handdator

Visa fullständig version : Hur tajta kläder?

larre
2006-12-20, 12:44
Ännu en "hur ska man klä sig" - tråd =)
Hur åtsittande tycker du att en t-shirt, tröja, skjorta, jeans eller par par chinos ska sitta? Ska t-shirten sitta så att den stramar åt över bröstet, ska tröjarmen vara så tajt att den trycks in i skinnet på armen? Ska man ha en så pass tajt skjorta att man måste ha 2 översta knapparna öppknäppta? Ska tröjan vara så lång att den precis når brallorna och så att man ser höften/magen/ryggen om man böjer sig osv?

Är det ghay att gå bara i linne när det är soligt ute? Hur tajt ska linnet sitta då? Ska det vara lite löst så att när man lutar sig fram så hänger det lite?

Vad tycker ni? Hur klär du dig?

Jag håller mig till t-shirts/pikees som inte skär in i armen men sitter tajt/väldigt bra över bröstet/ryggen för att visa formen på kroppen, den ska nå bara lite längre än till brallorna när man har dom "som man ska". Jag går på i princip samma sak när det kommer till skjortor(dock beroende på skjorta) förutom att den kan antingen nå till brallorna eller en bit längre ned så man kan ha den instoppad, kör dock väldigt sällan på det då instoppad skjorta utan kostym ser så jäkla trist och alldagligt ut.

Richard85
2006-12-20, 12:49
Ibland uppfattas en vältränad snubbe med linne på sommaren som att han bara vill showa off..Så har man iallafall fått höra ibland..

Versus
2006-12-20, 12:53
Det fulaste som finns imo är att ha riktigt tajta kläder när man är otränad, typ spinkig med lite dödfett.

Men ifall man är tränad så tycker jag väl det inte är något fel med "slim fit".

larre
2006-12-20, 12:59
Ibland uppfattas en vältränad snubbe med linne på sommaren som att han bara vill showa off..Så har man iallafall fått höra ibland..

Mjo det har jag också fått höra, både när man haft linne eller en tajt pike, dock bara av killar så man vet juh inte vad brudarna tycker, tjejjen säger att det är snyggt men hon är juh troligen partisk... Dom klagar juh inte när brudar klär sig i tajta kläder.. Sen är det nästan löjligt att man ska påpeka att någon vill showa off, har man något att visa, varför inte visa det då?

Sundsarn
2006-12-20, 13:00
Precis. Är man vältränad, varför ska man då tvingas dölja det? *screwy*

larre
2006-12-20, 13:01
Det fulaste som finns imo är att ha riktigt tajta kläder när man är otränad, typ spinkig med lite dödfett.

Men ifall man är tränad så tycker jag väl det inte är något fel med "slim fit".

Håller med, samma sak gäller när feta människor, vanligen brudar ska "visa vad dom har". Har för många gånger sett den där jäääättestora röven med en stoooooooor svart string(den är alltid svart) som sticker upp, eller när dom har en så pass tajt tröja att man ser bilringarna, helst ska magen hänga ut över brallen och det blir samma rysning varje gång. Den där rysningen när man känner hur huden på ryggen typ drar ihop sig.

larre
2006-12-20, 13:02

Exakt. Nu låter det säkert kaxigt men dom säger väl troligen så för att dom är avis? Vad ska man svara då om man vill vara lite kaxig? "Avis eller?" "Bara för att du inte har något att visa upp?" Det brukar jag säga men det känns lika löjligt som deras påpekande.

Din avatar är fiö klockren, har angsträngt smilmuskeln många gånger åt den =)

Arnesson
2006-12-20, 13:03
Jag tycker inte det är snyggt med övertighta kläder. De ska sitta "bra", men inte slimmat runt bröst och så. Skjortan kör jag aldrig mer än en knapp öppen. Det tycker jag är snyggast.

Kwon
2006-12-20, 13:05
När jag var yngre (tonåren-lower twenties) så var tight the bomb.

Jag körde ofta med tighta tröjor etc

Men nuförtiden så hatar jag tighta kläder och föredrar så luftiga kläder som möjligt.

