handdator

Visa fullständig version : Hur störande får man vara?

Baan
2006-12-15, 19:11
Grannen verkar ha körövning med ett gäng polare bredvid, och ja, det är tunna väggar. Klockan är inte särskilt mycket iofs, men får man vara hur störande som helst på mer "ok" tider?

Dom kör för full hals alltså, inte en ton rätt hittills.

Nina L
2006-12-15, 19:14
Jag tycker att du skall knacka på och begära att få vara med.

PowPow
Ja, man får vara hur störig som helst på dagtid.
Eller jag är det i alla fall.

Baan
Hmn... Att träna på att sjunga kanske? :D

Jag tycker att du skall knacka på och begära att få vara med.

Jag har tenta på måndag och jag vill plugga!!!!1

Baan
2006-12-15, 19:17
Ja, man får vara hur störig som helst på dagtid.
Eller jag är det i alla fall.

Då är det väl inte så konstigt att afrikanerna inte spolar ner toapappret!!!

Dominance
2006-12-15, 19:21
man får inte vara hur störig man vill under dagen!

Du får tex inte spela musik på högsta volymen om detta stör grannarna, fick själv en varning och blev paff..

Trivsel i ditt boende är viktigt både för dig och oss.

För att alla ska trivas är det viktigt att man inte störs av omkringboende. Alla hyrsegäster är skyldiga att visa hänsyn.

Lagen ser idag strängt på störningar. Den som stör och inte rättar sig efter tillsägelser kan bli uppsagd från lägenheten.

Störningar i ditt boende kan vara:

· Hög musik

· Lägenhetsbråk hos grannar

· Störande besökare

· Husdjur som skäller eller förorenar

Om du blir störd så gör du så här:

· Är det dagtid så kontaktar du din hyresvärd eller din bovärd.

· Om det är kväll eller helg så kontaktar du störningsjouren.

Kontakta alltid oss vid allvarliga störningar.

För att inte orsaka störningar:

· Sätt upp anslag och prata med grannar om du skall ha en fest.

· Tala med dina barn om ni är borta vad störningar kan leda till.

· Tala med grannen om du har stört och lova att detta inte skall upprepas.

· Visa hänsyn till andra boende.

Baan
2006-12-15, 19:22
Tänkte väl att det är så.

Gpajpen
2006-12-15, 19:24
ne hur störande som helst får man inte vara oavsett tid på dygnet, det kallas "störande av friden" och då inkallas polis.

i ditt fall så säger du åt dom eller så utnyttjar du det vid ett senare tillfälle.
brukar funka bra, ge och ta liksom.
du och polarna pumpar lite musik inför utgång t.ex.

Thewind
2006-12-15, 19:27
Jag har tenta på måndag och jag vill plugga!!!!1

Så det är därför du sitter på kolo då? *rolleyes*

Baan
2006-12-15, 19:28
Så det är därför du sitter på kolo då? *rolleyes*

:D

Good point, good point. Nej, det är inte enkelt att börja när dom gapar (nu sjunger dom mer jul om den låten heter så), innan gjorde jag annat (tvättade).

Akilles
2006-12-15, 19:48
Då är det väl inte så konstigt att afrikanerna inte spolar ner toapappret!!!

Afrikaner använder inte toapapper. *slap*

PowPow
2006-12-15, 19:52
Men min störighet är en direkt reaktion på att folk inte spolar ner toapapper!

Vill jag spela hög musik eller gitarr eller trumpet eller något så gör jag det!
Vill folk plugga så får de göra som normalt folk och gå och sätta sig på biblioteket eller i skolan.

Och kommer polisen så gör jag bara en Ricky
http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/f/f9/250px-Ricky_Trailer_Park_Boys.jpg

Raggis
2006-12-15, 19:52
Slår nog inte mina grannar. Dom festar till 6-7 varje varje helg (fredag till lördag). Vill helst inte klaga heller, med tanke på vilket konstigt gäng som bor där.

PowPow
2006-12-15, 19:55
Sen ska kanske tilläggas att jag egentligen inte stör någon, eftersom jag bara spelar bra musik. Ser det snarare som att jag berikar grannarnas liv.

Baan
2006-12-15, 19:57
Sen ska kanske tilläggas att jag egentligen inte stör någon, eftersom jag bara spelar bra musik. Ser det snarare som att jag berikar grannarnas liv.

Dock lite skillnad på att bara spela musik och ha massa polare hemma och sen gapa allt man kan.

Johan_P
2006-12-15, 20:01
Vill bara säga en sak: Villa pwns.

Baan
2006-12-15, 20:02

Då får du hoppas att du kan ta med dig villan närmare universitetet om du får för dig att plugga vidare senare i livet.

Baan
2006-12-15, 20:53
Pallade inte mer och gick och sa till för en kvart sedan, är ganska tyst nu (hörs lite men lite får man väl tåla). A moment in the life of Baan.

Vic_1981
2006-12-15, 21:08
Pallade inte mer och gick och sa till för en kvart sedan, är ganska tyst nu (hörs lite men lite får man väl tåla). A moment in the life of Baan.

http://www.runnersoul.com/ultra/images/U%20go%20Girl.jpg

Stör mig också på grannar som stör, ok om det händer 1-2 ggr i månaden men när man väcks halv 3 en torsdag av nån efterfest då blir jag mordisk.

Überbiffen
2006-12-15, 21:13
Som jag skrev i en tidigare tråd ang grannar. Mina grannar får mer än gärna väsnas hur mycket dom vill. Det ger mig möjligheten att göra detsamma. Ingen klagar. Funkat i ~5½år so far. One big happy family.

:hbang:

Baan
2006-12-15, 21:16
Som jag skrev i en tidigare tråd ang grannar. Mina grannar får mer än gärna väsnas hur mycket dom vill. Det ger mig möjligheten att göra detsamma. Ingen klagar. Funkat i ~5½år so far. One big happy family.

:hbang:

Som förklarat, det är inte bara att dom väsnas, dom väsnas så pass mycket så jag får huvudvärk, och då är det svårt att rycka på axlarna och skita i det hela. Dessutom har jag tenta om tre dagar, och inte fan går det tentaplugga när man tydligt hör ett helt gäng idioter sjunga ett par meter från mig (en vägg som skiljer men den isolerar inte bra).

Überbiffen
2006-12-15, 21:19
Som förklarat, det är inte bara att dom väsnas, dom väsnas så pass mycket så jag får huvudvärk, och då är det svårt att rycka på axlarna och skita i det hela. Dessutom har jag tenta om tre dagar, och inte fan går det tentaplugga när man tydligt hör ett helt gäng idioter sjunga ett par meter från mig (en vägg som skiljer men den isolerar inte bra).
Ok, ja det kanske är värre om dom skriker och har sig. Här är det "bara" musik. Ibland tror man att det kommer från egna lägenheten. lol

Überbiffen
2006-12-15, 21:20
Källarrummet när man var i äldre tonåren ägde. *flex*

alexsingh
2006-12-15, 21:22
var pluggar du? vad har du tenta i?

Baan
2006-12-15, 22:05
chalmers, databaser måndag, objektorienterad systemutveckling fredag