handdator

Visa fullständig version : USA resa - elektronikprylar

myggan
2006-12-17, 01:42
Åker till florida på torsdag. Funderar på att köpa en digitalkamera så man kan fota lite, men jag vet inte om jag skall köpa en i Sverige eller om jag skall vänta tills jag kommer ner.

Vissa säger att det skiljer massa pengar på priserna, men vissa säger att det inte är någon större skillnad gentemot stora varubutikerna i Sverige?

Hur funkar det med adapter, garanti och så om man köper en där nere ?

Tabbe
2006-12-17, 06:23
Sitter i USA just nu och kan saga dig att manga utav elektronik sakerna ar nastan 50% billigare tack vare att dollarn ar sa lag. 1 dollar = 6,90.

Min digital kamera fran sverige kopta jag en adapter till fran teknik magasinet, samma sak med mobilen.
Ipods har samma varlden over.

Det enda jag kan uttala mig nar det galler garani ar om ipods, kopte min ipod i sverige den gick sonder i USA och det var inga problem att skicka in den fran USA, deras kontor ligger i new york enda.

Srednq
2006-12-17, 10:55
syrran köpte en digitalkamera i usa. men laddaren fungerar inte här. så de får du kanske köpa ny.

detta var en konica minolta

Baan
2006-12-17, 12:07
Momsen är också lägre i USA, ibland obefintlkg. Har för mig att det är 0% moms på datorprylar. Lägg till att allt är en del billigare av säkert många olika skäl, så du ska nog kunna hitta billigare elektronik. För att spara riktigt mycket så behöver du väl egentligen hitta någon bra prisvärd elektronikkedja, så du inte hamnar på någon turistshop där du sparar absolut ingenting, utan kanske får betala överpriser.

Achryl
2006-12-17, 12:11
Ett tips är att pricerunner även listar utländska försäljare, kika där.

Tabbe
2006-12-17, 16:53
Momsen är också lägre i USA, ibland obefintlkg. Har för mig att det är 0% moms på datorprylar. Lägg till att allt är en del billigare av säkert många olika skäl, så du ska nog kunna hitta billigare elektronik. För att spara riktigt mycket så behöver du väl egentligen hitta någon bra prisvärd elektronikkedja, så du inte hamnar på någon turistshop där du sparar absolut ingenting, utan kanske får betala överpriser.

Billiga teknik saker i USA ska du kopa pa en affar som heter Bestbuy, vem vill inte ha en ny ipod nano 8 gb for 1700 kr? :)

myggan
2006-12-17, 21:18
Billiga teknik saker i USA ska du kopa pa en affar som heter Bestbuy, vem vill inte ha en ny ipod nano 8 gb for 1700 kr? :)

Är Bestbuy en kedja likt t.ex elgiganten som finns över hela landet eller ?
Jag skall till florida, finns dom där ?

Baan
2006-12-17, 21:39
Är Bestbuy en kedja likt t.ex elgiganten som finns över hela landet eller ?
Jag skall till florida, finns dom där ?

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?id=cat12092&type=page&_requestid=92082

eftersom du inte säger något mer specifikt än en delstat är det svårt att säga om du hittar en i närheten..