Kan bero på att jag var mer attentionhoe när jag var yngre, fast jag tror större delen är nog väl att jag hade mindre fett runt midjan, så jag vågade ha på mig sådana utstyrslar då :D

Nuförtiden är det tält/träningsoveraller etc

larre
2006-12-20, 13:05
Jag tycker inte det är snyggt med övertighta kläder. De ska sitta "bra", men inte slimmat runt bröst och så. Skjortan kör jag aldrig mer än en knapp öppen. Det tycker jag är snyggast.

Tycker inte det är snyggt om man har den så pass öppknäppt att man ser klyftan? Nu snackar jag inte för mycket uppknäppt men kanske 2-3 översta knapparna så att klyftan syns lite.

Jag tycker det knepiga är att få det att se snyggt utan att det ser för ghayigt/öppet ut.

Nuförtiden är det tält/träningsoveraller etc
"Men jag är inte bitter" ? :)

Arnesson
2006-12-20, 13:06
Lägg gärna upp bilder, så blir dte lättare att bedömma :D

Arnesson
2006-12-20, 13:08
Tycker inte det är snyggt om man har den så pass öppknäppt att man ser klyftan? Nu snackar jag inte för mycket uppknäppt men kanske 2-3 översta knapparna så att klyftan syns lite.

Jag tycker det knepiga är att få det att se snyggt utan att det ser för ghayigt/öppet ut.

Jag tycker det ofta ser lite "stureplansbratigt" ut. Det ser mycket mer stiligt ut med endast en knapp öppen i mina ögon. Givetvis beroende på skjorta och dyl. med.

mangemani
2006-12-20, 13:11
gå klädd som DU SJÄLV VILL(!) och skit i vad andra tycker och tänker.
många som verkar gå efter vad annat folk tycker.:smash:

larre
2006-12-20, 13:16
gå klädd som DU SJÄLV VILL(!) och skit i vad andra tycker och tänker.
många som verkar gå efter vad annat folk tycker.:smash:
Klart man ska det men man vill klä sig snyggt så att andra tycker man är snyggt klädd också. Sen är det givetvis vad man själv tycker är snyggt som avgör, inte vad man tror att andra skulle tycka vara snyggt.

Kwon
2006-12-20, 13:16
"Men jag är inte bitter" ? :)

Haha precis, men för att återgå, när jag var yngre sket jag i vad andra tyckte, huvudsaken var att jag tyckte det var bra / såg snyggt ut själv.

Du är inte satt på denna jord för att tillfredställa andra, det är andra som skall tillfredställa dig. :D

Dvs dom får ta dig som du är.

Gillar du tight så kör med tight, gillar du loose-fit så kör med loose-fit!

Men bryr sig om vad vissa folk kan tycka?

Det kan se "ghey" ut i vissa kretsar medan inte alls "ghey" ut i andra!

Vad är snyggt? Vad är för gheyigt/öppet ut? Det är helt upp till dig själv!

-

Jag har tex haft på mig plagg som Jwzrd tex inte skulle ta i med tång och vice versa, folk e olika och har olika smak!

larre
2006-12-20, 13:20
Typ såhär uppknäppt är lagom tycker jag, nu blev det iofs en väldigt öppen vinkel och från andra håll ser det inte lika öppet ut, vilket är lite av "tjusningen". Precis som när man spanar in brudars urringning. *whistle*
Skjorta (http://hem.passagen.se/bubbarna.cs/skjorta.jpg) (det funkade tyvärr inte att lägga den i tråden)

Kwon
2006-12-20, 13:23
Typ såhär uppknäppt är lagom tycker jag, nu blev det iofs en väldigt öppen vinkel och från andra håll ser det inte lika öppet ut, vilket är lite av "tjusningen". Precis som när man spanar in brudars urringning. *whistle*
Skjorta (http://hem.passagen.se/bubbarna.cs/skjorta.jpg) (det funkade tyvärr inte att lägga den i tråden)

DET DÄR SER FÖR GHEY OCH ÖPPET UT!!!!!

Nä, det där var väl ingen fara, inget att vara orolig över.

larre
2006-12-20, 13:30
Jag vill ändå höra vad andra har att säga även om jag inte håller med om vad som tycker.

