Logga in

Visa fullständig version : Grub, hur är det med pizza?

MrBulk
2006-12-13, 21:30
King Grub
Jag tycker en pizza med massor av fyllning är helt okej efter ett hårt pass. Trycker upp insulinet som inget annat och massor av protein, bara man ber om lite extra skinka och räkor. :thumbup:

Länk till tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=10119&highlight=pizza+skinka+r%E4kor)

Är det nåt du fortfarande håller fast vid? Vet att det är en gammal tråd men ändå.

King Grub
2006-12-13, 21:31
Definiera "hur är det".

Visst frisätts insulin.

MrBulk
2006-12-13, 21:43
Ja, absolut men jag menar om det är ":thumbup:" med pizza efter träning?

King Grub
2006-12-13, 21:47
Du kan äta vanlig mat efter träning och få resultat. Du måste inte dricka gainers eller aminosyror och glukos.

MrBulk
2006-12-13, 21:47
Jag läste nån tråd att pizza inte var nån höjdare efter träning men mindes den här gamla tråden och lyckades hitta den och tänkte bara höra om teorierna har ändrats, tråden är ju ganska gammal.

King Grub
2006-12-13, 21:49
Du kan äta helt vanlig mat efter träning och få resultat.

HajduMan
2006-12-13, 22:25
:)

Pizza funkar väll ok, men du bör inta fettsnålt efter att pass då upptaget av protein underlättas

Xealswe
2006-12-13, 22:46
Sen har väl även kroppen lättare att lagra in energin efter ett hårt pass, och är då energin till stor del av fett är det inte bra

Men allt handlar ju om energi in och energi ut så kan inte tänka mig att det skulle göra en större skillnad, även om det finns enstaka faktorer som man kan undvika

Tricklev
2006-12-13, 22:55
:)

Pizza funkar väll ok, men du bör inta fettsnålt efter att pass då upptaget av protein underlättas

Sen har väl även kroppen lättare att lagra in energin efter ett hårt pass, och är då energin till stor del av fett är det inte bra

Men allt handlar ju om energi in och energi ut så kan inte tänka mig att det skulle göra en större skillnad, även om det finns enstaka faktorer som man kan undvika

Dessa 2 frågorna är jag intresserade av, är dom sanna?

Axmode
2006-12-13, 23:24

Sanna är de säkerligen, det jag antar grub menar är att ni kommer inte sluta växa för att ni tar en pizza efter en träningen någon gång då det är helheten som räknas.

alexsingh
2006-12-14, 00:12
palla bry sig, ät allt du får tag på som innehåller proteiner och lyft så mycket vikt du kan många ggr du kan

så blir man stor :D

dajmond
2006-12-14, 00:12
ne pizza borde väl va skitbra om man vill växa? jag ser det så här...om man tränar o äter pizza så växer man i muskler, om man inte tränar o äter pizza så växer man i fett :P om målet med träningen är att fettförbränna skulle jag dock inte smälla i mig en pizza efteråt hehe :D

Exhale_
2006-12-14, 00:50
ne pizza borde väl va skitbra om man vill växa? jag ser det så här...om man tränar o äter pizza så växer man i muskler, om man inte tränar o äter pizza så växer man i fett :P om målet med träningen är att fettförbränna skulle jag dock inte smälla i mig en pizza efteråt hehe :D

Njae, det är väl mer överskottet respektive underskottet som styr fettinlagring/förbränning. Det kan vara grymt med en pizza efter träningen i fettförbrännande syfte också så länge du ligger på kcal-

Apropå grundfrågan så visst kan man äta en pizza efter träningen och ändå få bra resultat. Pizza/Vanlig mat behöver inte vara något sämre än gainers!

norsk_gadd
2006-12-14, 11:28
palla bry sig, ät allt du får tag på som innehåller proteiner och lyft så mycket vikt du kan många ggr du kan

så blir man stor :D

Eller om man vill växa ännu mer så äter man all bra mat man kommer över och inte skitmat. Det går att få i sig 4000kcal med bra mat, det handlar bara om vilja. En pizza ligger väl mellan 1500-2000kcal, slå ut det på ris och kyckling istället så förstår du varför alla mesar föredrar pizza och hamburgare. Det är för jobbig att vara byggare. :cool:

Martyn
2006-12-14, 11:30

Jag är också intresserad av att veta svaret på dessa frågor. Har hört mkt om detta innan, men det kanske är en myt som så mycket annat?

