Visa fullständig version : Nya rockyfilmen?
Vad tycker ni om den hitills?
Vad är era förväntningar? Själv är jag skeptisk men ändå mycket nyfiken
Tror det fanns en tråd om det redan tidigare, men iaf, JAG.VILL.SE.DEN! De tidigare rockyfilmerna är fan underbara, och trailern till 6an verkar hur cool som helst!
It ain't over 'til it's over! :hbang: :hbang: :hbang:
Richard85
2006-12-19, 22:30
var hittar man trailern
den kan ju inte vara sämre än 5:an. Den har fått grymt bra kritik på förhandsvisningarna iaf. Tror att den bara kommer att vara lite sämre än 1:AN
666white
2006-12-19, 23:22
den blir nog flopp.
var hittar man trailern
http://www.apple.com/trailers/mgm/rockybalboa/ :thumbup:
Kan inte vara sämre än den med Tommy Gunn, så JA, klart man skall se den.
Rocky 3-4 förde ju in deffen i TV-sofforna back then.
Scratch89
2006-12-20, 08:42
Hoppas han har bättrat på guarden lite sen sist...
666white
2006-12-20, 10:53
Verkar bli en flopp som 4:an blev.
Bättre att se på jonny bravo, då blir man inte besviken :hbang: :naughty:
Tricklev
2006-12-20, 11:08
Jag ska se den, oavsett hur bra den är. :D
Denstillasittande
2006-12-20, 12:14
Blir nog som när T4 kommer, en dålig film fast alla kommer se den ändå.
Filmen lär vara miltals från bra men man måste givetvis ändå se den.. Sett endel bilder från den och stallone ser sinnessjukt bra ut för att vara 60år. Kanske tagit sånt där muskelpuvler? ^^
http://www.sonypictures.com/movies/rocky/blog/images/DF-02108_r3.jpg
Sly ser GRYMT bra ut för å va 60.
Men han har sett bra ut ända sedan Rocky 3 imho.
Tricklev
2006-12-20, 13:33
Sly har alltid sett grymm ut, förutom Cop land och dom närmsta 3 åren efter den.:D
Liten Men Fet
2006-12-20, 13:36
Sly har alltid sett grymm ut, förutom Cop land och dom närmsta 3 åren efter den.:D
Lite ironiskt att det kanske är den bästa filmen han har gjort, han kan t o m räknas som skådespelare där. Han kanske skulle vara fet jämt?
Tricklev
2006-12-20, 13:56
Lite ironiskt att det kanske är den bästa filmen han har gjort, han kan t o m räknas som skådespelare där. Han kanske skulle vara fet jämt?
Han sa väll att han ångrade det rejält, tog han 3 år att komma iform igen.
Har bara sett halva Cop land så kan tyvärr inte uttala mig om den.
Wennerberg
2006-12-20, 16:09
Rocky 1 är en sjukt bra film för fan. Den fick ju en JÄVLA massa psier, och stallone skrev själv första draftet på tre dagar! Han envisades om att inte släppa manuset om inte han själv fick spela rollen som Rocky. Tur var väl det. Tänk om det hade varit typ Van damme som spelade honom!
Whistler
2006-12-20, 16:48
Bortser man från att de i Rocky-världen har guarden nere vid midjan och aldrig hört talas om slagkombinationer så är det fruktansvärt bra filmer. Många tycker de är för upprepande, och det med rätta, men jag tycker likväl de är ruskigt bra. Det är väl främst tvåan och trean jag inte tycker är fantastiska, men de övriga tre är sjukt bra! Jag tror att sexan blir det jag längtat efter, samma story men i snyggare förpackning.
Rocky 1 är en sjukt bra film för fan. Den fick ju en JÄVLA massa psier, och stallone skrev själv första draftet på tre dagar! Han envisades om att inte släppa manuset om inte han själv fick spela rollen som Rocky. Tur var väl det. Tänk om det hade varit typ Van damme som spelade honom!
Håller med, men det är inte orginalstoryn som filmatiserades. Filmbolaget han gick till ville ändra på vissa saker. Jag kommer inte på vad det var såhär på rak arm, men om jag inte är helt ute och seglar så var rocky mycket råare som Stallone hade tänkt honom.
King Grub
2006-12-21, 20:26
Oboyoboyoboy, nu skall vi se. *popcorn* Hoppas hoppas hoppas den är bättre än jag är rädd att den är.
Rockyfilmen kommer vara bra just för att det är en rockyfilm.
MasterChief
2006-12-21, 21:09
Oboyoboyoboy, nu skall vi se. *popcorn* Hoppas hoppas hoppas den är bättre än jag är rädd att den är.
Ja, det är inte så vanligt att det kommer en screener innan den har kommit på bio i USA (den har väl bara förhandsvisats)?
Ibland är det extra svårt att inte vara pirat. *whistle*
JusupWilkosz
2006-12-21, 21:21
Bästa sedan orginalet!