Tubtopp = för ghay (http://hem.passagen.se/bubbarna.cs/topp.jpg)

mangemani
2006-12-20, 13:35
men man vill klä sig snyggt så att andra tycker man är snyggt klädd också.

varför?
då är vi ju fortfarande inne på det där "att skita i vad andra tycker".
tar inte folk dej för den du är,jahopp,livet går vidare...osv

L-Sami
2006-12-20, 13:39
Ja, det är okej att ha ett linne på sig när det soligt, så pass tajt också att musklerna syns ordentligt och om det irriterar alla lata, avundsjuka och otränade människor så har man lyckats ;)

larre
2006-12-20, 13:49
Ja, det är okej att ha ett linne på sig när det soligt, så pass tajt också att musklerna syns ordentligt och om det irriterar alla lata, avundsjuka och otränade människor så har man lyckats ;)
Jag tycker det här linnet (http://hem.passagen.se/bubbarna.cs/linne.jpg) sitter ganska lagom tajt(kanske lite för tajt). Är dock inte så förtjust i det här "swe"-stuket och jag har bara linnet när jag tränar än så länge. Det ska hellre vara något rörigt mönster, gärna bilder eller dylikt över linnet, HM brukar ha sjyssta mönster men sällan som linnen utan som tröjor.

regus
2006-12-20, 14:59
Kläder ska sitta bra.
Vad som är "bra" får var och en bestämma.

HenrY
2006-12-20, 15:06

LöL

"Ibland uppfattas byggare, ni vet sådana som är stora som hus och ska tävla i Ironman, som om de bara vill showa off när dom går med linne på sommaren...
Det har man ju fått höra ibland!"

Kunde inte låta bli!:D

Kebab-Arne
2006-12-20, 15:07
En grej är väl att modet är att exempelvis tröjarmen på en t-shirt ska sitta ganska tajt. Då tajt på en smal arm. Tar sedan en person med lite större omkrets på sig den tröjan blir det jättetajt.

Själv klär jag mig i ganska tajta kläder, mycket för att kläder man köper är tajta men sen har jag ingenting emot det heller.

regus
2006-12-20, 15:11
Kläder ska sitta bra.
Vad som är "bra" får var och en bestämma.

Okej, det var nästan för PK..
Kläder ska inte sitta för tajt om man inte vill vara poppare.., så all världens kameltår o bröstvårtor syns, Larres linne är på gränsen till för tajt.
Det ska inte vara för baggy, om du nu inte har något imot att se ut som en rappare..

Får man svara att kläder ska sitta lagom tajt, lagom löst. *whistle*

krilleh
2006-12-20, 15:30
Jag tycker det här linnet (http://hem.passagen.se/bubbarna.cs/linne.jpg) sitter ganska lagom tajt(kanske lite för tajt). Är dock inte så förtjust i det här "swe"-stuket och jag har bara linnet när jag tränar än så länge. Det ska hellre vara något rörigt mönster, gärna bilder eller dylikt över linnet, HM brukar ha sjyssta mönster men sällan som linnen utan som tröjor.

jesus, du tänker för mycket. vadå lite för tight? mäter du dina kläder du har på dig och kollar så de passar exakt? vem bryr sig? om du själv nu gör det så börjar jag bli lite orolig..

själv bryr jag mig inte ett smack. under bulkperioden får väl linnet sitta lite tightare då när jag har mer fett och under sommaren får de väl hänga lite mer.. who cares? jag tänker inte lägga ner pengar på att köpa nya linnen bara för vikten pendlar. samma sak med jeans som f.ö. är svindyra!

pragmatist
2006-12-20, 15:57
En gentleman har välsittande kläder som inte hänger och slänger, men inte tighta. Stramt och med god passform är bra, men att försöka framhäva sina muskler eller whatever är clownigt. "Se på mig!" är inte en signal man vill sända ut.

