handdator

Visa fullständig version : Gratis Antivirus

Thewind
2006-12-16, 00:03
Vet att ämnet har behandlats många gånger förr, men de trådar jag har hittat länkar enbart virusprogram där tidsperioden för uppdatering har gått ut. Någon som vet något bra program?

heltzonicka
2006-12-16, 00:14
Vet att ämnet har behandlats många gånger förr, men de trådar jag har hittat länkar enbart virusprogram där tidsperioden för uppdatering har gått ut. Någon som vet något bra program?

Jag testade något gratisprogram, mitt under "undersökningen" av diskarna hängde sig programet och datorn startade om sig själv. När jag skulle starta upp datorn igen slog den ifrån osv så min slutpoäng är att jag upplever "gratisprogram" som crap.
Bättre att köpa vid dc istället. Då får man iaf vad man betalar för:D

Thewind
2006-12-16, 00:17
Körde AVK tills för en liten stund sedan. Funkar kladerfritt men inga uppdateringar som sagt... Antivirusprogram är en av de få grejer som man enklast och med minst besvär betalar för egentligen... Men hoppet finns ju att spara lite slantar så...

Loke
2006-12-16, 00:31
AVG Free edition funkar väl acceptabelt.

PowPow
2006-12-16, 02:44

Men det ska väl sluta fungera nu i början av nästa år, tyckte jag att jag hörde.

Jag körde det förr, och det funkade bra. Några virus tog sig (mig veterligen) inte igenom och det var inte speciellt resurskrävande.

Nu kör jag AntiVirs gratisversion, och det funkar lika bra, och ska vara bättre på att hitta virus. Enda nackdelen är att det komemr upp ett litet reklamfönster varje gång man fått hem en uppdatering.

http://www.free-av.com/

Loke
2006-12-16, 03:04
Men det ska väl sluta fungera nu i början av nästa år, tyckte jag att jag hörde.

Jag körde det förr, och det funkade bra. Några virus tog sig (mig veterligen) inte igenom och det var inte speciellt resurskrävande.

Nu kör jag AntiVirs gratisversion, och det funkar lika bra, och ska vara bättre på att hitta virus. Enda nackdelen är att det komemr upp ett litet reklamfönster varje gång man fått hem en uppdatering.

http://www.free-av.com/

Äh, det är ju bara just den versionen så vitt jag förstått. De har släppt en ny gratisversion som man får tanka ner.

PowPow
2006-12-16, 03:05
Äh, det är ju bara just den versionen så vitt jag förstått. De har släppt en ny gratisversion som man får tanka ner.

Ah, okej. Då så!

Men som sagt: Antivir ska vara bättre på att upptäcka virus iaf.
Fast jag gillade avg:s gränssnitt bättre.

Shadow Warrior
2006-12-16, 09:18

Jag har en bekant som är "data guru" och han rekomenderar det eller Avast Home edition om man har XP64 tex, kombinerat med Spybot.

King Grub
2006-12-16, 09:33
Antivir är överlägset i samtliga oberoende tester som gjorts det senaste året.

King Grub
2006-12-16, 09:36
Körde AVK tills för en liten stund sedan. Funkar kladerfritt men inga uppdateringar som sagt... Antivirusprogram är en av de få grejer som man enklast och med minst besvär betalar för egentligen... Men hoppet finns ju att spara lite slantar så...

AVK har ingen gratisversion. Inte ens en trialversion som går att uppdatera.

Thewind
2006-12-16, 12:09
Nej och det är ju synd. Nästan bud på att köpa det faktiskt.

Chaan
2006-12-16, 12:48
Avast gillade jag inte. Det installerade en del små applikationer som var omöjliga att få väck sen.

Däremot Ad-Aware, inga problem.

Har även en brandvägg som heter Sygate och vad jag minns så var det också freeware.

Windstalker
2006-12-16, 13:03
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1704240&postcount=1

Jag vet inte om den gäller fortfarande dock, men eftersom det står fram till Juli 2007 så borde den väl göra det.

/Wind