handdator

Visa fullständig version : Vad slår igenom 2007?

skaparn
2006-12-18, 08:43
Jag fortsätter att försöka få fram framtidsspaningar. Vad kommer att prägla 2007? Vad som vi idag tycker är hip kommer vara "hopplöst 2006" nästa år?

Vilka kläder, filmer, låtar, artister, lördagsunderhållning, dokusåpor, kost- och näringstrender, brott, tittarstorm, semesterort, färg, omgdödschockknark eller kanske kolosmiley anno 2007? För att nämna några exempel.

Och vidare, vad kommer att försvinna, dö, begravas för att aldrig komma tillbaka (förutom om 20 år som retro)? Poker, boten Anna, dödssocker, bondefruar, alliansen, klimatchock, porr, träning, fullkorn, EAA eller Ryan Air?

Hjärnstorma fritt!

dajmond
2006-12-18, 08:55
najs tråd. min gissning och förhoppning är att det för jävliga kroppsidealet som top model-tjejerna stoltserar med ska dö och begravas inom kort. om man undrar varför anorexi är så utbrett bland tonårstjejer behöver man bara ta sig en titt på dem. urk. nej, fram för ett vältränat och sunt ideal!!!

Trance
2006-12-18, 08:59
Trance blir bannad, annars händer inte speciellt mycket.

skaparn
2006-12-18, 09:07
Nej nej. Inte blir Trance bannad inte. Vissa inventarier slänger man inte.

najs tråd. min gissning och förhoppning är att det för jävliga kroppsidealet som top model-tjejerna stoltserar med ska dö och begravas inom kort. om man undrar varför anorexi är så utbrett bland tonårstjejer behöver man bara ta sig en titt på dem. urk. nej, fram för ett vältränat och sunt ideal!!!

Jag tillåter mig tolka detta som att muskler på tjejer blir mer accepterat än idag, och hoppas verkligen att du har rätt. För det är fortfarande så att de flesta jag pratar med anser att less is more.

Noodles
2006-12-18, 10:37
Vilka kläder, filmer, låtar, artister, lördagsunderhållning, dokusåpor, kost- och näringstrender, brott, tittarstorm, semesterort, färg, omgdödschockknark eller kanske kolosmiley anno 2007? För att nämna några exempel.

Och vidare, vad kommer att försvinna, dö, begravas för att aldrig komma tillbaka (förutom om 20 år som retro)? Poker, boten Anna, dödssocker, bondefruar, alliansen, klimatchock, porr, träning, fullkorn, EAA eller Ryan Air?

Hjärnstorma fritt!

På brottsfronten tror jag att seriemördaren kommer göra comeback. Det är som gjort för artikelserier och chockrubriker.

Man kan ju alltid hoppas att pokertrenden dör i tillräckligt hög utsträckning för att slippa se pokerreklam överallt.

Klimatchocken glömmer vi bort så fort den första snön kommer söder om polcirkeln. Vem vill klaga på klimatförändringar när vi får så långa och varma somrar?

psirus
2006-12-18, 10:40
Fightclubs slår igenom 2007!

Dumleman
2006-12-18, 10:47
Java slår igenom inom free software. Greppträning tror jag slår igenom.

Trance
2006-12-18, 10:50

Har inte java redan gjort detta eller varför skulle det göra det mer?

jwzrd
2006-12-18, 10:55

Er.. Java är om inte störst så näst störst inom Open/Free Source.

jwzrd
2006-12-18, 10:56
Har inte java redan gjort detta eller varför skulle det göra det mer?

För att han läst Slashdot och sett att Java numer även finns som GPL förutom JRL (Java Research License) och SCSL (Sun Community Source Code) som är två andra licensmodeller för att få tillgång till tools och källkod till kompilatorn, JVM:en och klassbiblioteket.

Piranha
2006-12-18, 10:58
Jag tror att äppelknyckarbyxan ( knickers ) kommer bli poppis till våren och baskern kommer åter igen vara mode.

Karelin78
2006-12-18, 11:15
Dansband kommer att försvinna för alltid under 2007, skönt tycker jag som avskyr varje ton de spelar.

PS3 kommer slå igenom stort när det väl kommer, ryktet säger att Kabe´s nya husvagnsmodell kommer slå alla rekord i försäljning.

z_bumbi
Jag tror att äppelknyckarbyxan ( knickers ) kommer bli poppis till våren och baskern kommer åter igen vara mode.

