handdator

Visa fullständig version : största/godaste pizzan i sthlm?

bosse_brutal
2006-12-18, 21:24
Tjenna, om jag vill käka största och godaste pizzan eller den grövsta kebabrullen i stockholms innerstad, vart ska jag gå då?

Nejv
2006-12-18, 21:26
grand

BigForre
2006-12-18, 21:28
Är en väldigt oerfaren pizza/kebabätare...Jag och några klasspolare brukar dock avrunda med varsin Karlberg på Birka Pizzeria efter tyngre tentor. Brukar vara relativt stora och rätt goda, dock en liten besvikelse just senaste gången jag var där både till storlekt och kvalitet, förhoppningsvis en engångsföreteelse. Men finns säkert mycket annat som är bättre...

bosse_brutal
2006-12-18, 21:35
man tackar för snabba tips:thumbup:
Ett tilläg bara är att nii får gärna skriva vart dom ligger, förtrots mina överväldigande och oslagbara skills när det gäller att va bra på saker så är en av de få saker jag inte behärskar till fulländning att lista ut vart ställen ligger enbart genom att veta vad de heter..

jontahontas
2006-12-18, 21:36
Kebabrulle - den vid Nalen. Regeringsgatan 74/76. Fan omöjlig att slå.

Pizza - Birkastan? Svårslaget. Håller hög klass och är fetingstora. Tunn det med mycket shit på.

Edit; oj, jag å forre hade visst samma alternativ på Pizza, måste ju betyda något.

BigForre
2006-12-18, 22:33
Kebabrulle - den vid Nalen. Regeringsgatan 74/76. Fan omöjlig att slå.

Pizza - Birkastan? Svårslaget. Håller hög klass och är fetingstora. Tunn det med mycket shit på.

Edit; oj, jag å forre hade visst samma alternativ på Pizza, måste ju betyda något.

Ja, det måste betyda att minst en till tycker att det är bra där :) . Fast senast blev jag inte riktigt mätt, fick en snålpizza =(

gnagaren
2006-12-18, 22:42
Folkets Kebab på söder, STORA och mättande. Ligger på Folkungagatan om jag inte minns helt fel, prova dem hursomhelt :thumbup:

mathor
2006-12-18, 22:59
Del Fornaio, Sundbyberg. Till ytan de största pizzorna i stan. Goda är de, och pizzerian har dessutom trevlig personal.

Sundsarn
2006-12-18, 23:03
Folkets Kebab på söder, STORA och mättande. Ligger på Folkungagatan om jag inte minns helt fel, prova dem hursomhelt :thumbup:

Där har vi en gammal favorit! :D (Då) sjukt stora kebabtallrikar, 3 såser fick man med :naughty:

Lövbiffen
2006-12-18, 23:48
Va med en polare till stora essingen i sommras och vi åt på en pizzeria vid deras "stora" torg. Och pizzorna va fan enorma :Virro

MacLeod
2006-12-19, 00:10
Birkastans pizzeria har exakt samma degmängd, som i stort sett alla andra pizzerior har. Sen är dom sjukt jävla tunna istället.
Till det kommer second hand class skinkan, som dom skavt av nån risig gammal gris. Står det champinjoner eller kanske skivad tomat, ja då får du två skivor tomat och 4 skivor champinjoner.
Till det så är ägaren så förbannat jävla otrevlig att han förtjänar en lavett!

Ny pizzeria öppnar snart på Rörstrandsgatan 19, tidigare vesuvio som bytt ägare.
Med lite insidertips så gissar jag på att den kommer bli världsklass.
Annars ska man bege sig ner i Atlas, italienska pizzor som var långt före Ciao Ciao med kvalitetsråvaror.

jontahontas
2006-12-19, 00:42
Birkastans pizzeria har exakt samma degmängd, som i stort sett alla andra pizzerior har. Sen är dom sjukt jävla tunna istället.
Till det kommer second hand class skinkan, som dom skavt av nån risig gammal gris. Står det champinjoner eller kanske skivad tomat, ja då får du två skivor tomat och 4 skivor champinjoner.
Till det så är ägaren så förbannat jävla otrevlig att han förtjänar en lavett!

Ny pizzeria öppnar snart på Rörstrandsgatan 19, tidigare vesuvio som bytt ägare.
Med lite insidertips så gissar jag på att den kommer bli världsklass.
Annars ska man bege sig ner i Atlas, italienska pizzor som var långt före Ciao Ciao med kvalitetsråvaror.

Min erfarenhet är precis tvärtom. Kan det vara så att jag ätit RIKTIGT jävla dåliga pizzor livet igenom och att Birka håller lite högre kvalitet? Eller tvärtom, att du bott på lyxön med drömpizza och att birka inte riktigt höll klass? För att summera situationen är jag den stora förloraren :cryout:

Jag diggar för övrigt den tunna degen. Anser vidare att dom har schyst råvaror och en duglig beanaisesås (till skillnad från alla andra ställen som har kryddat smör).

Kryss
2006-12-19, 00:46
Birkastans är riktigt goda men de snålar som sagt med ingredienserna

MacLeod
2006-12-19, 00:58
Min erfarenhet är precis tvärtom. Kan det vara så att jag ätit RIKTIGT jävla dåliga pizzor livet igenom och att Birka håller lite högre kvalitet? Eller tvärtom, att du bott på lyxön med drömpizza och att birka inte riktigt höll klass? För att summera situationen är jag den stora förloraren :cryout:

Jag diggar för övrigt den tunna degen. Anser vidare att dom har schyst råvaror och en duglig beanaisesås (till skillnad från alla andra ställen som har kryddat smör).

Herrejävlar, du måste ha upplevt krigspizzor i Iran! Jag är uppväxt med Birkastans pizzor, dom är inte bra! Se dig om lite, gräset är mycket grönare.

Nilsjohan
2006-12-19, 01:34
Är man uppe på söder så är det aldrig fel med en kebab på Folkets

pocoloco
2006-12-19, 02:48
Palmyra kebab kan jag sätta nästan alla mina slantar på att det är bästa haket. Ligger i Årsta

mister_power
2006-12-19, 02:50
Om du har lite tid, så åk till Finntorp pizzeria i Nacka. Kanske inte de största men de godaste jag ätit, speciellt kebabpizzan!

Men det får man ju inte njuta av längre, åt min sista pizza i torsdags (ett nyårslöfte) ser hur länge det håller

mister_power
2006-12-19, 02:51
Palmyra kebab kan jag sätta nästan alla mina slantar på att det är bästa haket. Ligger i Årsta

Det har jag hört talas om, har inte de sjukt mycket kebab på sina kebabtallrikar eller är ryktet falskt?

pocoloco
2006-12-19, 03:32
Det har jag hört talas om, har inte de sjukt mycket kebab på sina kebabtallrikar eller är ryktet falskt?
Falskt, det är GROTESKT mycket kebab.

Chaan
2006-12-19, 06:53
Pizza

Det stod alltså inget om innerstan i Topic. Håll till godo :)

Största (omfångsrikaste) pizzan får du i Tyresö vid Bollmorainfarten skulle med nästan säkerhet säga att det är Vintervägen. Tror den heter Pizza Cactus. http://maps.eniro.com/servlets/TilesDataServlet?id=SE_sv_standard_6_20000.0_58.0_ 256_128_16_-17

Pålitligaste pizzadistriktet är Alvik. Det finns två stenungnspizzerior i Alvik och en träkolsgrill i Abrahamsberg som alltid levererar goda pizzor.

Jag är inte mer oflexibel än att jag ska gå och prova den pizzerian ni tvistar om men när jag äter pizza vid S:t Eriksplan så brukar jag gå till Amore, inte för pizzorna (jo de är OK) så mycket som den mysiga restaurangen och jag har blivit bekant med mannen.

skaparn
2006-12-19, 08:04

Ord. Palmyra var legendariskt redan innan jag flyttade till stan. Har dock bara blivit en enda kebab där på senare tid. Jag måste ju tänka på figuren.

Jag åt en pizza på Sveavägen för inte så länge sedan. Riktigt mysigt ställe med lite mer klass på både pizzor och atmosfär. Hyfsat goda till ett bra pris som viserligen låg över en vanlig påhörnet-pizzeria, men under Londonpriser iallafall. Vill minnas att toaletten var något i hästväg också, gigantiskt stor med blankpolerade klinkersväggar.

ugglan
2006-12-19, 08:36
Del Fornaio, Sundbyberg. Till ytan de största pizzorna i stan. Goda är de, och pizzerian har dessutom trevlig personal.

+1, maestro

bosse_brutal
2006-12-19, 08:38
looking good:thumbup:får hoppas man får tid att besöka nått av ställena innan det bär av hemåt för julledighet bara..

kelk
2006-12-19, 08:55

+1

Har dock blivit lite mindre på senare tid. :(

kaer
2006-12-19, 10:12
Kungsholmens pizzeria har löjligt stora pizzor.

Denisos på götgatan (precis efter gamla skatteskrapan) är riktigt bra, primo på söder brukar vara bra oxå.

klingen
2006-12-19, 11:03
Finns en Pizzeria på söder, i hornstull. Den ligger på Verkstadsgatan. Den har gigantiska pizzor. Rekomenderar den starkt. Ett utmärkt ställe att gå till när man är bakis.

kaer
2006-12-19, 11:33
Folkets kebab skulle jag aldrig gå på, känner flera st som blivit magsjuka efter att förärat dem med ett besök.

MacLeod
2006-12-19, 14:16
Ord. Palmyra var legendariskt redan innan jag flyttade till stan. Har dock bara blivit en enda kebab där på senare tid. Jag måste ju tänka på figuren.

Jag åt en pizza på Sveavägen för inte så länge sedan. Riktigt mysigt ställe med lite mer klass på både pizzor och atmosfär. Hyfsat goda till ett bra pris som viserligen låg över en vanlig påhörnet-pizzeria, men under Londonpriser iallafall. Vill minnas att toaletten var något i hästväg också, gigantiskt stor med blankpolerade klinkersväggar.

Pratar du om den gamla italienska krogen brevid tidigare bögbaren, numera Lidl?

jontahontas
2006-12-19, 14:16
Herrejävlar, du måste ha upplevt krigspizzor i Iran! Jag är uppväxt med Birkastans pizzor, dom är inte bra! Se dig om lite, gräset är mycket grönare.

Monte Bello vid Roslagstull ;D

mathor
2006-12-19, 15:17
+1, maestro

En p˙zé?

jim
2006-12-19, 15:31
Birkastan FTW! :thumbup:

Shakemynuts
2006-12-19, 15:32
Pizzeria Cactus i Tyresö ska man käka om man gillar degiga pizzor som är extremt flottiga. Dom bara rinner och är sladdriga. Dock stora.

Nej hörrni, bästa pizzan jag ätit någonsin och fan, jag har käkat MYCKET pizza. Ganska för mycket, hehe.
De finns på The Penguin, ute på Söder, vid Ringen. Mittemot Spelbiten om det hjälper.
De är tunna, men väldigt stora, de har grymma färska råvaror, de är inte rinniga, de är inte sladdriga, de är krispiga goda kanter, de känns inte ens onyttigt :Virro
Men de är dom som alla andra pizzor.

Det är lite dyrt där, men jag tvekar inte en enda sekund på en oxfilé och grönmögelost pizza när jag har vägarna förbi!

Mikal
2006-12-19, 23:24
beställer man en kebabpizza med frittar på så blir man mätt.. rätt gött också

Victoria
2006-12-22, 08:16
Ciao ciao har fullkornsdeg och ett gäng pizzor som är nyttiga... iaf utan osten?

Annars e godaste pizzan pa ricardos pa söder... ligger typ vid södra station pa högbergsgatan

Chaan
2007-01-27, 01:49
Kungsholmens pizzeria har löjligt stora pizzor.

Testad av pizzoman.

-Oxfilepizza med färska grönsaker, broccoli, tomat o champinjoner. Broccolin var nog fryst...

Jo den var REJÄLT utkavlad den där pizzan. Stor - nej. Eller, alltså - mättande men den var uppäten på en kvart och sedan var jag klar för en rask promenad till stan.

Smak - medel. Tror det var tomatsåsen som inte var god. Oxfilén var inte heller något vidare.

Pålägg mängd - tja inte mer än en vanlig pizza. Pålägg kvalitet - helt ok. Mycket goda tomater.

Pris - som vedugnspizzeriorna i Alvik. Det var det verkligen inte värt om man har ett val.

petersson
2007-01-27, 11:15
När jag var liten åt jag en pizza utanför stadion innan DN-galan. Den var god :)

dynamo
2007-01-27, 15:06
Åt en pizza på pizzerian bredvid Islandstorgets T-bana för två veckor sen. Jävlar vad matig den var. Tjock botten, massa fyllning. Orkade inte äta hela. :em:

Tror den jag köpte heter Provencale. Oxfilé, färsk tomat, färsk vitlök, bearnaisesås, färska champinjoner och kanske nått mer. Riktigt god.

Chaan
2007-01-27, 15:12
Åt en pizza på pizzerian bredvid Islandstorgets T-bana för två veckor sen. Jävlar vad matig den var. Tjock botten, massa fyllning. Orkade inte äta hela. :em:

Tror den jag köpte heter Provencale. Oxfilé, färsk tomat, färsk vitlök, bearnaisesås, färska champinjoner och kanske nått mer. Riktigt god.

Då har dem skärpt upp sig.

Joelinho
2007-01-27, 15:16
Säger bara Ciao ciao på Östermalm

Piranha
2007-01-27, 16:34

villken av dem.

det finns 3

Daijmen
2007-01-27, 16:35
Don Corleone på Birger Jarlsgatan!

FreCKo
2007-01-27, 17:04
Det ligger ett ställe på St Eriksgatan, går man av vid St Eriksplan och går mot St Eriksbron så ligger den på vänster sida. Har för mig att dom heter Doris. DÄR har dom stora pizzor *drool* Dock inte världens bästa pizzor, men var man riktigt hungrig i plugget och käket sög så stack man dit och åt tills man sprack.

+1! Bodde mitt emot den, grabbarna kände till sist igen mig och kallade mig maestro *cupid*

Yankeee
2007-01-27, 17:05
grabbarna kände till sist igen mig och kallade mig maestro *cupid*

Den titeln hade jag också när jag bodde i storskogen :Virro

mathor
2007-01-27, 17:09

Fick du någon gång ta pizzan i en pũzë?

Cilia
2007-01-27, 17:12
Primo Ciao Ciao på Odengatan är ok med.
jag brukar ta en med tigerräkor och musslor.

Nästan sugen att gå ner och köpa en till middag nu

Yankeee
2007-01-27, 17:13
Fick du någon gång ta pizzan i en pũzë?

Nej, men jag fick annat i min pizza.

petersson
2007-01-27, 17:15
Primo Ciao Ciao på Odengatan är ok med.
jag brukar ta en med tigerräkor och musslor.

Nästan sugen att gå ner och köpa en till middag nu

Vad kostar det att käka pizza mitt i stan sådär? Vanliga sorter typ hawaii eller capriciosa?

Chaan
2007-01-27, 17:17
Det ligger ett ställe på St Eriksgatan, går man av vid St Eriksplan och går mot St Eriksbron så ligger den på vänster sida. Har för mig att dom heter Doris. DÄR har dom stora pizzor *drool* Dock inte världens bästa pizzor, men var man riktigt hungrig i plugget och käket sög så stack man dit och åt tills man sprack.

Av dom minst två pizzeriorna vid St:Eriksplan - beroende på hur man räknar - skulle jag inte välja den.

Cilia
2007-01-27, 17:19
Vad kostar det att käka pizza mitt i stan sådär? Vanliga sorter typ hawaii eller capriciosa?
Äter du på kvarterspizzerian på typ Upplandsgatan får du dagens för 35:-

äter du på typ Primo Ciao Ciao så är det Restaurang och då är det dyrare.
Den jag brukar äta är i dyrare laget och ligger kring 100 - 120 kr (kommer inte ihåg). Men jag tror du kan få en vanlig kring 70:- (gissning).

Men du kan inte jämföra det med kvarterspizzerian tycker jag.

petersson
2007-01-27, 17:51

Den jag brukar äta är i dyrare laget och ligger kring 100 - 120 kr (kommer inte ihåg). Men jag tror du kan få en vanlig kring 70:- (gissning).

Okej. Nepp det kanske inte alls är samma kvalitet.

Cilia
2007-01-27, 18:34
Okej. Nepp det kanske inte alls är samma kvalitet.
Det är sant, det är finare och dyrare råvaror
(inte samma sak som att alla tycker det är godare)

men sen är lokalen och inredningen i en annan nivå och dom har fullständiga rättigheter större utbud av andra räter etc

Allt sån drar upp prisbilden

FreCKo
2007-01-27, 20:31

Aha, då var jag inte cool då *cry*

Av dom minst två pizzeriorna vid St:Eriksplan - beroende på hur man räknar - skulle jag inte välja den.

Vadådå? Visst att det kanske inte är världens bästa ställe, men mängden mat kontra priset gör ju dom jävligt bra :D

Nilsjohan
2007-01-28, 18:20
Nu var det länge sedan jag åt en pizza från Doris, men när jag bodde i atlaskvarteren så blev det mer än en doris-pizza. Men de är stora till ytan men tjockleken är helt värdelös, de är så tunna att de knappt går att skära i dem, de fallersönder av sig själv.

Chaan
2007-01-28, 18:26
Vadådå? Visst att det kanske inte är världens bästa ställe, men mängden mat kontra priset gör ju dom jävligt bra :D

Därför jag tycker en pizza ska smaka bättre än vad den gjorde i Örsundsbro :(

Angående det där med extra tunna pizzor så har vi i princip ringat in det till området kring Klara sjö nudå? K-holmen + västra Vasastan..?

Eller vänta, området kring S:t Eriksgatan låter bra :)

Papi
2007-01-29, 16:43
Ord! Utan tvekan Stockholms bästa kebabställe! Men som sagt, det ligger vid Årsta Torg...taskigt för de som inte bor där.

Pepparkakssmurfen
2007-01-29, 20:14
En av de godaste pizzorna har jag ätit i pizzerian på Atlasgatan,tror den heter Il Forno(?)
Grymt goda pizzor där!

Edit: Vinnaren i kebabkategorin är självklart Palmyra Kebab i årsta :eating:

Masters
2007-01-29, 21:12
Tefat i Älvsjö,s pizzeria!! den som ligger vid vägen. Bra råvaror, billigt. Verkar ha mycket folk hela tiden.

Genesis
2007-01-29, 21:21
Jag lånar tråden. Var äter man Linköpings godaste pizza?

FreCKo
2007-01-29, 21:44
Gunnars Pizzeria på hagagatan i Vasastan glömde jag ju bort :smash: Ligger en minut från mig och har riktigt bra pizzor *cupid*

Victoria
2007-04-19, 02:43

dom som ligger runt 70 e rätt trista

Victoria
2007-04-19, 02:48
Tefat i Älvsjö,s pizzeria!! den som ligger vid vägen. Bra råvaror, billigt. Verkar ha mycket folk hela tiden.

Va snackar du om? Dom har ju gatt ner sig totalt senaste aren.
Den vid älvsjövägen?

Menar du den som va cykelaffär förut sa e det den snalaste o kassaste pizzerian i sthlms historia.

Kuriosa. Vid den sistnämnda spelade Marcoolio in en del av en musikvideo. Same guy owns ciao ciao odenplan...

(Jag ár inte fan o har inga skivor...har dock annat pinsamt i samlingen)

Jesper
2007-04-19, 09:00

på europizza i tallboda.

The_RobRoy
2007-04-19, 09:01

Monte-Carlo

Jesper
2007-04-19, 09:04
Monte-Carlo

nej fel, europizza

grisbil3n
2007-04-19, 14:26

Men sluta för i helvetet. Dit går man å käkar förrätt sen kan man söka sig till en riktig pizzeria.

tejpis
2007-11-05, 13:44
Buuump.

Bästa i Sundbyberg är Porto Bello imo. Lötsjö Pizzeria var legendarisk när jag växte upp men de har blivit sämre på senare dagar. Den där som nämndes tidigare i tråden har jag inte ätit på, kanske blir av idag.

Här ute i Kallhäll är det bara Svea Pizzeria som gäller.

I Arvidsjaur är Tre Kronor så sjukt jävla übergod. Det är något magiskt med deras pizzor.

Någon som har tips på bra pizzerior i Jakobsberg?

Yankeee
2007-11-05, 14:03
Solsta äger porto bello alla dagar i veckan. UNDERSTAND?!

Piranha
2007-11-05, 14:23
Det skall finnas en i helenelund där pizzorna är runt 70 cm i diameter.

Fairing
2007-11-05, 14:34
Buuump.

Någon som har tips på bra pizzerior i Jakobsberg?

Pizzeria Lunden på Kärrvägen:hbang:

Greg
2007-11-05, 14:43
Bäst i Helsingborg? Pizzeria Viking och Mona Lisa är tråkiga att gå till.

Piranha
2007-11-05, 14:44
Bäst i Helsingborg? Pizzeria Viking och Mona Lisa är tråkiga att gå till.

Har dem utkörning till Stockholm?

Annars så är du off topic pysen..

mini
2007-11-05, 14:50

Vad gör du i den här tråden? Tillbaka till torsk-och-ris-tråden med dig!

Greg
2007-11-05, 14:51

Har de säkert, lönt att starta ny tråd när denna redan finns. Ta bort mitt meddelende, sluta dryga dig, och säg till om du vill att jag ska starta en egen tråd.

Piranha
2007-11-05, 14:51
Vad gör du i den här tråden? Tillbaka till torsk-och-ris-tråden med dig!

Jag ser nån skriver pizza då måste jag sätta stopp, matpolisen är här.

Piranha
2007-11-05, 14:52
Har de säkert, lönt att starta ny tråd när denna redan finns. Ta bort mitt meddelende, sluta dryga dig, och säg till om du vill att jag ska starta en egen tråd.

:D

Greg
2007-11-05, 14:53
:D

Ska jag eller ska jag inte? Starta en egen tråd? Vet inte om du bara drev med mig med ditt första inlägg, om inte så ge mig ett svar.

EDIT:
Folk frågar om Linköping, ser ingen forumpolis som påpekar det.

mini
2007-11-05, 14:55
Äsch, matpolisen har deffnoja (http://www.delicato.se/) bara.

Piranha
2007-11-05, 14:58
Ska jag eller ska jag inte? Starta en egen tråd? Vet inte om du bara drev med mig med ditt första inlägg, om inte så ge mig ett svar.

EDIT:
Folk frågar om Linköping, ser ingen forumpolis som påpekar det.

Absolut, jag ser gärna en tråd om gastronomiska utsvävningar i Helsingborg.

skaparn
2007-11-05, 15:01
Porto Bello har ingen pizza med banan, ost, curry och kyckling. Solsta har den, men slänger på russin(!).

Jag har inte testat så många pizzerior i Sundbyberg och blir därför sugen på Lötsjö- och sånt, men samtidigt så sa TLC det så bra i Don't Go Chasing Waterfalls. Det är lite som nya bekantskaper, söder om slussen, facebook eller invandrare, det okända kanske är bra - men varför chansa?

zeven
2007-11-05, 20:15
Piccolo i Hornstull gör gigantiska pizzor, rykten gäller att det finns en bekant som ätit hela 2(!!!!) pizzor.

tejpis
2007-11-05, 20:27
Solsta äger porto bello alla dagar i veckan. UNDERSTAND?!

Men vafan. Solsta kan dränka sig. Blev riktigt besviken när jag käkade där för någon månad sen.

Torino i Mora (Dalarna) är också mycket bra.

edit: Riche på Porto Bello, utan paprika med majs.. MHMM SMASK!

Allan
2007-11-05, 20:46
Det har väl aldrig bakats goda pizzor innanför tullarna? Dyrt och snålt. Jag kan rekommendera både Elegante, Vedugnen och Lunden i Jakobsberg, med det där rövarhaket vid gamla MontanaBilTjuv på Vasavägen som runner-up!

Bahir
2007-11-05, 20:47
Jag finner det otroligt, speciellt eftersom Sundbyberg har nämnts flera gånger, att namnet Solsta pizzeria inte har kommit upp än. Stället ligger precis vid järnvägen, pizzorna är så stora att det är omöjligt att sitta mitt emot varandra, och utbudet... en hel vägg är täckt med deras pizzalista.

Och kebaber: ingenting är mer massivt än Hässelby pizzerias (Apos) kebabrullar).

skaparn
2007-11-05, 20:51
Jag finner det otroligt, speciellt eftersom Sundbyberg har nämnts flera gånger, att namnet Solsta pizzeria inte har kommit upp än. Stället ligger precis vid järnvägen, pizzorna är så stora att det är omöjligt att sitta mitt emot varandra, och utbudet... en hel vägg är täckt med deras pizzalista.

Ja, det är helt otroligt.

hangatyr
2007-11-05, 21:01
Lilla Rimini i södertälje. bizarrostora och smaskiga pizzor.

pony
2007-11-06, 01:34
En del av de rekommenderade pizzeriorna i den här tråden är verkligen "WTF?!"

Nä, pojkar och flickor, ska ni vältra er i pizza så föreslår jag helhjärtat att ni pallrar er till Tumba. Precis bredvid en Statoilmack ligger Robbans (http://vknet.no-ip.com/Robbans/index.html).

Som sann pizzakonnässör har jag rest land och rike runt i jakten på den största diametern, var Robbans helt klart ligger top 3. Gällande fyllning äger de dock allt och alla. Ingredienserna simmar på brödet.
Och inte att förglömma är pan-pizzorna! Finns i small, medium och large. Sist jag var dum nog att ta en medium fick jag med mig den hem och spisade på sagda bakverk i fyra dagar.

I rest my case.

Psychological
2007-11-06, 01:43
Tjenna, om jag vill käka största och godaste pizzan eller den grövsta kebabrullen i stockholms innerstad, vart ska jag gå då?

För det första ska du ta och glömma STHLM och åka till VÄSTERÅS... Där har du pizzan och kebabens MECKA!!!

rikke_B
2007-11-06, 02:15
För det första ska du ta och glömma STHLM och åka till VÄSTERÅS... Där har du pizzan och kebabens MECKA!!!

Är inte det Eskilstuna!? Det borde iofs kunna bekräftas av andra Koloiter! :)

Psychological
2007-11-06, 06:01

Nix... Västerås som sagt!!!

ante
2007-11-06, 08:05
bla bla bla [...] yada yada yada [...] Sist jag var dum nog att ta en medium fick jag med mig den hem och spisade på sagda bakverk i fyra dagar.

I rest my case.

Jag är ledsen med det säger ingenting, du är ju tjej ;)
Har nog aldrig sett en tjej äta upp en hel pizza, oavsett storlek.

Alfred Nobel
2007-11-06, 08:07
il postino :)

skaparn
2007-11-06, 08:13
En del av de rekommenderade pizzeriorna i den här tråden är verkligen "WTF?!"

Nä, pojkar och flickor, ska ni vältra er i pizza så föreslår jag helhjärtat att ni pallrar er till Tumba. Precis bredvid en Statoilmack ligger Robbans (http://vknet.no-ip.com/Robbans/index.html).

Som sann pizzakonnässör har jag rest land och rike runt i jakten på den största diametern, var Robbans helt klart ligger top 3. Gällande fyllning äger de dock allt och alla. Ingredienserna simmar på brödet.
Och inte att förglömma är pan-pizzorna! Finns i small, medium och large. Sist jag var dum nog att ta en medium fick jag med mig den hem och spisade på sagda bakverk i fyra dagar.

I rest my case.

Både du och Greg tar upp pizzerior i Skåne, synd det, för det där lät ju gott.

Hermit
2007-11-06, 09:04

+1 på den, mums!

Bahir
2007-11-06, 23:32

Även om jag aldrig käkat där själv har jag hört mycket gott om den. Ligger ganska nära också, men jag inte pallat åka dit bara för pizzans skull än.

rikke_B
2007-11-07, 00:27
Nix... Västerås som sagt!!!

Ok, bara hört att det finns några guldställen i E-tuna.

The_RobRoy
2007-11-07, 00:31
Flikar in en fråga, har nyligen flyttat till Solna (Västra skogen), har ni nå tips på vilka pizzerior som är bra och även vilken ringpizza som är bäst, tror jag har typ 4 att välja på, som skickar reklam hem till mig.

regus
2007-11-07, 00:45

Tror nog det är det. Har iaf inte blivit positivt överraskad av pizzerior utomstads :P