Överlag bra recensioner från amerikanska filmkritiker och fansen uppskattar vekligen filmen!
http://www.imdb.com/title/tt0479143/
VARFÖR kan jag aldrig se filmer från apples hemsida :cryout:
Spelar ingen roll om jag har Firefox eller Explorer. Enda jag får är en "trasig fil" eller vad det nu symboliserar.
Testa ladda ner nyaste quicktime Pontus
Testa ladda ner nyaste quicktime Pontus
ÄNTLIGEN!
Kunde dom inte ha skrivit det istället för att visa en ful avbruten fil.
Fyfan vad grymt det kommer bli, att faktiskt se en ROCKY film på bio?! WIE! :hbang:
den var inte så bra, en bra bit över 1 timme innan han börjar träna för fighten filmen var kanske 1h35min
Alexlindgren
2006-12-22, 01:54
Jag gillade filmen, otroligt vilken känsla. Kanske bara för det att det var rockyfilmerna som var motivationen till att jag började med styrketräning och träning över huvud taget.
I slutet blev jag tårögd, och under hela fajten satt jag och boxades framför datorskärmen.
Denna skall ses på bio, självklart.
JusupWilkosz
2006-12-22, 01:57
Redan laddat ner?
Alexlindgren
2006-12-22, 02:11
Redan laddat ner?
Nejdå, sådant är olagligt. Jag föreställde mig filmen i huvudet när regissören berättade den för mig häromdagen.
godnatt *popcorn*
King Grub
2006-12-22, 05:53
Den var helt okej! Lite väl seg tidvis, kanske, men absolut inte en dålig film, och töntighetsfaktorn jag befarade uteblev. Tre tummar upp (av fem).
Gillade den, 7/10 :thumbup:
JusupWilkosz
2006-12-22, 12:12
Har ni ingen uns av värdighet kvar i kroppen, Rocky ses på bio!
Har ni ingen uns av värdighet kvar i kroppen, Rocky ses på bio!
+58!
Tigerkotten
2006-12-22, 12:20
Jag gillade den me, var doc lite mera snack i denna film än de tidigare.
iNCREDiBLE
2006-12-22, 13:46
Jag tyckte det var en vacker film :em:
Bra form för en 60-åring!
http://img297.imageshack.us/img297/3651/rocky1jb3.jpg
Dolph Lundgren om träningen & dieten inför Rocky IV
Vem skulle inte vilja ge Sylvester Stallone riktigt på käften om betalning vore tillräckligt bra?
En som fått chansen, och hyfsat med pengar dessutom, är svensken Dolph Lundgren.
Men han har fått slita hårt! Sly krävde minst 10 kilo mer muskler på några månader!
Ivan Dragos träningsscener skedde för övrigt i NASAs högkvarter, i samma maskiner som astronauterna tränade i.
Artikeln ursprungligen införd i B&K 4/1986 kan läsas på BODYs webbplats genom att klicka på bilden nedan:
http://body.se/img/sidan_6.jpg (http://www.body.se/content/artikel.asp?CID=1183)
Wennerberg
2007-01-02, 18:02
Jag såg den igår, blev riktig förvånad faktiskt. Gillade den väldigt mycket. Trodde det skulle vara samma visa ännu en gång men jag blev mycket positivt förvånad över hur mycket tid som faktiskt var utanför ringen. Imponerad av stallone denna gången.
Tror ni det kommer en Rocky Balboa II? När han tränar antingen sin son eller steps?
Wennerberg
2007-01-02, 18:04
den var inte så bra, en bra bit över 1 timme innan han börjar träna för fighten filmen var kanske 1h35min
Det var ju det som var bra för fan. Hade verkligen kräkt om det var ännu en film som bara var tusen scener på stallone som tränar och dansar runt i ringen. Denna filmen hade riktigt bra handling ju och man får se en jävligt fin sida av Rocky.
Filmer var ganska bra, men inte alls i samma klass som dom gamla filmerna.
Mer snack mindre fighting som tidigare nämnts, lite mer känslomässig film än vanligt.
6½ av 10 :D
ManuelIT
2007-01-02, 18:11
jag blev positivt överraskad faktiskt, den var rätt bra. lite annorlunda vinkel än de andra filmerna, men det var en värdig avslut på filmerna
Lasse Kongo
2007-01-14, 13:58
Damn, jag har smygkollat lite på filmen, VILKEN JÄVLA FYSIK HAN HAR FÖR SIN ÅLDER!
Kass film! Prat, prat,prat sen lite boxning,slut! Ingen film jag kommer se igen!
Andreas
hobbitar
2007-01-14, 14:44
jag såg den igår och tycker den var riktigt bra!
Blev bara besviken på en Scen men det kan jag inte skriva här, eller kan jag det?
Lasse Kongo
2007-01-14, 14:48
Nej det kan du inte ;)
Wennerberg
2007-01-14, 16:51
jag såg den igår och tycker den var riktigt bra!
Blev bara besviken på en Scen men det kan jag inte skriva här, eller kan jag det?
skriv i vit färg och säg att om man markerar texten får man skylla sig själv!
Såg trailern igår när jag var på bio, och den verkade hur cool som helst.
Kanonrulle och en väldigt fin avslutning på serien.. 7/10 =)
hobbitar
2007-01-14, 17:48
skriv i vit färg och säg att om man markerar texten får man skylla sig själv!
OK HÄR KOMMER EN LITE SPOILER!!!!! OBS!!! LÄS EJ DEN VITA TEXTEN OM NI INTE SETT FILMEN OBS OBS OBS!!!!!!!!!!!!!! VARNING!!!!!!!!!!
Jag blev lite besviken på att det inte blev en fight mellan Rocky och den där otrevlige snubben på baren.
666white
2007-01-14, 18:05
tyckte den nya rocky filmen. var sämsta filmen 2006. *grr27*
tyckte den var helt okej.
lite seg i början kanske
Lasse Kongo
2007-01-14, 23:59
Oj oj, inte ett öga är torrt, har precis sett den, den bästa Rockyfilmen utan tvekan och en av de bästa filmer jag sett.
Den här filmen gav mig personligen så jävla fucking otroligt mkt.
Tack Sly..
Mr. Moose
2007-01-15, 06:01
Blev glatt överraskad, mycket bättre än väntat.
Rocky's förmaningstal till hans son ca 1 timme in i filmen är guld värt.
Wennerberg
2007-01-15, 07:36
Oj oj, inte ett öga är torrt, har precis sett den, den bästa Rockyfilmen utan tvekan och en av de bästa filmer jag sett.
Den här filmen gav mig personligen så jävla fucking otroligt mkt.
Tack Sly..
mig med!
Wennerberg
2007-01-15, 07:38
tyckte den nya rocky filmen. var sämsta filmen 2006. *grr27*
Ok. Det tycker. Inte alla andra. Kanske vi. Tycker anorlunda. Tack för. Att du sa vad. du tycker. Kan du inte. säga varför?
Alla rocky filmerna är lika sköna när han ska börja träna och den klassiska låten drar igång :D Fan fick nästan gåshud.
Grymt bra faktiskt, bästa är lätt när tränaren säger till honom hur träningen skall läggas upp :thumbup:
Om det är någon/några filmer jag verkligen gillar träningsscenerna alt uppbyggningen inför fight, så är det ju Rocky-pentalogin
Träningssekvenserna i kombination med den speciella och suveräna musiken, samt Sly the underdog som kämpar får en extraordinär effekt.
Jag minns när jag så Rocky 4 träningen första gången, det i kombination med Rocky-temat alt Vince DiColas "Training Montage" fick gåshud att resa på mig samt att man började hoppa o boxas i TV-soffan.
Hela gänget brölade "YOOO ADRIIAAAAAAAN!!"
"If he dies, he dies"
I skolan sedan så brukade vi säga " I will crush you "
Ivan Drago och Sly blev ett koncept in the school
Filmen lär vara miltals från bra men man måste givetvis ändå se den.. Sett endel bilder från den och stallone ser sinnessjukt bra ut för att vara 60år. Kanske tagit sånt där muskelpuvler? ^^
http://www.sonypictures.com/movies/rocky/blog/images/DF-02108_r3.jpg
Till skillnad från T3 som dränktes i reklam för vissa tillskott, så ska Stallone ha "credit" för att han fortsatte med råa ägg istället för att stoppa in sitt eget varumärke på alla möjliga ställen i filmen.
Emil_Larsson
2007-01-19, 09:00
Ingen som sett Nighthawks med Stallone? tycker han gör en oerhört grym roll i den filmen.
hobbitar
2007-01-19, 09:48
Ingen som sett Nighthawks med Stallone? tycker han gör en oerhört grym roll i den filmen.
Nej men jag har däremot sett en annan film med han som heter "D-Tox", även denna är mycket bra!
Helt jävla brutal form på en 60-åring. Dock la han på sig lite mycket vätska i ansiktet av allt skjutande, men vafan vad gör man inte för x antal millar $ och vafan kan man förvänta sig att en 60-åring ska bygga upp. GRYMT
JAg såg den här om dan!!, den var värsta grym! Rambo 4, kommer ju snart oxo!
hobbitar
2007-01-19, 10:09
Helt jävla brutal form på en 60-åring. Dock la han på sig lite mycket vätska i ansiktet av allt skjutande, men vafan vad gör man inte för x antal millar $ och vafan kan man förvänta sig att en 60-åring ska bygga upp. GRYMT
De flesta yrkesmilitärer är väl ganska "slimmade" i ansiktet?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.