Visa fullständig version : kreatin i kapslar
äter kre-alkalyn kapslar innan träningen, men jag har så jävla svårt att själva tabletter för jag mår ganska illa på morgonen.
Kan man lika gärna öppna kapslarna och äta innehållet i t.ex filen ?
"Kre-Alkalyn i kapslar eller Kre-Alkalyn som pulver?
Kapslarna ger ännu bättre och tydligare resultat än användandet av Kre-Alkalyn i sin naturliga pulverform. Detta är på grund av att man, tack vare användandet av en kapsel kan försäkra sig om bevarandet av Kre-Alkalynets naturliga pH-värde.
Det är nämligen så att då man tillsätter Kre-Alkalynpulver i ett glas vatten blir pH-värdet ett snitt av värdena hos vattnet och Kre-Alkalynet. Detta värde kommer att hamna på runt pH9. I fallet med kapslar kommer vattnet som medföljer kapseln till magen att tas upp av kroppen innan kapseln ”öppnar sig” och pulvret i kapseln klarar av magsyran i upp till 10 minter. Kre-Alkalynet behåller därför ett högre pH vilket medför en starkare och mer långvarig effekt.
Sammanfattningsvis – Kre-Alkanyn är ett märkbart mycket bättre alternativ än det konventionella formen av kreatin som man blandar ut i vatten eller annan dryck. Men kapslarna ger ännu bättre effekt och ger bättre kontroll över Kre-Alkalyndosen i varje portion."
hur stor skillnad det blir i praktiken har jag ingen aning, varför inte ta o testa själv o se ifall du känner nån skillnad?
äter kre-alkalyn kapslar innan träningen, men jag har så jävla svårt att själva tabletter för jag mår ganska illa på morgonen.
Kan man lika gärna öppna kapslarna och äta innehållet i t.ex filen ?
Tränar du på morgonen? annars förstod jag inte problemet :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.