Bevis ett
http://img.aftonbladet.se/stockholm/0605/03/30tal_kille.jpg

Bevis två
http://www.joe-mammy.com/pages/features/hyneman/jamie2.jpg

Jag har ingen lika exakt prognos som inför 2006 så jag tramsar istället.

Trance
För att han läst Slashdot och sett att Java numer även finns som GPL förutom JRL (Java Research License) och SCSL (Sun Community Source Code) som är två andra licensmodeller för att få tillgång till tools och källkod till kompilatorn, JVM:en och klassbiblioteket.

Jo jag vet, men så som jag ser det så kommer det väl inte helt plötsligt skapa en storm av andra varianter av Java. Klart det kan grena ut sig och optimeras för vissa användningsområden(t.ex. viss vetenskap) men det känns ju inte som varenda open source-projekt helt plötsligt börjar nosa och ändra i själva språket. För många olika varianter vore ju dåligt för Java skulle jag vilja säga.

Scratch89
2006-12-18, 11:19
Jag tror att efterföljaren till GI kommer att höjas till skyarna och Paulun kommer bli tjärad, fjädrad och hängd på stortorget. Typ.

Löjtnant Blank
2006-12-18, 11:51
Bionda kommer att skola om sig till kringresande cirkusartist.

mini
2006-12-18, 12:03
Jag tror att snällhet och långsamhet kommer slå igenom stort nästa år. Vi har sett tendenserna redan. 2007 kommer bli året vi har tid att se och bry oss om varandra. Det kan ses som ett svar på det politiska klimatet.

coxie
2006-12-18, 12:30
HD/blue-ray kommer ut och aftonbladets läsare rasar "VI HAR PRECIS KÖPT VÅR NYA FINA DVD FÖR 199, SKA VI NU BEHÖVA BYTA IGEN?!".

Att muskler blir mer acepterat och modellerna mer köttiga tror jag inte på, folk i modebranschen vill nog inte ändra sig.Det är ju mycket billigare när de kan använda tygmängden för ett spädbarn till en vuxen människa kläder men ändå kränga till vuxenpriser.

Deceiver85
2006-12-18, 12:34
Aftonbladet kommer bli dömd för förtal, tvingas lägga ner all verksamhet! (rent önsketänkande)

koetti
2006-12-18, 12:40
USA invaderar antingen Nord Korea eller Iran. Lägger dock ingen värderingen i påståendet...

Deceiver85
2006-12-18, 13:07
USA invaderar antingen Nord Korea eller Iran. Lägger dock ingen värderingen i påståendet...
Har vi tur så både och!

Decibelvis
2006-12-18, 14:39
Riktigt rejäla mustacher.

http://www.jantiques.com/Cardphotos/moustache.jpg

Tucked shirts.

http://www.irvingisd.net/townley/images/Uniforms/dress_1.jpg

Pro wrestling slår igenom i Finland.

http://www.fightclubfinland.com/

vxcv
2006-12-18, 15:47
Pro wrestling slår igenom i Finland.

http://www.fightclubfinland.com/

The Mighty Perkules :laugh:
http://www.fightclubfinland.com/painijat/tmp/2.jpg

EDIT: Fanns visst en Pikku Perkules också :laugh:

Timme
2006-12-18, 15:59
Jag tror att snällhet och långsamhet kommer slå igenom stort nästa år. Vi har sett tendenserna redan. 2007 kommer bli året vi har tid att se och bry oss om varandra. Det kan ses som ett svar på det politiska klimatet.

Jag hoppas verkligen att det blir så! Det vore verkligen inte fel.

raZmus
2006-12-18, 16:10
HDTV
Flash i mobiltelefoner

Langster
2006-12-18, 16:16
Top Model idealet är väl bara ett ideal i modevärlden? Att vara lång och gänglig utan bröst är väl inte de flesta tjejers dröm?
Anorexin däremot utbreder sig väl, men inte alls i samma takt som t.ex fetman.

Papi
2006-12-18, 17:09
PS3 på teknikfronten.
I modet blir de lågt skurna byxorna ute. Nästa år ska byxorna sitta strax under revbenen, gärna med tillhörande hängslen. :laugh:

regus
2006-12-18, 17:23
Antalet snusande mopedister ökar med 30 %

Jense
2006-12-18, 17:36
Hiv & prostitution, även boots och fransar

PowPow
2006-12-18, 17:38
Mustasch, helt klart. Det har varit inne hela tiden, men folk har inte fattat det än. Men 2007 så!

