Logga in

Visa fullständig version : Var du med i skolans julpjäs?

MacLeod
2006-12-21, 00:08
Vet inte ens om julpjäser existerar i skolor längre. Vi hade pjäs, och fick sjunga i kyrkan varje jul iaf (samt sommar).
Pjäsen spelades dock bara av årskurs 6 om jag minns rätt.
Det var Jesus,krubba,Maria och hela baletten.

Jag spelade ett träd.

Baan
2006-12-21, 00:11
Stockholms blodbad hade vi. Nu när jag tänker på det känns det inte så vanligt. Halshuggningen var huvudnummret.

Ame
2006-12-21, 00:15
Vi hade inget. Eller jo, sjunga i kyrkan, var med på avslutningen i 9:an.

jontahontas
2006-12-21, 01:09
Aldrig med. Jag skulle spelat tomten när jag var 8 men bangade ur pga att jag blev blyg.

MacLeod
2006-12-21, 01:29
Aldrig med. Jag skulle spelat tomten när jag var 8 men bangade ur pga att jag blev blyg.

Ställdes pjäsen in då? Eller hade ni övat repliker vid sidan om, med en extra snubbe?

Mantus
2006-12-21, 01:31
Tände ett ljus och deklarerade en vers när jag gick i trean har jag för mig. Inga pjäser i vår skola inte.

vxcv
2006-12-21, 01:50
Från årskurs 1 till 6, varje jävla år var det samma visa "alla måste vara med och ha åtminstonde en replik"
Dock slapp jag undan lätt ett år, vi skulle efterlikna reklamer som gick på tv, jag var han där killen i nissan reklamen som körde bil och lyssnade på Movie Star med Harpo . Jag satt ensam på scen, på en stol och hade pilotbrillor på och "körde" bil.

jontahontas
2006-12-21, 02:13
Ställdes pjäsen in då? Eller hade ni övat repliker vid sidan om, med en extra snubbe?

Min bästa kompis tog rollen. Han var mycket mer framåt än jag. *cry*

regus
2006-12-21, 02:51
Ja, jag var historieberättare i våran julsaga i typ trean eller fyran.

Mikal
2006-12-21, 02:57
ack o ve! Jag som hade glömt bort det där..
jag kommer ihåg ett år när jag hade en av huvudrollerna i nån jäla pjäs. tror det var i femman och jag var nån farsa med morgonrock. inte så jättekul har jag för mej

regus
2006-12-21, 03:02
Jag spelade ett träd.
:D

Att spela ett träd brukar ses som väldigt ärofullt av dom andra klasskamraterna=)

Helen@
2006-12-21, 09:25
Jag spelade ett träd.

:D alltså, inga skådespelartalanger :thumbup:

Själv fick jag aldrig vara med i luciatåget :banned Huruvida det var för att jag var för ful eller ej kunde sjunga framgick aldrig men jag var aldrig aktuell, vare sig som Lucia eller tärna :laugh:

//Helena :)

Slimfit
2006-12-21, 09:36
Spelade prinsen i Törnrosa i 2:an, någon annan erfarenhet av teater har jag inte.

IATOAON
2006-12-21, 09:45
Spelade buske i nån uppsättning på förskolan men minns inte om det var till julen. Min skådespelarkarriär gick sedan spikrakt uppåt och i trean fick jag huvudrollen som tomte. Vad som hände sen vetifan...

Kwon
2006-12-21, 10:45
Jag var tomtenisse, det e allt jag minns.

Saknar den mysiga tomtedräkten (skön kvalle på bysserna).

Har dock aldrig varit peberkagsgube eller stjärngosse.

Gick dock på Drama senare så skådespelarkarriären fick ju ett lyft precis som TOAN.

Minns dock en polare som spelade Papagallo eller liknande och hade en jäkligt prålig neongrön dräkt med paljetter och en sjuhelsiker näbb på skallen.

Nu när jag tänker efter påminner spektaklet och hela tillställningen enormt mkt om Priscilla, Queen of the Desert.

Efter att ha tänkt igenom lite mer nogrannt så tror jag ej mina skådespelarinsatser under låg och mellanstadiet expanderade sig till något mer än just Tomtenisse under julen.

Stumpis
2006-12-21, 10:53
Jag kommer från landet, och vi hade julspel varenda år. Mina kompisar från stan som gick på annan skola hade inte alls lika mycket sånt som vi.
Minns att jag tyckte det var rätt kul, enda gången på året som jag inte var mobbad, typ. :)

petersson
2006-12-21, 11:17
Vi hade alltid julpjäs. Jag var ofta berättare så jag slapp i alla fall skådespeleriet :) Typ i tvåan lirade jag nyckelharpa med min kompis som nån slags pausmusik vissa scener.

shibi
2006-12-21, 18:31
I Kristu födelse fick jag spela baksidan av en åsna (seriöst alltså) och budbäraren som varnade Josef om att kungen skulle höjja skattern

pellep
2006-12-21, 18:50
Jag var en liten pjäspajas när jag gick i låg och mellanstadiet.
Nu är jag dock för feg för sådant.

Sonny
2006-12-21, 19:49
Vi spelade upp "En Julsaga" i årskurs sex, jag hade den viktigaste rollen.

Jag gick in på scen, sträckte upp händerna i luften o ropade lyckligt "Jaaaa!"

larre
2006-12-21, 19:51
Nä jag var/är på tok för blyg för sånt. Sitter fortfarande och gömmer mig bakom skärmen.

Dreas
2006-12-22, 02:17
Hej! Sjöng varje år ifrån 1-6 i kyrkan! Ibland var det kanske nån pjäs med också som man var med i! Inget jag ångrar:)

Andreas