King Grub
2006-12-14, 11:44
Mycket fett gör att magsäckstömningen sker långsammare och därmed når också näringen ut för upptag långsammare.

Sniggel
2006-12-14, 13:15
Där lär ju vara fördelar med en pizza också. En stor pizza efter träning och man har förmodligen fått i sig bra mängd protein och kolhydrater. En massa fett dock men om man ska se det positivt så är det ju energi vilket behövs för anabolism.
Det hela beror ju på hur hela ens kost ser ut i övrigt.
Själv har jag vid flertalet tillfällen sett en träff med en kompis på en pizzeria efter en träning som en bra idé för byggandet. Bara man inte gör detta 3 ggr i veckan (även om det kanske också funkar bra om resten av kosten är bra)

Xealswe
2006-12-15, 12:31
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara att näringsupptaget blir fördröjt under en längre tidsperiod

Då borde det isfåfall Grub vara oerhört negativt att inta större mängder fett efter träning om det nu innebär att näringsupptaget ( av t.ex protein+kolhydrat) blir långsammare?

dajmond
2006-12-15, 12:41
Eller om man vill växa ännu mer så äter man all bra mat man kommer över och inte skitmat. Det går att få i sig 4000kcal med bra mat, det handlar bara om vilja. En pizza ligger väl mellan 1500-2000kcal, slå ut det på ris och kyckling istället så förstår du varför alla mesar föredrar pizza och hamburgare. Det är för jobbig att vara byggare. :cool:

en normalstor pizza är på cirka 1200 kcal. kebab med bröd tror jag är cirkus 8-900 kcal och jag ser det som det "nyttigaste onyttiga alternativet" när jag äter ute.

TylerDurden84
2006-12-15, 13:56
en normalstor pizza är på cirka 1200 kcal. kebab med bröd tror jag är cirkus 8-900 kcal och jag ser det som det "nyttigaste onyttiga alternativet" när jag äter ute.

En Pan-Pizza ligger på 500-600 kcal. En normalstor "pizzeria-pizza" måste ha mer energi än 2 Pan-Pizzor!? I alla fall över 1500 kcal enligt mina kalkylationer:D

L-Sami
2006-12-15, 14:00
En Pan-Pizza ligger på 500-600 kcal. En normalstor "pizzeria-pizza" måste ha mer energi än 2 Pan-Pizzor!? I alla fall över 1500 kcal enligt mina kalkylationer:D

Ja, starta en debatt här hur mycket kalorier en pizza innehåller. Chansar själv på 1344kcal från Norra Kronans Pizzeria :D

sitsena
2006-12-16, 03:43
det beror ju från pizzeria till pizzeria.. vissa använder degbollar på 150g medans andra på 250.. hur mkt ost, hur mkt olja i tomatsåsen, fyllning etc etc..
iaf där jag jobbar, 250g degboll varav ca 150-170g mjol.. 112g kolhydrater, 2g fett, 13g protein. 550 kalorier där och lägg till 50 till från matoljan..
600 for degen
ost ca 75-100g, 400 kalorier?
kanske några tiotals kalorier från tomatsåsen. uppe på 1000 redan.. ha lite b-sås vid sidan, 200 kcal
vanliga pålägg som skinka, champinjoner etc etc 100-200 kalorier
nån pizza som meatlovers ligger säkert over 2000 kalorier
vanliga med 2-3 pålägg 1500

iofs det här är på 45cm pizzor :)

Sheogorath
2006-12-16, 08:39
Jag överväger seriöst att köra en panpizza som postworkout när jag går in i uppbyggnadsfas. Två påsar hallonflygplan, en panpizza och ett stort glas mjölk. Jag tror det är bra skit. Varför inte testa, liksom?

Yankeee
2006-12-16, 08:54
Jag överväger seriöst att köra en panpizza som postworkout när jag går in i uppbyggnadsfas. Två påsar hallonflygplan, en panpizza och ett stort glas mjölk. Jag tror det är bra skit. Varför inte testa, liksom?

Jwzrd brukar dra med mig på mcd-räd efter passen. Kan inte säga att det fungerar sämre än något annat.

Ryska_raketen
2006-12-16, 08:58
Jwzrd brukar dra med mig på mcd-räd efter passen. Kan inte säga att det fungerar sämre än något annat.

Det är alltså det som är det vinnande konceptet för att bänka som ett jävla monster!*gah!*