Visa fullständig version : Julkort? Kuvert eller bredband?
Nå, skickar ni julkort? Och hur i såna fall? Skriver för hand eller via datorn?
Ryska_raketen
2006-12-21, 21:10
Nej, får däremot sjukt många :/ *gah!* :smash:
Lelle Pelle
2006-12-21, 21:10
Ja, självklart. Julstämmning åt folket!
Edit: skriver för hand, så klart...
Jag skickar inte men skulle jag göra så är det givetvis kuvert som gäller.
Internet / mail känns alldeles för opersonligt.
Nej, men jag brukar skicka en del "god jul"-mail/sms istället. :)
internethjälten
2006-12-21, 21:14
I morgon fredag är det gratis MMS på mitt abonemang
så då skickas det MMS-julkort till alla i listan.
Gratis och smidigt *popcorn*
Me_Myself
2006-12-21, 21:30
Jag har skickat julkort med posten som vi själv pysslat ihop. Jag tycker det är roligt att få och skicka riktig post men med tanke på miljön så är det kanske inte helt bra antar jag.
MasterChief
2006-12-21, 21:45
Jag gör julkortet i Photoshop men skickar det via brev. Blir mycket bättre och så kan man ju impa på släkten med sina skills.
Nilsjohan
2006-12-21, 21:57
Skickat ett, har däremot fått flera stycken senaste dagarna
Ett gäng år sedan mailade jag vänner och bekanta (massutskick) bilder på mig där jag hade skrivit Merry Xmas på! :D
Fattigt och opersonligt men bättre än ingenting!
Jag har så jäkla ful skrivstil så jag skriver inga julkort om jag kan undvika det.
-
Typ såhär
http://img183.imageshack.us/img183/7411/kwonflyym2.jpg
Rött papper, klistra på en snygg bild man tagit själv (t.ex iskristaller i förra årets adventsgran), skriv på för hand GOD JUL etc och sedan A5-kuvert!
Grön text på kuvertet :D
machine gun
2006-12-21, 22:30
Nope, inga julkort.
Bronkitkorv
2006-12-21, 22:39
Nej posten har lurat oss för att tjäna pengar... *gah!*
Finns ingen mening med det tramset.
Jag skriver både julkort och julmail, lite beroende på mottagaren vilket det blir. En gång i världen brukade jag rita egna, men i år var inget bra år på den kreativa fronten, utan det bidde mycket "prefab". Brukar försöka skriva lite mer än bara "God Jul" på dem också när jag ändå håller på. Totalt har jag nog skrivit drygt 20 st, varav de flesta papperskort. Jag tycker att det är ett extremt bra sätt att hälsa till alla jag önskar att jag hörde av mig till oftare att jag fortfarande minns att de finns. "Jag tänkte på dig" ungefär.
Har bara skickat julkort några få gånger, men då var det givetvis vanligt brev som gällde, även om jag fick dra iväg ett till Finland.
Jag brukar skicka kuvert med vitt pulver i.
Fanken vad många som inte skickar, trodde jag inte. Skönt att höra att man inte är ensam i gänget.
Brukar tycka att jag kunde hiva iväg ett till mamma och pappa, men jag lyckas alltid glömma...
Jag har skickat julkort med posten som vi själv pysslat ihop. Jag tycker det är roligt att få och skicka riktig post men med tanke på miljön så är det kanske inte helt bra antar jag.
Du måste ju vara världens mest försynta människa som överväger att inte skicka julbrev för att det skulle vara dåligt för miljön =)
Ta det inte som något negativt, jag tycker det lät så omänskligt snällt bara :)
30 st blev det i år, pyssla och måla lite själv å så foto på sonen.. Kanske inte vackert och stilrent men personligt och mysigt va de.. (varför tror ni jag inte varit inne på kollo på kvällarna omsistens.. pyssel pyssel :Virro )
BREV alltså..
Skickar inga, börjar man så blir det bara mer och mer. Mina föräldrar skickade över hundra innan de insåg det meningslösa. Men nu när man har barn ska man tydligen skicka med en bild på barnet, det har trillat in en massa julkort till oss från människor som aldrig skickat innan. De förväntrar sig säkert förgäves ett tillbaka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.