen.
Utan tvekan den snyggaste trailern jag sett på väldigt länge, känsla för detaljer!
Utan tvekan den snyggaste trailern jag sett på väldigt länge, känsla för detaljer!
Ja, den är helt makalöst snygg och det är detaljer som får ögat att vattnas av beundran. Helt sjukt snyggt!
Deceiver85
2006-12-22, 12:41
Stor skillnad på pers dock.
Att kunna hålla ut mot 150-300k pers när man bara har 300 Spartaner,700 Lesbianer och 6000 Greker låter ju som en pärs.
OK att det inte var 300 mot en miljon men ändå.
Snacka om att vara undermanned, oj vilken pärs säger jag.
Antar också att "300" låter bättre än "7000". Men imponerande i vilket fall som helst av spartanerna att stå emot så många gånger fler soldater än deras eget antal. Fast klantigt av perserna att försöka anfalla en spartansk falang framifrån...
Man måste ge Spartanerna PROPS för sitt mod oavsett om perserna var 3333 ggr fler eller 43 gånger så många.
Hade motståndet varit dubbelt så många hade det ju varit en bragd det med.
Snacka om dåliga odds.
Men tack vare avancerad strategi, krigstaktik, arbete med vinklar så blev det gött resultat, trots allt.
Andra nationer vid den tiden hade nog givit upp när fienden var så många och övermannade dom med en så stor här.
Som sagt Props te Sparta.
Filmen är dock 100 % baserad på Frank Millers serie "300" och inte lika mkt på det historiska slaget, så vi får nog se en hel del situationer som känns Hollywood/överdrivna/outoftheordinary/superhuman etc
Men skall de visa hjältar på film så ska de ju porträtteras på rätt sätt!
Behöver inte vara SÅÅÅ mkt realism.
Många fina slowmotion scener med spjutet i högsta hugg samtidigt som de gör en hoppande attack etc, det e sånt publiken vill se.
Filmen är dock 100 % baserad på Frank Millers serie "300" och inte lika mkt på det historiska slaget, så vi får nog se en hel del situationer som känns Hollywood/överdrivna/outoftheordinary/superhuman etc
Men skall de visa hjältar på film så ska de ju porträtteras på rätt sätt!
Behöver inte vara SÅÅÅ mkt realism.
Många fina slowmotion scener med spjutet i högsta hugg samtidigt som de gör en hoppande attack etc, det e sånt publiken vill se.
Ja, det är iaf sådant jag vill se! Historia kan man se på i skolan när man har ämnet historia :)
Jag vill se orealism och hoppand/flygande slowmotion scener. Svärd, spjut,yxor och pilar ska flyga! Jag tror att det kommer att bli en mkt undehållande film.
Svärd, spjut,yxor och pilar ska flyga! Jag tror att det kommer att bli en mkt undehållande film.
Vissa strider på 1300-talet låter som något i din stil, 50 000 pil som inledning och sen lite slakt på det. Inte så mycket kast med vapen däremot för då har man ju inget att slåss med..
ManuelIT
2006-12-22, 13:27
Ja, det är iaf sådant jag vill se! Historia kan man se på i skolan när man har ämnet historia :)
Jag vill se orealism och hoppand/flygande slowmotion scener. Svärd, spjut,yxor och pilar ska flyga! Jag tror att det kommer att bli en mkt undehållande film.
precis. blir irriterad på folk som hela tiden ska påpeka att 300 o liknande filmer inte är historiska korrekt. det som i mina ögon av det jag sett gör 300 så jävla coolt är just "sci-fi" elementen, surealistiska miljöerna, musik från nine inch nails, slow motions osv. det finns ju ogres i trailern, klart som fan att det inte är historiskt korrekt, inget som behövs påpekas. filmen e ju baserad på en serie som i sin tur är inspirerad av ett historiskt tillfälle.
precis. blir irriterad på folk som hela tiden ska påpeka att 300 o liknande filmer inte är historiska korrekt. det som i mina ögon av det jag sett gör 300 så jävla coolt är just "sci-fi" elementen, surealistiska miljöerna, musik från nine inch nails, slow motions osv. det finns ju ogres i trailern, klart som fan att det inte är historiskt korrekt, inget som behövs påpekas. filmen e ju baserad på en serie som i sin tur är inspirerad av ett historiskt tillfälle.
Japp folk har svårt att skilja på "baseras på" och "inspireras av".
Tror inte det föreställer en fantasy ogre direkt. Utan typ en människa som kom till världen med förvrängt yttre och används på slagsfältet just på grund av det. En sån människa blir nog krigare väldigt mycke räddare för än en vanlig svensson ;)
Eller nåt..
internethjälten
2006-12-22, 14:23
Inte så mycket kast med vapen däremot för då har man ju inget att slåss med..
Hahaha, smart du är ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/300_Spartans står ju en del info
Vissa strider på 1300-talet låter som något i din stil, 50 000 pil som inledning och sen lite slakt på det. Inte så mycket kast med vapen däremot för då har man ju inget att slåss med..
Jo visst var det så, klart att man inte kastade sitt vapen. Nej jag tänkte mer på att svärden flyger när man slungar de genom luften typ. Fast, iof så såg man en flygande yxa i trailern. Pilar flög på riktigt i alla fall :D
Ja eller hur! Jag är med dig och du är med mig :D
Om filmen lever upp till trailern kommer det bli den grymmaste rullen någonsin!
*drool*
Svedberg
2006-12-23, 02:54
Som vanligt har dom ju tagit 90% av alla coola oneliners han har och satt i trailern antar ja. jaja jag fick rysningar av trailern iaf, synd att den kommer i september *mini*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.