Visa fullständig version : God jul?
Vad är det som gör en jul till en god jul? Vilka moment är viktiga att ha med när man firar jul och är julen fortfarande god om dessa moment inte medverkar i firandet?
Ja om du ej har några omkring dig som ger dig the xmas spirit så vet jag inte.
Det e väl hela umgås med nära och kära vid granen och ge varandra presenter och vara snälla mot varann som är the xmas-spirit.
Sitter du inne på häktet så vet jag ej om du skulle tycka det var en god jul.
Att man skippar alla förväntingar ( iallafall de skyhöga).
Sålänge sissa inte får randiga skapelser + ett gäng korsetter av sina vänner så blir det en god jul för mig. :D
Det är ju maten som gör att julen blir god, och godiset. :D
Men skulla man kunna lista det viktigaste moment till det minst viktiga? Eller lever alla beståndsdelarna i symbios som skapar denna goda jul?
Sålänge sissa inte får randiga skapelser + ett gäng korsetter av sina vänner så blir det en god jul för mig. :D
*gah!*
Men skulla man kunna lista det viktigaste moment till det minst viktiga? Eller lever alla beståndsdelarna i symbios som skapar denna goda jul?
Generellr är det väl människorna och stämningen som är det viktigaste.
Klapparna o käket e ju bara bonus.
Att folk iaf försöker vara trevliga och omtänksamma etc
Det är väl en god jul?
Fast för vissa kan det ju vara krubbet som är det viktigaste (risgrynsgröt/skinka etc) :D
Som ung var ju självklart julklappen man önskade sig som var det viktigaste.
Är en julgran nödvändig för att en jul ska vara en god jul då?
En knäckemacka i handen, en nagelfil i present, lite glitter på taket men hela familjen hemma..... är det en god jul?
bara ja får grönkål så e julen god..
Jul utan stress och press, gör julen till en bra jul. Jullåtarna ger alltid en bra jul känsla samtidigt som man umgås med nära och kära.
Julpynt, julgran, paket, god mat, finkläder, familjen samlad, Kalle Anka, nötter, Aladdin-chokladask, Karl-Bertil Johnssons jul, julmusik på radion och träning i tomteluva behövs för att jag ska känna att det är en God Jul.
Snö gav jag upp för flera år sen... ;)
Jag är förtjust i julen, om det inte går att läsa mellan raderna! *cupid*
Julpynt, julgran, paket, god mat, finkläder, familjen samlad, Kalle Anka, nötter, Aladdin-chokladask, Karl-Bertil Johnssons jul, julmusik på radion och träning i tomteluva behövs för att jag ska känna att det är en God Jul.
Snö gav jag upp för flera år sen... ;)
Jag är förtjust i julen, om det inte går att läsa mellan raderna! *cupid*
Hahaha aaa det där med snön kan vi la alla i söder lägga på hyllan
Hahaha aaa det där med snön kan vi la alla i söder lägga på hyllan
Ja, det var några år sen man pulsade i snö på julafton... Fast för två år sen kom det faktiskt lite snö, lagom på eftermiddagen, så att det försvunnit (läs blivit slask och sen frusit till iskana) tills man skulle köra hem framåt natta. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.