Logga in

Visa fullständig version : Hehe, ren humor.

Trance
2006-12-19, 21:50
Vilka underbart naiva lärare.

http://sydsvenskan.se/malmo/article204435.ece

Baan
2006-12-19, 21:53
Rosengårdsskolans rektor Lars Birgersson polisanmälde i går den kastade flaskan som skadade en Limhamnsflickas öga.
– Intentionen från båda elevråden har varit positiv. Det som har hänt är jättebeklagligt, säger Lars Birgersson.

Kan detta betyda slutet för elevråden?!?!?!?

Trance
2006-12-19, 21:54
Rosengårdsskolans rektor Lars Birgersson polisanmälde i går den kastade flaskan som skadade en Limhamnsflickas öga.
– Intentionen från båda elevråden har varit positiv. Det som har hänt är jättebeklagligt, säger Lars Birgersson.

Kan detta betyda slutet för elevråden?!?!?!?

Det roligaste med den meningen är ju att han polisanmälde flaskan. :)

Baan
2006-12-19, 21:55
Påminner lite om en händelse från gymnasietiden på en annan skola än min då två personer (som jag båda är lite bekant med), började tjafsa om någon skitgrej och så hängde smockan i luften så att säga. Det hände aldrig något då folk var snabba att komma emellan och lugna ner dom.

Deras roliga och lättskrämda lärare sprang ut direkt och låste sig på sitt rum (eller något sånt), sen ringde han polisen. Nästa dag i tidningen kunde man läsa om ett gängbråk på den skolan :)

jwzrd
2006-12-19, 21:55

Ja, eller "intentionen har varit positiv". Vanligtvis är en intention något faktiskt snarare än ett värde.

Baan
2006-12-19, 21:56

Min svenska är inte så utvecklad :(

Nej, jag sökte inte konstigheter i texten språkmässigt, försökte ta åt mig innehållet mest :)

Überbiffen
2006-12-19, 21:58
Nästan så att jag längtar hem.

Kaboffastar
2006-12-19, 22:07
de känns lite som.. NÄHÄ? äre sant..

Johan_P
2006-12-19, 22:37
Media suger.