SWETiger
2006-12-20, 16:30
Om man är riktigt stolt över sitt "paket" är det då fint att visa upp det offentligt? Klart som tusan man kan vara stolt över sin kropp men det gör det inte per automatik helt rätt (ur modesynvinkel, ur omvärldens ögon eller whatever) att visa upp den i vilken förpackning som helst. Bryr man sig inte om vad andra tycker frågar man inte vad andra tycker på ett forum. ;)

Tycker främst att man ska se bekväm ut i sina kläder, för tajta kläder ser inte bekväma ut.

HenrY
2006-12-20, 17:19
En gentleman har välsittande kläder som inte hänger och slänger, men inte tighta. Stramt och med god passform är bra, men att försöka framhäva sina muskler eller whatever är clownigt. "Se på mig!" är inte en signal man vill sända ut.

:thumbup:

nr16
2006-12-20, 17:19
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0|0&BrandID=218&DisplayItemID=23803&Position=2&ListType=1

Det tycker jag är persis lagom...inte gör tight men man ser ändå om man är vältränad...Det samma gäller jeans, dom ska inte häller sitta för tight

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0|0&BrandID=265&DisplayItemID=21475&Position=21&ListType=1

i tightaste laget

Slartibartfast
2006-12-20, 17:21
Orka läsa tråden, men allt sitter tajt om man är tillräckligt grov.

HenrY
2006-12-20, 17:24
Det värsta är när man är lite osymetriskt byggd, som jag t.ex.
Har för stora armar, så t.ex. en skjorta jag fick i födelsedagspresent var för liten runt armarna, men bra annars.
Detta är tyvärr fallet med mycket av mina tröjor/skjortor:(

Baan
2006-12-20, 17:34
Orka läsa tråden, men allt sitter tajt om man är tillräckligt grov.

the world is not enough!

----

jag säger: det beror på, vad för klädesplagg, hur man vanligtvis bär det och så. om man ska generalisera lite så är för tajt inte jättesnyggt, men ska självklart inte vara några tält heller.

jontahontas
2006-12-20, 17:38
Jag gillar inte för tajta kläder. Lite semitajt (världens bästa ord?) kör jag dock emellanåt. Beror ju på hur man vill se ut liksom och det varierar ju. Några universella "ska" tycker jag dock man gör rätt i att hålla sig borta från.

Johan_P
2006-12-20, 17:38

Jävligt bra sagt. Tråd låst?

Longshot
2006-12-20, 17:40
Vad är för tajt?

Baan
2006-12-20, 17:41
Vad är för tajt?

Tänk bänktröja, fast tajtare.

Longshot
2006-12-20, 17:48
Tänk bänktröja, fast tajtare.

Haha, ge mig en bild på detta! Helst ute på stan, nattklubb etc...

skaparn
2006-12-20, 17:48
Jag har tex haft på mig plagg som Jwzrd tex inte skulle ta i med tång och vice versa, folk e olika och har olika smak!

Du kan inte sett jwzrd's klädstil. Så här vill väl alla se ut?

http://www.lastnightoffreedom.co.uk/images/shop-pirate-outfit.jpg

Sundsarn
2006-12-20, 17:52
Exakt. Nu låter det säkert kaxigt men dom säger väl troligen så för att dom är avis? Vad ska man svara då om man vill vara lite kaxig? "Avis eller?" "Bara för att du inte har något att visa upp?" Det brukar jag säga men det känns lika löjligt som deras påpekande.

Din avatar är fiö klockren, har angsträngt smilmuskeln många gånger åt den =)

Klart man ska få klä sig som man vill men man ska ha i åtanke av vilket intryck an ger. Exempelvis skulle inte jag (om jag nu var vältränad :em:) gå i bara ett linne på överkroppen i skolan. Däremot om det är en varm sommardag så till vardags fine.

Mer dressinghumor till folket! :devil:

Baan
2006-12-20, 17:54
Du kan inte sett jwzrd's klädstil. Så här vill väl alla se ut?

http://www.lastnightoffreedom.co.uk/images/shop-pirate-outfit.jpg

Jag kontrar med en annan mkt stilig herre.

http://fumettidicarta.interfree.it/MusicalBox/RUNNING_WILD/Rolf.jpg

Überbiffen
2006-12-20, 20:17
Tajt tröja är ok om man är förstor och inte tröjan för liten.