Buffaloskor kommer tillbaka.

Folk äter mer olivolja för att undvika spår i toaletten efter de har gjort nr.2.

mathor
2006-12-18, 17:41
Jag tror att översvämningar och orkaner kommer att slå igenom 2007. Möjligen något litet folkmord också.

Olsson
2006-12-18, 18:25
Kolfiber! överallt! cyklar, datorer, bilar, mobiltelefoner, tallrikar, kylskåp :D

prime^
2006-12-18, 18:30
Zlatan kommer i kanonform igen

Angel
2006-12-18, 18:35

De var mode hela jäkla 2006 ju..*rättar till baskern*

skaparn
2006-12-18, 18:49
Kolfiber! överallt! cyklar, datorer, bilar, mobiltelefoner, tallrikar, kylskåp :D

Mmmm, carbon. Man kan ju hoppas. Det har ju redan börjat lite smått med den undersköna Vaio VGN-TX3XP/B i kolfiber.

http://productimages.sony-europe.com/IM_TX_BLACK.jpg

Loke
2006-12-18, 19:03
Bensinslukande bilar kommer tillbaka när folk inser att det är värt att ha en snöfrivinter om man snabbt får en varm vår.

haiduc
2006-12-18, 20:25
Jag tror inte melodifestivalen kommer bli lika stor succe' nästa år. Lena Ph var oslagbar som programledare och vem kan slå Carolas överlägsna seger?

Whistler
2006-12-18, 20:41
Schwarzenegger ställer upp i presidentvalet.

Baan
2006-12-18, 20:46
skaparn på tour de france kanske?

skaparn
2006-12-18, 20:55
skaparn på tour de france kanske?

Hmm, jag tackar för förtroendet. Den enda chansen skulle vara ännu en dopingskandal. Förra året försvann ju ett halvt startfält innan de ens hade kommit igång. Säg att cirka 10000 till stängs av. Då kanske.

Baan
2006-12-18, 20:59
Hmm, jag tackar för förtroendet. Den enda chansen skulle vara ännu en dopingskandal. Förra året försvann ju ett halvt startfält innan de ens hade kommit igång. Säg att cirka 10000 till stängs av. Då kanske.

Det var antigen den eller spå att du ramlar av cykeln och är bitter på forumet i ett par månader (möjligtvis ett benbrott?), men det ska ju vara ett bra 2007 kom vi fram till i den andra tråden! :D

Griip
2006-12-18, 21:01
Guns n' Roses blir åter igen det största bandet någonsin, å trendsätter musikstil å kläder så denna värld blir en fin sådan igen.

coxie
2006-12-18, 21:01
Schwarzenegger ställer upp i presidentvalet.

Får han det?

Baan
2006-12-18, 21:15
Får han det?

Preconditionen är att det ändras.

Löjtnant Blank
2006-12-18, 21:36
Guns n' Roses blir åter igen det största bandet någonsin, å trendsätter musikstil å kläder så denna värld blir en fin sådan igen.
Hur blev det nu med den nya skivan innan årsslutet? Den släpps "när som helst", antar jag?

Helena B
2006-12-18, 22:12
Tyvärr kommer tantmodet, skärp/band i midjan, hög midja, rutigt och för korta byxor vara inne nästa år (eller fortsätta vara det). Ut med det randiga och in med det rutiga ;)

Baan
2006-12-18, 22:13
Mitt nystartade företag hoppas jag, total global dominans etc. Nej, hoppas väl komma på någon bra idé där man kan tjäna lite pengar och använda kompisar som gratis arbetskraft och som VD ta alla stålar, om det nu blir några.

Griip
2006-12-18, 23:12
Hur blev det nu med den nya skivan innan årsslutet? Den släpps "när som helst", antar jag?

prel 6 mars

Flyter skivsläppet å allt på som det ska så kommer 2007 bli det bästa året musikmässigt sen.. umm.. 91

wintersnowdrift
2006-12-18, 23:38
Jag hoppas fortfarande på miljöbilen och fleecetröjan. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1223579&postcount=26) Den förra torde ha större chans en den senare med tanke på att vi snart har sommartemperaturer året runt i det här landet...

