Visa fullständig version : Bra GI-böcker?
kraftsport
2006-12-14, 10:22
Hejsan
Jag försöker hitta någon/några bra GI-böcker som jag vill köpa till julklapp.
Boken ska helst innehålla recept som är enkla (alltså så att man kan inhandla det mesta på t.e.x. ICA). Och helst innehålla veckoplanering (frukost, lunch, middag, mellanmål, m.m).
Några tips?
Fredrik Paulun har skrivit en bok i ämnet, komplett med veckoschema och allt har jag för mig. Minns tyvärr inte namnet på boken, men den har hans nuna på framsidan.
Finns en bok som heter "Enkel GI-diet". Den är sjukt bra enligt mig med mycket färgstarka, trevliga bilder och veckoscheman att följa. Tror det finns tre scheman, ett för vegetarianer, ett för allätare o ett för tränande :P typ...rekommenderas starkt iaf.
Eftersom GI inte är så hett längre skulle jag hellre rekommendera en vanlig kokbok som inriktar sig på nyttig/oraffinerad mat än en som är baserad på GI.
GI är ju rätt irrelevant så länge man käkar nyttig och oraffinerad mat och håller sig inom sitt önskade energibehov.
Eddie Vedder
2006-12-14, 15:23
Va du gör så köp inte nån bok av Ola Lauritszon bara. Han har fått epitetet "GI-expert" men är i själva verket ingenting annat än en smart affärsman som råkade gå ner i vikt av att käka GI-kost å såg en potentiell marknad för de. Han kan ses som näringsfysiologins svar på va Bert Karlsson är för musiken, totalt okunnig i ämnet men en jävel på att tjäna pengar på de. Vill du ha en kokbok me nyttig mat kan du ju köpa "Den perfekta maten" av Paulún i såna fall. Inte lika GI-extrem utan en kokbok me god å nyttig mat helt enkelt.
Cerberus
2006-12-14, 15:35
Jag tycker King Grub borde skriva en bok i ämnet, någon bra bok om kost som alla kan ta till sig känner jag inte till(som stämmer enligt nyare studier).
Jag tycker King Grub borde skriva en bok i ämnet, någon bra bok om kost som alla kan ta till sig känner jag inte till(som stämmer enligt nyare studier).
King Grub ftw, skulle lätt köpa en sån bok :hbang:
Han lär ju vara en jävel på fläskfilé nu iaf. Den saken är ju säker.
King Grub ftw, skulle lätt köpa en sån bok :hbang:
Absolut!
Cerberus
2006-12-15, 13:12
Han lär ju vara en jävel på fläskfilé nu iaf. Den saken är ju säker.
hahaha, har du kvar fläskfilé grub?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.