Sedan tror jag att naturvetenskap kan få ett litet uppsving om Christer F kommer hem och marknadsför sig (tyvärr verkar han lite träig [teknologig?] men jag tror att svenskarna kan ha överseende med det om han piffar upp sig lite och deltar i ett hyllningsmöte på Sergels Torg iklädd astronautdräkten till tonerna av "We Are All The Winners").

//Kristin

Baan
2006-12-18, 23:46
Jag hoppas fortfarande på miljöbilen och fleecetröjan. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1223579&postcount=26) Den förra torde ha större chans en den senare med tanke på att vi snart har sommartemperaturer året runt i det här landet...

Sedan tror jag att naturvetenskap kan få ett litet uppsving om Christer F kommer hem och marknadsför sig (tyvärr verkar han lite träig [teknologig?] men jag tror att svenskarna kan ha överseende med det om han piffar upp sig lite och deltar i ett hyllningsmöte på Sergels Torg iklädd astronautdräkten till tonerna av "We Are All The Winners").

//Kristin

Jag tror inte på miljöbilen. Dom går generellt sätt dåligt, det är väl Prius som man lyckats marknadsföra på ett bra sätt och lyckats sälja hyfsat bra. Det är mycket som ska stämma vid bilköp, och vad jag förstått så säljer det inte särskilt bra på bara miljöargument.

Men om det görs stora framsteg med elbilar... så visst.

Rock'nRoll
2006-12-18, 23:49
Dinosaur Jr slår stort!

Kom ihåg vart ni hörde det först!

Tricklev
2006-12-19, 01:11
Kroppsfixeringar ökar för män.

Fast det har det gjort dom senaste åren också, så inget nytt precis.

Edit: damir_T blir bannad.

Baan
2006-12-19, 01:13
Kroppsfixeringar ökar för män.

Fast det har det gjort dom senaste åren också, så inget nytt precis.

Edit: damir_T blir bannad.

Usch, det där är så 2006.

(det har redan hänt..)

heltzonicka
2006-12-19, 01:34
Jag hoppas:

1 =Att folk i slutet av augusti kan säga "Vilken toppensommar vi har haft".
2 =Att folk vaknar och inser vilken skada den förbannade pokern har ställt till med, nej just fan - alla är ju "vinnare" alla går + osv
3 =Att Springsteen kommer till Sverige och jag får biljett längst fram
4 =Att Löjnt. Blank äter en pepparkaka

Zakath
2006-12-19, 01:55
Jag tror inte så mycket som "slår igenom" 2007 kommer göra något mer än en ytlig skillnad på vår värld. Men jag hoppas på att korruptionen i framförallt fattiga länder kommer att minska och att genmodifierade grödor blir allmänt accepterade inom Europa.

I Sverige tror jag att cyklar som ett transportmedel kommer att öka och att folk kommer bli mer säkerhets- och miljömedvetna.

Tricklev
2006-12-19, 03:09
Jag hoppas på att p-piller för männ kommer ut på marknaden 2007.

Daniiiel
2006-12-19, 03:12
Jag hoppas på att p-piller för männ kommer ut på marknaden 2007.

Varför blir jag inte förvånad?

Tricklev
2006-12-19, 03:18
Varför blir jag inte förvånad?

Jag kommer inte använda dom, men det är dags.

Varför blev jag inte förvånad att du sitter uppe halv 4 på morgonen och bara väntar på ett inlägg ifrån mig? *popcorn*

Daniiiel
2006-12-19, 03:22
[QUOTE=Tricklev;1975307]Jag kommer inte använda dom, men det är dags.

QUOTE]

Brukar låta så*popcorn*

Lasse Kongo
2006-12-19, 07:42
Jag har kommit på en sak som kommer revolutionera mobiltelefon och förmodligen även fast telefoni.

Problemet är bara hur jag ska gå till väga och patent osv, kostar lite, men det kommer det vara värt ; )

Har även kommit på en helt ny affärsidé som företagen kommer slåss om, kan bli den nya arbetsmarknaden 2007 om man skulle orka ta tag i det =)

Cilia
2006-12-19, 17:33
Jag

Nilsjohan
2006-12-21, 00:32
Den har redan börjat bubbla i en journal här på kolo.

Sissy squats

Grisen
2006-12-21, 00:36
Oversize, t-shirts, skjortor you name it. Framför allt t-shirts till våren.

mini
2006-12-21, 07:51
Den har redan börjat bubbla i en journal här på kolo.

Sissy squats

Absolut! :thumbup: